Nisse1: För mig helt orimligt att vi skulle gå över tio miljoner plus. Men kanske tre? Bra saker i år är att NHL och SHL-pengar ramlade in efter sommaren (men de kanske var med i resultatet för förra räkenskapsåret?), att vi tydligen tjänat mer per åskådare även om antalet åskådare var rätt jämförbart i grundserien och att vi hade bra med folk i våra fem hemmamatcher i slutspelet. Om vi hade en balanserad budget utan slutspelspengarna så borde det ge några miljoner netto? Sen vet jag inte hur utvecklingen med sponsorer varit eller såna positiva detaljer som att souvenirerna var totalt utrensade vid säsongens slut.
BigShaq: Blandade ihop hemma/borta matcherna mot Leksand. Ni har såklart rätt. Ska man dock vara lite petig så chartrade dom bara 3 då dom flög reguljärt hem efter första.
{8179}: 7 Matcher i Matchserien mot KHK med Hemmafördel för KHK betyder att det är 4 Bortamatcher. De chartrade flyg HEM från den första och sedan 3 ytterligare matcher. = 3.5
{8179}: De chartrade väl ett plan hela matchserien förutom första ned resan då de åkta buss ner.
Sedan sista flyget som de chartrade när T/R biljetten till Karlskrona kostade 5000:- per skalle gick de nästan +- 0 på skulle jag vilja lova.
En Airbus A319 eller Boeing 737 kostar väl ~120 till 170k per flygtimme och rymmer ca 150 personer. Flyget var väl fullt om jag förstod det rätt vilket är ca 110 pers utöver Timrås organisation. 110 * 5000 = 550.000:- vilket bör betyda att det flyget inte kostade något ytterligare :)
Den skorven som de flög med tidigare är inte i närheten av så dyr.
Så ett tips till alla resenärer här är att Chartra ett eget flygplan och sälj flygbiljetterna till andra resenärer och flyg gratis själv till ett lämpligt resemål i Europa ;)
Nisse1: Lägg även till att dom chartrade ett plan dom två sista matcherna mot KHK. Vad jag har hört så gjorde dom det pga ett positivt resultat. Så en del av den summan togs därifrån.
{8179}: Med tanke på att Drugge spelade största delen under Roger Forsberg som långt ifrån lyckades sätta ett stabilt försvarspel, så tror jag Drugge kan komma att utvecklas under Freddans filosofi. Tror dessutom han kommer trivas ypperligt socialt då lagsammanhållningen verkar vara grym bland Timrås ungtuppar. Han lämnade ju nämligen vita Hästen då han inte trivdes och kom tillbaks till västervik mitt i säsongen under Västerviks första år i HA. Nu tror jag alla förutsättningar finns att göra en liknande resa som Joel Persson gjort som faktiskt tog steget direkt från div 1 till SHL och Växjö.
KulltorpsOlli: Spelar försäljningar mer publik i grundserien (Framför allt många fler betalande åskådare, och matcherna mot Leksand o Karlskrona som gav ett kanon resultat både sportsligt och ekonomiskt. Min egen uppskattning 10-12 millar. Vi får se när bokslut kommer.
stoff: Det är väldigt genomgående i dina inlägg att du enbart antyder hur fel allt kring lagbygget är och hur dåligt det kommer gå för oss. Den inställningen har jag problem med ja. Jag tycker den är trist och framförallt inte det minsta konstruktiv.
KulltorpsOlli: Precis vad jag hoppas på också. Lyckas man med det + att hålla sig kvar, finns det möjlighet att på allvar etablera sig i SHL, med sikte på högre tabellplaceringar.
Kattgubben: Hoppas klubben kan göra ett stort plusresultat nästa åt. Då menar jag typ 10millar. Sponsringen, intresset, shl pengarna och den budgetsatsning man gör borde borga för det.
Jag tror Nubben gör helt rätt som breddar med gräddan av allsvenska spelare, och så lite spets på det. Utvecklingspotentialen är förmodligen stor i de allsvenska spelarna, och lagbygget behöver inte anstränga budgeten för mycket. Det kommer bli ett stålbad första året vilket som, och det är absolut inga garantier att det skulle bli bättre om man värvade "legoknektar" tills pengarna var slut.
dr-nix: tycker inte vinklarna stämmer med EP bilden men det utesluter ju inte att även det kan vara han. Kan vara precis vem som helst men hållningen ser ut lite som en back faktiskt. Tänk er kroppshållningen på en back på väg upp i banan med pucken på bladet och blicken letandes efter passningsmottagare.
{8179}: OK, så då är en av 3 på bilden offentlig gjord då. Undrar om inte de andra 2 också kommer att vara nyförvärv snarare än förlängningar men ser inte han till vänster lite ut som Gallo?
EArk: Trist som fan, även om det nog inte finns något alternativ. Väldigt erfaren för sin ålder, men det blev någon groda för mycket i direktkvalet tyvärr.
Alla lag behöver en Dallas dock, spelare som håller sig oerhört långt ifrån alla former av rubriker. Det händer mycket kul i Hamrins livesändningar efter hemmamatcherna men höjdpunkten den här säsongen var nog när han tog in Dahlroth och att se hur jävla uppspelt killen blev. Försöker hitta klippet men minns inte vilken match det var.
Berglund har gjort en halvbra säsong i HA och nu vill alla ha med han till SHL. Hur mycket han än krigar så tycker jag inte att han ska spela med oss i SHL. Samma med Dahlroth, helt rätt att inte förlänga.
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer
Kan se Modano framför mig... som en pilsk gädda... drägglandes o full av liv!