1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598485 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 13/14

Sv: Silly Season 13/14
Kongo: Jag bor i gholm tillfälligt, vettefan om det är så gräddhylligt;)

haggen: Gräddhylla :)

Kongo: Sundsvalls baksida men vi måste alla bo någonstans;)

Kongo: Tror det är Luleåvägen han bor på...

haggen: Bor dom i Granloholm? Vilken ära för min gamla stadsdel :)

Berglund: Lugnt, Emma flyttar inte en meter då de rotat sig i Granloholm.

Modo hade jag kunnat tänka mig med pendlingsavstånd men utlandet låter långt borta, ska vara fet check i KHL eller Schweiz men så bra är inte Hallin. Bra för oss dock;)

TikAlltid: Visst är det så, Hallin går inte att ogilla :)

Snoop:Precis! killen har gjort sin bästa säsong i karriären sett till spelet och klart som fan man unnar honom, att hämta hem pengar i utlandet! Och ska man vara ärlig känns det som slöseri på resurser att Hallin ska flytta ner till AS när vi inte ens satsar på återtåg! Killen är värd sina pengar, han kan komma tillbaka när vi satsar igen, skulle inte bli arg om han lämna iaf, men jävligt glad om han stanna, men endå lite retande på psyket, Stannar Hallin så blir det säkert att vi snubblar på målsnöret och då börjar man tänka "om vi bara hade haft den och den".

Redigerad kommentar

Älska Hallin !!!!! Kommer inte bli besviken på honom om han ville testa ett år utomlands heller han kommer ju isf tillbaka !!

Captain our captain.

- Det som lockar är  att vara med och ta ansvar och bygga upp något bra. Jag pratade med ”Nubben” i dag och de vill verkligen att jag ska stanna och det var ett bra snack, säger han.

En liknande länk har redan förekommit, men här är "Nubbens" syn på det framtida lagbygget.

En liten observation jag råkade göra när jag slösurfa runt lite på EP är att Eric Moe alltså har ett högre poängsnitt i Timrå än vad Sebbe hade. Han skrapade även ihop +6 i plusminus medans Sebbe hade -30 i totalen. Som sagt bara en halvintressant observation.

dr-nix: Johan Tornberg kanske? Eller nån annan före detta spelare som är bra på att inspirera, men ändå har ett gediget hockeykunnande.

dr-nix: Äh kör vidare på Djurgårdsspåret så har vi snart derbyn mot the kissemissers. , det finns ju folk som velat ha Wikegård i 10 års tid. 

Hmm funderar på det här med tränarsidan. En sida av mig vill att Stridh och Karlsson ska få ta över men jag vet ärligt talat inte om de är tillräckligt bra (det är inte en anklagelse utan jag vet seriöst inte)

Jag vill ha en en tränartrojka som kan göra med Timrå IK det Rönnqvist och Robertsson gjorde med Almtuna för några år sedan. De fick ut max från spelarmaterialet och var rätt bra på att utveckla laget om jag förstått saken rätt. Wikegård brukade prata om hur de jobbade med laget på sin blogg när det begav sig.

Att träffa så rätt på tränarsidan blir kanske svårt men det är viktigt att man värvar in en tränare som är bra på att bygga lag och utveckla spelare. 

dr-nix: Ja precis. Mycket hänger ju på det, naturligtvis. 
Nubbe sa ju också att vå förstafemma nästa säsong ska vara i klass med den vi hade i år. Och det borde ju räcka ganska bra i Allsvenskan. Andrafemman blir väl i hyfsad allsvensk klass, antar jag.
Låter inte så illa trots allt. 

hubbenorlen: Nubben blir tvungen att träffa rätt som fan med värvningarna för att det ska gå vägen samtidigt som juniorer som Wedin m.fl. måste visa att de håller tillräckligt bra klass för att bidra i Allsvenskan.

Man räknar med att fylla två femmor med juniorer. Kan dessa två femmor göra bra ifrån sig så har man vunnit mycket. Det gör att man borde kunna få råd med två hyffsade femmor (med allsvenska mått mätt)

hubbenorlen: Tack för upplysningen! Har varit en nervkittlande och nervös period senaste tiden men för första gången på länge känner jag mig förväntasfull.

Ser riktigt fram emot AS-premiären! Juniorerna tror jag kommer betyda och prestera mycket för organisationen. De lär ju inte vara speciellt dyra i drift heller.

El_loco: Styfen var väl i Kovland eller ????

Pjernut: Med tio miljoner i spelarbudget, vilket Nubben sa idag att vi skulle hamna på, ligger vi ungefär nånstans i mitten av Allsvenskan – tillsammans med lag som Västerås och Mora.
Örebro och Leksand låg fem tio miljoner högre.
Så använder Nubben pengarna rätt så är det ingen omöjlighet att gå till Kvalserien. 

En rekonstuering av föreningen måste ju ändå få konsekvensen att vi kommer ha oerhört svårt att värva nya och duktiga spelare till AS. Vi lär ju fortfarande ha en tämligen svag ekonomisk status för att bli ett topplag i AS?

hubbenorlen: Kan tänka mig att han hade fått det också, men det mesta är nog rätt otydligt om vår organisation just nu. Det är väl egentligen fortfarande osäkert att vi har en klubb. Inte den säkraste arbetsgivaren. Om man får ett bud någon annanstans ifrån så är det nog rätt självklart att man överväger det.

Hur många sas det på presskonferensen att man skulle tas bort från organisationen? Var det 5? Hur stor är egentligen organsiationen och undrar var dom skär? Det är väl inte omöjligt att Styfens plats var en av dem.

El_loco: Tycker det känns märkligt. Han borde verkligen ha fått en plats inom vår organisation.

Nubben om lagbygget.

Hallin prio 1. Verkar bli 2 juniorfemmor.

bongo: "Bongo" vilken klubb och idrott är du intresserad av,utan sponsring och ideellt arb. i alla föreningar är ett måste för att överleva, ju större förening och som i timrås fall "elitmässig " i 10 År då behövs det mellan 150-250milj. för att tillhöra toppen, Timrå låg på ca. 100 Milj. det håller inte i längden,nåt år går det sen blir det platt fall nu hägrar  allsvenskan då blir spelarlöner och ledardito mindre kringarr, färre i föreningen som uppbär lön för att övewrleva, mera ideellt arbete. GO ON.

El Maco: Ja, det förvånar ju inte. Vi gör ju exakt samma som dom. Värvar för dyra spelare, behåller dom och låter lönegarantin finansiera vår satsning mot eliten. Eller nåt.

Bragd-Birger: Enligt Hockeypuls är ju Tingsrätten med på noterna i alla fall. En bra början...

För övrigt går Leksingar och Bobcats bananas i kommentarsfölten på hockeypuls. Skön mobilisering mot Timrå från alla bittra. Inte för att jag är stolt över det här men kommentarerna från vissa besvkikna snöbollar roar ändå.

bongo: Konkursrisk finns alltid, men jag tror nog att rekonstruktörerna kan avgöra om skuldsituationen efter avskrivningarna är bärkraftig eller ej.

Sen ställer det här högre krav kreativitet från klubben, och uppoffringsvilja bland exempelvis oss supportrar. Låt oss se vad det kan ge. Min förhoppning är att vi är ganska många exilsupportrar som gärna bidrar lite mer, t ex. En tidigare dåligt utnyttjad resurs. Finns nog många sponsorer som förstår allvaret och vill vara med och bygga upp. Osv.

Det här k a n gå.

bongo: Det minsta jag tror är att det är lugnt nu. Ok? Bra.

Skarin - Jag tror säkert Timrå kan locka 2-3000 åtminstone till en början, men finns nog en gräns för vad Timrås kommunsinvånare är beredda att offra med tanke på nuvarande statusen på skolan i Timrå. "Stabil grund att bygga vidare på" fick man höra idag på presskonferensen. Låter lovande med skulder på 40 miljoner och spel i Allsvenskan... Du tror att allt är lugnt nu med rekonstruktionen, men kan berätta för dig att det mycket väl kan sluta med konkurs ändå.

Redigerad kommentar

bongo: Förhoppningsvis är vi det lag som drar flest åskådare här i Medelpad även nästa säsong. Sånt gillar sponsorer ;)

Undrar hur de sponsorer som betalat in kommande sponsring i förskott för att hjälpa klubben tänker nu. Dessa pengar är borta och snart kommer timrå ringa igen och vilja ha mer. Det finns nog en gräns för hur inkompetent man kan vara innan sponsorerna får nog och sätter stopp. Mår nästan illa när dom på presskonferensen säger att man tror på Timrå och att man ser detta som en möjlighet....

mikenomad: Silly Season var det ja ;) Den började iaf innan maj, alltid nåt...... Haha... Hua.

Tre spelare jag velat ha är redan förlorade. Fredrik Höggren, Daniel Viksten & förmodligen även duktige Knylans "favorit", Mikael Ahlén. Synd det.

mikenomad: Dimman ligger tät :)

Äh vad säger ni, ska vi stänga den där sjukt tråkiga ekonomitråden nu? Ekonomiska problem känns så igår, dags att ta tag i nya fräscha problem. Vilka kommer? Vilka fler än bekräftade går? Kom igen, EP-bomba..spåna..whatever. Nu tänker iaf jag borsta av mig gravgruset och gå vidare...

Redigerad kommentar

superfalle: Tja, får han rätt skolning så varför inte?

Mathias: skrolla så ser du att jag skrev om de förut idag

Mathias: Kænns inte så høgprioriterat med Styf nu direkt !

Ingen här verkar ha noterat att Styf verkar vara på väg in i Modos bås kommande säsong ?

Vad gäller TIKs ekonomi så finns ett rykte om att dom fortfarande kan få rekonstruktion i alla fall... Vet dock inte HUR 

hubbenorlen: Alltså , det är lite förivirrat i mitt huvud, men var det inte det som Mora kommun gjorde ? Eller menas det att Timrå kommun inte avtalsmässigt kan garantera att göra ett återköp vid en konkurs ? Tolkar det som att om det Mora k:n gjorde, så är det för att undvika en KK som man slantar in , medans i Timrås fall skulle vara en utfästelse att köpa arenan i händelse av KK. Det ena skulle vara tillåtet men inte det andra fast det är samma handling bara i olika lägen ? Sen får man inte glömma att allt som journalister skriver inte med nödvändighet är helt korrekt. 

Slutsatsen är nog tyvärr i alla fall att det knappast finns förutsättningar att driva Timrå IK ens i allsvenskan med nuvarande ekonomiska bas.  Timrå kommun har annat att satsa pengarna på. Banken tvekar. Produkten Timrå IK verkar mkt svårsåld just nu.

hubbenorlen: Vi får göra som Bajens Fans IF. Starta om i DIV 2.

superfalle: Börjar bli jobbigt med sån här läsning nu.
Det känns viktigare och viktigare med banklånet. 

DJ Hemp: som jag fattade de på texttv så va de väl nån typ av assisterande bakom forsberg . Fast jag kan ha fattat fel

superfalle:

Ska han träna juniorerna eller? Ja, han har ju ett förflutet i deras J 20-lag...

DJ Hemp: kul att styf ska va med och träna modo också .

Tänkbart nyförvärv för TIK?

Och Rohdin är klar för LHC...

Tiden rinner iväg för oss fattigstackare...

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Tänker vi på Timrå IK så finns väl inte det alternativet f.n heller, åtminstone inte officiellt. Vi vet ju inte ens ifall föreningen existerar i höst så innan det ekonomiska i form av banklån o dyl är löst kan nog inte nyförvärv diskuteras.

Herregud, det är inte Dalarna och Leksand o Mora vi snackar nu.

Redigerad kommentar

« · 1578290 · »