1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598643 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
lungan: Sedan Måste jag även tillägga en annan åsikt. Hoppas Timrås spelare och förening budgeterat för att spela för halvfulla läktare. Med dagens trupp kommer det inte locka många i valet och kvalet supporters de kommer säkerligen när det kommer till krita inte lägga många pengar på livematcher. Nä publikintäkten kommer inte vara Timrås Kassako kommande säsong, vilket det borde vara. Det är rätt tragiskt men Timrås Kassako kommande säsong är STOR KOSTNADS BESPARING. De i Timrås ledning kan gärna få förklara affärsmodellen, "Vi kommer nå framgång, genom att sluta satsa och börja spara". Detta är en affärsmodell som aldrig lyckats tidigare och jag tror tyvärr inte att det kommer lyckas nu heller. Det är bara en långsammare väg till Konkurs.

Hur har Växjö tänkt, 3 st första centrar!!!!!!!! Robert Rosé & Petr Vamplos & Brad Moran?????????? Hur har de råd? Timrås trupp måste vara en av de billigaste på mycket länge i Elitserien. Börjar nästa bli pinsamt och jämföra Timrås trupp mot någon av de övriga Elitserielagen. Känns som om topplagen i allsvenska till och med har mer pengar än vårat kära lilla Timrå att värva spelare för. Jag är bitter jag vet, men det är såhär min verklighet känns.

Mangy92: Rögles bloggare skrev ju att han haft kontakt med en av dom och att båda skulle skriva på för Vålrenga

nectis: Nja blir nog Norge för båda :/

Den här bilden togs strax innan Torp lämnade.

Redigerad kommentar

Uppladdat:

500x0-banjo_0.jpg

Mangy92: Haha, du är alltså bra sugen på dessa två. Tror dock inte att det finns en endaste liten chans att dom kommer komma till Sverige ens en gång :/

13 forwards, 2 målvakter och 6 backar på kontrakt än så länge. Är det NÅGON som ser ett lagbygge eller en röd tråd ännu? Ja förutom den uppenbara röda tråden som säger att vi inte ska vara på rött i balansräkningen när säsongen är över, något som uppenbarligen tänker åtgärdas igenom att värva det absolut billigaste som finns på marknaden, på varje position.

Det här verkar utveckla sig till något riktigt skrämmande. Och då menar jag inte på det där positivt elaka sättet.

nectis: Japp, och det är jag som har nämnt dom hälften av gångerna ;) Alltså 13,5.. Jag nämnde bara Justin ena gången :)

Redigerad kommentar

Mangy92: Är det....hm, 27:e gången dessa två nämns här inne? :)

Jag vill ha Justin och Tyler Donati :( Kan väl inte vara så dyra? Sjukt poängsnitt Justin haft i Norge dock!
De är ju Kanadensare, men med Italienska pass... Precis som Bellissimo, så de kanske kan snacka lite italienska med varann ;)
De är dessutom relativt unga och utvecklingsbara!
Men vi får väl inga fler anfallare :( :( 

Morgan Johansson ska visst vara kickad från att döma Elitserien den kommande säsongen. Enligt twitter ingen som har lyckas hitta länken till själva inlägget ännu?

Mackelito: Ja, det var väl för mycket att hoppas att han skulle spela i ES och Timrå igen.... Hör ju faktiskt hemma i KHL

Mackelito: hahahha, eller vad fan dom heter ;D

Skönt att han inte kom till Es i nått annat ES lag iaf =)

Caslava klar för Severestal eller va fan dom heter..

Kattgubben: ångest är så jävla upphetsande och sexigt när man är Timråit :)

Redigerad kommentar

Jockz: Vi får köra med trubbigt våld i år då. Det gör jobbet också, men det blir kanske inte lika snyggt och "cleant" som spetsigt våld. Vi får väl hoppas att våra slagskämpar tränar upp sig ordentligt inför höstens och vinterns holmgångar dock, för det blir slagträ och knytnävar mot svärd och dolkar som gäller i höst. Visst älskar vi utmaningar?

Jockz: Näe, inte direkt....

Thornet: Jo vi är väldigt unik med lagbygget, bla är vi det enda laget i hela Elitserien som inte har eller som inte söker spetskompetens.

Någon som hört något om hur snacket går när det gäller junisar som kan erbjudas A-lagskontrakt?

Tellus: Känns onekligen som att vi verkligen får nytt, ungt och oprövat kommande säsong. Även målvaktstränaren Palm är ung, 28 år.

Kan inte annat än tycka att det är fräckt och spännande, sen får vi väl se hur det kommer att se ut med truppen och ledarstaben.

Tellus: Bra.

mikenomad: Klasen till Lule kan mycket väl vara den mest förvånande kombon den här Silly Season. Bara därför blir det väl succé.

renen: stolta vackra hammarby ska gå upp!! :)

Frella: Klasen är en ganska begränsad spelare om du frågar mig. Någon större förmåga att lyfta ett lag besitter han iaf uppenbarligen inte.

Blizzard: ser att Öster leder superettan kul om dom skulle gå upp i allsvenskan :)

Linus Klasen till Luleå alltså. Där får han nog briljera med sina offensiva egenskaper.

GurraG: som jag trodde igår då släpper två stora värvningar på två olika dagar = mer klick på deras sida och mer skriverier = cash och PR

KniveN: Vampola är nu officiellt klar för Växsjö!

Granath klar för Djurgården.

Tellus: Kul!

Palm tar hand om målvakterna

Timrå IK kan idag meddela att målvaktstränaren ANDERS PALM har skrivit på ett kontrakt som gäller över den kommande säsongen.

mikenomad:

Här står det iof att Salo skall jaga en back av hög klass men jag tror ändå inte Caslava är aktuell, han är för dyr.

Tror inte han byter ner sig till allsvenskan heller, eller?

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Förresten, hör du nåt som väsnas så kan det vara jag som börjat twittra.

mikenomad: Sebbe är inte optimal, men med den backsida vi har i dagsläget finns egentligen inget perfekt om man bara ska förstärka med e n spelare. Vi behöver defensiv tyngd, men vi behöver lika mycket offensivt poängmakeri. Kollar man på poängsnittet i fjol för Timrås nuvarande backbestättning blir man allt annat än mörkrädd. Om man är motståndare, vill säga. Defensivt ser det väl inte - på det berömda pappret - heller helt oforcerbart ut.

Nä. Vi skulle ha behövt både Sebbe och Caslava. Kan vi i det här läget få någon av dom - jippie. Får vi ingen: Ehm, nope. Det kan verkligen inte gå.

Ambroo: närmar sig? Låter väl som vanligt

"Det verkar inte heller bli något med Nils Andersson till Timrå. Växjöbacken var intresserad, men Timrå drog ut på tiden. Å andra sidan räknar Timrås sportchef Kent Norberg med att Sebastian Erixon återvänder från Nordamerika. Förmodligen blir Erixon Timrås vassaste värvning i så fall."

(om Det är hans blogg du menar, källa får man gärna lämna)

mikenomad: Ja det är ju så det är

Timrå Icon: Nä, Sebbe har inte optimal profil för oss men är antagligen kvalitativt det bästa vi kan få. Jag menar, det är ingen dålig spelare och vore det inte för hans bakgrund hade vi inte haft en suck.

Ambroo: Ok det här är väl att svim...eeeeh svära i kyrkan men vette fasen om Sebbe är backen jag saknar just nu egentligen. Naturligtvis är han mer än välkommen men vi skulle behöva en till. En stor elak defensiv en.....

Timrå Icon: Hockey skriver du... Ingen Caslava, men däremot närmare sig Sebbe, enligt Ek.

mikenomad: Jo jag såg att han försökte skriva en massa hockeyrelaterade inlägg men de blev bortmodererade hela tiden ;-)

Mackelito: Jo jag vet. Men jag tror nog han smyger in då och då...:)

mikenomad: Östrandsnisse har till synes avslutat kontot här, men han kan ju ha smygit in ändå ;)

Timrå Icon: Ö-nisse skulle inte blivit stolt om han smög in här under gårdagskvällen. Inte nån annan heller för den delen.

Blizzard: Har alla twitter..? Jag har inte ens en bur. Syrran hade en kanin ett tag.

Blizzard: Sssch....det som händer i Timrå stannar på...Youtube

Kattgubben: haha typ.

finns så jävla skruvade klipp på Y-tube med Salvia, har du konto där kan du fynda många framtida klassiker ;-)

Edit: de flesta är på Iconen

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Jag är allergisk mot fåglar :-(

Timrå Icon: Nästa gång du ser röven på en lurvig hund inser du nog hur lika den är mitt ansikte.

Vi syns till hösten...och om du skaffar twitter. Ha det.

Blizzard: Det var ju ett DUMT fönster ju!

Blizzard:Åh fy fan vad borta de är!

« · 1503230 · »