1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598479 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 13/14

Sv: Silly Season 13/14
nectis: Är positiv till samtliga namn du nämnde där (vad gäller nästa säsongs trupp).

Det förs även diskussioner med Dahlroth & Persson.

ersson: Pettersson, Berglund, Borgman, Nilsson, Öhrn, Wedin, Stenqvist & Boyce.

Molinder vill tydligen stanna men tror inte det är klart.

Knylan: Kopitar?

Anze blir kvar iallafall. I brist på andra nyheter tänker jag.

Enligt uppgifter har Timrå nu kontrakt med 8 spelare ! Så räkna med ett monster pressmedelande inom kort

Mathias (TikTok1988)

Twitter kan hitta allt möjligt, vad säger ni? Junisar?

hubbenorlen: Ingen risk.

TikAlltid: Hoppas vi inte får äta upp det nästa säsong.

Dream Team: Haha säger en del om sterners insats här i Timrå IK när ditt inlägg om han lämnar för en AS konkurent har 11+ just nu :p

Robin Sterner går till Rögle BK. 

timraw: njae. Det är nog ingen bra idé.

Vad tror ni om möjligheten till att få hem Mathias Månsson? 48 P på 40 matcher i Aalborg förra säsongen. Där har man kanske lite sparkapital.

Har inte hängt med nu men jag ser att Dragans namn florerar, vem har hört något om att han ska vara på g ? :)

Berglund: För jag antar ju Pelle kommer lira första line och även så Dragan om han nu är aktuell

TRL: Mjaa kanske, men vem ska göra målen? Visst Pelle är helt ok och Dragan är helt ok men ingen av dom är någon riktig sniper, ska va att vi hittar en center som e både målgörare och spelfördelare då.

Berglund: Jo, han skulle kunna spela med Pelle...

TRL: Vad är det med McDragan?

TRL: Dragan skulle jag välkomna helt klart.

Mc dragan...

Abbot: Micke Johans återkomst kommer även jag ihåg. Som målspruta i Mörrum fick han samma roll hos oss och jag minns alldeles särskilt hans stenhårda slagskott.

Hallins påskrift en av de viktigaste i Tiks historia. Tillsammans med Micke Johanssons "nej tack" till Sundsvall Hockey då katterna med ett lukrativt kontrakt försökte värva vår lagkapten (början på 90-talet), kanske den mest betydelsefulla hänsdelsen. Minns för alltid Mickes blytunga förklaring i ST: "blod är tjockare än vatten".

El Maco: Hallin skulle utan problem kunna lira 4e lina i den här tre kronor truppen.

Kom precis hem från den *host* fantastiska uppvisningen mellan Tre Kronor och kommunisterna.

Nivån på vårat landslags spel var katastrofalt och vi hade bara ren sketen röta att vi vann den här matchen.

Fick lite återblickar kring Timrås bländade "duttspel" från den forna säsongen...

Härligt att kungen Hallin blir kvar iaf! :)

Jag minns ett JVM där kedjan Zetterberg-Mårtensson-Hallin överglänste hypade Sedinlinan rejält. Med facit i hand är det ju Hallin som gått längst av alla de duktiga killarna. Elva säsonger i Timrå, och mer ska det bli.

Pelle Hallin, vilken chef!

Hälge: Äckligt viktigt!

Hallin har skrivit på !

hubbenorlen: Man får onekligen ställa om sina preferenser kring värvningar, vilket faktiskt känns roligt. Helt plötsligt kommer vi kunna konkurrera hyfsat också.

Martin Laumann Ylven producerade rätt bra i Norge i år. Står utan kontrakt. Skulle möjligtvis kunna vara något för t.ex. Örebro/Leksand men det hade varit en intressant värvning. Jag är väldigt angelägen om att Timrå IK ska bli jävligt tunga att möta samt att vi ska placera oss i särklass sist i fair play-ligan. Allt för att bygga upp varumärket Timrå IK, det hatade Timrå IK. Först parasiterar vi på statskassan sen ser vi till att spela fulast i hela ligan också. Då jävlar kommer vi få den sammanhållning den här föreningen saknat i så många år.

Mycket bra värvning!! men väntar med att hurra tills jag ser det på hemsidan.

Berglund: Jag gillar den värvningen.

På twitter ryktas det om att Johan Porsberger ska vara klar.

Hahl Bundy: wedin o öhrn känns som nästa steg. Jag vill självklart se både stenis pettersson i nästa års timrå ik.

Pelle kämpar på o skriver på därimellan va?

Sunnqvist klar för BIK

Hahl Bundy: dåligt, eller spelar ingen rolö, vill ES ha dom
Efter denna sässe så kan dom lämna fast dom hr 10års kontrakt, och jag tror inte dom går till AS konkurent iaf. Så egentligen spelar det ingen roll bara dom lirar med oss denna sässe :)

Jag tycker Linus Werneman borde få chansen.

Bra eller dåligt med 1 års kontrakt på Stenqvist o Pettersson?

Dags att ge grabben en ärlig chans: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7492

Lokal journalist sprider lite glädje!

"Emil Pettersson och Tommy Stenqvist har fått kontraktserbjudanden av Timrå de kommer att skriva på. Läs mer i Dagbladet. "

Berglund: Nä, var vi ens påtänkta?

Berglund: Mjaha, nån som spanade hockeygalan?

Berglund: Dahlberg tex skulle jag kunna tänka mig, han är beprövad och helt klart en stabil AS-målvakt

ersson: Svårt att säga när man inte riktigt vet vad som ligger inom budget men här är några namn jag tittade på. Bara från dom som va free agent det. Skulle helst haft kvar Lundström men går knappast.

www.eliteprospects.com/player.php?player=8048

www.eliteprospects.com/player.php?player=16205

www.eliteprospects.com/player.php?player=11982

www.eliteprospects.com/player.php?player=10980

www.eliteprospects.com/player.php?player=4496

ersson: Att Kiprusoff vill komma tillbaka och revanschera sig.

Berglund: Vad har du kommit fram till?

Nån som surfar lite EP? Jag spanar på potentiella förste målvakter just nu.

Hahl Bundy:

Tycker Örebro tillsammans med oss har ett av de sämsta backuppsättningar. det kommer snart en bra back till oss men nu ser det inte bra ut bakåt. Orolig för både Svedberg och Noren.

Dream Team: Bästa backbesättningen i ES har Örebro... enligt dom själva.
Hybris? Skulle nog tro det.

Tomas Skogs sejour i SAIK går mot sitt slut. Bättre slut kunde han dock inte få.

« · 1578758 · »