1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598453 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 14/15

Sv: Silly Season 14/15
Enligt Patrick Sjöö (sportchef LT/ÖP) blir Robin Lindqvist assisterande.

Vad innebär det här för Ante? En av två assisterande eller drar han? Det bästa vore som jag ser det en drömlösning för klubben i form av ett längre avtal som J20-tränare.

Johan Thelin?

Sputnik: Lundström känns på något helt orimligt sätt ändå lite rimlig. Trots att han lirade KHL så sent som under föregående säsong. Jag vet inte riktigt hur högt hans marknadsvärde är egentligen. Självklart är det för högt i förhållande till vad vi kan ge honom, men han har samtidigt en familjesituation att ta hänsyn till.

Känslan är att han visat för lite för att någon SHL-klubb ska våga satsa på honom. Någon lite oväntad lösning är nog på gång i alla fall, annars hade man nog redan skrivit med åtminstone någon av finnarna.

Sputnik: Jocke tror jag blir svårt. Vi har helt enkelt inte råd.

Vi kan väl försöka fylla på med det som finns om Roger Forsberg på nätet helt enkelt.

Knylan:
Aftonbladets rubrik:
"Succétränaren för HV71 kan ta över Timrå"

Man är ju lite (understatement) svältfödd på dylika rubriker i rikspress så den där kändes småmysig.

Knylan: jo det är ju känslan man får. Borde ju varit färdigt redan om någon av våra målvakter från förra sässen stannar. Man kanske har nåt spår man följer. Målvakt är ju trots allt en av de viktigaste positionerna man bör prioritera.

mikenomad: Precisss. Jag tror det där blir kalas!

Man hoppas nästa års rubrik är; "Succétränaren gjorde succé i Timrå" :-)

Timrå Icon: Här kommer artikeln från Aftonbladet. Trevligt med en tränare som har handlag med yngre spelare.

Hoppas det är ett längre kontrakt, och att det här får Emil att välja Timrå. 

Kapten Nosring: Underbart! Härligt! Tjoff, tjoff, boom, boom! Ända in i kaklet nu.

sargad: ...eller enda in i kaklet.
/Baloo

Forsberg på besök;

Har denna missats?

erathoo: nope det surrades lite om det igår.

erathoo: Ja, att det blev officiellt har missats! ;-)

Hälge: Gillar det han säger här skarpt:

Vad kan du berätta om din tränarstil?

– En tränare som gillar att träna rejält och bra och försöker ha skridskostarka lag. Jag är mån om att våga träna och driva laget till nästa steg hela tiden. Jag ställer ogärna in en träning...

– Vad man har för spelsystem och taktik det beror ju på vilka spelare man har i laget, men i stort är det väl så att tränar man bra så spelar man bra.

Alltså jag vill ha Nisse Bergström kvar i Timrå, vafan :/

Snoop: Jag vill ha kvar både Bergström och Hult! Synd att Molinder har ett år till...

Redigerad kommentar

Laken: Ja Molinder är man ruskigt besviken på, vafan bidrar han med ?! Nisse var en personlig favorit.

Snoop: är han klar för en annan klubb eller vad?

Kapten Nosring:Vilken Emil???

kennas: misstänker att det är Emil Pettersson som han syftar på.

Jag är en Malmö-vän så jag hade helst sett att MIF tagit klivet upp i SHL, men det ligger helt i linje med all jävelskap inom sportens värld att det så inte blev. Hellre DIF än Rögle i alla fall och med liten marginal blev det så. Av diverse anledningar tål jag bara inte RBK och nu gläds jag åt dess olycka på samma sätt som andra tycks vara skadeglada åt mitt helvete här på jorden. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, som det brukar heta.

DJ Hemp: en kul intervju :)

En ännu roligare intervju :) Jag älskar att läsa det där om att han hörs högst och har pondus. Hur mycket nu JJ har att jämföra med....

www.st.nu/sport/ishockey/tik-forvarvet-hoppas-pa-forsberg

SuperMupster: känns bra att man inte bara tar första bästa som verkar intressant utan att man behåller lite is i magen och hittar den man tror kommer leda detta lag på bästa sätt.

Jockz: vore spännande att veta vilka tränare det handlar om. Kan Patrik Ross vara en av dem. Det ryktades väl om att han synts till i Timrå för ett tag sen. Roger Forsberg känns som ett spännande namn dock.

Sputnik: robin lindqvist är ju intressant med, nubben ville ju behålla honom till säsongen som var :)
johan thelin har väl nämts med.

Sputnik: Har inte koll med vad är det för "Fuzz about" Ross? Vad har han för meriter?

sargad: har inte mer koll än att han tog upp örebro till SHL, där han dock fick sparken och vår allas Lill Kenta tog över. Skulle varit spännande att se vart vi varit idag ifall Kenta varit kvar istället för att ta in Charles sickan berglund.

Sputnik: rättar mig själv. Efter lite efterforskning så tog han över som tränare inför den här säsongen. Innan var han tränare för troja ljungby bla. Så mycjet koll hade jag på honom utan att läsa på:p

Sputnik: Enligt mig var Challe inte så dålig. Det som kom efter han var vad som verkligen rörde till saker.

Berglund: nej förvisso så var det ju rätt bra spel även med challe. Ledningen då är väl dom som har mest
Skuld till fallet. Perras hockey var ju nog då den värsta när det kommer till tränare. Hoppas på en lyckoträff vad gäller tränare nu. En som kan drilla våra ungdomar ända tills de tuggar fradga och åker skridskor som att de inte visste annat. Som ser till att spelarna inte faller på inställning eller ork. Kör ända in i kaklet bare!!!!!

stoff: Han verkar tyvärr inte prioriterad av Timrå av de man hört o läst :/

Snoop: Tim Sandberg, Emil Kåberg samt Conny Strömberg får alla lämna Örebro. Nog skulle väl vi för balansens skull må gott av nån vikarierande lagpappa bredvid Hallin? Fast vid närmare eftertanke är nog både Kåberg och Strömberg spelare som behöver känna blodsmak för att tagga igång och det kanske de inte får i tillräcklig mängd här än på några år. Och Kåbergs 1 mål och 1 assist samt -15 i +/- den gångna säsongen imponerar knappast....

mikenomad: Ja Kåberg känns lite halvtrött han nu, Tim Sandberg däremot skulle jag kunna tänka mig men vi kommer nog inte ha chans på någon av dem tyvärr, blir dock spännande att se vad dom sista pusselbitarna blir.

Maktankan: Ingen fortsättning för Ante??

Herminator: Helt rätt att vi byter ut tränarna. Ante har mest stått o tuggat tuggummi i några år nu känns det som.

Nä nu ser vi framåt o hoppas på några tränare med attityd o vinnarkänsla. Vi har liksom saknat det i några år.

Hahl Bundy:  Vinnarkänsla ?? Skall man ha det måste man ha ett slagkraftigt lag och det har inte TIK årgång 14-15 men,men kommer det in några viktiga pjäser på sluttampen av värvningar så ??

bobrov: Tänk ändå hur nära vi var playoff i år. Med rätt coachning i vissa situationer så hade vi kanske haft en playoffplats och vem vet vad som kunde hänt där. Tyckte som många andra att det var lite väl slappt i båset i bland. Vi behöver en tränare med pondus och en spelide som alla köper rätt av. Tyckte vi gjorde en del riktigt bra matcher i år men att det
Var för mycket upp och ner i spelet. Se också på karlskrona hur det gick med en bra tränare. Tänker också på hur melin ändå fick ihop det med AIK när han var där. Med en bra tränare och hårt jobb så kan det gå.

Sputnik: Tack för att du orkade svara istället för mig. Klarar bara av kortare texter nuförtiden.

Hahl Bundy: Vad har du för underlag för det där utlåtandet? Sett träningar, pratat med spelare osv?

Sputnik: Med hård coachning hade kanske trenden över säsongen varit negativ istället för som nu mycket positiv. Minns hur det såg ut i november-december. För att en grupp ska lyfta maximalt tror jag på att alla ska bidra så mycket som möjligt och med det som man är bra på. Detta motsäger dock inte att man matchar i avgörande lägen, PP osv.

Jag anser att det skrevs alldeles för lite inlägg härinne under den passerade säsongen. Om folk bara haft vett nog att skriva fler inlägg så hade vi nog spelat i SHL till hösten i stället för DIF. Men nu blev det som det blev med den saken... : (

Redigerad kommentar

Kongo: Formulerade mig knasigt kanske håller med om det du skriver. Det är en lagsport och alla ska vara med och bidra med det man är bra på. om det är PP osv Så tycker jag absolut att de bästa ska spela. Eftersom vi har ett så ungt lag där nivån kan pendla så dant mellan matcherna. så tror jag att det blir extra viktigt att få in en tränare som kan tygla det och kunna ha aktiv matchcoachning och kunna förändra matchbilder mm. Det är ju det jag är ute efter. att de senaste säsongerna så har vi bara haft tränare som stått med armarna i kors och hoppats på att allt ska lösa sig under matcherna. Får på nätt sätt en känsla av att Roger Forsberg kan vara rätt man för timrå. Fastnade väldigt mycket för det ha sa i intervjun i ST bla.

Kongo: Roffe/Ante var ju en sniklösning som passade både vår plånbok och spelare just då. Nu gäller det att växla upp på samtliga plan. Det fattar nog du också. Även en arenaflytt måste till på sikt även om du vill fortsätta att sitta och häcka i Timrå

Timrå Icon: Ej att förglömma, öka antal inlägg på HS, då kan det gå ;-)

mikenomad: Strömberg ska inte till Timrå! Ingen skulle orka med kravallerna i Medelpad om alkoholbrist skulle trissa upp dryckespriserna.

Robin Gartner fick inte stanna i Örebro. Han var ju riktigt het i allsvenskan för ett par säsonger sedan. Han är fortfarande bara 25 och lär nog kunna göra upp emot 30 pinnar från sin backposition igen. Vore riktigt trevligt att se honom i Timrå, men det lär väl bli Rögle eller Västerås för honom.

Är Ted Bertuzzi ledig? Vi behöver en killer i laget! Gärna en 2 meters 120 kg kluns med enorm räckvidd och styrka!

« · 1619054 · »