1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581722 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 2017/2018

« · 1830537 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2017/2018
luffaren: men Nubben rullade inte in en mystisk låda, drog bort duken som låg över och en norsk målvakt hoppade upp?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
luffaren: låter bra!

Tycker detta är ett ny tänk, där tyngd och produktion finns i alla formationer!
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Otto1: Bl.a att Timrå ska vara ett lag där alla kedjor ska producera
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Nån som var på mötet igår som kan berätta vad som sades?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Kommer Vilmos Galló vara lika "häftig" på isen som på träningarna, ja då får motståndarna se upp :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Hur länge håller mötet på måntro?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Tikare08a: Kan väl säga att det ser riktigt lovande ut inför säsongen. Försäsongsträningen verkar mycket bra.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
El Maco: ni som ska gå och fortfarande bor i närheten kan väl dela med er av info här efteråt :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
El Maco: Ludde kommer inte spela med Timrå i vinter, tyvärr. Han har däremot inte klart med något nytt heller.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
El Maco: Enligt en källa till mig så ska Ludde försöka slå sig in i NHL till hösten .
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Är det många som ska på supporterklubbens årsmöte ikväll? Antar att Haukeland eller någon annan spelare presenteras på riktigt då. Jag tror fortfarande att Ludde lirar med Timrå i vinter.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Knylan: Om det blir Haukeland skulle jag även kalla det en väldigt bra intressevärvning, dvs bra för Timrå-intresset och hockeytempen i Timråland. Spontant från minnet nu så skulle jag kalla det en milstolpe, en vändning. Vill även referera tillbaka till resan mot toppen som inleddes i mitten på 90-talet, när de första intressevärvningarna gjordes där - även om läget och strategin är annorlunda nu.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Andersson: Tror samtidigt ytterst få spelare numera söker sig till HA pga löner. Haukeland får nog precis den lön vi avsatt för en förstekeeper. Han skulle säkert kunna hitta något obskyrt lag i Japan att spela för om det handlar om pengar, nu handlar det om utbildning. Jag tror att det finns stora förutsättningar för att målvaktslösningen blir väldigt bra. En (för sin ålder) rutinerad förstekeeper, bakom honom ett väldigt stort löfte.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik: en bra målvakt får kosta anser jag . Ganska viktig position
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
El Maco: Självklart inte, men tiden i Leksand syftade jag heller inte till, däremot blev han långt ifrån färdig där. Ung som han är så finns mycket att slipa på, ändå är han så pass bra redan. Potentialen finns och han kan förhoppningsvis gå i Mattssons fotspår med rätt verktyg att jobba med.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
El Maco: Summa summarum så är Hockyland en bra målvakt på allsvensk nivå. Kritar han på så hävdar jag att vi har en bättre målvaktssida för kommande säsong, än den vad vi hade denna säsong. Är Brattis hälften så bra som han är upphypad på detta forum så är han ju ändå dubbelt så bra som Ohre och Hockyland och Mattsson är väl ungefär lika.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
JobbaPuck: han har kört i Leksand under målvaktstränare i två år. Så inte direkt första gången han får en instruktion när han träffar Hirsch.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Jaca: Och då är man med andra ord oskolad och har saknat rätt, vad ska man säga, vägledning.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Andersson: Det beror väl på vad Haukeland kostar, enligt vad Nubben sa för ett tag sen så avvaktade man väl vad man kommer lägga på målvakt för att se om man har kvar nått till fler nyförvärv..
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Själv är jag bara glad över att det inte blir Åkerlund... som jag fick berättat för mig för några månader sen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Jaca: Den där päpä backen kvar då . Eller blir det en forward till ? eller inget alls ?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Knylan:
Måste erkänna att man satte kaffet i halsen när Mattsson blev utlånad från Djurgården till oss, man kan lugnt säga att Hirsch har gjort ett smått underverk med honom!
Utan att överdriva så rosade Mattsson inte marknaden när han stod i Djurgården direkt! Personligen tycker jag att han har tagit ett större steg i sin utveckling jämfört med Reideborn som han konkurrerade med där.
Så det ska bli skoj att se om han tar ännu ett steg nu när han åter slåss om en första spade i SHL.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
JobbaPuck:
Du gömmer att han endast var 16år då han lämnade Löven, vakter i den åldern är just "flaxiga" och det var han i Leksand också, så det finns det saker att jobba på!
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Jaca: "Hauke hade knappt haft ngn mv-träning innan han kom till Leksand. Och det har sett lite flaxigt ut, något som Hirsch kan jobba bort."

Citerar en målvaktstränare som jag inte har anledning att misstro.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Haukeland är klar, säkra uppgifter. Fick även veta att man var ute efter Filip Gunnarsson för ett par veckor sedan men han valde att stanna i Norge.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik: Bara Rögle som inte har en förstamålvakt, och känns inte som att dom vågar chansa på Hauke, borde ha en mer prövad målvakt för den posten.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Knylan: Ja Mattssons resa som Hirsch gjort med Mattsson med borde locka lite i allafall. Hans diskuterade ju med SHL lag också men då han säger att han vill ha en stor roll så känns det väl inte så akuellt, för alla SHL lag har väl i princip klart med sina Målisar antar jag, åtminstonde förstamålvakter...
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik: Hirschs CV är inte speciellt långt, men starkt. Han har väl i princip bara jobbat med en målvakt under en längre period och det är Mattsson, som då gått ifrån en undanskymd roll i Löven (som utlånad) till att hänga med Hirsch hit och få kontrakt med SHLs mest attraktiva klubb på 2,5 säsong. Haukeland vore en dåre om han inte är taggad på att se vad han kan åstadkomma här också.

Jag vill tro att Haukeland varit ett hett spår ett tag nu. Honken hade varit kanon också men han går inte i linje med hur vi jobbar i övrigt. Haukeland ligger nästintill hundraprocentigt till gällande kompatibilitet med hur Timrå IK jobbar 2017.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik: Undrar om Haukeland känner att Hirsch lockar som målvaktstränare, eftersom han säger att han vill ha en bra målvaktstränarr där han kommer att spela. Undrar vad Nubbiz har för mer spår vad gäller målvakt om Haukeland väljer annat än Timrå?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
JobbaPuck:
Mellan 2010-2012 var Haukeland i Löven där han då hade Göte Wälitalo som målvaktstränare...
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
JobbaPuck: Så Honken är helt avskriven nu. Är det till 100% klart att det blir Haukeland?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
JobbaPuck: Är du ironisk? varför skulle han vara helt oskolad? Junior i Löven, en sejour i norska ligan med Stjernen och två år i Leksand. Inga målvaktstränare på den tiden?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Jaca: Tvärtom. Han är totalt oskolad. En råprodukt som aldrig haft målvaktstränare tidigare men ändå gör det så bra redan. Just det gör det till en intressant värvning. Hirsch lär kunna slipa till honom ordentligt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Puckat: Mycket riktigt. Det var ett bra tag sen intresse anmäldes. Stod ju klart tidigt att Mattsson skulle lämna. Dock är det så att det är först nu han är riktigt aktuell då han inte var i topp på "listan'. Vi vet vad som hände med Tex och den Nubben kände sig pirrig inför var Honken.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Corvo: Helst av allt ser jag att man krossar Leksand!
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik: Tror att Haukeland kommer att vara riktigt stabil även i vinter då vi förhoppningsvis kommer att krossa Modo
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Jaca: Det enda jag egentligen sett av Haukeland var ju i Kvalet mot Modo och där var han ju riktigt stabil. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik:
Haukeland är en bra skolad vakt, lätt att glömma att han bara är 22år gammal så han har framtiden för sig..
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik: Nja, han hade 90,7% på 2 matcher. 92,9% var under träningsmatcher (?) i år. Men de mötte ju Kanada som sagt, så där sjönk siffrorna. Inte lika upphetsande! Men skulle inte klaga över honom som målis! :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik: Stod mot Kanada iaf så siffrorna rann väl iväg lite då kan jag gissa
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik: Haukelands fina räddningsstatistik på 92,9 i räddningsprocent i VM efter 5 spelade matcher är ju inte fy skam. :-) Nu såg jag däremot inte någon match med Norge så jag kan inte säga hur hans spel såg ut förövrigt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Puckat: Ja tack till "Hokkyland" !!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Det har väl inte skrivits i media om någon spelare som sedan inte skrivit på för oss? Åkerlund är väl undantaget, men tacka för det.
Dra vilka slutsatser ni vill om detta men jag tror att Haukeland kommer skriva på och presenteras som vår nya förstemålvakt inom kort. Blir väl säkert någon gång under nästa vecka.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik: Själin klar för Leksand i detta nu, så vi tar gärna Haukeland.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Puckat: hittade ditt gammla inlägg angående "Hokkyland" ;-)
"Kanske blir Haukeland ändå, Nubben tvärdementerade Karlsson, samma med Haukeland när jag frågade om honom ;-)"
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Haukland skulle vara en helt ok lösning . BRA på allsvensk nivå
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik: Minns inte riktigt, har dumt nog tagit bort tråden. Men har för mig att det var typ exakt samma svar som står i Sportbladet, att man anmält intresse.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Puckat: Så sitter du och håller inne på sån info när vi har suttit här och diskuterat målis. ;) Fast sa inte Nubben att man inte var ute efter Haukeland när du frågade nån gång också, har för mig du skrev det här nån gång?
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Inget nytt egentligen gentemot för två veckor sedan när jag frågade om honom. Då sa han också att dom hade anmält intresse och att de var intresserade. Men men, hoppas det går i lås. Toppmålvakt i HA.
Kommentera

Sv: Silly Season 2017/2018
Corvo: Av Nubbens komentarer så verkar väl Haukeland vara förstavalet i allafall...
Kommentera

« · 1830537 · »