1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601247 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Näääää kom ihåg vad Gunde sa ;-). "Ingenting e oooomööö....."

Olle: Då jag inbillar mig att vi kommer slita vårat hår över vad som presenteras denna Silly Season ska vi nog vara glada över spelare som Murley ochRobinson.

Man vill ha en bred trupp vilket också kostar lite pengar. Det är ju inte sagt att juniorerna måste komma från vårat J-20.

Backar:
Hedman
Torp
Robinson
Dallas
Erixon
Andersson från Växjö
Moe eller annan allsvensk back
Östman
Stenqvist

Tror inte vi kan förvänta oss mycket mer än så här faktiskt.

Centrar:
Larsson
Lindqvist
Molinder
Boyce
Hagos

Molinder ochLindqvist lär bli kvar då de är billiga. Möjligt att Hagos försvinner men annars är nog dessa de centrar vi har till kommande säsong där möjligtvis Larsson ses som ytter.

Yttrar:
Hallin
Önerud
Hedström
Friberg
Murley eller likvärdig
Oscar Johansson fr Sundsvall
Wedin
Junior
Junior
Junior

Var vi nederlagstippade i år är det nog inget mot vad vi kommer vara nästa säsong.

Frella: You scaring the crap out of me.

Frella: Ja nog tror jag att du har rätt men hur mycket kan Hagos och Murley ha i lön? Ca 200 per skalle? Skeppar vi dom så bör vi kunna få in tre nya ansikten. Hagos blir lätt att ersätta, det svåra blir väl att hitta någon som producerar mer än Murley och jobbar hårdare samtidigt som han kostar mindre.

Olle: Hur ska ni lyckas skeppa Hagos som har 2 år kvar på kontraktet och tjänar ungefär dubbelt mot vad han kan förvänta sig i en annan klubb? Lyckas Nubben bli av med det kontraktet utan att det kostar en fet klumpsumma så är det väldigt imponerande!

Wayne Gresky: Hagos är duktig på att lägga sig enkelt, han kanske skulle göra det i förhandlingarna också?

Olle: Jag antar att han har en agent som sköter den biten?

Hahl Bundy: Riktigt så illa ska det kanske inte se ut då de där 4 miljonerna man ska dra ner väl egentligen är Vampolas lön, minus du att Molinder och Lindqvist tagit en del av den kakan. Förhoppningen är väl att kunna få in nåt bra för det som Pärssinen och Pikkarainen lämnar efter sig. Men ser man till det jag radade upp så kan man ju hoppas på en kreativ center och ytterligare en spetsytter. Men en hel del lär väl ska läggas på en målvakt också.

Olle: Hagos sägs väl ha 150, Murley kan säkert ha 200. Frågan är väl vad för kreativ center vi får för 150? Skulle dessutom Bagarn få för sig att spela vidare har vi ju även den posten att dras med. Samma tänk som inför i år lär gälla med defensiva centrar och snabba yttrar. Förhoppningsvis har vi tränare som kan förvalta det materialet...

Frella: Förbaskade Linkan mfl som ställt till det ekonomiskt o med konstig kontrakt.
Men Molinders är mer av de helt oförståeliga även om han inte kan vara så dyr tom tex Hagos.

Frella: Tränare som förvaltar materialet men kanske framförallt en sportchef som hittar rätt material att jobba med? När det gäller bagarn så hoppas jag ändå att han frisknar till och kan fortsätta sin karriär som hockeyspelare. Om det sen sker hos oss eller på annan ort, det ämnet lämnar jag därhän.

Larsson

Bagarn

Hagos

Molinder

Lindqvist

Andra lags backar och målis kommer ju skita på sig över att få se den centeruppsättningen...

Frella: Plocka in Henrik Löwdahl och Johan Viklander från Örebro. Två bra forwards som arbetar hårt och dessutom vet vart målet finns.

John K: Plocka och plocka...tror du de sitter på dåliga kontrakt?

Frella: Jonas Nordquist har 190 i Brynäs. Det ger lite perspektiv, med tanke på att ni förmodligen tycker att han är för dålig för att vara er kreativa centervärvning...

Peja: Har han också slarvat med lönespecen?

Hahl Bundy: Båte tant Hagos Tröge Molinder flugan Flurey Måste bort till att börja med, Hoppas slut på likans kåthet på små lätta spelare som inte kan tillföra  något. Behövs fysisk styrka på både back och forwardsidan. Målvakt så klart viktigaste få inte missa där.

Modano: blir svårt och locka en bra målvakt hit tror jag, jag menar vem vill spela i ett lag som kommer harva i botten med 200% säkerhet

Frella: Du glömde målvakterna

diffe: Två väntade namn på Nubbens short list.

Varför rota i gamla sopor? Ta hit nån yngre o lovande istället. Svedberg var inte bra sist han var här och har inte stärkt sina aktier sen dess direkt.

Wayne Gresky: moe vet jag inte han är skadad mkt. men ja tack till oscar

Oscar Johansson skulle vara ett riktigt kap, lär vara rätt billig dessutom.

Per HApps: Hissen går inte att laga.

Sundsvall har sällat sig till samma skara som Piteå, Boden, Kiruna och många fler.

They´ll never come back.

Det går inte att bromsa sig uppför en backe!

Patrick Polly:

Han kontrakt går ju ut och han har varit bra i Leksand, Kanske är sugen på Es spel igen. Han var ju skadad också men han har skött sig riktigt bra.

Redigerad kommentar

mattias - 74: Jag tänkte precis säga det, det vore ju intressant att få synpunkter från de som haft honom i sitt lag, som Leksand då. Här bedömer vi Svedberg efter hur han var för sex år sedan, vilket blir lite missvisande.

Knylan:

Han har varit tillsammans med Timander dom 2 bästa backarna och jag hoppas verkligen SALO förlänger med honom om nu inte han letar efter nåt bättre vill säga ;)

Patrick Polly:Han var bra i det mesta ..men en dålig skridskoåkare framåt men en jäkel bakåt .

Nybbe: kass på allt...burlin i sundsvall slår han på fingrarna alla dar i veckan

stoff:

Det märks att du inte sett mycket av honom i Leksand.

stoff: Vet du vad du är kass på? Hockey och allt som rör det.

mattias - 74: såg hans spel i ks det räcker

mikenomad: då ligger vi på samma nivå, sweet

stoff: I jämförelse med dig är vi alla hockeygurus.

mattias - 74: Nuska jag inte påstå att jag sett Svedberg mer än dig, jag har bara sett han i matcherna mot TIK i ks. Och då var han efter i varje defensiv situation. Blev farligt för Tik när han var inne på banan..

Mackelito: Nu får du rättskriva ditt inlägg för jag fattade inte.

Vem blev det farligt för TIK eller LIF?

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Det är så jobbigt att skriva på mobilen ju;-) Sammanfattar det så här. Svedberg -> Var så dålig att han var steget efter motståndarna (TIK) varje gång han var inne på isen.

Mackelito: Ha ha ok nu fattar jag bättre :)

Mackelito: Det ska tilläggas två saker.

1. Jag brukar sällan ha koll på motståndarnas spelare o hur de sköter sig men Svedbergs spel var annärkningsvärt dåligt.

2. Han kan ju ha råkat spelat dåligt just dessa två matcher mot TIK o varit bra i resten..

mattias - 74: Jag tror förutsättninsarna är rätt bra att lyckas om man spelar brevid en sån som timander . Lite som när moe spelade med lello . Efter de så har han ju inte lyckats nåt vidare

mikenomad: Finns bara en sak han är sämmre på... Spel

Berglund:Och rätstavvning.

Vad tror ni om denna då? Kanske man vill ha någon lite mer namnkunnig iofs.

Berglund: men dra mig vilket jävulskt namn

KORITFW: Vi gillar ju konstiga namn vi :P

Haft så många pikk och pitt nu så dax för en pöppa?

Mackelito: precis.. äntligen en som har 2 fungerande ögon.. tack!

Citat av Mr.Madhawk:
"Har hört ryktesvägen att Gunnar Persson ska ta ett elitserielag. Och då är det ju bara Timrå som är aktuella."

Edit: Persson eller Montén? Vem vill ni se?

Redigerad kommentar

Hahl Bundy:  Persson lätt

Hahl Bundy: Perrson. Har aldrig gillat idén med Montén.

« · 1490078 · »