1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600914 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13

edit

Redigerad kommentar

Hagos senaste tweet är öppen för tolkningar...

T T: Hmm?

Två spelare jag verkligen vill se vara kvar är, Torp & Hedström.

Två drömförvärv jag hoppas på är, Fredrik Warg & Christian Söderström.

lungan: Lauritzen skulle inte sitta fel.

dr-nix: Absolut men tror han kommer spela i KHL kommande säsong. Men väljer han elitserien hoppas jag verkligen på honom i Timrå, moderklubben typ.

Hoppas verkligen att Timrå värvar spelare med rötter i Timrå eller från närområdet.

Våga satsa Svenskt.

T T: Vore förträffligt om vi blir av med honom, bara vi inte betalat han en fet sunma för besväret...

lungan:

Jag tror att nyckeln för Timrå är att värva smart. Fredrik Warg känns som en spelare som kostar mer än han smakar. Lauritzen har just gjort sin livs säsong och kommer förmodligen få smaskiga erbjudanden från varenda klubb i serien.

Juniorverksamheten är väl trots allt ganska bra fortfarande? Sedan har ni en hel del spelare i laget som faktiskt har tagit ett rejält steg i utvecklingen under säsongen.

Med lite mer tid är jag övertygad om att "Nubben" kommer kunna hitta några fynd, utan att äventyra ekonomin. Jag tror inte att vi kommer få se speciellt många kända namn bland nyförvärven.

Bad_Brett: Det mest kända namn man kanske kan vänta sig är väl Sebbe Erixon. Caslava vore ju en dröm men frågan är om det är lika aktuellt nu när Linkan är borta. Linkan hade förmodligen gått all-in där.

Frella: Själv hoppas och tror jag på ett ganska stort namn i kassen

Konstigt detta med skitkanalen tv4, trodde det var två lag som spelar om den andra finalplatsen just nu - men när man lyssnar på Wikegård och dom andra verkar det bara vara ett......och det andra laget leder förstås matchen endast pga felaktiga utvisningar och slarv från det första....inte nåt bra har de gjort......suck!

Heja Norrland!

superfalle: Ja de är värda en riktig fest grabbarna!

Kongo: Varför är ni imot ett sammarbete med Sundsvall , varför skall dom bli bättre någon annanstans , isofall skulle vara kul att höra det .

Bad_Brett: Markus Persson i Hudiksvall är en som det tittas på.. Billig och smart spelare.

Det lär nog bli en och annan sådan värvning iår.

McCarton: Jasså? Intressant måste jag säga. Imponerande storlek. Antar att han har lirat med Fredrik Sundin hela säsongen, mycket imponerande statistik på båda. Sundin slipper jag dock gärna. 

Nybbe: Sundsvall har åkt ur. Finns inget att diskutera.

Hahl Bundy: Sedan måste man kunna tycka att det har gått alldeles för långt innan man får upp ögonen att Timrå och Sundsvall borde sammarbeta .

Jag tror att det skulle gynna oss och dom !

Nybbe: Har jag missat nåt? Har vi inte gjort det då genom åren?

Hahl Bundy: Jag diskuterar inte mer idag

Vart är min ständige vapendragare och supkompis Blizzard...?

Ingen murley nästa år tack... hylla timrå tröjan efter ett öppet mål i kvalserien...

Tack för det men den här killen har potential att göra det varje match inkl ordinarie serie.

han har haft betalt varje match o levererat i var 6e det duger inte i min bok...

söder över: Jag håller med dig. Man måste se det hela över en hel säsong och inte bara med as-motstånd

Timrå Icon: här här här! Här är jag! Börjar må bra av alkoholen :)

Blizzard: Skål påre' dude!!!

Timrå Icon: sschjååål!! Fan snart är vi klara för ES bara 6 matcher kvar ;)

Blizzard: Sex....? Det var som attan.....

Den där oscarstråden är totalt ostimulerande för mig så jag tar den här isst...

Truppen iår kontra nästa år...

Målvakteriet:

lundström tycker jag om nu efter ks. han lyckades vinna någon/några matcher åt timrå ik vilket är ett krav på en målvakt i vårat lilla lag. vidare visade jocke att han duger aldeles utmärkt som 1a keeper i es så länge killarna runt honom hjälpte till på det vis jag anser att man kan kräva av dem. dvs hålla rent framför målet o verkligen försöka vara etta på returerna samt täcka ett o annat skott med jämna mellanrum. ok han står ganska sällan på huvet o vinner matcher men han är en skapligt jämn o balanserad kille i målet. jag är glad över att han är med nästa år med.

Riddarn blev en besvikelse för mig. min känsla är att han hade chansen att ta ett sjumilakliv under detta året då han i min värld är den sortens målvakt som kan göra sjuka räddningar med alla kroppsdelar. han gick sönder stup i kvarten i sann timrå anda o någon 1a keeper blev han aldrig summan av det hela i min bok blir... inget nytt kontrakt tack.

Alexsis har väl varit lite vinn vinn för oss han kom in i ett skede då de andra två var mer eller mindre invalidiserade o gjorde väl varken succe el fiasko. han matchades lite halv skumt och kändes mer som inhyrd avlastning än som en kille i truppen. Jag har inte kikat på hur han ser ut nästa år med kontrakt o så men det är ingen målvakt som jag vill se i timrå nästa år iaf.

Backeriet...

O hedman vår i särklass jämnaste spelare det gångna året! skulle den här killen träna skott så skulle han kunna bli en gigant i es! trygg hemmåt o vass på offensiva blå. nu är han ganska begränsad i offensiven tyvär men jag är ändå riktigt nöjd med att han finns med oss nästa år med! TRÄNA SKOTT HEDMAN!

Mat robinson nja asså han var juh inget anfallsorakel som de norska siffrorna antydde... jag är snarare förvånad över hur pass agressiv o het han varit i försvars spelet... ok han var det vassaste offensiva backhotet vi hade men tex i pp där ett vettigt direktskott är a&o så har jag varit besviken över hur många av hans skott som blir snea klubbhälsträffar... ruskigt fin skridskoåkning o skaplig speluppfattnig bidrar till känslan hos mig att det är ok att tar en av våra ikke eu platser nästa år med.

Jeppe dahlrot har varit en jättebesvikelse för mig i år... vad fan hände? blev alla motståndare så jävla mycke bättre än honom iår? ifjol bidrog han med simpelt placeringsriktigt tråk spel å i år var han stabbigare än nånsin på rören o mjukare än sockervadd i närkamperna... varför? ok han spelade upp sig lite på slutet men är i min bok definitivt inte godkänd. hoppas han gör en bra träningsommar och kommer tillbaka o tar revanch på sig själv nästa år. han boyce o lander var tre billiga spelare som ganska tydligt bar fram oss med jämt o bra spel ifjol...

Vlademir åker väl hem till slovkien för att ladda inför nästa khl sässe nu. skulle det finnas en öppning för nubben att ta hit honom hoppas jag att man avstår. mihalik är en stor trubbig o ganska begränsad back som jag klarar mig bra utan. sässens höjdpunkt var när han lacka ur på goren!

Granath har gjort en våldsamt ojämn sässe... det har inte timrå ik råd med enligt mig. i grunden har han allt jag kräver av en back... bra fysik halv frän att möta godkänt skott godkänt försvars tänk... men den här sjukt svajiga nivå gör att jag inte riktigt känner att han behövs i timrå ik nästa år.

Halonen har knappt stått att känna igen i år o är i min bok varmt välkommen hem till finland. en besvikelse...

Motin gjorde ett par ganska bra matcher i början sedan sjunk han undan... alldeles för mjuk o sävlig för min smak. ofarlig för motståndare vart spelet än är beläget... tack o hej.

Torp har blivit min favvo i år. tuff ful stenhård iblan lite grisig! i love it! härligt driv! ingen större begåvning offensivt men ett konstant go och en härlig vilja gör att jag jävligt gärna ser honom i vår fina timrå tröja nästa år med! jobba nubben!

Centerullarna...

Bagarn åkte på ett par riktigt otäcka proppar i lungorna när han precis hittat tillbaka till sitt lir! uppofrande lagspelare! underbar för vilken coach som helst att ha i ett bp nhl khl es eller danska ligan. oerhört nyttig o trevlig kille. jag var på plats i cloetta center under en match på slutet där innan man hittade propparna och han slet som ett jävla djur i timrå tröjan! täckte skott på skott o fick till slut helt sjukt rättvist hänga en balja i öppen kasse! hoppas innerligt att denna bagare kan komma tillbaka nästa år!

Hagos vill jag bara säga så här om: ganska tråkig kille som har nära till filmningar i alla byten rätt dassig skridskoåkning o begränsad offensiv förmåga... ändå gör han en del viktiga mål o han är tror jag en skön kille att ha i laget. när han verkligen vill så kan han vara en defensiv storhet. ok sett till helheten så gråter jag inte över att han finns i truppen inför nästa år med!

A larsson är en hal lite rackare med ganska fränt humör. det gillas! han är dock fortfarande alldeles för ojämn i sina prestationer... hoppas att han kan jämna ut det hela till nästa år! helt ok kille att ha kontrakt med!

Linqvist har växt under kvalserien! vet inte varför men han känns som lixom farligare framåt o klokare hemmåt i ks än tidigare. oklart i vilket skick han är nästa år... hoppas dock att han fortsätter i ks skicket! då är han riktigt nyttig.

Boyce känns lite stabilare nu än i fjol men nu hoppas jag att han kan träna upp sina handleder lite så skottet blir rappare o mer välriktat! hör med friberg han har säkert en 10 punkters lista om hur det ska uppnås! har vad som krävs för att bli en riktig publikfavorit om poängen börjar rulla in!

Molinder är enorm besvikelse det här måste nubben ta på sig och städa upp! vill karln spela hockey egentligen? är jag för hård mot honom? flåt isf men jag har svårt att se vilka styrkor han har som är värda att nämnas?

Gnagaren har man juh knappt sett röken av annat än i något sttv inslag... jag förstår att han vill stanna i timrå... annars blir det antagligen as för honom nästa år då denna sässen inte stärkt hans aktie på marknaden direkt. lär juh inte få ett nytt kontrakt hos timrå ik... bra så.

Generellt så lider vi av ganska svaga centrar när det gäller att teka... känns det som iaf... detta borde ordnas.

Målgöreriet...

Hallin är en jävla hjälte i min bok. han åker ut vareviga jävla piss match vi förlorat i år och är bland det jävligaste snabbaste o farligaste vi har att komma med! lite för dålig utdelnig på sina rondellkörningar i anfallszonen men målet mot färjestad i förlängningen där nere var underbart att se. när han borde vara tämligen slut i benen krutar han iväg som fakking usain bolt på slalomåkning genom mittzonen o väl inne i anfallzonen så kollrar han upp nygren till sunne tur o retur innan han avslutar med årets renaste kryssträff! damn it mannen! Ssk pissade på den här killen han är en timrå krigare ut i fingerspetsarna!

Max friberg då... Skum sässe... inledde ganska svagt o sunkigt... åkte på landslags uppdrag o kom hem med lite självförtroende = upp med lhc back på läktaren o en handledare i bortre krysset på norrena... meriterande.
Min känsla är att max sakta men säkert växer i sin es roll här under säsongen. han är en härlig kille som kommer bli riktigt bra! visat prov på några mjuka fina o öppnande framspelningare nu under ks så väl som ett par rappa hårda välriktade höger skott... längtar efter att se vad som händer med den här hårdjobbande killen under sommaren o vilka steg han tagit när lärking släpper pucken nästa sässe...

Simon önerud skulle var bra tränad redan när han dök upp i fjolsommar... det var han med. stark som en oxe med ett ruskigt handledskott... ansvarsfull hemmåt o riktigt rivig framåt... kom in o gjorde det röya gjorde ifjol... hoppas nu bara...

Fots följer

Martin röymark... snabbheten o det där drivet rakt mot mål o skottet som ofta satt där det skulle byttes mot björn svenssons hörnsökande ofarliga spel... kan knappt räkna alla matcher som martin totalt försvunnit ur... skit trist från en kille jag trodde stenhårt på... nu vill jag inte se en förlängning med röya utan här får nubben göra någon magisk värvning isst... får bli ett slut på gamla meriter...

Jonte överaskade enormt på mig jag hade räknat ut honom ur hiockeysveriges finrum... men... han dög alldeles utmärkt. han har inte nått upp till lyriska höjder men han har definitivt vad som krävs för att lira es hockey med oss. hoppas han får ett nytt kontrakt. jonte står för rutin nu!

Murley är inte en kille som jag gillar längre. jag har stått upp å fäktats för honom tidigare men han har vikt ner sig i timrå tröjan i sisådär 20-35 matcher o det duger fan inte med hans lön och ikke eu plats... tack för en fin kvalserie o lycka till vidare i karriären.

Bremberg blev till slut vad man ville ha... den där killen som får ett pp att funka... en sann assist kung! en demon! min fråga är bara: finns glöden för hockey verkligen kvar? den där glöden som gör att varje match räknas? här har det väl aldrig riktigt varit aktuellt med förlängning va? men tack för att du blev vad vi alla timråiter önskade till slut...

Dajmen flurry... kom in som en frisk fläkt när lule upptäkt att han var kass... jag gillar honom skarpt o ser en fin potential i fransosen! om han bara blir lite mer sugen på att gå mot kassen med den där riktigt snabba skridskoåkningen så tror jag gott att han skulle klara av att slå pyrrets mål rekord... bag ser gärna denna kille kvar till nästa år...

TIMO PÄRSSINEN ÄR EN LITE IKON! DETTA VAR INTE HANS BÄSTA ÅR I TIK TRÖJAN... SKADAD ELLER EJ SÅ HAR HAN BETYTT ENORMT MYCKET FÖR TIMRÅ IK'S OFFENSIV UNDER ALLA ÅR HAN SPELAT HÄR. JAG HAR EN ENORM RESPEKT FÖR DENNA FINNENS ENVISHET OCH GLÖD FÖR HOCKEY O TIMRÅ IK. ATT GENOMLIDA DE HELVETEN HAN GJORT OCH STÄNDIGT KOMMA TILLBAKA ÄR ENORMT. HAR SJÄLV EN SJUKPENSIONERAD FAR SOM LIDER AV DISKBRÅCK SÅ DEN RESA TIMO GJORT FÖR HOCKEYN O TIMRÅ ÄR HELT JÄVLA SJUK! SLUTAR HAN NU SÅ RAMAR JAG IN HANS TRÖJA O HÄNGER DEN OVANFÖR SOFFAN I VARDAGSRUMMET ÄVEN OM HONHUNDEN TYCKER ANNORLUNDA... TACK FÖR ALLT TIMO!

Vart tog ni vägen? sover ni!

söder över:

Gissa, gäsp...

Hann med halva ditt första mastodontinlägg...

söder över: kul med versaler, mer sånt tack.

söder över: Först ett inlägg som helt saknar versaler där varje mening inleds med liten bokstav.
Sen ett långt stycke med enbart versaler.
Ett litet tips: sprid versalerna så att det blir läsbart.
Nu känns det som att du upptäckte att det saknades versaler i mastodontinlägget och för att kompensera så samlade du alla dessa saknade bokstäver i ett enda långt stycke i nästa inlägg.
Helt Ok att rationalisera skrivandet men du har isf tagit det till nya höjder...
;-)

Redigerad kommentar

Huge: och......

Hahl Bundy: Gladare än om han spelar i Finland kanske?

Timmander en säsong till med Leksand och Toluffsen till Färjestad? är det nu Silly börjar.

Redigerad kommentar

Här kommer facit! ;-)

Har kontrakt:

Alexander Larsson

Jeremy Boyce-Rotevall

Jesper Dahlroth

Joakim Lundström

Johan “Bagarn” Andersson

Mat Robinson

Max Friberg

Oscar Hedman

Per Hallin

Robin Lindqvist

Simon Önerud

Har kontrakt som bör sägas upp:

Andreas Molinder

Yared Hagos

Har inte kontrakt, bör förlängas:

Damien Fleury

Jonathan Hedström

Martin Röymark

Nichlas Torp

Har inte kontrakt och bör inte få nytt:

Aleksis Ahlqvist

Antti Halonen

Elias Granath

Johan ”Gnagarn” Andersson

Johan Motin

Fredrik Bremberg

Matt Murley

Stefan Ridderwall

Timo Pärssinen

Vladimir Mihalik

Laken: Problemen är ju Molinder och Hagos kontrakt som du vill att Timrå ska säga upp. Detta förutsätter givetvis att något annat lag är villiga att ta över lönekostnaden, annars så får ju Timrå betala lönen för dessa spelare kontraktstiden ut. Tyvärr så har de nog inte speciellt högt marknadsvärde efter en svag säsong.

Sen gillar jag Murley och han borde få ett kontraktsförslag om han nu inte kräver allt för mycket i lön?

arnio: Eller också får man göra en deal med de två att de får en klumpsumma men det förutsätter så klart att alla är överens. Sedan får de söka sig till en ny klubb.

Nej, jag väljer bort Murley för att jag vill ha en icke-EU-plats öppen. Behöver ju inte vara en forward, kan lika gärna vara en målvakt eller back. Murley presterade för lite i Elitserien för att jag skulle vilja ha honom kvar.

Laken: Jag tror att den platsen skulle vara bra att ha till en AHL-center eller motsvarande. Murley är en rätt ok spelare, men ni har andra hål som behöver fyllas mer än det han lämnar. Hagos må vara överbetald, men han funkar som tredjefemmecenter. Att köpa ut honom och skaffa en ny spelare för samma roll tror jag inte håller ekonomiskt.

Wayne Gresky: Ja, det finns många intressanta spelare i AHL.

Enligt mitt sätt att se det så håller inte Hagos på den här nivån, hans skridskoåkning och balans är på tok för dålig! Utlåning där vi slipper en del av hans lönekostnad kanske?

16 kr för Max Friberg är vårt sista bud.

Wayne Gresky: Hagos var inget bra förvärv med de slantarna har får. Går han att skeppa så bör vi göra det.

Laken: Håller med, Murley är en medgångsspelare av stora mått. Ingen spelare att luta sig mot när det går tungt, eller någon som kan bära ett lag. Det är sånna vi behöver nu.

Hallins hjärta, Brembergs passningsspel o Murleys målsinne =)

Patrick Polly: Av de som har kontrakt över nästa säsong är det "bara" 3 som jag ser som problematiska. Molinder, Hagos och Bagarn. Jämfört med många andra säsonger tycker jag det utgångsläget är hanterbart.

Bagarn kan bli ok om han ser till att träna ordentligt och hålla sig från flaskan. Om Molinder är billig, som jag hört ryktas om, kan han väl funka som 4:e center. Det som kan svida med det är att han riskerar att ta en plats för någon lovande junior, vilket vore illa....

T T: hur kunde han spela här när han är 32bast??

Leksand J20 SuperElit 1 0 1 1

T T: Det är svårt att svara någonting alls på det där. Dom verkar ju vilja behålla honom åtminstone. Det är ju bra. 

Blizzard: Krumelurpiller.

Blizzard: Han gick väl skadad där ett tag? Sen får man väl lyfta ner en överårig. Känna lite på matchtempo. 

Legenden Robert Carlsson klev ju ner i J20 och lirade när han hade lite trubbel med istiden under de sista säsongerna här. På eget initiativ. Legend, som sagt. 

T T: Det är så jävla typiskt. Efter matchen tänkte jag med anledning av att många vill värva tillbaka f.d tikare skriva detta. " En som vi garanterat inte bör värva tillbaka är Johan Svedberg i LIF, han var steget efter hela matchen o var rent av en livsfara när han var på isen"

Suck -.-

« · 1489421 · »