1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598775 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2016/2017

Sv: Silly Season 2016/2017
palleparling: Tror som du. Han lär nog få en hel del erbjudanden från SHL-lag. Han har alla möjligheter att bli en ledande spelare i ett bra SHL-lag nästa säsong.

hubbenorlen: Japp, vi kan stänga den här tråden nu. Allsmäktig som sagt, och tydligen allvetande och allseende också.

palleparling: Jag hoppas som sagt jävligt mycket på Ludde nästa säsong skulle kännas sjukt konstig att se han i annat AS lag.

Då du säger att det känns som att han spelar med oss nästa år, är det din egna känsla eller har du hört något snack om det?

Jonatan Nielsen -Troja är en back jag gärna skulle vilja se i laget nästa år han har bra storlek även bra offensivt och har spelat bra i play of och kvalet för Troja.

Sedan en back som jag varit inne på Tidigare är Asplövens Scott Macaulay en rightareback som skulle kunna bidra i vårt PP, det är bara att se på Leksands Ytterell vilket vapen man kan ha i en offensiv right back!

Blir mörkrädd när jag läser era förslag. Emil Pettersson, really? Kommer gå till Skellefteå. Finns ingen som helst anledning till att han skulle gå ner en nivå.

{7566}: Jaså? Han är klar för SAIK? Ring Aftonbladet och tipsa så kanske du tjänar en hacka!

hubbenorlen: Det lutar åt Skellefteå. HV och Frölunda med i bilden också. Men skulle han gå till HV ville han ha 200k i månadslön..

{7566}: Låter rimligt.

Om vi lägger groll åt sidan.. Så, EP har ju varit topp 3 i Modo i sin första SHL-säsong, känns ju rätt långsökt att han vill till Timrå och AS. Bråk o kukmätartävlingar låter vi Modoboken stå för!

hubbenorlen: tänk vilka jävla matcher det kommer bli nästa år..
Håller er som favoriter med tanke på hur mycket längre man kommit i lagbygget, samt att ni redan etablerat er i Allsvenskan.
Men lek med tanken att båda lagen inom nåt år är i topp i Allsvenskan. Vilka fajter det kommer bli i slutspelsserien, kvalen osv..
Ojojoj!

hubbenorlen: Bra tänkt Hubbe!

{7566}: Ja, chansen är nog större att Sidney Crosby kommer till oss än att Emil gör det...

Bohman aktuell för SSK enligt källan.

Står lite längre ner inne på sidan.

Lichln_Timr?IK: Synd att tappa en bra karaktär. Offrar sig skoningslöst, men hockeymässigt så är väl inte förlusten mördande tung, om man säger så.

Känslan är att vi är mycket attraktiva i dagsläget. Lagets framgångar, och i huvudsak Jonathan Dahléns framgång, tror jag har spridit sig ordentligt. Vi framstår som en bra klubb att utvecklas i. Nu när Leksand gick upp, VIK krisar och Modo är i chock så ser våra förutsättningar än mer goda ut. AIK kommer vara ohotad favorit, men efter dem så lär det bli helt öppet.

Knylan: sen undrar jag vad källan är? Någon supporter som kört EP och kollat allsvenska spelare med SSK-förflutet? Och sen rundgång på ryktet?

Det jag undrar mest efter att läst det lönken är om Månsson bara sms:at eller ringt Walltin också?

El Maco: Jag vet inte hur sugen Nubben är på att förlänga heller, Bohman var ju skadad stora delar av säsongen. Vem vet hur den skadan artar sig längre fram.

Kan man börja hoppas på att det ska rassla in lite pressmeddelanden nu till veckan kanske? Nu när de allra flesta lag spelat klart.

Knylan: samtidigt har väl klubben mer eller mindre deklarerat att man kommer att ta mer tid på sig att sätta spelarbudgeten och därmed även truppen såklart. Men vissa saker borde kunna framgå. Någon mer Fernholmare som får besked om att det inte blir någon fortsättning här tidigt. Och några nobrainers som förlängning med Boyce med flera om man kommer överens om lön snabbt.

Av kända skäl kommer nog silly bli mer utdragen i hela ligan i år kan man tycka.

Fernholm klar för Gnaget enligt MrMadhawk

EArk: Lite konstig värvning av AIK. Men kul för Fernholm att få flytta hem till Stockholm. Och han kan som sagt kanske fortfarande bli bra med lite ytterligare skolning. Ingen jobbig förlust. Kommer inte ens bli bitter om han visar sig bli nya Erik Andersson, att han går gå är rätt, det han visade hos oss förra vintern berättigade inte till nytt kontrakt.

Konkurrensen kring Emil Petterssons signatur hårdnar allt mer för oss...

Knylan: undrar hur Ludde rankas av övriga SHL-lag. Bara tre gjorda poäng och en roll i skymundan i ett av seriens sämre offensiva lag. Inte omöjligt att han kan tänka sig/får finna sig i en omstart i allsvenskan och hellre oss än Modo i så fall. Ring och fråga Nubben!

El Maco: Jag får känslan att han börjar hitta sin roll i SHL ändå, vilket inte minst den där proppen på Janos Hari vittnade om. Han kommer nog kanske aldrig bli en producerande spelare i SHL, men en riktigt bra grinder kan han nog bli utan problem. Det har han storleken och fysiken för.

Om han ändå behöver snegla ner i HA så bör väl vi vara det bästa alternativet för honom just nu. Modo har nog en hel del att fundera kring innan de vet något om framtiden.

Fantastiskt Jonathan Dahlén Stannar.

Silly kan fan inte börja bättre!

Jens Westin
Mattias Nilsson
Jesper Dahlroth (troligtvis)

Jonathan Dahlén
Elias Pettersson

Mycket bra början! Jäklar vad taggad man är på att säsongen ska dra igång nu! 6 månader kvar..

{7566}: Spanade på lite allsvenska lag på EP och fick för mig att kolla inte vad Sundsvall hade för trupp säsongen som var.

Vet ni att om man söker på Sundsvall i sökrutan på EP så dyker Timrå IK upp högst upp?

Har folk fortfarande inte lärt sig att Timrå inte ligger i Sundsvall alltså?

Monno: Timrå IK är Sundsvalls populäraste lag. Internet går inte att lura.

Vem ska ersätta Hallin som "tough guy"/grovjobbare och skydda/stå upp för våra young guns?

{7566}: kanske inte den rollen men den här skulle jag inte ha något emot att se åter www.eliteprospects.com/player.php?player=17055

Kapten Nosring: Intressant ändå att FBK verkar fundera kring att behålla Ejdsell. De släppte ju åtta spelare på ett bräde idag, jag hade satsat alla pengar på att han skulle vara en av dem.

Knylan: det känns som han skulle må bra av en hel säsong i allsvenskan utan att behöva flänga fram och tillbaka, att i lugn och ro utvecklas.Och jag vet ett allsvenskt ställe där det vore möjligt...

{7566}: Liffton är rejäl pjäs som kan städa rent på banan och skydda och förgöra en motståndare om det behövs!

EArk: Vad tror ni om C.Forsberg, finns det någon chans att han hamnar här? Lär ju inte få förlängt med Malmö och lär ju inte vara stekhet bland övriga SHL lag.
För eller nackdel med att pappa är tränare?

Nubben har blyfett kontroll!
Vi blir topp 3 nästa sesse!
All makt åt Nubben med de känsliga fingertopparna....

EXPLORERSMÅLAND: Gärna någon som kan åka skridskor också ;-)

Vad tycker ni om Tommy Stenqvist då?
Någonting att satsa på?

Frebog: Nej. Sjukt att han har fått så många chanser av både Sundsvall och Timrå.

Frebog: Drog inte han på sig ännu en skada under Sundsvallstiden? Nej vi behöver nåt bättre

EXPLORERSMÅLAND: Nej, jag har ju redan sagt vem som ska bli nästa försvarsgenral :) Axel Eidstedt drygt 100 kg svensk från Hv , som spelar enkelt och rejält,
du kanske har dömt honom?, han har nämligen gått hela vägen genom ungdomshockey i Hv, och om du dömt honom så lär du märkt av honom, då han under en säsong lyckades med bedriften att dra på så 137 utvisningsminuter.

EArk: Försvarsgeneraler har vi i Dahlroth och förhoppningsvis Strömberg

Tycker ni ska skicka iväg en tweet till Martin Røymark att ni vill se han i Timråtröjan nästa säsong :-)

{7566}: Haha dom börjar surna lite inne på modoboken nu. "Lillebror" är tydligen igång och retas lite. ;)

Tjalle: Kan vi inte utlokalisera Robert Thunfors dit? Nätverk Örnsköldsvik.

EArk: Även han är ju en sån spelare som man trodde skulle vara en del av något "SHL-klubb släpper sju spelare"-PM. Precis som med Ejdsell. Jag har också varit enormt sugen på honom tidigare, men som jag förstått det så har han varit ordinarie i stort sett hela säsongen i Malmö. Skulle han kliva ner en liga så är det isåfall för att få utvecklas som poängspelare, men det är lätt att förstå om han vill fortsätta att gnugga på. Den utvecklingen kan han ju lika gärna få i SHL, och av det lilla man såg när han var hos oss så var han nästan för bra för HA.

T T: om Thunfors flyttar till Ö-vik skulle i alla fall jag inte överklaga eller yrka på inhibition av flytten

{7566}: Japp, förhoppningsvis blir dessa två klara snart

August Tornberg från Piteå känns som en intressant back, stor, offensiven som sin starkaste kvalité, dessutom rightare.

23 åring som fått lite av ett genombrott denna säsong, var på väg mot det förut, men en nackskada som tvingade honom att avstå iprincip ett år från hockeyn hindrade honom att ta nästa steg i utveckling,
men det känns som sagt att han tog det steget den här säsongen istället.

Didrik klar för två år till! Jäklar vad Sillyseason har startat bra!

{7566}: kul! Snabb signatur från Mattsson nu också.

« · 1741041 · »