1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581788 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1920733 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2018/2019
Axle San: Alla artiklar från st.nu kräver plus. Har väl varit så i minst ett år nu. Trodde det var allmänt känt här inne(?) Gefle dagblad kör exakt samma system (MittMedia) så har du plus där så kan du logga in med samma uppgifter på st.nu och läsa fritt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
John Cena: Låst artikel
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
John Cena: Han glömde nämna Drugge ju ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Låter som att vi kan glömma spetsvärvningar. Intressant intervju med Nubben. Tror hårt på spelande backarna i laget, dvs Larsson, Kinnvall och Hardegård, och tänker inte värva någon sån back. Angående Salmonsson så säger Nubben (skämtsamt) att han gillar att gambla. Bekräftat att det är en chansvärvning. Vi får nog ställa in oss på att det är det som gäller denna säsong. Dom som inte redan gjort det alltså.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
supp: risk att det blir inflation om allas favoritspelare tröjor ska hissas.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
supp: ja alltså ska man gå efter kultstatus på en fd spelare då är Bullas tröja gjuten där uppe i taket. Det är typ Strimma och Zäta som omnämns mer men sedan kommer Bulla som klar trea i kultsnack sammanhang.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: Smedberg kan knappast åka mindre skridskor nu än när han var aktiv. Bara att skjuta ifrån ordenligt från sargen vid byte och så glider han så länge det går 😊
Spelsinne som Zäta eller Foppa hade(har?) han i alla fall. På en helt egen nivå då.

Klart Bulla borde upp i taket. Hur många år var det mellan hans första och sista match i a-laget? Rekord i Timrå på det?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Mickra: Älskade och hatade Smedbergs "syrgasare"
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tikkare: Absolut en av Timrås allra största spelare
genom tidigare helt otroliga dragningar och ett mycket
bra skott skandal om han inte kommer att bli upphissad
man måste ju kunna ha flera tröja nummer 8 om det krävs!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
TIK-Lund: Tokskadad. Nej tack.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tikkare: Absolut!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Bragd-Birger: Själv är jag mest intresserad av kolla på Peter Smedberg. Min favoritspelare ändå sedan jag först såg honom avgöra en match mellan Timrå och Luleå i början av 1980-talet. Med en annan inställning och en fruktvansvärt mycket bättre skridskoåkning hade han kunnat bli bra..:)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Ullf: då ska fan Bulla upp i taket oxå.!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Bragd-Birger: Nummer 10 borde hissas upp i taket! ?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
luffaren: fan. Man är ju sugen på att åka upp bara för att få se #10 (nej, inte Crippe) i rödvitt igen. Han borde köra med peruk också, för att få rätt fladder på svallet när han skrinnar sig fri.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Vilken hockeyfest det blir på lördag! Timrå IK – spelarna som är klara så här långt
Backar: Thomas Nänzén, Mats Hansson, Eric Moe, Anders Nänzén, Urban Eriksson och Jörgen Eriksson.

Forwards: Niklas Nordgren, Fredrik Warg, Jonathan Hedström, Christian Söderström, Robert Carlsson, Per Hallin, Anton Axelsson, Henrik Eriksson, Jocke Nilsson, Marcus Sjöberg och Ove Öström.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
TIK-Lund: Gutervarning!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
TIK-Lund: Att han inte platsar i varken Mora eller Björklöven vilket indikerar att han inte platsar hos oss heller!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Burkölen släpper Goumas, tankar?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Raggaren Putte: Cam Neely had it coming...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kerstin_k: Säger väl egentligen inte emot, vi förlorar matcher och vårt PP är riktigt dåligt. Men sett till 60 minuter hockey så har vi ju ingen 30-minutersback som kan gå in och spela i dubbla femmor över nån längre tid. Så den 7:e backen kan ju inte direkt sitta på bänken och bara hoppa in i PP. Tycker fortfarande att vi skulle behövt en riktig arbetshäst på backsidan som kan spela många minuter och kanske frigöra lite utrymme för att reducera typ Drugge/hardegårds tid i 5-5 och öka på tiden i PP istället.

Men den typen av hockeyspelare är väl förmodligen lika sällsynta just nu som den där offensiva poängbacken. Just nu är det väl falk som spelar mest på backsidan och hans +/- är ju följdaktligen typ sämst i laget.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Olle: sent svar, men ändå:

Visst är det en lyx vi egentligen inte har råd med. Men jag tror ändå på att ge honom mer istid i pp. Och, i den mån det går, begränsa den defensivt.

Vad har vi att förlora på att den enda, mer eller mindre, backen som visade några som helst uppsidor offensivt ifjol får ordentligt med speltid i pp? I min bok; inget.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Spajderman: Nubben efter dagens träning om Salmon- Han ser då fan inte ut som han har opererat sig, om man jämför med dom andra! Bra eller dåligt betyg? 😉
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: var det han som inte visste i vilket land han var medborgare i?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Raggaren Putte: Kan ju behöva lära smågrabbarna i laget att ta en ful tackling för laget. 😋
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Nej, inte den där gamle knätacklaren tack.

Kan vi inte gå hela vägen istället och nypa Joel Quenneville. Det vore verkligen en högprofilerad värvning som kanske skulle kunna gjuta mod i laget. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Här har vi ett fint komplement till tränarstaben. 😉😎
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
DJ Abbot: Finns det inte nån sån där snuskigt rik Timråit som samlar pengar på hög. Kanske kan utmana den personen om att skänka pengar, visst mycket per skrivet inlägg här på HS. 😉
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
TimraStockholm: Bra med inlägg, den följer "planen". Men hur går det med aktietecknandet? 209 anmälda efter 19 dagar. Den dystra prognosen säger no way att 6 mille nås. Men men, vi får samla på inlägg istället.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
TimraStockholm: E n g a g e m a n g ! !
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Nu har vi nått milstolpen en halv miljon inlägg!
500 022 inlägg hittills.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
sargad: Tekning i egen zon måste definitivt bli bättre, man får inte förlora dom klockrent. Minst oavgjort måste man få,även om man måste lägga sig på pucken!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Ja Nubben får faktiskt ta sig en funderare på om han verkligen är nöjd med denna backbesättning. Printz och Larsson får godkänt hittills. Kinnvall får väl snudd på godkänt men här vill jag tro att han kommer höja sig. Jalla-Jalla har inte sett bra ut hittills men kanske behöver några matcher på sig (hoppas vi). Harde skulle nog må bra av att utvecklas nån säsong till i HA och samma gäller väl Söderberg. Molinder får jag nog ge upp om och Falk flaxar mest omkring sån en höna och NEJ jag tänker INTE ge mig in i ännu en Drugge diskussion...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Ullf: Så är det, och då måste man utnyttja spelarnas spetskompetens bättre under matchens 60 minuter.
Det är där jag anser att det finns förbättringspotential just nu.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Jag tror ju att varken Harde eller Kinnvall har blivit sämre än ifjol, inte vår lagkapten heller! Och hade vi haft Falk, Jaalasvara och Prinsen i HA hade vi varit överlyckliga. Det är väl bara att det går liite fortare i högsta serien.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Axle San: jo men säg mig hur man i princip har sämre backsida än vad man hade i HA i dagsläget? Och ändå fått så oerhört mycket mer i budget i SHL? Det är alltså främst defensiven jag riktar störst kritik mot..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
sargad: Johnsson var ju ocksp en sån spelare som var oerhört felanvänd av Freddan på sitt sätt. Egentligen för bra för att husera i en lina med Boyce och Berglund. Men besatt en oerhörd karaktär och gav allt på isen..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Om spelarna nobbat då? Vilka skulle han då tagit in menar du?
Det är nog marknadspris som gäller även för spelarna i Timrå IK.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Johnsson hade väl utmärkt tekningstats? Sånt är viktigt för att inte säga avgörande i vissa skeden av matcher.
Erik Karlsson var en personlig favorit, mycket bra spelsinne och väldigt smart. Dahlen behöver inte kommenteras egentligen, med ett målsinne som knappt någon annan har i svenska ligorna. Dessutom brann han otroligt för föreningen och fick säkert en och annan spelare att offra sig lite extra.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: Just det där med att vi har en större plånbok i år verkar det ju vara delade meningar om. Jag har ingen koll på hur kontrakt ser ut om man jämför med spelare i HA och SHL men tycker det känns lurt att man knappt skall ha några pengar över efter att ha skrivit SHL kontrakt med de spelare vi har från HA nu. Finns det något minimum på vad man måste ge en spelare i kontrakt? Nubben kunde väl bara gett minsta möjliga i kontraktsförslag till vissa spelare och sagt. Take it or leave.. typ?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
erathoo: Känns som att Freddan försöker FÖR hårt att hitta balans i vissa kedjor. Tycker inte det alls är fel att ha en kedja som har sina främsta egenskaper i offensiv zon.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Det kanske vi gjorde. Även om Nubben säkert visste det långt före oss. Men det frigjorde ju också lite pengar att värva nya spelare. Plus att vi har en större plånbok i år.
Vet inte om jag tycker det är ngt att skylla på och du lägger ihop helheten.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
erathoo: Håller med. Jag ser att Palmberg och Blomberg har offensiv spetskompetens, men att ha dem i en defensiv lina blir fel. De är inte värvade för det, precis som i fallet Guter.
Varför inte de båda med Wedin? Våga lite nu Freddan.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Ullf: Yes, sättFörBövelenIn Palmberg med Wedin så kanske nåt friläge kan gå in...?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Nisse1: det är det jag sagt och påpekat otaliga ggr förrut. Timrås marknadsföring är totalt amatörmässig värdelöst. Jag fattar inte att dessa tomtar som sitter där får vara kvar?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Ullf: Ja den där Törnqvist har växt på mig. Spelar alltid enkelt och rejält och med bra attityd. Toppar interna plus/minus ligan tillsammans med Hampus Larsson dessutom. Man skulle kunna säga att han håller verkligen SHL klass på det han ska göra. Tycker precis som många andra härinne att det är spetsspelarna vi saknat, grovjobbarna har vi många som gör ett gott jobb. Hörde jag Pavel Brendl?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Olle: Man kan ju be om att få använda pengarna från den förmodade misslyckade Aktieförsäljningen till några bra SHL spelare... Tror att de flesta skulle tacka ja till det.
Känns lite som handlingsförlamning i styrelsen och marknadssidan (6-Aktier på 4-dagar, otroligt svag marknadsföring) Men det genomsyrar väl det mesta som händer i föreningen, peta lite här o där, men gör ingenting ordentligt. Vart är vi på väg?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
fantasilos: anfall är bästa försvar, gå upp och säg det till nubben på kansliet. Sen är det upp till han att hittade en spelskicklig back som är i närheten av att ligga +/- 0, som finns tillgänglig mitt under säsong och som inte kostar en förmögenhet.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: Med facit i hand så tappade Nubben alddeles för många bärande spelare från förra säsongens trupp. Dahlen, Erik Karlsson, Johan Johnsson och Didde. Dom spelarna med Timråhjärta(förutom Johnsson då som verkar hålla HV väldigt högt). Men också spelare med spets och karaktär. Vanligtvis får väl ett lag som går upp behålla lite mer bärande spelare än vad vi fick göra med kanske..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Spajderman: Han har en vecka på sig att övertyga, är han fullt frisk så blir han helt klart en tillgång!
Kommentera

« · 1920733 · »