1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598661 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Blizzard: Rögle jagar ju Goren...kanske öppnar för Vampola i Saik?

Timrå Icon: Jag är lite inne på Brynäs faktiskt.

Blizzard: Det är inte bara det att vi inte har råd.
Han passar inte in i Nubbens filosofi om att vi ska ha spelare med rätt karaktär och inte utländska guldgrävare.
Luktar MoDo så det osar om det :-(

När servett klubben går ut på officiella och säger att han är klar för spel i sverige så kan man ju iaf tro det, har ryktas länge men nu är det så. Antar att nån lycklig ES klubb får äran att gå ut med det imorgon eller tisdag.

vilka kan det vara
Växjö - har dementerat
Timrå - har inga pengar
AIK - har perra, big no no
Brynäs - jagar ju spelare som kan göra poäng, skapligt med pengar i eras kista nu
HV - känns inte som dom
FBK - känns som dom
Rögle - då blir jag arg
MoDo - eventuellt
LHC - nääe
FHC - kanske
Luleå - Inte med deras spelide
Skellefteå - mjaaae

mikenomad: Tror du Nubben skulle ta tillbaka en Linkan-värvning....? Njäää

Hahl Bundy: Dom två och jag skulle känna mig helt lugn inför säsongen.

Hahl Bundy: Haha...ja den var bra, Caslava OCH Vampola. :)

mikenomad: Han var less på Perra....ingen kan få mig att tro nåt annat.
Caslava ska ju hit....sa han ifjol. Vampola är kompisen som oxå gör comeback....ha ha ha

Timrå Icon: glömde att idiot perra coachar AIK.

Hm, Växjö har ju dementerat Vampen, men det kan ju bara vara skitsnack! klubbar har ljugit förut!

Men sen har han ju inte ryktas till nån annan bara "till sverige" fan vad svårt det var att få fram något runt vampen då!

Hahl Bundy: Han lämnade ju bl.a för att han var less på att förlora. Inte direkt egenskaper vi söker hos en spelare, finns inte mycket som tyder på att kommande säsong blir annorlunda. Med eller utan Vampola.

Timrå Icon: vilka skulle vilja värva honom då? eliminera! 

Timrå Icon:håller med dig han får bara inte hamna i modo

Blizzard: Tror snarare på våra länskonkurenter....

pudding: Att han skulle gå till ett lag Perra coachar lär nog vara lika troligt som ett hårigt ägg

pudding: M, ryktades till Växjö, Växjö tog Rosen istället för feta pengar, AIK tar Vampen för pengerna man får för Rosen. Känns ganska troligt.

Hahl Bundy: Nä varför skulle han göra det? Den ende han gillade här var ju Linkan med guldbyxorna och han fick ju dra strax efter

Blizzard:det blir nog småland för han eller till perras aik

Paddan:

""Den Genève-Servette Hockey Club och Petr Vampola hittade en uppgörelse i godo för att Petr återvände till Sverige nästa säsong och vi önskar honom lycka för hans framtida karriär."

står det när man kopierar och kör google translate. Han har alltså hittat en ES klubb, hans agent sa ju "hör av er om en vecka sp kanske ja vet mer" har gått 1½ vecka nu.

Redigerad kommentar

mikenomad: Jag tror inte han kommer. Allt är som jag sa igår ett löst rykte.

Jag hoppas att han kommer  däremot...men varför skulle han komma hit igen?

Blizzard: Det är också vad jag tror. Intressant att Geneves hemsidas konvertering till engelska bara ändrar språk på menyalternativen, inget annat.

Blizzard: Precis. Inte mycket där som tyder på nåt annat tyvärr.

Paddan: vad jag trir artikeln menar är
Något i stil med

" det är klart att vampola lämnar geneves, vampola kom
Hit mitt i säsongen efter att ha inlett i timrå ik som han sedan lämnade"

Alltså jag tror timrå nämns i artikeln för att berätta vart han kom ifrån.

mikenomad: haha jaha då förstår jag...

nectis: Det är ung. lika klart som det var med Niko K och Brendl...

hubbenorlen: Vad har jag missat i helgen? Ryktas Vampola till Timrå igen? 

mikenomad: McSorley nämner på Geneves hemsida att det är klart att Vampola lämnar Geneve. Jag skulle kunna tänka mig att det är många som önsketänker och övertolkar google översättningen av den korta artikeln.

hubbenorlen: Vad gäller Corso och hans sociala kompetens, var det inte så att det fanns en finnmaffia med rätt stora egna attitydproblem som var ganska rejält på kant med honom. Och att Perra inte var förmögen att hantera situationen på annat sätt än att göra sig av med Corso för att hålla sig väl med dessa.

Förutom att Corso hade hett temperament alltså och ibland bar sig illa åt ute på isen vilket säkert också var en anledning. Det borde man dock kunnat få bukt med så jag tror inte just det var av nån avgörande betydelse.

Att sen Corso hade mage att anse att han som tjänade mest(?) i laget var en stjärna och därför hade ansvar som en sådan var inte uppskattat. Dvs han tyckte att han skulle göra det han hade betalt för, spela mycket och göra många poäng. Men att uttrycka nåt sånt i Timrå är big no no, som att svära i kyrkan...

mikenomad: Alltså var det som det ryktades om: Att Vampola inte gillade Perras "spelidé".
Det är också skönt att veta att föreningen har den typen av pengar till förstecentern.

hubbenorlen: :-)

Hahl Bundy: Ok...det blir ju lite annorlunda iofs.

mikenomad:

Dream Team: Court är inte domstol, det betyder att han har blivit uppvaktad.
Prenumerera | Anmäl

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Jag kanske är för bakfull men jag förstår inte vad i den texten som placerar Vampola hos oss? Med tanke på att det är googleska så kan det ju lika gärn menas att han spelade för oss till november och sen i Geneve samt att det finns en ekonomisk tvist mellan Timrå och honom som skall lösas i domstol.

superfalle: Jag var tydligen väldigt full i går, för jag minns inte ens att jag var inne och skrev här. Och inte hade jag särskilt mycket smart att säga heller.

Nybbe: Länken går till en sajt som hävdar att han är klar för oss!

"Det är Vampola Petr. Den tjeckiska framåt spåret i Genève från och med november, har överlämnats till domstol det svenska laget Timrå, där han hade undertecknat 40 poäng på 20 tävlingar under de första månaderna av 2011 till 2012 säsongen."

Kerstin_k:Varför placeras Vampola hos oss på EP ?

Kerstin_k: Jag trodde han VAR vår ledande spelare förra säsongen :) Annars vet jag inte riktigt vilka andra som skulle falla under den kategorin...Murley? Han hade ju minst sagt egna problem att fokusera på.

hubbenorlen: O fan . Vi låg trea då han drog tror jag . Han inledde året skadad och fick spela ytter då han väl spelade . Corso är center . Och ska användas som center

Olle: härligt med rykten. Misstänker dock att det här kommer att stanna som, just, ett rykte.

För dyr spelare. Han var dessutom inte speciellt omtyckt av våra ledande spelare ifjol. Divalater uppskattades inte.

Sticker ut in och säger att något är klart.Men eftersom jag dels spelat hockey själv sedan mött på Sebbe på Oscar ikväll och haft ett bra snack så tror jag att man kommit in bit i förhandlingarna. Man är av förståelse lite försiktig om att bekräfta helt klart, men inbillar mig i både berusat tillstånd som nu råder som nyktert imorgon att man kommer att finna ett slut som passar alla parter. Även Max Friberg var en god dansare ikväll, men där fördes inga samtal om SM-Guld tal.

Redigerad kommentar

söder över: Det lär bli ett tufft år. Det enda som är bättre, på förhand, är att man redan vet i vilken situation vi befinner oss i. Det behöver inte bli en massa krossade drömmar.

Olle: hmm timrå ik's ekonomiska situation är jävligt trist... Det lutar väl åt att vi blir utan någon sådan där fixstjärna iår..
Vi får hoppas att boyce o friberg tar strålmanna kliv nu under sommaren och dyker upp till nästa sässe som 2 poäng sprutor! Inte helt omöjligt men väldigt hög lall faktor ändå...

Knylan: Nåja, diskussionsforum är väl lite till för att just "tro" och spekulera. Det är nog rätt som du säger att det största problemet med Vampola var den lön han satt med i kombination med dom pengarna vi inte satt på. Samtidigt så tog han väldigt många dåliga slashingutvisningar och hakningsutvisningar så fort han inte fick utdelning i offensiv zon så nog fan fanns det ett disciplinärt problem där också. Men som sagt, kanske inte ett lika stort problem som med Corso, han tog ju det hela ett steg längre och slogs med juniorer osv.

Nä det känns väldigt väldigt tunnt med ryktet om att Vampola spelar med oss igen. Jag tror att han kan få samma lön som han hade hos oss, i andra klubbar och vi är nog inte beredda att betala den lönen igen.

Knylan: Nu jävlar är jag för full. God natt.

Olle: Jag TROR att du är väldigt hypotetisk när det kommer till Vampola det här fallet. Likväl som jag är hypotetisk i och med att jag inte på något sätt sitter på sanningen. Men jag tror - som sagt - utifrån det som sagts i medierna att Vampolas frånfälle handlade väldigt mycket om den lön han satt på i kombination med den akuta ekonomiska situation vi befann oss i just då och fortfarande befinner oss i. Detta säkert tätt sammankopplat med det sportsliga som Vampola själv uppgav.

De intryck jag fått är inte att han var en problemperson likt Corso, han verkar snarare ha varit omtyckt. Nubben gillade honom också för sin professionalitet.

Det är roligt samtidigt vilka halmstrån vi norpar efter första att spicea upp sillyn. Ett T T-scoop baserat på en diskutabel översättning av Google Translate och vi går igång. När dessutom Eliteprospects nappar så blir man lätt drömsk.

superfalle: Om jag inte minns fel så tog vi fler poäng efter att Corso lämnade. Och det här gäller säsongen efter Sonnenberg....

Olle: Självklart var det Perra som gjorde att vi inte kunde tillgodogöra oss dessa toppspelare. Men åtminstone i fallet Corso så var han ju en rätt vidrig personlighet. Låt vara att vi borde ha kunnat hantera honom, eftersom vi värvade honom. Mem det var ju inte bara Perra som inte klarade av honom...Vad jag har hört så var Corso en ganska svårhanterlig person.
Vampola ska vi inte ens snacka om. Han lämnade oss på ett sätt som var SJUKT dåligt. Den jäveln förtjänar ingen respekt.

hubbenorlen: Spelade bättre utan corso ? Mannen bakom den så mytförklarade sonnenberg . Skojar du ? Klart du gör . Hehe .

hubbenorlen: Mjaaa. Där håller jag inte med. Jag tycker att både Corso och Vampola presterade bra i början hos oss. Men om vi tar några gemensamma nämnare:

1, Både Vampola och Corso värvades som producerande klasspelare.

2, Både Vampola och Corso visade sig ha ett temperament som var problematiskt att hantera.

3, Förrädaren Perra lyckades, via direkt konflikt, få bort båda spelarna från klubben.

Min slutsats för närvarande är att det inte behöver vara dom överbetalda divornas fel per automatik. I mina ögon kan det mycket väl vara så att det var perras oförmåga att hantera deras personligheter som gjorde att dom i slutänden lämnade oss under skandalösa former, inte att legoknektarna sjävla gjorde sig omöjliga.

Kan man haterna spelartyper som Vampola och Corso samtdigt som man hittar rätt lekkamrater åt dom, då tar man sig till slutspel. I vårt fall har vi haft två säsonger av ren överlevnad och jag vill inte säga att vi "klarat oss bättre utan" dessa spelare.

Olle: Nu måste jag titta jävligt noga vad du skrev...för jag är full. Hur som helst: Jag älskade Corso. Mer än många andra de senaste åren. Han är faktiskt en av mina absoluta favoritspelare. Men faktum är ju att vi spelade bättre utan både honom och Vampola. Det ger ming lite tröst inför kommande säsong.

söder över: Jag tror mer på att Vampola lämnade oss för att han inte kom överens med ledningen, alternativt att ledningen inte fattade hur man skulle hantera honom. Att han lämnade för att få spela i ett vinnande lag var nog bara en dålig ursäkt för något helt annat.

« · 1502871 · »