Berglund: Lugnt, Emma flyttar inte en meter då de rotat sig i Granloholm.
Modo hade jag kunnat tänka mig med pendlingsavstånd men utlandet låter långt borta, ska vara fet check i KHL eller Schweiz men så bra är inte Hallin. Bra för oss dock;)
Redigerad kommentar
Captain our captain.
- Det som lockar är att vara med och ta ansvar och bygga upp något bra. Jag pratade med ”Nubben” i dag och de vill verkligen att jag ska stanna och det var ett bra snack, säger han.
Hmm funderar på det här med tränarsidan. En sida av mig vill att Stridh och Karlsson ska få ta över men jag vet ärligt talat inte om de är tillräckligt bra (det är inte en anklagelse utan jag vet seriöst inte)
Jag vill ha en en tränartrojka som kan göra med Timrå IK det Rönnqvist och Robertsson gjorde med Almtuna för några år sedan. De fick ut max från spelarmaterialet och var rätt bra på att utveckla laget om jag förstått saken rätt. Wikegård brukade prata om hur de jobbade med laget på sin blogg när det begav sig.
Att träffa så rätt på tränarsidan blir kanske svårt men det är viktigt att man värvar in en tränare som är bra på att bygga lag och utveckla spelare.
hubbenorlen: Nubben blir tvungen att träffa rätt som fan med värvningarna för att det ska gå vägen samtidigt som juniorer som Wedin m.fl. måste visa att de håller tillräckligt bra klass för att bidra i Allsvenskan.
Man räknar med att fylla två femmor med juniorer. Kan dessa två femmor göra bra ifrån sig så har man vunnit mycket. Det gör att man borde kunna få råd med två hyffsade femmor (med allsvenska mått mätt)
hubbenorlen: Tack för upplysningen! Har varit en nervkittlande och nervös period senaste tiden men för första gången på länge känner jag mig förväntasfull.
Ser riktigt fram emot AS-premiären! Juniorerna tror jag kommer betyda och prestera mycket för organisationen. De lär ju inte vara speciellt dyra i drift heller.
hubbenorlen: Kan tänka mig att han hade fått det också, men det mesta är nog rätt otydligt om vår organisation just nu. Det är väl egentligen fortfarande osäkert att vi har en klubb. Inte den säkraste arbetsgivaren. Om man får ett bud någon annanstans ifrån så är det nog rätt självklart att man överväger det.
Hur många sas det på presskonferensen att man skulle tas bort från organisationen? Var det 5? Hur stor är egentligen organsiationen och undrar var dom skär? Det är väl inte omöjligt att Styfens plats var en av dem.
Bragd-Birger: Enligt Hockeypuls är ju Tingsrätten med på noterna i alla fall. En bra början...
För övrigt går Leksingar och Bobcats bananas i kommentarsfölten på hockeypuls. Skön mobilisering mot Timrå från alla bittra. Inte för att jag är stolt över det här men kommentarerna från vissa besvkikna snöbollar roar ändå.
Skarin - Jag tror säkert Timrå kan locka 2-3000 åtminstone till en början, men finns nog en gräns för vad Timrås kommunsinvånare är beredda att offra med tanke på nuvarande statusen på skolan i Timrå. "Stabil grund att bygga vidare på" fick man höra idag på presskonferensen. Låter lovande med skulder på 40 miljoner och spel i Allsvenskan... Du tror att allt är lugnt nu med rekonstruktionen, men kan berätta för dig att det mycket väl kan sluta med konkurs ändå.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ingen här verkar ha noterat att Styf verkar vara på väg in i Modos bås kommande säsong ?
Vad gäller TIKs ekonomi så finns ett rykte om att dom fortfarande kan få rekonstruktion i alla fall... Vet dock inte HUR
hubbenorlen: Alltså , det är lite förivirrat i mitt huvud, men var det inte det som Mora kommun gjorde ? Eller menas det att Timrå kommun inte avtalsmässigt kan garantera att göra ett återköp vid en konkurs ? Tolkar det som att om det Mora k:n gjorde, så är det för att undvika en KK som man slantar in , medans i Timrås fall skulle vara en utfästelse att köpa arenan i händelse av KK. Det ena skulle vara tillåtet men inte det andra fast det är samma handling bara i olika lägen ? Sen får man inte glömma att allt som journalister skriver inte med nödvändighet är helt korrekt.
Slutsatsen är nog tyvärr i alla fall att det knappast finns förutsättningar att driva Timrå IK ens i allsvenskan med nuvarande ekonomiska bas. Timrå kommun har annat att satsa pengarna på. Banken tvekar. Produkten Timrå IK verkar mkt svårsåld just nu.
superfalle:
Ska han träna juniorerna eller? Ja, han har ju ett förflutet i deras J 20-lag...
Redigerad kommentar