1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606222 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Nja, klumpigt var det verkligen inte. Däremot ville jag bara påpeka min åsikt kring Strömberg vs Linkan.

Timrå Icon:Dig är det ordning på, tack!

Blizzard: Ja nu var jag noga med att kolla datumet ha ha :-)

Timrå Icon: Du såg att det var repris den här gången iaf då ;-)

Dream Team: Nu är det repris på Timrå-Örebro från 20/3 på ViaSat Hockey
Vilket jädra tryck vi hade i PP!

Blizzard: Jo.

Peja: nej.

ÖstrandsNisse: Nu när "Nollan" verkar styra upp klubben på främst ledarsidan, och då Nubben fått spara in på rekryteringssidan för att få ekonomin att gå ihop så vore det väl konstigt om man satsade på en spelare som visat uppenbara brister hur man beter sig. När klubben dessutom har en lång historia med spelare som inte kunnat hålla sig nyktra så vore det ytterst märkligt om man satsade på en blind häst.

ÖstrandsNisse: Strömberg skulle vara en av elitseriens bästa PP-spelare.

Skarin: Nej, Conny ryktas inte hit alls vad jag vet. Diskussionen handlade mer om Conny som hockeyspelare, när han är på det humöret. I ett Timrå IK där liksom allt måste stämma på alla positioner så är det antagligen inget klokt beslut att plocka in Conny.

Det jag påstått och som jag fortfarande påstår är att Conny är en mycket skicklig hockeyspelare som garanterat hävdat sig i elitserien om han håller sig borta från sponken. Jag uttryckte mig lite klumpigt kanske.

Skarin: Tydligen har det blivit problem med kontraktskrivandet. Conny vill ha fri tillgång till antabus under kontraktstiden. Nubben vägrar...

Michael90: De har väl ingen avdelning för tjejer på Hall va? 

Skarin: Jag hoppas verkligen att det ryktet inte stämmer. Vi vill väl inte ha in en sån personl i truppen. Han måste ju placeras som boende på nubbebo.

Modano: "Tant Hagos" hahahahahahaha "Ånge friåkning" hahahahahahaha "vävförbud" hahahahahahahaha

Var får du allt ifrån? Hela tiden nya, fräscha fyndigheter.

Redigerad kommentar

Modano: Jajamen!

Tant Modano: Där satt den!

Tant Hagos o Crippe lets go to Ånge friåkning där utan tacklingar obs vävförbud under försäsong

Patrick Polly: Ja . Visst är de fantastiskt .

superfalle: En blind leder en blind. Klassiker!!

Patrick Polly: Koritfw och jag då

KORITFW: Han verkar vara en känslomänniska av rang. Trivdes inte i Luleå, trivdes inte i S-vall och det avspeglade sig i spelet, inte minst i KS där han ju t o m var bänkad stundtals. Kan väl tänkas att det var anledningen till att ingen ES-klubb var intresserade.

KORITFW: Antingen är hela ES blind, eller så är det du!

KORITFW: Tror nog att problemet är att han ej går in på 2 kedjor i något annat lag än Timrå, bara att kolla på hans säsong i Luleå, nog för att dom var katastrofalt dåliga offensivt, men ändå.

Sedan lär han få en fin lön i Slöddertälje :)

Michael90: men va?! nog med att vi var dumsnåla, men är hela ES blinda??

Skarin: Nu menar väl Nisse sett till potentialen i grunden, men det går inte att hålla med då heller. Conny är inte ES-mässig i en produktiv roll och då finns det heller ingen plats för honom. Man kan ju inte direkt matcha en kille enbart i powerplay...

ÖstrandsNisse: Nja. Att Conny Strömberg skulle vara bättre än Linkan Bremberg håller jag inte med om för fem öre.

Strömberg ryktas hit alltså? Ja, det kan vara så faktiskt. Men jag tror det inte riktigt.

ÖstrandsNisse: Att Conny besitter kvaliteter för att styra ett päpä råder det inga tvivel om, men han är inte en man för två kedjor i 5 mot 5 och då kommer det aldrig att funka. Gratis är inte alltid gott.

ChriZt3r: Blir det en defensiv back eller en offensiv, eller en Flashback..?

Timrå Icon: Hörde att TIK fått värsta paketpriset på en 1:a-kedja; Conny-Danton-Lehtinen. Får Legion of doom-kedjan att framstå som småbarnsavdelningen på dagis. SBC (Sundsvalls behandlingscenter) är samarbetspartner....

RTS: Den har legat länge på E-bay. Tror det var någon materialare eller något sånt som hade den

RTS: Kanske Modin har haft tjuvar hemma hos sig?

Nån som är sugen på NHL ? Inte långväga bort heller.  Nått för maskeraden kanske? eller sinar kontanterna för någon

hubbenorlen: Här kommer förklaringen om upplägget med målvaktstränare. Låter inte helt fel.

Per HApps: Nu snackar vi hockey. Kommer Sonnenberg?

Olle: Som sagt, du får tycka precis vad du vill om mig och Flashback.
Jag fick en bubbla med en bra sammanfattning: "Flashback är som samhället i stort. En del är bra människor, andra rötägg."
Det är precis så det är. Och precis som i verkligheten är rötäggen i minoritet.

ChriZt3r:

Nu har vi avverkat bensinpriser och skvallerforum, borde det inte vara dags nu att börja snacka hockey? 

Kerstin_k: Kan vara en idé men man får vara vaksam! En "målvakt" på ett sånt diskussionsforum är tydligen inte någon som förhindrar hockeymål utan något helt annat.

Olle: Vänta nu... ska vi värva nån från flashback? Eller vad diskuterar vi?

Kanske vore en idé. vi kanske kan få tag i en elak jävel med väst som kan hålla rent framför vårt mål.

ChriZt3r: Du menar så att inte dom andra cyberkidzen ska kunna härleda era pinsamma diskussionsämnen?

En ny dag gryr! Lycka till med att spåra Yeti till Sundbyberg idag, din pionjär bland innovativa soffäventyrare.

Alltid oerhört intressant att se vilka spridda ämnen de kan förekomma i sillytråden . Allt från mopeder till flashbacks vara och icke vara .

Olle: Att använda en * i namnet på flashback gör vi helt enkelt för att man inte ska kunna googla namnet och flashback trådar ska komma upp som sökresultat, har ingenting med censur att göra överhuvutaget. Men att klanka ner på sådant man inte förstår är vanligt i samhället vi lever i nuförtiden.

hubbenorlen: Haha! Visst Hu*be norl*n. Det är riktigt snyggt hur man censurerar på den sajten ;)

Det är ironiskt att du värnar om yttrandefriheten samtidigt som du accepterar att man outar hypotetiska gärningsmän så att arbetskamrater och familj kan stämpla dom som nazister, trädkramare, pedofiler eller vad det nu kan vara.

Jag har inte alls fel i det jag skriver och det vet du också. Faktum är att allt det du skyddar baseras på i stort sett samma kvasianonymitet som exemplet med "kodade" namn. Rent skitsnack. Du kan kalla det yttrandefrihet, jag kallar det en sandlåda för hobbykonspiratoriker.

Olle: Du har fel. Det är inte av den anledningen poliser läser Flashback. De läser tråden aktuella kriminalfall, eftersom medlemmarna ofta luskar fram en misstänkt före polisen. Detta eftersom det förr eller senare dyker upp en person som gått i samma klass eller växte upp på samma gata.

Du har även fel om att det finns trådar om var man hittar de bästa hororna. Det är nämligen inte tillåtet enligt flashbacks regler.

Att "outa" misstänkta personer är heller inget som förekommer som du påstår. Vanligtvis skrivs namnen i kod.

Du har även fel när det gäller hets mot folkgrupp. Det är förbjudet. Men det förekommer en sådan ton, vilket jag naturligtvis inte ställer mig bakom.

När det vapenannonser har jag aldrig sett en sådan.

Drogerna. Flashback "hjälper" inte dig att köpa droger. Alla såna inlägg är nämligen förbjudna. Att sedan folk frågar varandra är en annan sak.

Du får ha vilken åsikt du vill om mig i den här frågan. Jag bryr mig ärligt talat inte.
Jag lever i vilket fall som helst hellre ett samhälle där Flashback är tillåtet, än i ett samhälle där det är förbjudet.

Olle: jag, vilsen, nej nej.

Men ser dagligen trådstarter av folk som säger vad dom köpt och sedan kastar ur sig en mängd som dom senare skulle dött av om inte andra flashbackare hade sagt till.

---

Jag hittar så bra på flashback själv =)

Blizzard: Gå in på flashback. Sök på ordet "hora". Ca 570 st trådar dyker upp. Hur många av dessa som handlar om var man hittar den bästa "produkten" det får du ta reda på själv. Jag tänker inte ens bemöda mig med att presentera namnen på trådarna här.

Vidare så finns det en hel forumdel som behandlar alla möjliga olika droger i underkategorier. Det finns över 100.000 st trådar. Ett tips där om du är en "vilsen själ" som du kallar det är ju att gå in på underkategorin "Nätapotek och drogshoppar"

Olle:

"ett forum som hjälper dig att köpa knark på internet "

från FB
"1.09. Narkotikahandel

All form av narkotikahandel (köpes, säljes, bytes, skänkes), även via PM och chat, är förbjuden."

Moderatorerna tar bort sånt så gott dom kan.

"eller varför inte några trådar om hur du bäst trippar på syra eller svampar?"

Måste vara bättre att den vilsna själen får den fakta han behöver istället för att killen tar en overdose av ren okunskap när han endå har bestämt sig för att knarka.

"trådar som handlar om var man hittar dom bästa hororna i stockholm och vad dom kostar"

Flashback som sida stöder inte detta heller.

"1.04. Uppvigling
Denna regel finns för att förhindra uppmaningar om att bryta mot lagen. Det är tillåtet att diskutera brottslig verksamhet, men inte att uppmana allmänheten att bryta mot lagen."

hubbenorlen: Driver du med mig nu? Du får det att låta som att polisen tar hjälp av användarna på flashback för att lösa brott. Polisen bevakar flashback för att det finns en massa kiminella element där som tror att dom golar anonymt. Annars fungerar det väl på samma sätt i samhället? Om du vet något om ett brott så kontaktar du polisen? Man behöver ju inte dividera om det på ett Internetforum, bli uppsökt av polismyndigheten och SEN dela med sig av informationen man sitter på.

Om jag förstått det hela rätt så sitter du och promotar ett forum som har reklam-ads för sidor som säljer olagliga vapen, som har trådar som handlar om var man hittar dom bästa hororna i stockholm och vad dom kostar, ett forum som hjälper dig att köpa knark på internet och beskriver hur du bäst ljuger för polisen i förhör, ett forum som outar MISSTÄNKTA brottslingar med namn och bild eller varför inte några trådar om hur du bäst trippar på syra eller svampar?

Och nu har jag inte ens nämnt det generella klimatet som råder där rörande både invandrare och kvinnor.

Jag tycker att det är osmakligt av dig.

Peja: Precis. Jag blev ofta väldigt arg i början. Men man lär sig filtrera. Flashback är Sveriges största forum. Du får svar snabbt, oftast av en väldigt trevlig och hjälpsam person.
Det som skiljer är att moderatorerna har högre i tak och verkligen tar yttrandefriheten på allvar.
De går på Voltaires linje: "Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem"

« · 1501733 · »