13 forwards, 2 målvakter och 6 backar på kontrakt än så länge. Är det NÅGON som ser ett lagbygge eller en röd tråd ännu? Ja förutom den uppenbara röda tråden som säger att vi inte ska vara på rött i balansräkningen när säsongen är över, något som uppenbarligen tänker åtgärdas igenom att värva det absolut billigaste som finns på marknaden, på varje position.
Det här verkar utveckla sig till något riktigt skrämmande. Och då menar jag inte på det där positivt elaka sättet.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Tellus: Känns onekligen som att vi verkligen får nytt, ungt och oprövat kommande säsong. Även målvaktstränaren Palm är ung, 28 år.
Kan inte annat än tycka att det är fräckt och spännande, sen får vi väl se hur det kommer att se ut med truppen och ledarstaben.
|
mikenomad:
Här står det iof att Salo skall jaga en back av hög klass men jag tror ändå inte Caslava är aktuell, han är för dyr.
Tror inte han byter ner sig till allsvenskan heller, eller?Redigerad kommentar
mikenomad: Sebbe är inte optimal, men med den backsida vi har i dagsläget finns egentligen inget perfekt om man bara ska förstärka med e n spelare. Vi behöver defensiv tyngd, men vi behöver lika mycket offensivt poängmakeri. Kollar man på poängsnittet i fjol för Timrås nuvarande backbestättning blir man allt annat än mörkrädd. Om man är motståndare, vill säga. Defensivt ser det väl inte - på det berömda pappret - heller helt oforcerbart ut.
Nä. Vi skulle ha behövt både Sebbe och Caslava. Kan vi i det här läget få någon av dom - jippie. Får vi ingen: Ehm, nope. Det kan verkligen inte gå.
Redigerad kommentar
Timrå Icon: Nästa gång du ser röven på en lurvig hund inser du nog hur lika den är mitt ansikte.
Vi syns till hösten...och om du skaffar twitter. Ha det.