1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601812 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2020-2021

Sv: Silly Season 2020-2021
Nucky: nog finns det saker Dahlén behöver jobba med i spelet.
Balansen mellan defensiva arbetet och att fiska i mittzon, skydda pucken(som Z eller Foppa) och en del värderingar av offensiva situationer.
Sen har han en topp i allsvenskan som få spelare når upp i.
Dahlén är en spelare som ska spela mycket, ska spela PP och ska vara ledande för sitt lag.
Det skulle han nog också kunna vara i SHL.
Han kommer nog aldrig bli en spelare som jobbar hårt och sliter sig fram till chanserna.
Däremot tror jag han skulle behöva landa något år till i en miljö han trivs. Lite samma som Calle Söderberg i Malmö, det har ju gått ganska okej för honom i NHL efter det.
Gällande Toby har jag en väldig respekt för det han gjort i NHL sen är det helt klart så att andra saker dragit mer än att fortsätta satsa där. Troligen en kombination av satsning, familj och hemlängtan.
Måste säga att jag är förvånad över att han gjort en så slätstruken figur i Allsvenskan som han gjort. Hade förväntat mig att han skulle dominera mer än han gjort.

Tror Dahlén kan bli en habil topp två kedjespelare i NHL. Kan också bli en Jörgen Jönsson som testar och sen spelar i sin klubb(Timrå) resten av karriären.
Bara framtiden vet svaret...

KulltorpsOlli: Man får ändå säga att 719 matcher och 308 poäng i NHL är rätt skapligt gjort av Toby med tanke på att han inte tränar.
Tror du FBK kommer låta Dallas åka runt i cirklar på mitten av isen och vänta på att hans kedjekamrater ska gräva fram pucken åt honom, och skutta iväg likt en påskhare såfort det vankas närkampsspel?🐰😉

Nä, skulle inte tro det jag heller.
Därför blir det nog 1 år till i TIK.

Nucky: Det märkliga är i sammanhanget att de flesta andra äldre hockeyspelare förstår att man måste träna mer, ju äldre man blir, lex Lidström. Men inte Toby, han vill sponka mer. Slippa försäsong och ha träningsfritt två dar i veckan under säsong.
Det blir ju bra om man vill se plufsig ut och spela bautasten på egen blå linje.
Hockeymässigt är jag inte lika imponerad.
Men vad vet jag, han är ju kapten, ett föredöme, och borde veta bäst.

Costanza: Märker det.. HAHA

hockey_21: Jag tror att hela Övik lider av högt blodtryck just nu.
Ingen vill vara kvar, tom tränaren vill lämna skutan.
Och ni har mage att gnälla på spelare som har klubbhjärta.
Skäms på er! Fy snusk!
Googlar man på ordet bitter så dyker modologgan upp.
Usch..

Costanza: Det blir lite Sture av alltihopa! Dvs, i detta fall, för långdraget och intetsägande.
Du är bättre än så.

Costanza: Jag gillar dig icing-ove. Du har en skön ironi.
Men nu går du lite långt i att måna om Jonte. Din avundsjuka och bitterhet lyser igenom. Det klär dig inte.
Kan du inte lämna detta med stil?

hanzon: Det är ingen osanning om Toby. Ta reda på fakta. Det är tyvärr en sanning att Toby gillar sponken lite för mycket. Läs på innan du anklagar mig för lögner. Jag har tom modovänner som berättat det.
Men ni får gärna blunda för det, det är ok. Men jag ljuger inte.

OlliJanne: Klart att jag tar en malt men jag vet mer än alla andra men det håller jag för mig själv än så länge.
Sug på den modolider!! Men jag tål inga mer påhopp på Jonte!!

hockey_21: snart söndag ju men plats för en bira till finns alltid. Känns f ö onödigt att spekulera i Dahléns vara eller icke vara i Timrå nästa säsong. Vill han själv så ska han ju såklart köra på men att karln är redo för större utmaningar tror jag vi alla inser.

JonteD: Ta en bira och slappna av, det är ju ändå lördag!

hockey_21: Bara stäng truten!! Du har inget härinne o göra med dina dåliga kommentarer jag hoppas att våra moderatorer börjar blocka varenda modolid som skriver ett enda ont elr nedvärderande ord om timråiter eller våra spelare!!!

Costanza: I det här fallet förstår jag att du är bitter. Jag hade oxå varit det. När man sen upptäcker att ens hatlag har spelare som brinner för klubben medans sina egna flyr klubben i sitt hjärta som om man hällt bensin över en myrstack.... då blir man bitter. Heart of hockey blir det shit of Hockey... vem gillar det?!

JonteD: Högt blodtryck kan vara en riskfaktor för covid19, dags att tagga ner nu. ;)

Costanza: Nä men mot avundsjuka midioter som inte tål att Jonte spelar i Timrå plus alla jävla påhopp på hans mor o far med allt va de innebär dom är mina goda vänner!!!! Punkt slut!!!!😈

Costanza: Och där kom nästa skymf. Shit va butthurt du är, nästan sorgligt.

Jargongen är på högtryck som förr ser jag .
Må bäste man vinna .

Costanza: och hela örnsköldsvik har länge kämpat mot sin egen skeva självbild och verklighetsuppfattning.

JonteD: Du har länge slagits mot väderkvarnar, Don Jonte Quijote.

Costanza: Bra, då är vi överens.

Hassan: Dagens bästa inlägg!!! Jag har länge kämpat mot alla nedvärderande kommentarer om min vän Jonte Mkt bra sagt!!👍👍👏👏😎

Hassan: Ja.

Costanza: Det är ju fantastiskt trevligt att ni bara har Jontes bästa för ögonen. Verkligen stort av dig/er. Är det därför kommentarerna handlar om korvmackor/mjölk, lego, snuttefilt och liknande?

I call bullshit.

{3405}: Han är redan kung i Timrå, har ställt upp mer än nån annan. Han är så mycket mer talangfull än Wernblom som skippade LA Kings för att kunna fiska hemma i Ö-vik. Vi låter kanske avundsjuka, men vi ser ibland att talangfulla spelare kastar bort en framtida välbetald karriär. Tycker att Jonte borde få visa hur bra han är. Stannar han i Hockeyallsvenskan så blir ni och ligan bättre.

Costanza: Hur många har inte tänkt tanken, att om jag skulle va sjukt bra på ishockey skulle jag lägga de sportsliga och individuella tankarna åt sidan och fokusera på mitt lag i hjärtat. Att bli legend, kung, gud i det laget som ligger mig närmst om hjärtat. Här har du den killen alla supportrar drömt om att vara.

{3405}: Ojoj, men när ska han sluta leka med Lego då och inte vara en hyllad Timrå-riddare hela livet, ständigt slåss mot det onda MoDo-imperiet? Killen ska spela i NHL, så bra är han, det vet vi alla.

Det är nästan lite smågöllit när modoiterna är så avundsjuka att de måste köra ”min pappa är starkare än din pappa” för att åtminstone fån något att hetsa upp sig över.

Costanza: tränare också tydligen.
Jag vet inte, men jag har svårt att se det som nåt positivt att hela spelartruppen drar 5 sekunder efter att säsongen blåstes av. Men bara ni är nöjda så.

KulltorpsOlli: Dahlen är klar för timrå 20/21 till 100% så alla som tycker om det ena eller andra nu vet ni ,detta är årets påskkaramell

KulltorpsOlli: Har jag ställt en fråga?
Var mer ett konstaterande.
Ja, Toby är grym.

KulltorpsOlli: Inte bara vara kapten, även fråga en polare om man får använda pensionerade nummer 39, helt jävla skamlöst.

KulltorpsOlli: Kolla noga vad jag skrivit, jag har aldrig sagt att Dahlén är en fegis, men du däremot far fram med osanning om Toby och öldrickande, det är det som jag säger är att snacka skit och hör sen.

Costanza: Stäng igen käften. Allt alla supportrar pratar om är att det inte finns hjärta längre, allt styrs av pengar bla bla bla. Sen så fort det dyker upp en sån människa lyser hela Örnsköldsvik av avund. Du är patetisk, hela övik är patetisk.

hanzon: Såja, det är nu du ska kalla mig en idiot. Påhopp är bra, stort. Och du ska kalla Dahlén en fegis? Stå för att du bara vill vara dum. Irritera lite.
Sanningen svider. Men kalla det skit om du vill.
Puss

{9028}: Tyvärr skrapar vi fram spelare som är för bra för att vara nöjd med att vara hemma och äta korvmackor och dricka mjölk.

hanzon: Ang. Dahlén. Om inte Timrå satsar rejält nästa säsong för att gå upp så tycker jag inte att dom ska behålla Dahlén heller. Rent utsagt bara dumt att behålla honom. Låt han utvecklas isåfall. Däremot om dom ska satsa så ska Dahlén självklart stanna kvar i sitt älskade Timrå.

Förövrigt är det kul att alla supportrar som saknar spelare med hjärta för klubben nu tycker att Dahlén är en fegis, inte har pannben för NHL osv. Njut av att det finns ett fåtal individer istället som fortfarande har hjärta för en klubb istället för att hata på dessa.

KulltorpsOlli: Modoiterna är som ni andra säger, otroligt jävla bittra att de själva aldrig lyckas skrapa fram en sån kille!

Det är skymf på skymf på skymf, ena gången är de en diss mot klubben Timrå, sen är det Dahlén. Reapeat..

I slutet av dagen så bottnas ändå allt i avundsjuka. Fullt förståeligt nu när allt och alla verkar vilja fly GnällRöven Arena.

KulltorpsOlli: Du snackar bara en massa skit

Nucky: Sen så blev det i detta nu uppenbart för alla att det inte var en "snäll fråga" du bara ville ställa.
Det var ju detta du ville få fram, trycka till han lite....
Så känns det bättre nu??
Lättat på trycket (Dahlénhatet)?
Men fortsätt med dina harmlösa frågor du. Vi blockar dig ju inte iallafall.
Puss!

Nucky: Tobbe Enström har väl haft en lysande karriär trots att han inte vill sommarträna och helst dricka öl 24/7.
Man kan tom få vara lagkapten tydligen.

RasmusVS: Johan Persson och Westin

Nucky: Man kan också säga att du har dålig insyn och rent allmänt en lite väl endimensionell människosyn.

Woody Jokinen: Själv ägnade jag skärtorsdagen åt att se hela matchserien mot Leksand och Karlskrona. Fan vet om det inte var spännande nu också! Sen tänkte jag traditionsenligt lida på långfredagen och se serien mot Oskarshamn, men jag kände att jag inte riktigt är där än för att orka. Glad påsk!

KulltorpsOlli: Man skulle säga att han är lite för bekväm också ;)
För nån som inte gillar försäsongsträning, närkamper och hemjobb är det såklart lockande att fortsätta sin karriär i en kravlös miljö som TIK uppenbarligen är för honom.
Komiskt att du nämner NHL i samma mening som honom, han har definitivt skills men inget pannben för att ta sig dit.
Men han kanske mognar mentalt med åren och börjar fatta vad som krävs.
Annars blir han nog kvar hos er för all framtid, vilket inte jag ser som en högoddsare.

RasmusVS: Läste att Emil Pettersson köpt lägenhet i Sundsvall precis. Får man drömma stort? 😂

hanzon: Ja, och om ingen kan svara kanske man inte ska ställa frågan? Du kan du mejla honom annars.

{9037}: Att ställa en fråga om Dahlén är väl inte detsamma som att dissa honom? Men å andra sidan ni som är här inne vet väl inte hur hans framtid ser ut, det är nog bara han som vet.

Modoiterna önskar att någon hade klubbhjärta för sin klubb men tyvärr de dagarna är förbi. Att sedan försöka sig på att dissa Dahlén som de gör är bara patetisk.

Sputnik: Det är så det sägs. Men att det inte är klart.

Han är kvar i stan iallafall, men det behöver ju inte betyda någonting.

hanzon: Vi människor är olika. Inte alla vill följa de givna vägarna. En del kanske bara vill må bra och vara i en miljö där man trivs.

« · 2053571 · »