{7566}: "Trots anbud från flera andra klubbar valde Didrik ändå att stanna kvar i Timrå vilket är jätteroligt och bevisar också att han tror på laget och föreningens fortsatta satsning framåt."
Underbart att läsa, nu har två spelare visat på att dom tror på den här föreningen och dess satsning, bara vänta och se vem nästa blir...
kaofl: jag fortsätter att rekommendera William Qvist från Björklöven. En sån spelartyp har vi inte haft på flera år. Snabbskrinnare som driver på kassen, målskytt som även tacklas. www.eliteprospects.com/player.php?player=6912
palleparling: Håller med dig om att han skulle vara en väldigt bra spelare att få in har dock läst på något Björklöven forum att han hade SHL intresse på sig sedan så trivs han bra i Löven vad det verkar. (Kan man B.la läsa i länken)
Jåkkinen: Sju hade vi den gångna säsongen, om jag inte minns fel. Men då stod ju Hallin för en stor del av den. Och nu kommer vår bästa spelare tjäna en spottstyver i jämförelse, så vi borde verkligen ha rätt bra förutsättningar nästa säsong.
Vad ska man säga. Vi har en stomme defensivt och får behålla alla tre som utgör denna stomme. Westin är den främsta härföraren, men Strömberg är minst lika viktig. Precis som Nubben säger i pressmeddelandet så har han ej saknat anbud, allt annat vore mycket överraskande. Det lär ha varit huggsexa.
Sen att det blev ett tvåårskontrakt gör ju inte saken sämre. Misstänker starkt att han får ett C på bröstet i vinter.
Nu kan vi fylla på resterande backplatser med nyförvärv + Hardegård. Jag är utomordentligt nöjd.
Jåkkinen: 775000 per år, så runt 65 i månaden. Sjätte högsta lönen i Hockeyallsvenskan. Men där betalade vi ju inte för poäng utan för rutin, vilket vi också måste in med. Men det ser ju onekligen bra ut så långt.
Om Timrå nu har en spelarbudget på 7 miljoner hur tror ni dom fördelar dom bland lagdelarna?
Lite för fakta att jämföra med Arsi Piispanen (IKO) ~42k Janos Hari (Leksand) ~23k Marcus Nilsson (BIK) ~38.5k Stefan Andersson (IFB) ~42k Tommy Wargh (IFB) ~35k Jonas Emmerdahl (IFB) ~25.5k Erik Thorell (BIK) ~33k Simon Löf (Häs) ~35k Jeremy Williams (VIK) ~63.5k Robin Rahm (AIK) ~40.5k Axel Brage (Häs) ~27.5k
OBS! -Tänk på att spelarna avsätter olika delar av lönen i pensionssparande. Dessa pengar är inte inräknade i beloppen, vilket gör att hela lönen inte syns i siffrorna. -Tänk också på att flera spelare i Hockeyallsvenskan har vanliga jobb vid sidan av hockeyn. Denna inkomst bakas då ihop med inkomsten från klubben
Om man räknar på att 7 miljoner stämmer ganska bra som lönebudgeten och jag räknar på att man har 12 månaderskontrakt 7 miljoner ger då: 583.333kr/Månad Om man sedan räknar på en 22-mannatrupp ger det ett snitt på: 26.515kr/spelare i månaden
Hur kan man då tänka att man väljer att disponera dessa pengar?
1:MV 35-40k 2:MV 15-20k
Topp 3 Backar 30-40k 90-120 4-7 Back 15-25k 60-100 8:e Back 5-10k (Ska kunna spela med j20-laget.)
Totalt 470-655k om inte jag räknat fel (man har som tidigare nämt 583.333kr/Månad att disponera)
Som man kan se så går det inte om alla ligger har maxlön utifrån sin kategori för då får man över budgeten.
OBS! Med t.ex 5: forward menar jag ej forward i 3:e kedjan utan det kan istället vara en offensiv spelare i 2:A kedjan men att t.ex en tvåvägsforward med rutin från SHL kan gå före i budgeteringen.
Knylan: Ja nu vill jag se Boyce som nästa förlängning så är ju garantin för att box play kommer vara bra även nästa säsong, säkrad till 3/4 delar. Ser gärna förlängning med Molinder också så har vi ett första box play med Boyce-Molinder där framme och Westin-Strömberg där bak.
Molinder är mycket omtyckt bland både spelare och ledare. Men jag är tveksam till en förlägning med honom. Det går säkerligen att hitta en bättre spelare för samma peng. Men samtidigt, för att vinna matcher krävs rutin och det besitter Molinder. OM det ska förlängas bör det bli med en lägre lön. Men som sagt, jag är kluven till en förlängning. Dags att gå vidare.
Puckat: Jag tycker att vi ska hålla i Molinder så länge han vill vara kvar här. Även om han kostar 5000-10.000:- mer i månaden än en liknande center som är sex år yngre. Vi kan ju leka med tanken att vi släpper Molinder och tänker oss att Johnsson ska ta det ansvaret istället. Det är möjligt att Johnsson fixar det, men faktum är att just "MOLINDER" på Ramsele-mål betyder just "balans". Sägs det. Det är det han är, balans. Johnsson är mer speed och teknik.
Nu tror jag att vi kommer behålla båda, Molinder och Johnsson, men jag skulle känna en stark oro över att gå in till säsong utan Molinder. Tveklöst. Det är svårt att ersätta hans rutin, utöver det så har han verkligen hittat en nivå nu också. Första året så var ju förhoppningarna att de där sedvanliga 15 poängen från hans klubba i SHL skulle bli 30-40 poäng i HA, vilket ju gjorde att han såg oerhört blek ut med de förväntningarna på sig. Han verkar inte nå mer än 15-20 poäng vilken serie han är spelar i, men så kan det få vara tycker jag. Han vet vilken typ av spelare han är och verkar trivas väldigt bra i såväl klubben som i Sundsvall. Skulle vi gå upp i SHL så skulle han vara högst aktuell att förlänga med även där i en utpräglad roll som tvåvägscenter i fjärdekedjan. Solklar att behålla.
Hittade svaret själv och det verkar stämma då deras egna hemsida www.echl.com/faq-s-s12377 säger följande: What is the salary cap in the ECHL?
The weekly salary cap for 2015-16 is $12,830 per week for the first 30 days of the season and $12,400 per week for the balance of the season. The weekly salary floor is $9,300.
What is the minimum salary for an ECHL player?
Teams are required in 2015-16 to pay rookie players a minimum salary of $430 per week and returning players a minimum salary of $480 per week. A returning player is classified as a player who appeared on a team’s season-ending or playoff roster or who has played in 25 or more professional hockey games.
Puckat: Haha, ett sånt där inlägg ser man alldeles för sällan på diskussionsforum som detta. Men vad bra, det är ju hela poängen med allt: man har en uppfattning, luftar den, får en annan uppfattning i respons och då kan man ställa den mot den åsikt man hade innan. Ibland ser man nya perspektiv och ibland inte.
Ska vi ta kliv uppåt i tabellen så måste vi fortsätta att vara starka defensivt och där kommer Molinder ha en nyckelroll. Hoppas bara att inte Modo blandar sig i kampen nu med sina 100 miljoner.
Puckat: Linus Lundin har jag också nämnt innan. Bra storlek och verkar vara bra skolad. Skulle gärna se han utmana Matsson om förstaspaden. Har du koll på västervik annars? Tänkte eftersom du la fram Bengtsson av alla spelare. Han är ju inte den första spelaren man skulle tänka på i Västervik. :) Dock är Bengtsson oerhört nyttig och gör det bra som en checkingspelare. Han lär dock bli kvar i Västervik.
Sputnik: Följde Västervik under Kvalserien och imponerades utav Bengtsson. Orädd och skridskostark forward. Skulle vilja se honom utvecklas och ta nästa steg i Timrå IK.
Vill också ha kvar Molle. Märkligt nog, höll jag på att skriva. Han kan verkligen vara definitionen på beige långa stunder, men...han behövs. Som Knylan säger - han kommer göra sina 15-20 i vinter också (precis lika många som han gjort om han så spelat i division 3, SHL eller fucking NHL), och däremellan vara en klippa i BP. Förläng!
Jag har på känn att det finns fler spelare klara än de två som hitintills offentliggjorts. Klubben verkar dock ha valt att istället för att klumpa ihop och slänga ut ett långt PM så portionerar man ut en per vardag. Därför bör vi kunna förvänta oss ett imorgon också, precis som på torsdag och fredag. Vem kan då morgondagens bli?
Min gissning är ett första nyförvärv: Jesper Dahlroth. Någon som sätter emot? I och med att han redan är känd så skulle jag hellre se ett tidigare okänt nyförvärv, om det nu finns några sådana klara. Eller så kan det få klumpa ihop istället, gärna för mig.
EArk: Utan Dahlén i klubben hade vi inte kunnat värvat Lööke. Det är jag väldigt säker på. En rightare som blir som sandpapper och vaselin i ett besvärligt pussel... Typ.
Jag tror att övriga HA-lag ska göra det jävligt bra om de ska göra en bättre värvning. Under förutsättning att Elias får rull på fysiken nu under sommaren och en bra höst så är risken STOR att vi tappar hela vår första/andrakedja till JVM.
"Jag känner Jonathan Dahlén mycket bra efter våra landslagsuppdrag genom åren och det är alltid skönt att känna någon när man kommer till ett nytt lag". Som sagt, utan Dahlén hade nog inte denna värvning hänt.
{Smokey) Ja, så känns det faktist, otroligt att en sådan ung spelare som Dahlén redan nu är så här bra, och är en spelare som får andra spelare att vilja komma hit :)
Kan väl inte vara så höga odds på att, Dahlén, Lööke och Pettersson kommer spela ihop kommande vinter :)
Frågan är vad det här betyder för Persson, hoppas verkligen han blir kvar iallafall, för det skulle kännas underbart ifall vi hade två riktigt vassa offensiva rightare, vilket jag inte kan minnas att vi haft
Smokey: Precis. Även om klubben skulle ha väldigt liten del i Dahléns utveckling så blir det fortfarande Timrå IK som får sola sig i glansen, vilket denna värvning tydligt visar.
Dahléns år var exceptionellt bra. När det gnälldes här i somras över avsaknad av sniper så nämnde jag Dahlén och att det kanske kan bli något av honom direkt. Inte för att jag trodde på det egentligen så speciellt starkt, men han kunde vara något vi saknade redan hans första a-lagssäsong. Sen gör han en avslutning som är i hästväg, vilket då i sin tur indikerar stor utveckling under vintern. Detta ser så klart andra yngre spelare i samma situation, som Lööke, och tänker att Timrå IK är den klubb man ska vara i just nu som ung spelare som vill nå NHL inom några säsonger. Utöver det så råkar de vara bra kompisar sen tidigare.
Dahlén – Pettersson – Lööke. Kan mycket väl, på pappret, vara den häftigaste kedja vi haft sedan finnkedjan. Om de nu ens kommer att spela tillsammans, men det är saksamma. Det vore väl själva fan om inte PP kan bli lite bättre nu i alla fall.
Kapten Nosring: Haha sen säger man inne på Modoboken att det var killar son inte tog plats hos dom, snarare än att det var vi som snodde dom. Aja det brukar ju heta så... ;)
El Maco: rögle släpper emil kristensen! (Var utlånad till Oskarshamn hela säsongen). Skulle verkligen vara grymt att få in honom i laget! Rightback med väldigt bra spets!!
Glad sommar allihopa! Jag spelar lite landhockey med min systers barn och de frågar mig om finter och målfirande. Direkt kom jag på Johan ”Bagarn” Anderssons mål i tre mot fem när han balanserade klubban på klubbspetsen efter sitt mål ... | Läs mer
Underbart att läsa, nu har två spelare visat på att dom tror på den här föreningen och dess satsning, bara vänta och se vem nästa blir...