Text-tv levererar...
Enligt dem så är vår nya målvakt klar för AIK...
Läs sida 328 sidan 5.
Redigerad kommentar
Skarin: Jag håller helt med dig, Belissimo kan bli en Bravissimo. Han ska ha chansen för han är uppenbarligen en riktigt duktig målvakt. Han har alla chanser i världen att axla en Kapanen tycker jag. Sen att det står även italienare i passet när det handlar om hockey retar säkert, men som Skarin skriver, han är även KANADENSARE och jag tror den gubben kan sin sak...
Välkommen till klubben Daniel.....
FORZA TIK.....alltid,alltid......
Redigerad kommentar
KORITFW: Din fjolla. Daniel Belissimo ska ju hälsas med en Slipknotmask made for him ju...;-)
http://www.youtube.com/watch?v=5abamRO41fE&feature=relmfuFORZA TIK.............alltid, alltid..........
Jahapp.
Hörde även att det mer eller mindre skulle vara klart med Crippe redan. Vad säger vi om det då?
Kerstin_k:
"så går Timrås plan rätt så tas de två sista forwardsplatserna av Söderström samt ”Jonte” Hedström. Den sista backplatsen är drömmen att Sebastian Erixon återvänder till klubben från AHL-spel."
Inget ont om Jonte eller Crippe men om dom två är vad forwards som ska in så ser det faktiskt lite brunare än vad jag trodde att det skulle göra. Förstår att vi kan glömma värvningar som Hahl. Men det hade ju varit trevligt om vi värvat nån spelare med lite mer offensiva egenskaper. En spelare som åtminstone är van att styra ett powerplay, som har lite offensiv i sig. Hade inte gjort mig något om en sådan spelare hade plockats från AS eller kanske hittat en något billig finne.
Men nu har det inte blivit så. Och det känns jävligt brunt. Vi mönstra alltså ett lag där...eh...Lindqvist...eller...Hagos...ska styra en första PP-uppställning. Spelare som är van att försvara, inte leda. Och som det känns är Timrå fylld till bredden av sånna spelare och spelare som KANSKE skulle kunna ta nästa kliv i sin utveckling.
Sebbe får mer än gärna komma hem och logga 30-35 minuter per match. Japp.
ÖstrandsNisse: Har inget emot en lågbudgetsatsning. Men det som oroar är att det inte värvas några "offensiva" killar. Ingen från, exempelvis, AS som är van att vara ledande offensivt.
Det har bara värvats killar som kanske kan ta nästa steg i karrirären. Och vad innebär det för en kille som Rohdin? Sterner? Att dom gör 6 mål i grundserien? Men att dom tokdominerar offensivt? Nej, det kommer vi inte att få se.
Tittar man på centrarna så imponerar ju inte namn som Hagos, Molinder, Lindqvist, Andersson, Larsson så där jättemycket. Helvete; dom två första finns det ju inte nån som vill ha kvar.
Ska det vara så här säger jag nog; skippa Hedström och lägg dom slantarna och lite till på nån finne som är offensivt inställd.
Fast; eftersom vi kommer att spendera 85% av all tid i egen zon kanske det är bra att vi inte har nån offensiv?
ÖstrandsNisse: Jag menar; en kille som Linus Persson, som exempel, som gick från Bofors till Luleå. Hur pass intresserad var Timrå? Försökte man ens? Ville man ha en sån sorts spelare? En som hade producerat bra med poäng i en lägre serie.
Har svårt att tänka mig att Timrå inte skulle kunna möta lönekraven från en sån spelare. Och en sån sorts spelare är ju i alla fall van att producera poäng.
ÖstrandsNisse: Jag håller absolut med dig även om jag tycker det finns potential till spets. Men med det sagt, trodde du att Ledningen i Timrå IK ljög för dig när de sa att de skulle sätta ihop en billigare trupp till nästa säsong och att de skulle spara 8 miljoner varav 4 i lönekostnader.
Spelarna man har under kontrakt är inte gratis heller. Visar det sig att Bagarn inte kommer tillbaka, ja då värvar man säkert ytterligare en spelare men i övrigt är jag rädd för att den där första-centern jag vill ha inte kommer att komma.
Frågan jag ställer mig själv är vem som ska styra och ställa i PP?!
dr-nix: Första PP: Hedström, Lindqvist, Crippe
Robinson Sebbe (?)
Andra: Friberg Larsson Önerud
Persson Bäckström
Säg ett (1) enda lag som INTE fruktar dom där PP-uppställningarna?!
Kerstin_k:
Friberg Lindqvist Crippe
Robinson Erixon
Det är inte alls en värdelös PP uppställning, de kan säkert producera mål. Men vi skulle verkligen behöva en riktig playmaker.
ÖstrandsNisse:
Kul för Oscar Hedman ändå, får ju en riktigt framträdande roll ännu ett år. Det är nog sånt som lockat fler till TIK.
ÖstrandsNisse: Jag kan bara hålla med er. Jag trodde att Jonte tex var utanför de här 2 fw värvningarna men om det visar sig att han ingår + Crippe då är jag beredd att kasta in handduken på förhand.
Så känns det.....nu.
Redigerad kommentar
Kan man önska en sak från Nubben?
Jobba bort Hagos till Gnaget...snälla?!
Redigerad kommentar