1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601135 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2018/2019

Sv: Silly Season 2018/2019
{8179}: Såg i en grannbok att Simon Önerud haft skadesäsong i KHL. Kan det vara något eller är det bara HV som gäller?

WifstaÖstrand: Sjödin o Modin... De enda poteniella "hemvändarstjärnor" jag kommer på från då.
Pekka, Näslund, Pauna m fl hade väl ställt grillerna i garaget runt milleniumskiftet?

KniveN: Det kommer göra stor skillnad på upplevelsen i hallen om vi får en ny mediakub! Hopas den sticker ut ordentligt;)

{8179}: Tack vare att det är i relativ närtid vi senast lirade i SHL så finns ju faktiskt ett antal potentiella tillbakahämtningar, spelare runt eller strax över 30 som eventuellt skulle kunna tänka sig komma tillbaka. Annat var det förra gången, då var det egentligen bara Modin av klass som gick att drömma om bland spelare som spelat i klubben 5-10 år tidigare.

Propagandus: Money talks tyvärr! Sen kan man undra varför just Luleå, om man vill vinna förstås. 😋

hubbenorlen: Jo, Jag kommenterade problemet med att ersätta hans vilja, inte varför han lämnade men som sagt han försvann pga sitt beteende

Olli Nomadinen : Ja klubbhjärta ska vara en tvåvägs-grej annars är spelaren som vem som helst, och inget fel med det. Långt från alla klasspelare som spelar i sin hembygd, och inget ful i att vilja vinna SM-guld. Historiskt har vi väl fått gehör från de flesta profilers "hjärtan". Men det kan ju inte slå rätt jämt.

Puckat: Sebbe och Anton vore två riktigt bra värvningar.

Oroväckande start på sillyn. Som det ser ut nu så kommer det bara handla om att överleva kommande säsong. Men sen 19/20 så finns det många gamla Timrålirare utan kontrakt. S.Erixon, Lander, Emil P mfl och jag tror att iallafall Sebbe och Anton kommer att vända hem då.

Denna spelaren lämnar Linköping, hade gärna sett honom i TIK. Hörde dock ett rykte om DIF. Sen om det är sant vet jag ej.

Propagandus: Tycker Erik rätt tydligt aviserat att Timrå inte har nån större plats i hans hjärta så han kan gärna få prova lyckan nån annanstans

luffaren: Äh låt han vara karriärist och ge honom kalla handen när han börjar gå ner sig när han blir gammal och plötsligt ska visa hjärta. Ser mycket hellre någon utifrån som verkligen vill spela i Timrå, inte bara när det passar eller är ett sista alternativ, vi kan bevisligen skapa egna hjältar och profiler. Att han är från bygden i all ära men det tippar ju inte över hans våg uppenbarligen så ser inte varför han då är mer åtrovärd än någon annan klassback som Nubben kan skramla fram? Men lycka till i Luleå då för all del.

luffaren: Jo det blir naturligtvis svårt att signa han. Kanske redan är klar också. Men naturligtvis gör man ju rätt om man nu pratat med Gustavsson och det skulle vara ruggigt tillskott i så fall. Och speciellt med tanke på att han är från bygden o spelade väl i Timrås juniorlag ett tag.Men det känns som ett riktigt långskott om det skulle bli så.

Nisse på Mon: Där är nog statusen bra ;)

Nisse på Mon: Han o Boyce ska tydligen vara "klara"!
Och hoppas o tror att tredje länken stannar också!

Sen lär man ju försöka ned Erik Gustafsson men han själv har ju uttalat att det inte skulle vara aktuellt.
Och Lander är väl åtminstone ett år bort i alla fall.

{3627}: Önskar honom stort lycka till, sen kommer han tillbaka nästa sässe.

Erik Karlsson om att han lämnar. Vill komma tillbaka till Timrå. Bästa stället han varit på. (Hockeypulsappen)

OlliJanne: Så är det garanterat. Fått förslag och kritat på kontrakt långt innan de va klart eller ens nära att Timrå gick upp. Trist såklart och förmodligen hade han nog spelat kvar om han inte skrivit kontrakt tidigare.. men det kan man ju såklart bara spekulera om som sagt.

Och som du säger. Kommer förmodligen komma fler tapp på spelare som redan skrivit kontrakt som de då trodde var den bästa lösningen för dem.

Inget ont om Karlsson. En hjälte i mina ögon likväl som de andra grabbarna i laget.

{8179}: Gerhard.

Bragd-Birger: Vem?

hubbenorlen: var det inte nåt om hur han betett sig mot juniorerna, typ?

hubbe och olle: diskutera på ni men så länge vi inte vet när Karlsson skrev det där kontraktet så är det ju bara spekulation allting. KooKoo (vilket jävla namn förresten) kanske gav honom ett erbjudande redan i januari. Det vi kan enas om är att det är trist att se en av hjältarna lämna laget. Kommer säkert nåt mer tungt tapp men vi får väl lite på att Nubben kan svinga trolleristaven och fixa ihop ett slagkraftigt lag.

Timråit H-sand: statusen på E. Berglund då?...som "tappat bort kontraktet"?

Enough: I höstas var jag där o då öppnade nån från kansliet upp så jag kunde handla där så förmodligen funkar det. Bäst dock kanske att ta kontakt innan.

WifstaÖstrand: Det var nåt annat med Gerhardsson. Vad minns jag inte. Men jag gillade honom också.

Nån som vet om clubshopen bara finns på webben eller om man fysiskt kan besöka den

{8395}: Ja nåt skit är det väl!
Bara hoppas Johnsson blir kvar nu. Men med tanke på det han sa i bussen efter matchen att allt med kontraktet la han åt sidan inför slutspelet så har ju då väldigt svårt att se att han inte skulle stanna nu när man tagit steget upp.
För tror ju inte han får nån "monsterlön" från nån annan klubb i SHL. Ska vara att han då inte tror på Timrå...
Nä Johnsson blir kvar!

Ahpl: Låter bra :)
Först trodde jag faktiskt jag skulle läsa nåt i stil med att han ville lira i samma lag som hans bror i artikeln, därav en flytt, men bara att önska honom lycka till!

Han blir nog väldigt nyttig i Kookoo :)

Raggaren Putte:

Adolpho IIttala. En extrem rightare med österrikiskt påbrå. Har han blivit utraderad ur hockeyhistorien?

{8395}: Snackade lite med han i lördags och då var han tydlig att han trivdes jättebra i timrå, men lät redan då som att han var klar för något annat lag.

hubbenorlen: Det var sista målet mot Leksand va i andra hemmamatchen?

Minns att jag tänkte samma sak när Gerhardsson inte fick fortsätta 00. Han hade också ett jävla go, gjorde t ex ett riktigt uppoffrande mål i viktorian borta mot VSK då i kvalserien har jag för mig. Men vi litar på Nubben och Freddan, de hittar någon annan :-)

Olli Nomadinen :

Ja, där rök en stor del av mitt VM-intresse. 😑

Timråit H-sand: Som någon annan skrev här, man har ju ingen aning om hur han trivdes i Timrå/Sundsvall, kanske inte passade hans stil riktigt, därav en flytt efter säsongen.

{8395}: På mitt sätt att se är det konstigt! Gå till ett lag som kom näst sist i finska ligan istället för att vara med på den förhoppningsvis roliga o framgångsrika resa Timrå har framför sig i denna härliga miljö med fans osv.
Naturligtvis blir det väl mer lön där men kan väl inte skilja så extremt mycket tycker jag.
Känns märkligt tycker jag. Och SHL är ju en liga med större rinkar o kanske lite mindre fysiskt spel än i Finland vilket borde gynna han.
Han är ju ingen "Landertyp" direkt...

Det är svårt på flera plan att gå upp i SHL. Inte minst om man gör det med den typen av lag som Timrå: ungt, talangfullt. Spelarna drar blickarna åt sig, och det dras i trådar och frågas både under säsong och nu efter.
Hade vi inte gått upp hade vi tappat ett antal spelare som vi velat behålla. Nu gick vi upp, och då kommer vi att tappa färre. Men spelare som redan tidigare gjort upp med andra klubbar är det bara att tacka av. Allsvenskan är en talangfabrik, och klubbar högre upp i näringskedjan profiterar på det.

Vi ska behålla så många som möjligt ur årets trupp, det är givet. Sen behövs ersättare och uppgraderingar. Minimal omsättning hade varit optimal, men det får bli om ett år om Timrå klarar sig kvar.
Litar fullständigt på Nubben-Freddan här. Rätt karaktärer. Spelare som brinner, vill utvecklas, ingå i ett LAG. Spets behövs givetvis, men inte utan att tumma på spelarens karaktär.

Ska bli sjukt intressant att följa lagbygget. Det kommer bli ett krigargäng no doubt, och det kommer bli en krigarsäsong. Gött mos, säger jag. Bring it on.

KulltorpsOlli: Ne precis finns enormt många spelskickliga spelare i klubbar där de kanske stannat upp och blivit bortglömda och kan få ett lyft i Timrå de är sådana värvningar jag tror vi får hoppas på. De riktiga stjärnvärvningarna tror jag varken Timrå har position eller ekonomi för, utan känns bättre att satsa på spelare som kan utvecklas.
Det tråkiga med att tappa Karlsson är dock att han, Wedin och Gallo känns som de spelare som klarar av shl spel bäst i årets trupp av forwards.
Karlsson visade även under kvalet att han va den enda i laget som klarade av att åka in med puck i anfallszon med kontroll och ställa upp spel. Wedin klarar det fysiska riktigt bra med pucktäck.

KulltorpsOlli: Tror att det kan vara svårt att ersätta hans vilja. Det var den jag föll på. Lite Ovetjkin light, som när han bröt in och gjorde mål i luften.
Minns inte om det var mot Leksand eller Karlskrona. Men ett av de mer minnesvärda målen i kvalet var det i alla fall.

Blir Dahlen uttagen i truppen finns det ju t.om. en anledning att engagera sig i hockey-VM framöver 😃

Timråit H-sand: Besviken på att en spelare lämnar? Jag hade varit besviken om t.ex Per Hallin gått till Modo, då kan man snacka om besvikelse.. Men Erik Karlsson? Kom igen, grabben har lirat i Frölunda under hela sin hockeykarriär kan man säga, kom hit i 1 säsong, sen drar han, inget konstigt alls, så funkar hockeyn.

Sen är det också så att en del spelare klarar inte av Timrås miljö, norrland, kallt, lirar nästintill ute i skogen, då blir det lätt att man drar efter säsongens slut.

Ragnarok: gillar att du ser alla möjligheter och håller med om att Magnus vore en drömvärvning. Men efter hans lyft och uppskattning i Ottawa sedan han kom till dem så blir han säkert kvar i NHL. Dessutom kan Timrå aldrig konkurrera med pengarna han är värd (kan begära). Känslan är att tik får sikta in sig på toppspelare av allsvenska, bortglömda AHL spelare med den position man besitter.
Den typ av stjärnvärvning Timrå han landa känns som tex Adam brodecki eller någon i samma kaliber. Dvs spelare som valts bort av storklubbar.

(Hoppas att jag har fel och nubben chockar med en stjärnvärvning)

Eaxelsson: Erik är ju ingen stjärnspelare direkt och kan ej vara svår att ersätta. Sedan är det ju tråkigt utifrån att man vill ha kvar alla..

Simmalugnt:

Varför? Nubben krigade ju hårt sist för att NHL proffsen inte skulle vara med (när han förstod att Z:a inte skulle komma) och gav ganska hård kritik till Modo, så antar att han inte har bytt fot i denna fråga.

Äsch...Vänta bara tills dif/Skellefteå/Växjö spelat färdigt. Det är väl där vi kommer plocka merparten av nyförvärven ändå ;-)

palleparling: Klar för nordamerika.

hubbenorlen: det här är väl ett diskussionsforum?

Han kan ha vantrivts, han kan ha fått bättre betalt, han kanske gillar naturen i södra Finland, fan vet jag. Men i en värld som styrs av pengar så tycker jag inte det vore konstigt om det var anledningen.

Linus Ölund lämnar Brynäs. Är inte det en typiskt Nubben värvning?

hubbenorlen: It's a dead end. I alla avseenden. Nu vänder vi blad grabbar, SHL väntar på oss med röda mattan, överlyckliga över att ha fått tillbaka Sveriges vackraste lag i utbyte mot tidigare bortbyting. Och vi är rika som troll igen 🤗

« · 1891560 · »