1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581724 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 14/15

« · 1644557 · » Till forumet


Sv: Silly Season 14/15
söder över: det är lugnt
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
söder över: oj förlåt!

Amatörmässigt av mig...
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
söder över: visste jag redan:)
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
3poäng tack o lov!
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
erathoo: men ändå alltså... Nu spelas riktigt disciplinerad defensiv... Bara lyfta ut puckar... Känns faktiskt ganska stabilt...
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

söder över: Bah....1-2 :-(

aldrig får man känna sig lugn i fin...

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
söder över: ny notis...
Molinder får handledarläget mitt i slottet....

Lägger iväg en riktigt skitdålig passning på 35cm på Pettersson 14's skridskor...

???
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
söder över: noterar att Pettersson 14 får en två diving samtidigt som AIK spelare får en tvåa...

I nästa situation förstärker Pettersson en ny hakning...

Iskallt!
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
ASA: inga jätte prov än men sett stabil ut med snabba reaktioner sofar
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
  söder över: Är vår vakt bra?
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

Rip Kirby: Alltså Hults handleder har man inte sett i timrå ik sedan pärssinens rygg höll 25års status... men karln har varit helt iskall på isen de sista 5 matcherna o det är inte ok för en spelare som skall vinna matcher åt oss...

Det här är en bra match för oss än så länge. Aik är bra dom checkar våra backar hårt och det krävs alltid bra lösningar för att komma över egen blå!

Wedin/Boyce förlorar inte en enda sargduell! det är bra inställning!

Det kan gå.

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
"Hade gärna pratat jätte mycket men kan inte säga så mycket", säger han (André Hult) på frågan om han är påväg bort från klubben.

@Timråkollen på Twitter. 
Kommentera


Sv: Silly Season 14/15
Hälge:Han var för dålig,bättre o spela med jimpa 
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Hälge: Nej, det blev Karlskrona.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Back på ingång ?
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Knylan, gustav9: Och dessutom återstår färre månader på säsongen att betala ut lön på.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

gustav9: Det kan ju eventuellt ha att göra med att han inte passar in i klubbens satsning också. Man har satsat väldigt mycket på att vara skridskostarka. Stefan Andersson är väl så att säga motsatsen till det, om man ska vara jävligt snäll. 

Nu är det ett annat läge. Stenqvist är väl med stor sannolikhet borta säsongen ut och man måste få in åtminstone en back. Det handlar inte om någon lyxkonsumtion utan att man helt enkelt har sagt att man måste få in en back som ersättare för Steken. Att man letar efter en back är ett faktum. När man uttryckligen sagt det så tar jag det för givet att man också har medel för att värva också.

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Knylan:Hade ordnat stefan andersson åt dom i våras då fanns det inga pengar ,tror inte det finns mer nu
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

Ska man gissa att Nubben är där och gräver? Högerskytt och utpräglat offensiv. 20 pinnar under förra säsongen.

Jag får vibbar.

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

El Maco: Jag håller med dig, om man ska titta rent krasst på vad han åstadkommit. 

Lite intressant att vår tabellposition och Norja placering i målvaktsligan är nästan densamma (åtta i tabellen och Norja sjua i ligan). Hade Norja legat högre på den listan så hade sannolikt laget gjort det i tabellen också. Så sjukt små är marginalerna och poängskillnaderna.

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

hubbenorlen: Rent statistiskt ligger Norja sjua i serien i räddningsprocent. Han har mest speltid av alla målvakter. Jag vet inte vad folk väntade sig men tydligen mer än vad han levererat. Han är adekvat. Inte bäst i serien men jag ser verkligen inte förstemålvaktspelet så här långt som en svag lagdel - förutom då att det gapar tomt bakom med bara juniorer som backup.

Är det föresten så många hockeysnackare som är sådär kroniskt missnöjda föresten? Söder över klagar mycket på Norja. Men i övrigt är det väl ganska balanserat?

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Laken: Ja det börjar bli lite löjligt nästan. Särskilt med tanke på att vi går betydligt bättre än alla av oss på förhand hade trott. Det gör man inte med en usel målvakt.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

Norja får oförtjänt mycket kritik.

Reideborn konkurrerade ut Ullmark i början av SHL-säsongen. Jag tror Reideborn är strået vassare men dagsform avgör.

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Är denne Reiderborn med all säkerhet bättre än Norja. (De som anser att Norja varit klart sämst av alla Timråiter behöver inte svara)
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
luffaren: se där en legitim anledning att inte vara på topp...
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Vi fick även veta på mötet att Norja haft besvär med ljumskarna.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
kennas: Norja ska antagligen ingenstans. Rent önskescenario från min sida.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

Andersson:Om du hade varit på infomötet hade du förstått bättre vad det handlar om.  Orkar inte förklara.

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

Håller med   .  Nog för att Reideborn är en bra målvakt  ,  men de visar ju  hur lite  förtroende man har för Norja  (  han måste vila  .... trots  10 dagar uppehåll ??? )   ,

för att inte tala om stackars Adam Ohre .

Varför är han ens andramålvakt   i det här laget  ?

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
kennas: Tror inte han har läst det någonstans, utan att det var ett scenario han ville se
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Frella:Var har du läst att Norja ska till Modo?
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Laken:Han var i stort sett klar för oss i lördags,sen la sig agenten i då sprack det.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Knylan: Norja till Modo som backup och Reideborn som etta här. Win för båda parter då Modo får utveckling på en mv man antagligen ser som etta nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Knylan: Kul! Hoppas att sammarbetet med Modo kan fortsätta, gynnar nog oss båda
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Ny hemsida och lån av Adam Reideborn tills matchen på onsdag. Känslan är väl att Nubben jobbar ganska hårt på att göra sig av med Norja. Att prata om att man måste vila honom, första matchen efter ett uppehåll, känns lite märkligt. Dock positivt. Vi hade sannolikt suttit med fler poäng på banken om vi haft en målvakt som hållit tätt, framförallt då i början av serien. Nu fungerade inte produktionen då heller, men sånt där har med varandra att göra. Känner man att man kan lita på sin målvakt fullt ut så känns det som att man får en helt annan trygghet.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Silly Season 14/15

Lite hockeynostalgi så här på fredagskvällen.
Kul att se en riktigt ung Mats Näslund och hur pass mkt hockeyn har utvecklats på 40 år...

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
T T: Jag vibbar Peter Nolander. Skulle inte förvåna mig. Vad finns det för andra tillgängliga backar av lite mer rutinerat snitt?

Det bör finnas ett gäng kan man tycka. Värvningen av Andersson var ju en typisk värvning vi gjort flertalet av, typ Demen-Willaume och Pierre Hedin. Den typ av backar som man inte är så sugen på innan säsongen då man istället vill satsa på sina yngre men som ändå kan komma in några månader in på säsongen och bidra med stabilitet. Sannolikt så lär det väl frigöras några under uppehållet.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

Bara sett till det sportsliga hade Timrå IK velat förlänga med Niklas Andersson.

Men nu lämnar han klubben – och kan lägga av med ishockeyn.

– Jag måste få ihop familjen först och främst, säger han.

Niklas Andersson har spelat i tio klubbar sedan 2005. Hans hockeykarriär har bokstavligen varit en resa och samtidigt har han träffat kärleken och fått två barn.

När han skrev på för Vita Hästen inför säsongen trodde han att det var för att slå rot.

– Det har varit jävligt tufft för mig och min familj sista säsongerna. Det var största skälet till att jag valde Hästen. För att få ett hyfsat normalt familjeliv. Men när det blev som det blev... det var chockartat.

Han blixtpetades och fick i stället vända sig till Timrå IK för en try out-vända i hopp om kontrakt.

Enligt Andersson var de på väg mot en säsongslång lösning. Men det räcker inte.

– Jag vill inte ge upp hockeyn för lätt. Jag älskar det ändå. Rent hockeymässigt tycker jag det fungerat bra och jag har trivts i klubben. Men så många bitar ska falla på plats och jag har en familj som behöver stabilitet.

Längtan blev för stor. Nu överväger han att sluta med hockeyn.

– Tyvärr är klimatet så här. När jag klev in i hockeykarusellen för tio år sedan satte man större värde i kontinuitet och klubbtillhörighet. Tyvärr är det inte så längre.

Han kom till Timrå som ersättare för långtidsskadade Tommy Stenqvist. Fem matcher blev det i lagets färger. Egentligen skulle det varit sju.

– Det fanns goda möjligheter till att titta på förlängning. Sedan har det att göra med hela den sociala situationen och vad han skulle kosta. Men spelmässigt har han bidragit, säger Roger Forsberg, tränare.

28-åringen meddelade sitt beslut på fredagmorgonen. Klubben har inte bestämt om han ska ersättas.

– Vi ligger lågt de nästkommande två matcherna. Sedan får vi ett längre uppehåll och kan se över situationen. Vi får titta lite på marknaden eller se om vi vill fortsätta jobba med de sex vi har på a-kontrakt och två juniorbackar.

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Rightare och bra skott står det på EP, låter ju bra men kollar man mål och poäng så blir man lite fundersam. Hoppas han kan tända till lite och ge oss ett skapligt PPskott
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15

El Maco:

nähä , de gör jag inte  .  Riktigt så fet är jag inte ännu ... jaha det var den nya spelaren ni menade

Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Knylan: Andersson väger visst närmare 100 pannor så Modano kommer ge sitt godkännande.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Jag avvaktar Modanos och stoffs utlåtande om Andersson innan jag förkunnar min dom.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
När värvade vi senast en comebackande spelare? Kryckan?
Kommentera


Sv: Silly Season 14/15
El Maco: Det tog väl ett tag innan han kom igång på riktigt förra säsongen med har jag för mig, hoppas han får hänga några snart.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
hubbenorlen: OJ har varit iskall. Men han kommer att komma igång också.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Knylan: Ett annat problem är att Oscar Johansson står på noll poäng. Med honom i form hade vi kanske gjort mål på några av de solklara chanser som vi bränt hittills.
Kommentera

Sv: Silly Season 14/15
Knylan: Behövs en Sanny-typ där bak en riktig gris som käka spelare puckar han gav allt för laget. Kan man fylla på med en polis back och någon spets så är man helt klart topp 8. Där kan fan allt hända i play off
Kommentera

« · 1644557 · »