lungan:
Jag tror att nyckeln för Timrå är att värva smart. Fredrik Warg känns som en spelare som kostar mer än han smakar. Lauritzen har just gjort sin livs säsong och kommer förmodligen få smaskiga erbjudanden från varenda klubb i serien.
Juniorverksamheten är väl trots allt ganska bra fortfarande? Sedan har ni en hel del spelare i laget som faktiskt har tagit ett rejält steg i utvecklingen under säsongen.
Med lite mer tid är jag övertygad om att "Nubben" kommer kunna hitta några fynd, utan att äventyra ekonomin. Jag tror inte att vi kommer få se speciellt många kända namn bland nyförvärven.
Konstigt detta med skitkanalen tv4, trodde det var två lag som spelar om den andra finalplatsen just nu - men när man lyssnar på Wikegård och dom andra verkar det bara vara ett......och det andra laget leder förstås matchen endast pga felaktiga utvisningar och slarv från det första....inte nåt bra har de gjort......suck!
Heja Norrland!
Bad_Brett: Markus Persson i Hudiksvall är en som det tittas på.. Billig och smart spelare.
Det lär nog bli en och annan sådan värvning iår.
Hahl Bundy: Sedan måste man kunna tycka att det har gått alldeles för långt innan man får upp ögonen att Timrå och Sundsvall borde sammarbeta .
Jag tror att det skulle gynna oss och dom !
söder över:
Gissa, gäsp...
Hann med halva ditt första mastodontinlägg...
Redigerad kommentar
Hahl Bundy: Gladare än om han spelar i Finland kanske?
Timmander en säsong till med Leksand och Toluffsen till Färjestad? är det nu Silly börjar.
Redigerad kommentar
Här kommer facit! ;-)
Har kontrakt:
Alexander Larsson
Jeremy Boyce-Rotevall
Jesper Dahlroth
Joakim Lundström
Johan “Bagarn” Andersson
Mat Robinson
Max Friberg
Oscar Hedman
Per Hallin
Robin Lindqvist
Simon Önerud
Har kontrakt som bör sägas upp:
Andreas Molinder
Yared Hagos
Har inte kontrakt, bör förlängas:
Damien Fleury
Jonathan Hedström
Martin Röymark
Nichlas Torp
Har inte kontrakt och bör inte få nytt:
Aleksis Ahlqvist
Antti Halonen
Elias Granath
Johan ”Gnagarn” Andersson
Johan Motin
Fredrik Bremberg
Matt Murley
Stefan Ridderwall
Timo Pärssinen
Vladimir Mihalik
Laken: Problemen är ju Molinder och Hagos kontrakt som du vill att Timrå ska säga upp. Detta förutsätter givetvis att något annat lag är villiga att ta över lönekostnaden, annars så får ju Timrå betala lönen för dessa spelare kontraktstiden ut. Tyvärr så har de nog inte speciellt högt marknadsvärde efter en svag säsong.
Sen gillar jag Murley och han borde få ett kontraktsförslag om han nu inte kräver allt för mycket i lön?
arnio: Eller också får man göra en deal med de två att de får en klumpsumma men det förutsätter så klart att alla är överens. Sedan får de söka sig till en ny klubb.
Nej, jag väljer bort Murley för att jag vill ha en icke-EU-plats öppen. Behöver ju inte vara en forward, kan lika gärna vara en målvakt eller back. Murley presterade för lite i Elitserien för att jag skulle vilja ha honom kvar.
Wayne Gresky: Ja, det finns många intressanta spelare i AHL.
Enligt mitt sätt att se det så håller inte Hagos på den här nivån, hans skridskoåkning och balans är på tok för dålig! Utlåning där vi slipper en del av hans lönekostnad kanske?
Laken: Håller med, Murley är en medgångsspelare av stora mått. Ingen spelare att luta sig mot när det går tungt, eller någon som kan bära ett lag. Det är sånna vi behöver nu.
Hallins hjärta, Brembergs passningsspel o Murleys målsinne =)
Patrick Polly: Av de som har kontrakt över nästa säsong är det "bara" 3 som jag ser som problematiska. Molinder, Hagos och Bagarn. Jämfört med många andra säsonger tycker jag det utgångsläget är hanterbart.
Bagarn kan bli ok om han ser till att träna ordentligt och hålla sig från flaskan. Om Molinder är billig, som jag hört ryktas om, kan han väl funka som 4:e center. Det som kan svida med det är att han riskerar att ta en plats för någon lovande junior, vilket vore illa....
T T: Det är svårt att svara någonting alls på det där. Dom verkar ju vilja behålla honom åtminstone. Det är ju bra.
Blizzard: Han gick väl skadad där ett tag? Sen får man väl lyfta ner en överårig. Känna lite på matchtempo.
Legenden Robert Carlsson klev ju ner i J20 och lirade när han hade lite trubbel med istiden under de sista säsongerna här. På eget initiativ. Legend, som sagt.
edit
Redigerad kommentar