1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606655 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: "Tycker han ser lite liten ut. "

exakt min tanke somsagt :)

men nu ska jag inte såga nå mer, nu ska jag bygga upp honom igen, för jag tänker inte få skit kastat på mig om han visar sig vara en ny jävla Fasth som utvecklas ovanligt jävla sent :)

Sådär, nu har jag hyllat och dissat. kan inte få fel längre =)

Hahl Bundy: "den fine" menar du...? Hihi! Bellisimo....

Hahl Bundy: Åsikter sparar jag till bloggen, om det blir så.

JimmyH: Har du inte åsikter här då? :)

Fast jag fattar vad du menar.

JimmyH: Men MÄRKA ORD. 92,3%! 

Knylan:2,23 GAA är ju inte kattskit direkt

Knylan: Upplever det som att det är en MYCKET större chansning att ta hit Robin Rahmn än vad det är att ta hit Bellisimo!

Så jag rösta på Bellisimo :) 

Kattgubben: Du och dina katter :-)

Timrå Icon:*kss kss ksss kss*

Kattgubben: *puurrrrrrr*

Kan man få se en liten påskrift av nån i morgon som tillkännages?

Gärna flera.

Motin verkar ju vilja stanna iaf ;) Backlund vill spela bland dom bästa i Europa!

Mangy92: Mcflurry får inget kontrakt och röymark verkar få leta ny klubb!

Tik satsar hårt på juniorerna iom den nya strategin, några blir utlånade till Sundsvall trots att de spelar div I!

Tik köper även nytt plexi för 500 000 ;)

Mangy92: Nu när Torp valde MoDo känns det som att Nubben borde ge Motin ett kontraktförslag. Han är trots allt ung och utvecklingsbar.

Mangy92: Tycker det är helt rätt!

Jag kommer hellre sist i ES med ett lag som består till hälften av Timrå IK-juniorer, än till hälften med spelare som Bremberg, Hirschovits, Pikkarinen, Halonen, Mihalik, Murley, Fleury mfl kringresande hockeyspelare for hire.

Nuff said!

Patrick Polly: Håller med! Timrå har ju många bra juniorer, så om man matchar in dom tidigt i A-laget så kan det bli riktigt bra på sikt!

Desto mer förtroende dom får i A-laget tidigt, desto mer klubbhjärta tror jag dom kommer få, vilket medför att dom säkert kommer välja Timrå framför andra klubbar i framtiden. På så vis har man ju fixat sig ett bättre utgångsläge i framtiden!

Dom ska ju inte få så mycket speltid om dom inte håller måttet, men dom ska definitivt få chansen tycker jag!

Lösa, väldigt lösa rykten placerar Modos Ludvig Byström hos er nästa säsong. 

Jaha.....ingenting i dag heller.

Inte ett smack.

Hahl Bundy:Det är inga som vill ha oss :(((

Kattgubben: Gå in på mrmadhawks sida och kolla vad som står där

André.h: whaaaat? ska lundstrum få lämna ? why ? han har kontrakt?

smt visade prov på kvliteer under ångestserien :)

och bellisimo vill jag inte ha hit, han var rena tvålkoppen i matchen mot oss...

André.h: Ännu mer rykten om Bellisimo alltså. Men jag undra om verkligen Lundström får lämna.

SuperMupster: Verkar märkligt att skeppa honom, men som sagt det stod att man ska ta det med en nypa salt.

Han har ju ett år kvar på kontraktet...

SuperMupster: Lite hårt att dra slutsatser efter en match:) är ju en chansning dock. Bara hoppas att den slår väl ut om han kommer.

jå1:sant, men kommer ihåg att jag tänkte något i stil med "skjut bara o in på returer så gör vi 5 mål i nästa period" och detta var i första periodpausen i premiären mot bik, han blockera inte en enda  puck direkt utan allt blev returer... han kändes grymt osäker då :)

har dock ingen koll på hur han var resterande kvalserie, men har för mig att det klagades en del på karln

SuperMupster:Ryktet om Tarvainen var ju också intressant måste jag säga. Vem sjutton ska ersätta honom om han sticker? Micce Andreasson? :P

SuperMupster:  Sant ! såg mycket osäker ut det stutsade åt alla håll .

Kattgubben: Är det inte dags för Thomas Bjuhr, mannen bakom Niklas Svedberg, att återvända till Sverige och Sundsvall? :)

Jag sa igår att jag tyckte att Bellissimo såg liten ut.
Kanske beroende på spelstilen då för han är längre än Fasth tex. Bellissimo är 187 cm.

Hahl Bundy: Jag tycker det skulle kännas otryggt. Visst, han dominerad i AS, men knappast i KS. Åtminstone inte mot ES-motstånd. Som Fönen, fast tvärtom... Vad hände med slanta upp till en given etta?

Ambroo: Bra fråga....Säg det. :/

Hahl Bundy: Gick till plexibytet?

Ambroo: Fast bakom en trygg, stabil backbesättning blir det jättebra även i es. :P

Wayne Gresky: Svedberg har väl blivit bra sen han kom under alcens vingar . Som alla andra målvakter han får i sina händer

superfalle: Bellisimo må ha varit en jätte och MVP i Allsvenskan. Men i Kvalserien var han temposvag. Jag ställer mig oerhört frågande till att värva en Allsvensk italienare. Hade de varit Fotboll hade jag köpt konceptet rakt av. Men nu är det "håkky" vi snackar om. Timrå har inte råd att dumsnåla på denna position. Vi måste ha en matchvinnande målvakt i uppsättningen inför nästa säsong som kan konkurrera med Jocke på fullt allvar och komplettera upp det vi saknar i dagsläget.

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn : Men hur mycket sanning ligger det i Bells ryktet då?

Att tarvis lämnar är för mig obegripligt om man inte ersätter honom. Nån annan pappersvändare inom organisationen kan ju få lämna istället...om det nu är nedskärningen som är orsaken.

Hahl Bundy: Tydligen är det bara en "tidningsanka" att Backlund är på väg tillbaks också. Honom kan vi avfärda utan att passera GÅ.

Hahl Bundy: Hells Bells....honom vill jag absolut inte se här.

Tarvis är väl värvad av någon annan. Han lämnar väl knappast utan att bli ersatt?

Magnus Rövarn : Kanske därför Zita sitter vid pokerbordet?
Hon kanske köper honom själv he he

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Som sagt Gistedt må ha befunnit sig på skuggsidan nu i ett par års tid. Men det känns på något underligt sätt som en värvning helt i linje med Nubbens filosofi och värvningsstrategi. Han har dessutom meriter som Bellisimo inte ens kommer i närheten av.

Timrå Icon: hahahaha hon skulle inte ens ha råd med ett skridsko snöre med tanke på hur det gick ;-)

Blizzard: Då kan vi glömma Backe då :-(

Timrå Icon: jag kan nog köpa hans hjälm snart =)

Alltså nog för att jag inte är jätteimponerad av Tarvainens jobb i Timrå men trots det så anser jag att det är bättre att ha honom än ingen målvaktstränare alls. Så skulle man göra sig av med honom utan att värva en ersättare så begår man ett extremt stort misstag. 

Svensk ishockey har skärpt till sig på utvecklingssidan. Något som Timrå Ik verkar ha haft svårt att förstå och hänga med på. Den senaste utvecklingen (jag känner till) är ju att vi börjat bli rätt hyggliga på det här med att utveckla målvakter. Utom Rögle som jag inte riktigt har koll på och Timrå så har alla andra lag i Elitserien minst en högklassig målvakt och en målvaktstränare som jobbar med målvakterna hela tiden. Detta är mycket viktigt.

Skulle man göra sig av med denna posten och tro att någon av de övriga tränarna kan ta över hans sysslor så blir jag mycket orolig. 

Timrå Icon: nu är en pejja här också, är det HS-träff på poker idag eller :D

Magnus Rövarn : Gistedt har ju skrivit på för Bofors, varför snackar du om honom?

Blizzard: Och ge den till Bellissimo som Bundy tycker har så ful ;-).

Själv har jag köpt en kasse animal-beer. Ölsorter med ett djur på etiketten

dr-nix: Kan bara instämma i din oro. Men för att understryka substansen i det jag skrivit ikväll så kommer informationen från Tarvis personligen. Jag har inget intresse längre av att placera ut brandfacklor bara därför att.

Men tydligen kan vi även avfärda Joel Gistedt också då han nu skrivit på ett färskt signerat 2-årskontrakt med Bofors.

« · 1495051 · »