1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598498 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 13/14

Sv: Silly Season 13/14
Snoop: När vi nu uppenbarligen inte har några välgörare i de egna leden i form av gamla spelare med hjärta för Timrå som är villiga att skjuta till ekonomiskt kanske vi ska höra med näsan och foten...

Redigerad kommentar

250kg kärlek:

Tror han har rätt högt löneanspråk och då undrar jag varför han skall välja Sundsvall?

mattias - 74: Det är väl inte helt kört att han stannar Leksand heller som jag förstått det?

mattias - 74:

Ja, det synes ju lite märkligt att det antingen är elitserien eller division 1 som gäller. Som att mellantinget allsvenskan inte fanns...

DJ Hemp:

Svedberg till Sundsvall? Siktar han verkligen inte högre än Sundsvall? Timrå och Löven hade jag förstått men Sundsvall?

Bellissimo lär nog göra succé i Luleå. Det gnälls ofta kopiöst på spelare i detta forum medan de spelar i Timrå. Sedan byter de klubb och blir viktiga kuggar i sina lag och får spela SM-finaler. Tomas Skogs, Robin Jonsson etc...

Redigerad kommentar

Den här 'snorisen' skulle vi kunna bygga laget kring. Sjukt!

Och ja, jag är liiiite ironisk.

Det här är ju inte alls provokativt. Fast det är klart, kunde Leksand så varför inte?

Nära konkurs – då vill han värva toppspelare
Vill öka spelarbudgeten trots konkurshotet i Mora IK
19 apr 2013 Mora-tränaren Patric Wener drömmer om tre toppspelare.
Han vill öppna plånboken och värva – trots klubbens tidigare ekonomiska problem.
– Jag har varit ute scoutat och pratat med de vi vill ha, säger han till dt.se.
Tidigare i veckan räddade Mora kommun den allsvenska hockeylaget Mora IK från konkurs.
Fastighetsbolaget som ägdes av klubben höll på att förblöda ekonomiskt.
Men stor majoritet i kommunfullmäktige beslutade att köpa tillbaka ishallen FM Mattsson Arena för tolv miljoner kronor – ett beslutet som räddade klubben från konkurs.
För att affären skulle gå i lås var att samtliga fordringsägare tvungna att skriva ner sina skuldkrav med 90 procent.
"Förberett allt"
Men Mora har fortfarande en lividitetskris eftersom klubbens inte kunnat sälja sponsorpaket.
Trots detta vill lagets tränare, Patric Wener, värva ett antal spelare till nästa säsong.
– Vi behöver fyra-fem spelare, varav tre toppspelare om vi ska vara konkurrenskraftiga. Jag har varit ute scoutat och pratat med de vi vill ha, så långt har jag kommit, säger han till dt.se.
Enligt Wener måste spelarbudgeten utvidgas för att kunna locka till sig nya spelare.
– Jag har förberett allt för avslut, men vi har inte kunnat erbjuda några kontrakt med tanke på det ekonomiska läge som varit, och att de spelar fortfarande. Om vi ska ligga långt fram måste vi ha en större spelarbudget än förra säsongen.
Väntar på klartecken
Nu måste dock klubbledningen ge grönt ljus för eventuella nya spelare.
– Men det är upp till klubbdirektören Peter Hermodsson, ordförande Patrik Andersson och styrelsen att bestämma. Jag har inte fått något startskott än om att kontraktera spelare, säger Patric Wener.

Erytrocyt:

Ingen målvakt?

Tjurbajs.

hubbenorlen: Det perspektiv som DeRouville ger gör ju att en målvakt som Fredrik Andersson ger NHL-vibbar.

Erytrocyt: Sjukt. I går natt drömde jag att vi värvade tillbaka DeRouville.
Kändes inget vidare.

mikenomad:

Bellissimo är ingen målvakt. Han är en puckmotare ur samma skola som DeRouville.

Steenm: Han kommer garanterat inte göra bort sig i Luleå. Är det några i Timrå som kommer ifrån den här säsongen någotsånär med hedern i behåll så är det båda våra målvakter.

ersson: Tycker ändå att hans utveckling gick frammåt. I början av serien höll han nästan inte en enda puck utan bara slog ifrån sig vilket blev bättre under säsongen, med rätt målvaktsträning tror jag han kan bli väldigt bra. 

ersson: Hahaha årets skämt? Årets sämsta värvning iaf.

ersson:

Jag tippade Luleå som SM-vinnare 2014 för några dagar sedan. Jag tar tillbaka det.

Bellissimo klar för Luleå!

mattias - 74: Om han hade så höga lönekrav är det ju tveksamt om nåt annat elitserielag vill ha honom. Det råder ju inte direkt brist på transatlantiska forwards med bättre meriter än han har.

hubbenorlen:

Tror hans lönekrav inte passade Salo, han lär hamna i nån annan ES klubb tror jag, han var inte bra i Kvalserien men helt fantastisk i grundserien. 

hubbenorlen:

Frågan är om han är intresserad?

DJ Hemp: Den här killen skulle vi kanske försöka signa.

Manderville:

Ja, det var fyndigt. Har faktiskt bott i denna senapsstad. Samt stundtals överkonsumerat denna produkt.

nixXz: Kika förbi officiella hemsidan så får du svaret där. 

Under denna vecka eller nästkommande. 

När får Timrå ik besked från banken?

Berglund: Ja nu fattade till och med jag haha

Manderville: Fyndigt :-)

Manderville: I see what you did there :P

Gorkyman:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=520

Blir nog bara senap av en sån värvning!

Redigerad kommentar

Gorkyman:  Inte før att jag vet om ekonomin tillåter, men brøderna Donati i Vålerenga vore væl nåt. Har ju snackats en hel del om dom - læge att testa ??

El Maco: Ær væl ungefær som att ES lagen værvar toppspelarna från AS

Gorkyman: Bobcat är mer lättscoutade. Men är det spelare som inte ens nådde allsvenskt kval vi ska satsa på? Hur tränar Sundsvalls spelare? Blir någon bättre av att spela i division 1 B mot Kramfors? Och torska mot Piteå när det gäller? Werneman är spännande. Moe kan kanske, kanske få ordning på grejorna. Men min tro är att fjärdelinan i Troja motsvarar Sundsvalls spets.

El Maco: Bara det att scoutingen ær svårare med dem

Gorkyman: med tanke på att det nu är fritt fram i skogen för transatlantiska spelare kan det ju värvas både spets och bredd från universitet och farmarlag därifrån.

ersson: Man vågar knappt tänka tanken efter de senaste säsongerna. Att det ska finnas spelare som presterar mer än de kostar har börjat kännas som en dröm.

ersson: Precis, dem skulle nog gøra sig bra i TIK, dessutom ær det ett kliv upp. Lønemæssigt också kanske, æven om det inte kan bli tal om några fantasiløner direkt.

Vargher85: Han är väl den som känns mest tveksam tillsammans med Bruggisser av dom som jag nämnde. Werneman och Franzen känns det som att man får mest bang for the buck av!

ersson: Laakonen känns väl sådär. Han har några år på nacken och den senaste sejouren i Timrå blev en flopp (även om det kanske inte är så relevant med tanke på den situation klubben befinner sig i för närvarande).

Gorkyman: Jag skulle vilja säga att målsprutan Mathias Franzén skulle passa in klockrent i Timrå nästa år. Finns några från Sundsvall som man skulle kunna "plocka" in. Qvist, Franzén, Laakkonen och Werneman till exempel. Bruggisser skulle väl inte göra bort sig heller!

söder över: Ja Werneman måste bara tillbaka !!

Laken: Eetu Qvist - Sundsvall borde funka ?

Laken:

Bra kedjor. Speciellt 4:e linan skulle vara svinkul att se. Saknat wernerman sedan han stänkte in två kassar borta mot DIF på hovet.

bobrov: Jag återkommer om backar och målvakter. Började med forwards. Intentionen är att få igång en intressant diskussion. :-)

Laken: ditt lag ser ganska intressant ut. Jag ser fram emot dina backar. De avgör om vi ska till kvalserien nästa år. Werneman vill jag se tillbaka timrå ik med.

Laken: Tittar man på backsidan så skulle jag kunna tänka mig att Dahlroth, Carlsson och Stenqvist blir kvar. Dessutom räknar jag in Eric Moe - jag skulle i varje fall bli synnerligen förvånad om han inte dök upp i TIK-dressen under den kommande säsongen.

Då ska det alltså in fyra backar till och om jag ska spekulera lite så tror jag att Johan Svedberg skulle kunna bli aktuell för en av platserna. Själv skulle jag inte heller ha något emot att ta in Mats Hansson i truppen. Jag såg Hansson en del under tiden han spelade i Borås och då tyckte jag att han var deras absolut bästa back. Nu har han visserligen spelat i Danmark ett år, men förhoppningsvis har det inte gjort honom sämre.

Övriga två platser blir lite knepigare. En av dem skulle mycket väl kunna upptas av en junior, vilket vore fördelaktigt ur ekonomisk synvinkel. Beträffande den andra så skulle man kunna tänka sig att Persson stannade, även om jag har en annan önskan. Nichlas Torps utveckling den senaste säsongen var väl sådär och med tanke på att det ryktas om att en spelare som Oscar Hedman är på väg tillbaka till Modo så tror jag att hans chanser till speltid minska ytterligare. Jag håller (troligtvis aningen blåögt) tummarna för att man skulle kunna sluta ett låneavtal med Modo, gällande Torp. Visst fan svider det att erkänna, men han skulle vara en stor tillgång för Timrå medan han är mer eller mindre en utfyllnadsspelare i Modo.

Så återstår den där eländiga målvaktssituationen. Med tanke på ekonomin så borde det inte vara aktuellt att ha två jämnbördiga målvakter som får kämpa om förstaspaden, utan man borde rikta in sig på att ha en uttalad etta och sedan låta en junior vara back-up. Själv så skulle jag gärna se att Jocke blev den ettan. I mina ögon är han en av hockeysveriges mest underskattade målvakter och hade jag varit sportchef i Timrå så hade jag satsat på honom redan under föregående säsong.

Nu ryktas emellertid Jocke vara på väg bort och om det stämmer så blir det problem. Magnus Åkerlund vore en tänkbar målvakt, liksom Daniel Sperrle. Även Hanses från Leksand och Hansen från Mora är tänkbara alternativ. Spontant så skulle jag föredra Hanses om jag fick välja en ur den kvartetten.

Tyvärr så har Timrå en lång historia av dåliga målvaktsvärvningar och det gör i alla fall mig orolig. Om man skulle göra en riktig miss på den fronten så finns lyckligtvis Sammy Gustafsson i IFSH, men det bästa vore såklart om man hade en stabil burväktare redan i början av säsongen.

bobrov: Ja precis. Det är därifrån man bygger laget.
Det är där man ska lägga en stor del av slanten

Laken: Ja får vi lånen så håller jag med dig om att det ser realistiskt ut budgetmässigt.
Vi hade ju knappt allsvensk budget på det lag vi mönstrade i höstas heller.

Redigerad kommentar

Laken:  Det måste även finnas 2st MV,några trådar om dessa ???????

« · 1577576 · »