1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600132 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2017/2018

Sv: Silly Season 2017/2018
jokklas: Lite som alla andra med andra ord som du säger. Men tycker det finns potential iallafall.

{8179}: När laget gick bra fungerade han bra som back men när det gick lite tyngre kändes han osäkrare än övriga backar. Fullt naturligt men men..

Puckat: Såg du inte dom matcherna han spelade back i förra säsongen?

{8179}: Känns alldeles för lam för att spela back
JobbaPuck: Vågar man verkligen satsa på att ha en förstemålvakt på lån?

Gorkyman: Jag sitter och hoppåas på Tex men det skulle väl nästan vara f ö r bra. Annars tror jag "tyvärr" att Åke Lund är väldigt tänkbar.

Puckat: Han kommer göra sig bättre som back än center. Var riktigt bra när han spelade på den positionen under en tid förra säsongen. Klok och lugn.

JobbaPuck: Okej, där ser man. Kanske Emil Jidskog då ?

Puckat: Håller med helt, och gällande Molinder tror jag han kommer passa som back bättre än forward i alla fall.

{8179}: Riktigt nöjd med dom spelarna vi har på kontrakt i dagsläget förutom Molinder som bara gör mig irriterad över att han ens är kvar.

palleparling: Som sagt, låt oss se vad som händer i häst och sen tar vi det därifrån. De hoppas naturligtvis på utveckling a la Palmberg. (det sistnämnda med Dyk hör inte hit, men nåt dollarregn över honom var det inte)

"Fanns det intresse från Timrå också?

– Lite grand. Vi hade kontakt och de sade att de hade koll på mig, men mer blev det aldrig riktigt. Timrå var aldrig aktuellt.

Känns det som ett avslutat kapitel eller hade du gärna diskuterat vidare?

– Jag hade inte haft något emot det. Jag trivdes bra där uppe och hade i princip hela min uppväxt i Timrå. Det kommer alltid att vara hemma för mig. Man ska aldrig säga aldrig, säger Lögdal."

Gorkyman: Har förlängt med Troja.

OlliJanne: Är ju redan helt klart att Molinder ska spela back nästa säsong. Nubben sa det i en intervju i ST för någon vecka sedan.

jokklas: Just nu har vi 8 namn på kontrakt och helt ärligt allihopa, alla de spelarna är känns som riktigt bra allsvenska namn. Frågan är om vi inte borde använda Molinder som back helt ut nästa säsong? Larry, Persson och Lill-Zäta är ju dessutom en fullt tänkbar 1a kedja.

lungan: Absolut, jag håller med dig till 100% kring att det nog varit klokt att stanna ett år till i HA. Säsongen 18/19 är ju trots allt 1,5 år bort och då har han säkert utvecklat fysiken ytterligare.

lungan: ska vara han inte hon i mitt förra i lägg!

Absolut inte meningen med hon!

jokklas: Elias vägde lätt i vissa matcher gångna säsongen och det kommer inte bli lättare, hon behöver verkligen lägga på sig en heldel kilon i sommar för att kunna stå upp i närkamper i SHL kommande säsong.

Lööke, Dahlén med fler visar tydligt att vägen till NHL går att ta via HA. Elias borde absolut väntat.

sargad: Jo, klart Elias visste att det var något på G även om det ej var klart för Emils del. Kan ju till och med vara så att Växjö var informerade tidigt om denna eventualitet och ser Elias som en ersättningsrekrytering rakt av. En vågad sådan med tanke på hans storlek och ålder i så fall.

Gorkyman: Då Troja gick upp i AS den här säsongen så lär han med största sannolikhet stanna där. Skulle nog vilja ha nån med lite mer rutin som Brattis kan kampera med.

Gorkyman: Hardegård klar för 2 år...

KniveN: Tycker man kunde försöka signa Trojas målis Robin Johansson, visst han är ung men har ändå spelat mkt i Troja och varit med om 2 kval till AS. Fina stats och mkt bra storlek. Låt Brattis och han dela på ansvaret, så kan de nog hålla bra fokus säsongen igenom. Freddan borde väl ha koll på hur man matchar goalisar kan man tycka. Inte så dyr heller förmodligen

{3627}:

Kanon att det blev en sjunde final! Bättre kan det inte bli. Hoppas nu på en hejdundrande succé för Jönköping!

sargad:

Jag måste titta mer noggrant i match 7.

Brynäs... mitt namn är Klimax.... Anti Klimax

DJ Hemp: Lite coolt av Brynäs att ha en Ian Brown utan hår i sitt bås... Coolt.

Nic Zupanic på väg till Timrå...
Ja tro jag storknar...
Det var länge sedan han snurra runt här...
Ska bli spännande och se hur han utvecklats me åren 👍

Pilutta dig!

Simmalugnt: Pilut var här några matcher också. Kan vara han.

Simmalugnt: vad bra...alla nöjda med att TIK släpar benen efter sig...

Simmalugnt: Den där Pilut-en var väl utlånad några matcher till oss?

sargad: 5?

Sundh, Önerud, Borgman, PW. Vem mer?

Simmalugnt: Är också 5 "ex-Tikare" i HV. Inte illa 😊

Nisse på Mon: Det måste bero på att alla nyförvärv fortfarande spelar med sina gamla lag.

Kul att TV4 uppmärksammar Timrås materialare just nu.

Nisse på Mon: Kanske dom har slut på kontrakt på kansliet ;)

sargad: Har lite svårt att förstå vitsen med att hålla på förlängningar och nyförvärv så länge? Nu är ju tränarna klara. ..vad väntar dom på?

jokklas: Han om någon borde ju haft koll på att brorsan hade NHL på G så det borde inte komma som en total överraskning.

JobbaPuck: sant det du skriver. Men samtidgt, det är sånna värvningar som Lögdahl som vi behöver göra. Vi behöver hitta dom där guldkornen i DIV 1 som ALLA andra hittar. För gör dom en bra säsong i HA är dom sedan för dyra för Timrå att plocka in, ta Anton Holm till exempel. Han kommer vi aldrig få till Timrå eftersom han har så mycket anbud efter sig så han kan välja fritt, då väljer man ju till 70% pengar och 30% hjärta. Då garanterar jag att Timrå inte finns med i bilden. Du kan ju räkna med att en somm Lögdahl kommer att tjäna mindre i Vita Hästen än vad till exempel Sebastian Dyk gör i Pantern, då Dyk värvades som klasspelare.

JobbaPuck: Ketchupflaskan går i topp!

JobbaPuck: Spiken bakom flötet!

El Maco: Grädden på laxen!

JobbaPuck: Hlögdal?

Gråten över Lögdal, jo det är utan h före l, och Öhrn får räcka nu. Det finns ingenting som säger att tiken visat intresse för nån av dem, än mindre att de själva nobbat.

Douglas har EN monstersäsong bakom sig i ettan, som 24-åring. Daniel har en hyfsad dito på sitt CV från spel i Norge. Ingen av dessa skulle på förhand vara alternativ för första/andralinan i vårt lagbygge och vad skulle de då tillföra? Lögdal är totalt oprövad på den här nivån och Öhrn har inte visat den jämnhet som krävs. Det han däremot har visat är att han är en rollsökare, är det vad vi behöver? Nej, låt Hästen och TAIF försöka utveckla dessa båda och ev. ge dem framskjutna roller. Om ett år kan vi börja snacka, om det slagit väl ut.

Perspektiv, tack!

lungan: Får för mig att DL är i princip egen produkt, att familjen flyttade till Medelpad tidigt. Men det är ju inte enda kriteriet för att spela med Timrå IK:s A-lag.

Puckat: För egen del känns det mest tungt att inte Daniel Öhrn kom tillbaka. En spelare jag verkligen gillade.

Puckat: Ah, de hade jag inte koll på trodde DL var egen, nä då blir det inte lika självklart!

lungan: Förstår inte varför alla verkar typ ta för givet att han ska välja Timrå? Han har bara spelat här som junior och har liksom SSK som moderklubb?

Douglas Lögdal klar för Vita Hästen, känns förvånande att inte han och Öhrn väljer att återkomma till Timrå?

Herminator: Samtidigt bereder Emils flytt plats åt Elias. Men visst, kan vara så att han gärna sett brorsan kvar i laget en säsong och det kan påverka hans känslor inför flytten.

Växjö vet nog mycket väl vilken typ av spelare de får och har säkert en annan plan än gnuggar-kedja om de känner att han behöver speltid utanför kedja 1-2.

Sputnik: Helt rätt och särskilt nu när Emil försvinner på sitt NHL-äventyr. Finns ju då inte kvar som fadder åt Elias.

« · 1825512 · »