Enligt uppgifter har Timrå nu kontrakt med 8 spelare ! Så räkna med ett monster pressmedelande inom kort #timraik
Mathias (TikTok1988)
Twitter kan hitta allt möjligt, vad säger ni? Junisar?
Hallins påskrift en av de viktigaste i Tiks historia. Tillsammans med Micke Johanssons "nej tack" till Sundsvall Hockey då katterna med ett lukrativt kontrakt försökte värva vår lagkapten (början på 90-talet), kanske den mest betydelsefulla hänsdelsen. Minns för alltid Mickes blytunga förklaring i ST: "blod är tjockare än vatten".
Kom precis hem från den *host* fantastiska uppvisningen mellan Tre Kronor och kommunisterna.
Nivån på vårat landslags spel var katastrofalt och vi hade bara ren sketen röta att vi vann den här matchen.
Fick lite återblickar kring Timrås bländade "duttspel" från den forna säsongen...
Härligt att kungen Hallin blir kvar iaf! :)
Jag minns ett JVM där kedjan Zetterberg-Mårtensson-Hallin överglänste hypade Sedinlinan rejält. Med facit i hand är det ju Hallin som gått längst av alla de duktiga killarna. Elva säsonger i Timrå, och mer ska det bli.
hubbenorlen: Man får onekligen ställa om sina preferenser kring värvningar, vilket faktiskt känns roligt. Helt plötsligt kommer vi kunna konkurrera hyfsat också.
Martin Laumann Ylven producerade rätt bra i Norge i år. Står utan kontrakt. Skulle möjligtvis kunna vara något för t.ex. Örebro/Leksand men det hade varit en intressant värvning. Jag är väldigt angelägen om att Timrå IK ska bli jävligt tunga att möta samt att vi ska placera oss i särklass sist i fair play-ligan. Allt för att bygga upp varumärket Timrå IK, det hatade Timrå IK. Först parasiterar vi på statskassan sen ser vi till att spela fulast i hela ligan också. Då jävlar kommer vi få den sammanhållning den här föreningen saknat i så många år.
Mycket bra värvning!! men väntar med att hurra tills jag ser det på hemsidan.
Dags att ge grabben en ärlig chans: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7492
Lokal journalist sprider lite glädje!
"Emil Pettersson och Tommy Stenqvist har fått kontraktserbjudanden av Timrå de kommer att skriva på. Läs mer i Dagbladet. #twittpuck #timraik"
ersson: Svårt att säga när man inte riktigt vet vad som ligger inom budget men här är några namn jag tittade på. Bara från dom som va free agent det. Skulle helst haft kvar Lundström men går knappast.
www.eliteprospects.com/player.php?player=8048
www.eliteprospects.com/player.php?player=16205
www.eliteprospects.com/player.php?player=11982
Hahl Bundy:
Tycker Örebro tillsammans med oss har ett av de sämsta backuppsättningar. det kommer snart en bra back till oss men nu ser det inte bra ut bakåt. Orolig för både Svedberg och Noren.