Inför den gångna säsongen värvades John Westin till Timrå IK från Sundsvall Hockey.
Under debutsäsongen i TIK stod han för tio mål och elva assists och var därmed femma i den interna poängligan.
Nu räknar forwarden med att stanna i klubben.
– Jag har fått ett kontraktsförslag från "Nubben" (Kent Norberg, sportchef) och gått med på förslaget, det är lite finjusteringar kvar bara, säger Westin och fortsätter:
– Jag trivs jättebra i Timrå så det känns väldigt bra att stanna ett år till.
Vad säger du om din egen säsong?
– På det stora hela är jag nöjd. Jag kom ju från ettan, även om jag spelat i Allsvenskan med Asplöven tidigare. Nu är det bara att jobba på i sommar innan vi går på is igen.
Är det andra klubbar som visat intresse för dig?
– Jag vet faktiskt inte, jag har inte hunnit kolla runt utan Timrå var mitt förstaval eftersom jag trivdes så bra.
Edb: Jag håller med också, egentligen. Vi behöver bli större. Problemet är väl att det inte bara är vi som skulle vilja ha ett lag med snittlängd på 190 cm där alla är skridskostarka, kan producera och utgöra ett homogent lagbygge. Har man skridskoåkning, talang OCH storlek så löper man ökad risk att gå väldigt långt i karriären än om man är låt säga 175 cm och har allt utom storleken. Alternativet är ju då att värva spelare enbart för storlek och då är ju frågan hur man ska få allt att gå ihop om tanken ska vara att ställa ett väldigt skridskostarkt lag på isen i september.