Sputnik: Lander kör nästa år också i KHL och håller vi oss bara kvar så är det nog stor chans att han ansluter. Och även då bl.a. Pääjärvi och Sebbe kommer kanske då. Lander kommer säkert ha kontakt med en del spelare framförallt de som tidigare vart här. Synd att inte Gustafsson har Landers känsla för Timrå då hade han naturligtvis anslutit nu. Då hade vi fått den toppback vi skulle behöva. Förstår inte om det nu blir Luleå vad han ska dit och göra. Tror inte att det blir ett lag som slåss om guldet o tror inte han får extremt mycket mer lön där. Och här har han ju släkt o vänner. Truppen känns i.o.f.s lovande o intressant o med allsvenska mått så hade man inte klagat men nu är det ju inte så. Med tanke på att troligen fem toppspelare försvinner så måste det in en riktigt het målvakt, en toppback o en stark förstecenter som det känns. Nubben har man i.o.f.s förtroende för så man hoppas ju att han "fixar" till det. Tror dock inte Nubben hade räknat med att alla dessa fem skulle försvinna. Bara att hoppas att Nubben och Freddan har trollspöet kvar till nästa säsong 💪😀!
Sputnik: När du ändå nämnde det där med hissa tröjor. Det är väl inte bara jag som på riktigt anser att #54 Dahlén Ska pensioneras eller reserveras heter det väl först:) Har nån hört något om detta kanske?
För exakt en vecka sedan satt man och såg på det sista ispasset hemma i ladan. Nervös som en skallerorm på Roskilde. Sedan blev det en magisk kväll. Idag sitter man på jobbet och låtsasskiter och tänker på den där magiska kvällen.
Det är väl egentligen inte så konstigt om inte Gustafsson brinner för Timrå på samma sätt som Lander gör? Tre säsonger i klubbens juniorlag, ingen i a-laget (delvis på grund av att han ville gå på college men också för att han inte erbjöds chansen). Sen som ni säger, Luleå är ingen guldkandidat just nu, men de har gott om pengar. De senare spelar ju in för de allra flesta. Han tjänade inte multum i NHL pga pendlade upp och ned mellan AHL och NHL, men lär ha tjänat rätt bra i både KHL och Schweiz. Känner väl att han har några år kvar på toppen av sin karriär och vill gå för att vinna en titel med ett klubblag. Det lär inte hända i Timrå, men tveksamt om det händer i Luleå som sagt. Tycker dock inte han bör hängas för om han nu väljer Luleå (som varit på tapeten sedan i vintras när det inte var klart att vi skulle spela SHL).
Backhandflipp: Finns ingen anledning att hänga nån för att de inte brinner för Timrå. Bättre då att han som han nu gjort ärligt och krasst delgett att Timrå är som vilken klubb som helst för honom och ingen han här o nu är särskilt intresserad av. Sen att det här med valet, att det skulle ha med guldchanser att göra, antagligen bara är en del av sanningen är en annan sak. Klart det till stor del handlar om pengar. Tycker man kan läsa det mellan raderna i hans brasklapp om att "sen får vi se hur bra Nubben är på att övertala".
Gavelo: Och nu är det ni som får se till att gå upp till nästa år och då är jag ingen hycklare som vissa modoiter gärna påstår. Men jag skulle vara en hycklare om jag inte sa att jag vill att ni går upp i shl för att vi ska få spöa skiten ur er.
Lycka till men kom ihåg...Timrå Ik är dom bästa...
Gorkyman: Jag tror dock att det är svårt att locka hit unga finska målvakter/utespelare. Varför tror jag då det? Jo, det är för att dom redan spelar på liten rink i Finland och kommer då bättre in i det spelet inför NHL/AHL. Överlag är det få unga Finnar som kommer över till SHL, det kan vara en utav orsakerna. Sen finns det säkert andra anledningar med. Den senaste riktigt duktiga unga som kom hit var väll Artturi Lehkonen i Frölunda.
tjobba: Helt klart, bra poängskörd. Frågan är om han skulle ha problem med det fysiska spelet i SHL, ser väldigt liten ut. Men det kanske han kompenserar upp med annat såklart.
Puckat: Jag tror även att man ska räkna in Molinder i din uppställning. Sedan tror jag inte många håller med om att Enock går före Drugge men i övrigt känns det som att du är rätt nära hur laget kommer se ut till hösten.
Olli Nomadinen : Vilken j..la tur att vi slipper den där gnällspiken!! Högfärdig som få o tycker man tiden i Timrå va dålig då kan man stanna i fjollträsk!!
Nisse på Mon: Det händer nog mer bakom kullisserna än vi kan ana. Vem vet om Nubben ens behåller en del av de nyförvärv han skrev med omförhandling till SHL spel. Jag tror Nubben, Freddan mfl jobbar häcken av sig, så jag är inte så orolig utan litar fullt ut på att de kommer få ihop ett fullt dugkligt SHL lag till hösten.
Nubben har nog inte så mycket val. Har han skrivit kontrakt (som är signerade) med en HA spelare och sedan går upp till SHL så får man troligen bryta kontraktet mot en kostnad, för spelaren är det ju jackpot, signat med en HA klubb men får spela i SHL istället och chansen till att göra raketkarriär och göra sig ett namn istället för att missa ett år i HA, så varför skulle spelare vilja bryta något kontrakt? Dessa kontrakt bryts ju inte när man går upp (som det är när man åker ner) utan fortsätter gälla som jag förstår det. Se på Leksand när de slog ut oss, hade ju en allsvensk trupp med allsvenska nyförvärv, vissa spelade aldrig i Leksand utan lånades ut direkt.
Jag skulle tro att det han behöver göra är att skriva om kontrakten så dom innehåller det delar SHL kräver, kanske finns det några formulering osv. som ett SHL kontrkt måste innehålla, men det är inte så lätt att bara säga "sorry kontraktet du skrev under gäller inte längre eftersom vi gick upp till SHL och vill lägga pengarna på andra spelare".
Rytter: Vi kanske kan göra en deal med Karlskrona. Vi "får tillbaka" fallskärmen av dem så får de HA-dugliga men icke SHL-mässiga spelare av oss och vi kan köpa några nya istället. Win Win!
Vi kan ta Carl Persson också av dem på samma gång, så kan de få behålla lite av fallskärmen också.
Rytter: kontrakten torde väl inte vara allt för dyra i och för sig eftersom dom var skrivna när vi hade en allsvensk budget? Nu blir det ju inte lika enkelt att låna ut spelare hur som helst då HA lagen kommit överens om att begränsa lån av spelare.
Sputnik: ja vi behöver ju inte vinna SM guld direkt 1a säsongen utan har vi ett lag som klarar att hålla minst 2 lag bakom sig är jag mer än nöjd! Lyckas vi kvala oss kvar är det också bra men då sitter vi i samma otacksamma sits nästa års silly season igen så 2 lag bakom oss borde vara målet!!!
Hoppas Nubben ger Parks en chans till och ger honom ett nytt kontrakt. Får han chansen att vara med från början med en bra sommarträning så är jag övertygad om att han kan vara en ledande spelare i SHL. Han skulle vara en första-line spelare för oss med mycket istid i powerplay. Våga nu Nubben!
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer
Synd att inte Gustafsson har Landers känsla för Timrå då hade han naturligtvis anslutit nu. Då hade vi fått den toppback vi skulle behöva.
Förstår inte om det nu blir Luleå vad han ska dit och göra. Tror inte att det blir ett lag som slåss om guldet o tror inte han får extremt mycket mer lön där. Och här har han ju släkt o vänner.
Truppen känns i.o.f.s lovande o intressant o med allsvenska mått så hade man inte klagat men nu är det ju inte så. Med tanke på att troligen fem toppspelare försvinner så måste det in en riktigt het målvakt, en toppback o en stark förstecenter som det känns.
Nubben har man i.o.f.s förtroende för så man hoppas ju att han "fixar" till det. Tror dock inte Nubben hade räknat med att alla dessa fem skulle försvinna.
Bara att hoppas att Nubben och Freddan har trollspöet kvar till nästa säsong 💪😀!