1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601365 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2018/2019

Sv: Silly Season 2018/2019
Sune: Hoppas Parks ger en Nubbe till Freddan.

El Maco:

Får man inte ha en åsikt?

Sitter och småhoppas på Weigel under tiden hans nya klubb är oklar! Hade kunnat vara entt fint tillskott, tror lätt han har en 20-25p i sig minst på SHL-nivå

{8437}: nån som har lite koll på Juniorlagen i Timrå, som kanske har hört något spännande rykte om förvärv på juniorsidan? Nu lär man ligger i SHL så blir man väl knappast mindre atraktiva bland unga spelare. Kanske får man in nån ung lovande spelare som kan slå sig in i A-laget under säsongen?

{8437}: Klar för AIK

Puckat: vart hittar du detta? Kan bara se en källa där det är tal om AIK och där dementerar Weigel själv just då

{8437}: i kommentarerna så är det nån som skrivit något om att det kommer vara tråkigt att se Weigel o Anton Holm göra massa poäng "mot oss", o Holm spelar ju i AIK.

palleparling: att Holm skulle spela i Timrå var nog bara ett rykte

timråhockey: De va inte det jag syftade på. Någon frågade vart ryktet om Weigel till AIK kom ifrån. Då svarade jag på det.

{8437}: Varför sitter ni och bara tittar på allsvenska spelare? Ni spelar i SHL nu. Ni vet det va?

modomille: vi håller hårt i penningan😁

Nisse på Mon:
HS är bra, men ”säkra” uppgifter skall tas med den berömda nypan salt. Vill minnas att Bud Holloway var klar för Brynäs enligt ”säker källa”.

Tikkare: jag hoppas dock inte att vi tänkt spara oss kvar i SHL, då kan det bli en kort sejour. Oroväckande många allsvenska spelare på tapeten.

{297}: ordförande hintade ju om trevliga nyheter till veckan. Tror det kan bli bra. Jag tror vi måste luta oss tillbaka och känna att Nubben vet vad han pysslar med ? :)

Kattgubben: Ja fast trevliga nyheter kan ju också innebära uppdateringar kring arenafrågor och dylikt, så jag vågar inte hoppas på att det skall droppas massa förlängningar/nyförvärv till veckan.

Kattgubben: Vad ska man annars göra? Det kan vara kul att spekulera, men hur än det är så fixar Nubben en bra trupp :)

Sputnik: jag tänker att marknaden är väl inte helt utrensad från vettiga spelare. Sen tänker jag att Nubben är nog inte så sugen att gambla om kontraktet följande säsong. Sammantaget skänker detta ett visst lugn

Kattgubben: Ja det håller jag med till fullo, att Nubben kommer se till att det inte är ett slagpåsegäng som ställs på isen. Menade mest att man kanske inte skall förvänta sig att de trevliga nyheterna nästa vecka måste handlar om just nyförvärv eller förlängningar. En del verkar nästan tagit det för givet att det handlar om just det.

Sputnik: ja just det. Nä det kan nog vara andra nyheter. En ny jumbotron var det väl snack om..

Kattgubben: jag tror inte nubben värvar fel spelare, jag skulle dock vilja veta vilka löften man redan gett till allsvenska spelare och kontrakt man kan eller inte kan bryta.

Gällande dom där nyheterna så refererade man väl till det möte man haft med SHL och det gällde väl mer uppdateringar för arenan osv.? Tror inget nyförvärv presenterades i samband med mötet.

Tarasov: jag har inte nämnt ordet "säkra" dock. .

En riktigt bra nyhet vore ju om Nubben var klar som sportchef på heltid.

Nisse på Mon:
Visserligen inte men det var iaf en avvikande mening;)

"Är det något Timrå inte får göra nu, är det Modos misstag. Ett perfekt spegelvänt exempel på vad Timrå måste göra nu. Timrå måste fortsätta göra som Timrå gjort. Det har vunnit mångas hjärtan, såväl supportrars som spelares.Så jag applåderar när det första ”Nubben” Norberg säger efter det klara avancemanget, att Timrå IK ska fortsätta bygga laget ungt och smart. För det hade varit så lätt att falla i lockelse och glömma identiteten nu, som nyrik."

luffaren: Tja.. i viss mån har väl Modo gjort värvningsmisstag under några år. Men det är liksom inte ett patent dom har. Vi gjorde i viss utsträckning liknande misstag några år på slutet av ES-sejouren. Läxand har så sent som i vår oxå tangerat misstagen och det finns flera föreningar som gått i samma fälla.
Men hursom är det mycket riktigt, viktigt att vi fortsätter med samma DNA(populärt uttryck) som senaste 2-3 säsongerna.

sargad: linkans värsting rekrytering av Hagos och gav honom 300.000 i mån i 2 år måste vara ett av Timrås absolut sämsta nånsin.

{297}: hellre ett sammanhållet kollektiv av unga hungriga spelare på väg upp i karriären än dyra legoknektar som bara vill lyfta lön. Jag är säker på att Nubbs och Freddan har koll på läget. Viktigaste år 1 nu är att hålla oss kvar. Spela ihop laget tills ett e.v kval och där ta in spets om det skulle behövas. Jag hoppas dom är rädd om pengarna som trillade in på kontot.

Tikkare:
hirzåwitz ligger väl åxå där uppe

Per HApps: Jokela var ett Joke!

Tikkare: visst, sätt in Olofsson i förstafemman mot Lasch, Möller, Kaylof, Kellman osv, det blir säkert skitbra. Vi håller oss kvar på ren kärlek och testosteron.

Tikkare: Brynäs materialförvaltare tjänar i dagsläget mer än många av spelarna i Timrå IK. Vänj dig vid tanken av att spelare kommer att vilja ha betalt för att spela hos oss.

Tikkare: Plocka in spets i slutet av säsongen i väntan på kval känns inte som en bra idé.

Jåkkinen: Uselt ekonomiskt tänk. Hamnar vi där och gör en Lyxfällan kan vi nog betrakta säsongen som lite av ett misslyckande.

sargad: Jag är helt lugn när det gäller Timrås lagbygge, vi har Nubben landets bästa sportchef,han har många års erfarenhet och en fingertopps känsla som man inte ska förringa och han har ett mycket stort kontaktnät i hela hockeyvärlden.
Vi kommer att få ett bra lag och kom ihåg....motivation slår klass...det har vi redan bevisat.
Att vi har ”Freddan” pojken med guldbyxorna gör inte saken sämre.

Tikkare: Pikkarainen var inte att leka med heller...
Sägs ha haft 3-400000 i månaden. Och behövde ju inte vara med på barmarksträningen utan fick läska på hemma vid med pilsner o bastu o kosken...
Och efter sin första match mot Frölunda åkte han på en avstängning efter en våldsam tackling på en frölundait... 😈!
Här börjades ekonomin skjutas i sank!

Timråit H-sand: Ja fast ja gillade den rackaren mycket, sisu i ett nötskal...

Mappe: Ja nog var han sisu alltid... 😀! Kanske för mycket bara... Och tyvärr lite för mycket lön...😀!

Timråit H-sand: jaa..allt pga den där solariedyrkande fjanten Linkan. Hur fan tänkte styrelsen då dom anställde en medioker. Eller inte ens det. Som sportchef som Linkan. Där och då började förfallet. Jävla sopa!!!

{297}: självklart ska vi och måste ha in klass spelare. Men som nån skrev. Motivation slår klass.

Hampus Larsson förste spelare att förlänga

Tikkare: skäll inte på Linkan,till sist lyckades han ju med sin föresats- att det bara skulle finnas ett lag i distriktet! 😉

Puckat:
Kul, han och Kinnvall gilla jag hos er.

Puckat: Verkar ju logiskt att man börjar med kaptenen när det gäller förlängningarna. Åtminstonde ur publicitets synpunkt. Ska vi gissa att på Onsdag släpper man nyheten om att ett gäng spelare till förlängt?

OlliJanne: Tror på en förlängning per dag här nu fram tills på fredag😎Gärna Boyce, Berglund/Wedin/Galló i den ordningen, ryggradsspelarna

Timrå ville värva honom inför den gångna säsongen i HA och nu ska det finnas intresse från en SHL-klubb. Kan det vara Timrå det handlar om igen?

Puckat: hoppas inte på detta

Puckat: Vi har redan Brattström som är lovande och kan ta 2a-spaden, om han nu får förlängt. Det borde han få tycker jag. Måste in med en riktigt vass 1a-keeper!

timråhockey: Valet av målis kan bli avgörande för hur säsongen kommer att arta sig.
Surt om Hauke flyttar.

Nisse1: Verkar vara klart att Hauke drar enligt Westlund på St-chatten.

Jåkkinen: vore drömmen med Lindbäck

« · 1893348 · »