1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601192 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Mackelito: 

Alexander Lukachenko, 

han gör hattrick i varje match han spelar, lite ful spelstil kanske, men han kan bestämma!

Mackelito: Han ska bilda ett 3e backpar med Jesper Jäger. Kan gå 

Har inte Kapanen nån unge som snart är mogen att hoppa in och stå i Timrå ;)?

Apropå hemvävt, Eric Moe står väl utan kontrakt? Lär väl inte vilja spela med Sundsvall i div.1

Kattgubben: Skulle gärna se Adam Pettersson som spelade med Sundsvall i år men misstänker att SAIK inte är särskilt sugna på att släppa honom.

Frella: Han ska få chansen i Skellefteå nästa säsong.

Redigerad kommentar

En kille jag tyckte såg ut att passa in i Timråhockey-filosofin när jag såg honom i kvaserien med Växjö var Daniel Åhsberg. Han spelade med Örebro denna säsongen och var väl kanske inte riktigt lika dominant där, men nog tusan har han hockey i sig grabben. Hursomhelst ligger han utan kontrakt och kan nog tänka mig att han skulle duga gott som left winger i åtminstone en tredjelina i vår bantade trupp 12/13

Redigerad kommentar

Kattgubben: Moe har ett optionsår kvar med Leksand. Om optionen gäller även för Salo framgår inte men Moe lär nog inte avstå från ännu en förmodligen välbetald säsong.

T T: Om man dessutom googlar på "Eric Moe skadad" så får man 113 000 träffar. Vi är ju inte direkt kända för att blixtrehabilitera skadade spelare så vi kanske ska slänga tillbaka den i sjön och fiska vidare?

Lite sent men; Svedberg ensam skulle kunna vara en anledning för mig att INTE köpa säsongskort nästa år.

Accepterar att vi sparar in. Men spara då in med spelare som har, om inte hela så iaf större delen av, framtiden framför sig, inte EFTER sig.

Kerstin_k: Jag skulle kunna tänka mig att Svedberg är ett av många namn som Nubben tittar på. Sjöken lite gammalt agentsnack bara, precis som Salo säger. 

Sen så kan vi inte bara värva ynglingar heller, framförallt inte på backsidan. Stabila backars framtid upphör aldrig att existera, dom blir ju bara bättre med åren tills kroppen säger stopp. Med det inte sagt att Svedberg är något att luta sig mot när det blåser. Men jag får känslan av att han blir kvar i Leksand så det är (nog) bara gammalt vanligt silly-snack. 

Det bli ordentlig fart på säsongskortsförsäljningen nästa säsong. Det ska löna sig att köpa säsongskort, på något sätt. Det ska finnas tydliga fördelar med att vara säsongskortsinnehavare. Såna bitar hoppas jag att klubben jobbar hårt på. 

Knylan: Borås Fagemo var ju utlånaad lite till Frölunda...undrar om inte han också är under Nubbens lupp?
Säsongen 12/13-återanvändning 2.0.

Rykten om att Tommy går till hårt kritiserade Försvarskoncernen Saab efter denna säsong!

Enligt icke bekräftade uppgifter säger alltså höga tjänstemän på Saab att Tommy är deras stora favorit.

- Han får Clint Eastwood att framstå som en flickscout och
våra omtalade och kritiserade säljfraser som "see first - kill first", "high ratio of death" med flera skulle kunna tommyfieras med oanade möjligheter.

Detta uttalande som jag inte vill vitsorda i sak, ska ha uppsnappats vid en lunch på en Statoilmack nära E-4:an i påsk.

Knylan: Exakt, om inte annat så får man bort de sk medgångssupportrarna. De kanske överväger att köpa sig ett säsongskort då istället, om inte kan de leta sig till bowlinghallarna inne i S-vall. 

Knylan: Säsongskortsinnehavarna på sittplats har ju snarare straffats de senaste säsongerna :) Det enda mervärde som man får är väl egentligen att man alltid har sin plats. För att man ska gå jämt upp med vad det kostar krävs väl nästan finalplats...

Frella: Jimmys senaste är väl inte länkad o alla kanske inte har läst. Det var återigen bra. En sammanfattning av den här säsongen kryddat med lite info.

Hahl Bundy: 19.46

Wayne Gresky: Dumstrut på....tackar!

Satt med twitter hela kvällen igår. Jag blir mindre o mindre härinne o missar mer o mer.

Knylan: Fick ett sms från en vän som skrev följande: "Goddag, Ers höghet! Vi måste skeppa Molinder och Hagos i värsta agentstilen."

App App App....vänta här nu! STOPP! Hejda er nu ett litet ögonblick. Låt oss klaragöra en sak först innan vi går vidare! För det första, så finns det ALLTID två sidor utav myntet. En fram OCH en baksida. Är vi överrens? BRA!

Då kikar vi Hagos! Det finns många godtagbara och även mindre inofficiella och icke godtagbara skäl till varför vi skulle göra oss av med honom. Men är det särskilt högkostnadseffektivt i besparingstider? GIVETVIS INTE ALLS!

Karln sitter på ett flerårskontrakt och titulerar sig Centerforward. En bristvara i svensk hockey. Eller rättare sagt en bristvara i Timrå IK. Visserligen har ju soulguden från Etiopien mestadels spelat alibi-hockey denna säsong. Men han är likt förbaskat en tung tekare och höjde sig avsevärt i Kvalserien. Då vore det direkt korkat av Timrå att köpa ut Hagos från kontraktet för att sedan behöva kontraktera en ny center som kanske i sig är ännu dyrare.

Vi har liksom inget alternativ än att behålla honom om han nu inte går frivilligt utan kompensation vilket knappast är föga troligt.

Då tittar vi på Ramselekorven då? Många säger att smaken varit väldigt pikant alternativt uddlös sedan produktionen återuppstod i trakterna kring Sundsvall. Här måste vi helt klart göra en grundlig utredning från en oberoende tredjepart. ÄR MOLINDER SÅ VANSINNIGT JÄVLA DÅLIG ELLER ÄR DET SUPPORTRARNAS EGNA TILLKORTAKOMMANDEN SOM AVSPEGLAT SIG I FRUSTRATIONEN?

Jag tror av förklarliga skäl mer på det sistnämnda. Jag vill veta vart skon klämmer åt någonstans? Man ger bara inte upp utan ett ärligt försök och en rejäl kamp. Även om nu gissningsvis Molinder spelare för en avsevärt lägre peng än Hagos så undrar jag vad vi skulle vinna på att låsa igen dörren och kasta bort nyckeln för Andreas?

Det är ju inte så att han är en cancersvulst som måste opereras bort illa kvickt fölr att förhindra en elakartad spridning direkt!

Nej behåll Hagos och Molinder. Det finns betydligt vettigare och viktigare saker att ta itu med just nu. Spill ingen tid i onödan!

Magnus Rövarn : Vad är det för "App" du skriver om i början av ditt kloka inlägg? Jag är appoman och vill veta vart jag kan ladda ner den;)

Smokey: Du får en ledtråd. "Euphoria".

Hahl Bundy: Hör du musiken i bakgrunden....? :-)

Magnus Rövarn : Nu har bägge kontrakt. Tror inte att det bryts med nån...tyvärr (i mina ögon). Vi är fast med dom. Hoppas att det går bra jag är ytterst osäker till skillnad från dig.

Jag har ju svarat dig en gång tidigare. Orkar inte dra det en gång till :)

Timrå Icon: Oh ja. :)

Magnus Rövarn : Jo ang. Hagos så har han o jag aldrig kommit överens i den röd-vita dressen.

Han på isen o jag vid sidan om. :)

Magnus Rövarn : hagos håller jag med dig om men molinder känns lite väl vilsen...

Om han ska finnas kvar på timrå ik's lönelista bör man försöka hyra ut honom till typ kalpa eller kanske jobba stenhårt på att hitta en ny allsvensk sammarbetsklubb...

Hur jävla hårt jag än söker efter molinders styrkor så hittar jag bara massa bra anledningar att lösa situationen med att han åker omkring i ett annat lag nästa år...

Vi kan inte komma till spel med samma grådassiga killar som ifjol.

Eller nä fast tänk om han tränar hårt i sommar o dyker upp som en hårt arbetande center nästa år... han kanske kan bli snabbare få lite speluppfattning samt hitta ett bättre skott där på vägen...

Magnus Rövarn : Frånsett att Molinder är en usel tekare, mjuk i kroppen som en barbapappa och en speluppfattning som de facto äventyrar ES-spel för Timrå IK varje gång han är på isen så håller jag med dig.

Jag gillar Hagos, det är en stabil spellare. Mitt enda problem med honom är att jag känner att vi har för få offensiva centrar och för många defensiva. Men Yared är en bra spelare och problemen Timrå hade den här säsongen är inte hans fel.

Molinder tycker jag inte har visat ett dyft, han har varit fullständigt osynlig. Om en kille har potential men har haft problem med skador eller något i den stilen brukar han iaf visa några glimtar på den potential han har. Det har Andreas inte gjort öht. Men med det sagt så har Nubben garanterat bättre koll på hockey och speciikt Molinder så tror han på Molinder ger jag gärna honom en chans till. 

Ett tips till alla Timrå-iter är att sluta tro att vi kommer kunna värva en massa  superstjärnor, det kommer bli unga nyförvärv och kanske någon lite äldre chansvärvning man tror kan lyckas i Timrå.

Redigerad kommentar

dr-nix: "Ett tips till alla Timrå-iter är att sluta tro att vi kommer kunna värva en massa  superstjärnor, "

Nooo shit, de menar du inte!?!

Jimmy om lagbygget:

T T: Vi bör satsa mest på en bra målvakt. Därifrån bygger man laget.
Sedan känns det naturligt att bygga fram special-teams som ger bra bp- och pp-spel. Det är helt avgörande i dagens hockey.
Problemet är att en sån spelare som har näsa och blick för spelet som Jimmy skriver oftast är etablerad och dyr på den här nivån. Men Nubben kan nog hitta några guldägg om han tar av Molinder-glajjorna

T T: Dessutom bör man scouta spelarna mycket bättre. Man bör inte bara titta på dem i matchsituationee utan man måste kolla upp hur de skött träning, kost, fritid et.c.
Kräver ett otroligt arbete men för en liten klubb som vår är det absolut nödvändigt.
SC kan inte bara EP-ragga som Linkan gjorde.
Men jag antar att man lägger den mesta tiden just nu på att hitta rätt tränare.
Det tror jag är relativt enkelt ändå. Här känner Nubben de flesta och har bra koll på dem.
Det är bara priset som avgör här...bara och bara....

Nä nu tar jag en öl. Var är Blizzard förresten....?

Kanske något liknande detta??

D.Larsson

J.Lundström

1:a

O.Hedman – S.Erixon

S.Önerud – ”Transatlant” – D.Fleury

2:a

N.Andersson – M.Robinson

M.Friberg – A.Larsson – J.Hedström

3:e

N.Torp – J.Svedberg

M.Röymark – R.Lindqvist – P.Hallin

4:e

J.Dahlroth – P.Edlund/J.Östman/T.Stenqvist

A.Wedin – J.Boyce-Rotevall – L.Werneman

Extra:

D.Öhrn – D.Lögdal – L.Nilsson

Laken: Snälla, in med nåt nytt istället för Johan Svedberg,inte en gång till !!

Grattis TIK Grattis Tommy Andersson! Vart för sen att fira i lördags på krogen Grattis hela laget hoppas stommeblir kvar Tränaren superviktg ses i höst.

bobrov: Nä precis. Hedman/Torp funkade bra

bobrov: Ok, tanken med laget är att de två första femmorna ska vara producerande och den tredje mer av en checking line. Du kan byta ut Svedberg mot annan defensiv back - som inte får vara alltför dyr... ;-)

Laken: Ser väl ok ut men vart ska Hagos och Molinder vara? dom lär ju bli kvar tyvärr

Matt Keith lämnar Örebro, kan det vara någon smart värvning kanske ? Killen har dessutom brittiskt pass så han går som europe.

Berglund: Vet ej, de ingår i alla fall inte i mina planer. ;-)

Laken: Eftersom Hagos har ett så dyrt kontrakt så blir han nog kvar. Kan inte se att ett annat Elitserielag tar över det, och för ett allsvenskt lag är det nog för dyrt utifrån vad man får. Molinder lär ju inte vara så dyr däremot. Så han kan det nog gå att göra sig av med.

hubbenorlen: I så fall får Hagos ta centerrollen i 4:e kedjan nedan också flyttar jag ut Boyce-Rotevall på en kant där.

Laken: Precis. Jag tror att han kan ta den rollen ganska bra. Och så in med en toppcenter. Vi borde rimligtvis ha råd med en toppback och en toppcenter åtminstone.

Timrå Icon: här är jag! jag vill också ha bärs!

hubbenorlen: Men först en toppmålis

Blizzard: Nämen sedärja! Titt vem som glider! :-)

Timrå Icon: In

Snoop: det tror jag absolut på! "Jobbar extremt hårt"

Timrå Icon: Ja just jävlar. Glömde bort det. Jaha. Då blir det en omöjlig ekvation.

« · 1489807 · »