1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598458 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 13/14

Sv: Silly Season 13/14
Timrå Icon: Själv känner jag mer typ Kamikaze....men spännande blir det. Mer spännande än på flera år..

DJ Hemp: Goda vibbar på Nubbens vindskydd hittills!

mikenomad: Ja med facit i hand så

Timrå Icon: Tänker du att du hade suttit lugn i båten inför fjolårssäsongen i es om laget sett ut så här; 97% juniorer, en superunknown kanadick, en Österrikisk "stjärncenter" samt kvarvarande från senaste säsongen av vilka endast Pelle känns som YES!!.......?

Redigerad kommentar

spud: Blev det inte lite mysko ordföljd där ibörjan...? :-)

DJ Hemp: Eller som Linkan; Ett vindskydd i mexitegel........

MODO har 3st minst kompetenta Allsvenska målvakter på kontrakt och ni har ett behov av en målvakt . Det är nog ingen högodssare om en av era målvakternästa år är utlånad från oss.

Timrå Icon:

Bara han inte bygger ett luftslott, den gode "Nubben"...

DJ Hemp: Jooo fasen! Klart vi blir ett topplag! Sånt här brinner Nubben för! Söka upp okända spelare och få dem att trivas och sedan sätta ihop ett skridskostarkt, ungt lag!

Som att bygga ett slott av bortglömda brädor från olika bakgårdar :-)

Redigerad kommentar

Thomas Hundrapund alltså. Vi fick honom för en spottstyver... Kanon!

Men "topplag i allsvenskan" stod det i Hockeypuls-artikeln. Vad vet någon om det? Serien har ju inte ens börjat...

FH - avdammad: Verkar ska centra;

Inte lika "värdefull", men kan kanske vara värd att investera i på sikt. Hur var det nu med räntan El Maco?

erathoo: Och här gick man och trodde att vi inte skulle få ihop ett lag i år och nu ser det tammefasen snart 10ggr bättre ut än ifjol :-)

Hahl Bundy: Underfundig kille....men heter man Hund så platsar man i en TIK....

Redigerad kommentar

Alla spelare med underliga efternamn är välkomna i min bok. Man undrar vad Nubben kommer med härnäst.

Hahl Bundy: Nr 27 i klippet, spelar fram till 5-3 & 6-3. 5 ass på 7 vm-matcher. 

Knylan: Dom måste få kämpa. ;-)

Österrikisk VM spelare klar enligt twitter o länk dessutom. Det kan ni roa er med att luska reda på. Coolt namn dessuton påminner om Humperdink.

Hälge: he he, gillar detta citat ifrån Hockepulsartikeln....

Nubben: "– Och så ska vi ha in minst en målvakt."

ja...det får vi hoppas.. :-)

Frella: Jag håller med dig helt och hållet beträffande målvaktssidan och defensiven. När det kommer till forwards har jag däremot lite svårt att se att man ska behålla Crippe. Då skulle jag mycket hellre se Alexander Larsson i Timrådressen nästa säsong.

Ogge har jag ingen aning om vem det är, men är det Oscar Johansson så säger jag javisst. Han är en ganska kapabel målskytt som troligen skulle kunna producera en hel del med rätt medspelare.

Angående transatlanterna så skulle en dröm vara att Donati-tvillingarna värvades, men troligtvis är de för dyra. Men i vilket fall som helst så behövs lite mer etablerade spelare framöver. Visst, ekonomin är dålig, men precis som du skriver kan inte den nuvarande truppen kosta alltför mycket, med tanke på hur många juniorer den innehåller.

Frella: ser rimligt ut 

Känslan är transatlanterna kan spela rätt stor roll. För att det ska kunna gå bra måste antingen några av de redna kontrakterade spelarna få ett rejält genombrott nästa säsong eller så måste de nordamerikanska spelarna verkligen producera.

Det blir intressant att se vilka som ansluter.

Jag vill också spekulera. Juniorerna kan Max snitta 15000 i månaden. Det borde utgöra utrymme för nåt liknande.

Etablerad keeper/Jocke
Oprövad keeper

Stabil defensiv pjäs/Robin Persson
Dallas?

Crippe
Ogge
2 transatlanter

Redigerad kommentar

mikenomad: Njaaa tveksamt eftersom varken småväxta människor eller Louis Vuitton-väskor nämndes....

Men hade han virknålar instoppad i hårknuten så finns det ändå en viss chans

Redigerad kommentar

Timrå Icon:
Gick förbi Navet tidigare och snappade upp detta vid F-kuren; "härligt nubben värva flickscouter fröken bergman kan tackla maskotarna på uppvärmningen"

Tyckte jag kände igen Modano men jag kan ha fel.

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Fyra forwards och två backar ska in. Om dessa håller hög klass så är vi definitivt med i spelet om en Kvalserie-plats.

Bragd-Birger: Hahaha!
Fast det vore rätt kul med en hob-kedja :-)

Timrå Icon: Det som man blir lite fundersam på är väl om det är tänkt att vi enbart ska ha backar som skulle funka som statister i Hobsala. Lite längd och tyngd vore trevligt.

Men jag undrar just jag vad Modano har att säga om det här uttalandet i ST;

"Nye backen Wade Bergman är 175 cm lång och väger 79 kg..
– Vi har tittat mycket på framför allt collegespelare som är för små för att få NHL-kontrakt. Det hade vi planerat att göra även om vi spelat i Elitserien, säger Norberg."

Men Robinson var ju ännu mindre...

Berglund: Sebbe hade jag inte tackat nej till.
Men jag ger mig fasen på att vi har Crippe med i truppen snart ändå

TikAlltid: Mmm specielt, Sebbe Hagos och Chrippe, vilka frälsare

TikAlltid: Lite trist att man har presenterat namnen klumpvis.

Berglund: och Aaltonen själv var som nästan halva kommande budget :D
"Total lönekostnad för Rögle: 4.733.640 kronor"

Så slår vi ihop dessa fyra har vi typ inge fler slantar att värva för, räcker fyra utespelare och en risig målvakt i ett lag :)?

Redigerad kommentar

Berglund: Prääääciiis!
Och en riktig chef på isen och en till chef i båset

Berglund: Kom och tänka på att Hagos, Chrippe och Sebbe, från fjolåret där har vi halva årets spelarbudget, haha

Berglund: Det jag hoppas på är en bra målvakt ur AS perspektiv och en riktig leading line, sen kan resten få vara juniorer.

Marcus: Dom har sagt 10-12 miljoner för A-laget. Det betyder som bekant 2 målvakter, 9 backar och 14 forwards, så 25 löneposter.

Ingen aning om Tränare, 2a tränare, mv-tränare, läkare, materialare etc ska räknas in där.

Ingen aning om dessa 10-12m är brutto ut till spelare eller inklusive arbetsgivaravgifter och avgifter vilket potentiellt betyder ~8m i brutto ut till spelare och kanske även ledare.

Räknar vi på 10m på 25 man så blir snittet styvt 33,000 brutto per månad per spelare. Alltså inte någon direkt jättelön.

Jag förstår att det fylls på med mkt juniorer som kanske dom flesta har 15-20,000 i månaden för att sedan ha råd med några ~50-70k spelare typ Hallin och Lundström.

Fan 10 millar låter så mkt mer än vad det egentligen är.

dr-nix: Nja, 'folk' var väl väldigt förstående inför Timrås bantningsbehov i fjol? Åtminstone var jag det. Däremot fanns det väl en del synpunkter på hur man använde de (begränsade) resurser man hade.

Vad gäller naiva önskedrömmar, så...hävdar jag att den som tror att nuvarande lag inte måste spetsas rejält för att greja en topp 7 (som det talats om som målsättning) lider av just sådana.

Bragd-Birger: Jo men folk trodde ungefär samma sak förra säsongen (dvs. att med tanke på vad som värvats så borde det finnas pengar över till några kanonvärvningar). 

Jag är fortfarande inne på att folk inte riktigt vet hur spelare kostar. 

Naturligtvis hoppas jag på att resten av värvningarna håller så hög klass som möjligt men vill inte att folk får naiva önskedrömmar om vilka som kan ansluta, det leder bara till besvikelse i slutändan.

dr-nix: Jag pratar också om den här säsongen. Utöver det förstår jag inte vad du menar. Jag menar i a f att det måste in klass på återstående positioner, annars blir det bottenstrid. Och med den budget man sagt sig ha till förfogande är det rimligt att tro att pengar finns.

Bragd-Birger: jag pratade om till den här säsongen. Sedan menade jag bara att jag inte räknade med att få en massa stjärnvärvningar bara för att Nubben kontrakterat en bunt juniorer. (edit: vad gäller de kvarvarande värvningarna)

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Lite mer om läget och nyförvärven.

dr-nix: Det är klart att det kommer in spelare av klass. Det här lagbygget kan knappast kosta särskilt mycket. Det har talats om 'budget på sisådär 10 millar', och det har talats om en tvåstegsraket för att 'nästa år vara med och utmana om elitserieplats'. Är det inte helt substanslöst bullshit, så...jo, då bör den här truppen kryddas 'en aning'.

Jag räknar personligen inte med några supervärvningar på de platser som finns kvar. Därmed kommer jag bli glatt överraskad om det kommer någon av (noterbar) klass till truppen. 

Nej det man får hoppas på är att Nubben träffar rätt med de transatlantiska värvningarna samt att juniorerna verkligen tar för sig den kommande säsongen.

Håller sig Stenqvist skadefri borde han hålla ganska bra klass i Allsvenskan (iof baserat på vad jag såg förra försäsongen så ta det med en skopa salt). Kan Wedin, Pettersson osv. ta något steg i utvecklingen över sommaren kan säkert de bidra också osv.

Alltså det kommer inte bli något Real Timrå, jag hoppas verkligen folk förstått det nu. Det gäller att gilla läget. Absolut kan man inte lita på att juniorer ska fixa biffen men jag tror inte att Nubben värvar sämre/billigare spelare än vad han måste. Hade han råd med ett stall etablerade ES/AS-lirare hade han givetvis värvat dem och vi hade förmodlingen inte varit i Rekonstruktion heller för den delen.

Gorkyman: Robin och Murran kan du räkna bort. Den förstnämnde har gjort klart att han inte är sugen på as-spel och Murran får nog ses som way beyond våra resurser.

Gorkyman: Dahlroth

Gorkyman:  Crippe, RDW & Robin P

El Maco: Murley

Marcus: Denna säsong i ES

Boyce 23.585
dahlroth 24.528
Nilsson 15.035
Wedin 11.000
Öhrn 11.000

Dom kan ju knapast begära mer i en lägre serie? eller så är det just så, att vi måste ge dom mer för att dom ska stanna..Fast vissa har ju skrivit på för att få mer speltid inte för pengarna. MAX 30tkr kan någon kanske ha.

Vi har nog över till en riktig målis (Lundström, eller någon i ungefär samma klass) sen kanske en klassback och en klassforward i allsvenska mått mätt. 

Vi kan inte bara ha juniorer och förstaårsseniorer. Hua, det här blir tufft. Men visst, med en kanonmålvakt och lite spets på övriga fyra så kanske man kan slappna av.

« · 1579734 · »