1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606314 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Lemmy: Förutom målet mot Leksand var han en belastning på isen.

Blizzard: Ja Hahl Bundy har väl isåfall sett sin sista match live utan öronproppar....

Kongo: Jag vill inte heller höja Jonte till skyarna. Men sett till hans säsong och de förväntningar jag hade på honom så var han lagets mest positiva överaskning. Jag tror dessutom att han med bra försäsongsträning, med elitserietempot i färskt minne kommer att kunna höja sig ytterligare ett par snäpp den här säsongen. Det är en seg rackare.
Dock handlar min syn på huruvida han ska vara kvar eller inte på hur mycket han begär i ersättning för fortsatt spel i Timrå-tröjan. Här lägger jag inte bara in värderingar vad han uträttar på isen utan också vad han tillför på sidan av, något som också är värt en slant i mina ögon.

Absolut max 100 i månaden då tycker jag nog man ska överväga ett kontrakt. Men det är ju jag det.

Vad fan gubbar! Ska jag vara snabbast :D Bellissimo är klar ju!

ersson: Föga oväntat. Det känns inte som om vi går in i säsongen 12/13 med ett starkare målvaktspar än föregående säsong. Känns som en oerhörd chansning. Hoppas dock att han blir vår Fasth.

Jaja, välkommen Daniel. Måste väl vara första italienaren i Timrå IK, eller?

Kerstin_k: skulle ju vara typiskt att han blir en ny fasth när han bara kritat på 1 säsong, det är våran tur de.

ersson:kul att du var sekunden snabbare ;)

Blizzard:den risken är nog obefintlig . en ny norrena möjligtvis . dom liknar ju varandra lite i agerande . som att backa 15 år i tiden 

SuperMupster: Mohahaha!

Kerstin_k, etc: Nu ska vi inte vara såna!  Det blir nog bra ska ni se :)

ersson: Äh, det blir nog bra det här också. Dom säger ju att han är bra. Nu får han bevisa det i ES också.

Undra just vem den andre målvakten som ST surrade om var? Backe, kanske?

Kerstin_k: Jag är skeptisk.

Kerstin_k: En chansning absolut. Nubben säger ju att han "hoppas" att han får en bra utveckling i ES.

Jag är schkeptisk men inte negativ.

Vi får ju inte chansa på den här posten o det är precis det som det känns som att vi gör.
Hoppas är ordet.

Redigerad kommentar

Ambroo: Du o jag mannen. :)

Hahl Bundy: Chansa är ledordet överlag för Timrå. Blunda och hoppas på det bästa. Nåja, han håller ju bevisligen mot as-motstånd. Kanske lite lugnande inför nästa års fest, lilla SM 2013.

Redigerad kommentar

Ambroo:ja de är jag också , en gammaldags målvaktstyp som spelar mycket på känsla och reflexer . sprattelgubbe . som har en mindre smickrande procent i skitligor . om man nu väljer att sitta och procent onanera . 

superfalle: Hursom här ska specialstuderas under VM.

Självklart vet man om förutsättningarna men man är endå väldigt väldigt irriterad över hur truppen ser ut, bara hoppas det kommer in någon etablerad duktig spelare annars är detta bygge patetiskt och pinsamt. Kämpa nubben !!!!

Kerstin_k: Skulle väl vara Nate DiCasmirro isåfall, men han har väl både kanadensiskt o italienskt pass..

Hahl Bundy: utan tvekan så kommer italiens matcher få en annan status .

Inte många som är positiv kring Bellissimo har jag läst. Jag är en av dom som tror på honom. Knylan en annan känns det som. Tycker inte man ska stirra sig tokblind på Kvalserien. Så jävla svag var han inte där. Sedan handlar det ju om försvarsspel och sånna detaljer oxå. Bofors svarade för en fantastisk säsong ska vi komma ihåg. På alla sätt och vis.
Bellissimo var grym under Allsvenskan. Klart bättre än Jocke, när han harvade där.

Det kan bli riktigt bra med den här KANADENSISKA italienaren i målet. Matchvinnare likt Kapanen? Jag tror det. Vem visste egentligen vem Kapanen var när han värvades? Dessutom var Kapanens så kallade stats inte så märkvärdiga direkt. Ja eller överlag skulle jag vilja säga.

Till sist. Vilken målvakt tror ni att vi hade kunnat köpa? En som stavas toppklass redan på förhand? Nja, skulle inte tro det va.

våra värvningar är verkligen iskalla om man ska följa "AB-standard" Det tar verkligen flera timmar innan dom lägger upp våra värvningar iår...

Friberg däremot, han har koll han, välkomnar varenda nyförvärv, skön kille =)

Redigerad kommentar

Timrå Icon: nu har jag pimplat några öl och jag ser fortfarande inte skymten av Monty här på HS. Ge mig Monty nu då =)

Hur kommer man över det här  :-(

zita: hahahahah sött :D

Men Lundström kanske lämnar som de ryktas lite om, och Nubben kanske har som plan att använda spaghetti mannen som back-up till backe ;)

Inte för att det rör Timrå men jag såg att Fredrik Hynning är klar för AIK.

Mackelito: Just ja! Att jag glömde bort honom. Men Bellisimo har ju också två pass. Han är ju född kanadensare, så han blir alltså andra spelaren med italienskt pass i Timrå IK.

US Property: AIK fortsätter sin "satsning". Känns som de gör en Timrå IK -09 satsning...

mikenomad: Hynning och Perra? Längtar AIK så mycket efter derbyn mot Dif och Tälje?

...och enligt Madhawk så ryktas Robin Alvarez hit....igen.

Den ena storstjärnan avlöser den andre.....

zita: Det är lugnt. Italienarna sägs ju vara riktigt sexiga så du får nog en ny....Kelgris. :)

Skarin: Nu får det räcka. Jag börjar bli less på vad som kan tänkas komma.
Lite kreativa spelare.....Tack!

Hm, värvningen av Belissimo smakar verkligen grävling enl mig. Känns som man chansar oerhört här, återstå att se om det faller på plats eller bara bli kaos. Hoppas såklart på det förstnämnda, men ytterst ytterst skeptisk. 

Anser att bra målvakt är halva laget, och då bör man deffinitivt inte chansa på den punkten då man förväntas ligga i botten av tabellen, då vill det till att ha en trygg målvakt som kan vinna matcher. Men men, ska avakta med att döma innan jag sett honom agera. 

Nu önskar jag spets värvningar av de återstående 3-4 gubbar som ska in. 

fredriko74: Betalar du så.

Hahl Bundy: Kreativitet är ordet. Vad ska vi locka med? Gratis grönsaker på Domus? Fri simning i simhallen?

Mindre inbördeskrig i Bifboken nu när G88 har tvingats till vapenvila här.
Huge och G88 leker skyttegravskrig .

Skarin: Bra fråga men det måste väl finnas hyfsat bra kreativa spelare som kan tänkas komma. Jag menar....Alvarez? Vi har ju mängder av liknande redan.
Oscar J måste ju vara bättre i såna fall o billigare?

Skarin: Varför det? Lite spets måste man ju kunna ro i hamn. Linkan och tjeckbacken lär inte ha varit billig, så det bör ju finnas utrymme att iaf plocka in en meriterad 1a center. 

fredriko74: Ja då... Nog fasen kommer det komma lite spets.

Hoppas jag.

Hahl Bundy: jag försöker vara positiv, men vad fan ska vi med alvarez att göra? Är det tänkt att vi ska ha fyra kedjor med brunkare? Ska vår enda offensiva vapen vara att vi tröttar ut motsåndarna? Det finns ju snart ingen plats kvar för spets.

Per HApps: Är han bannad? Är det därför han inte är här :)?

fredriko74: Glöm inte bort Penis. Han kostade nog en slant han också.

ÖstrandsNisse:Haha, fint nick. 

hubbenorlen: Robin. Ständigt denne Robin.

Hahl Bundy: Nu ska du inte underskatta zitas fokus på kunnandet och inte bara sexappealen. Rätt var det är utser hon dig till mansgris...;)

mikenomad: Ha ha.... :)

fredriko74: Tittar man i italienska ligan  Bellissimos klubb så det finns många bra spelare där ,,varför inte

Blizzard: Nu går snart det sista ur den här vidriga Mackmyran. Så snart lär ju Monty vara redo för entré hä hä

El Maco: Ska vi inte se om AIK kan tänka sig Hagos också när de ändå är i farten, han har ju också ett förflutet där. I utbyte kan vi ju ta......nästan vad som helst.

mikenomad: Jaa vi skickar allt leftovers vi har.
Tror du de vill ha det gamla plexit också....?

Timrå Icon: Dom kan få Linkan o TJ.

« · 1498177 · »