1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581715 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 2020-2021

« · 2048105 Till forumet


Silly Season 2020-2021
Dåså.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Fantastiskt att Morten Madsen stannar minst en säsong till!
Gillar hon skarpt!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
DalleRalle: källa?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: han har väll kontrakt över nästa säsong också?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: Hade faktiskt ingen koll på det fram tills nu, men gick bara in för skoj skull på EliteProspects -> Timrå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Äntligen.

Till att börja med så har vi följande på kotrakt:

Jonathan Carlsson 20/21
Jakob Ragnarsson 20/21

Emil Berglund 20/21
Jeremy Boyce 20/21
Morten Madsen 20/21

Vilka kan tänkas stanna kvar?

Hartmann verkar ju förhandla med Timrå vad man kunnat läsa. Ser det inte heller som omöjligt att Ohlsson förlänger faktiskt. Har blivit en publikfavorit och kanske håller revanschlustan honom kvar. Dahlen?

Ser gärna att Kaijser förlänger, tycker han växte under säsongen. Även Lindberg har jag gärna kvar, till en rimlig peng, tycker han blixtrar till ibland. Känns inte som han fick riktigt rätt omgivning för att blomma ut.

Brattström, kommer han stanna en säsong till, eller vill han vara backup i SHL igen?

Vad tror ni andra?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: tycker alla gör ett bra jobb i Timrå så får de behålla de flesta så vore det kanonbra. Kollar man andra lag i shl så verkar de mest haft ögonen på Brattström Dahlén lööke o lundin. Kan ohlsson hartmann mfl gå under radarn så är det ju super. Vi har ju nubben så det kommer bli kanon!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
DalleRalle: ja madsen blir ju bara bättre o bättre och en viktigt kugge i laget!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: Brattis går över till nordamerika från det jag hört. Ryktas lite om att Dahlen är kvar nästa år, men det törs jag inte hoppas på än. Enligt källor ska vi iaf ha ett starkare lag än ifjol, under förutsättningar att Brattis kan bli ersatt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: Hartmann sa i en intervju för 1 el 1,5 månad sen.. Att han inte såg nån större anledning att röra på sig... Tror det var jimmy Hamrin som ställde frågan i timråpodden.. 🤔
Låter ju positivt i så fall.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Måste bara älska denna intervju. En dag som denna så inser man verkligen att vi har Sverige bästa sportchef, utan konkurrens!

– Jag har inte sett något. Vad händer, säger Per Kenttä.
Alla lag kvar i sina serier.
– Jaha. Det blev så. Har inga kommentarer.
Varför?
– Du får ringa de andra. Har inget att säga.
Något kan du väl säga?
– Nej, fy fan. Hej.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Walli Walterholm hoppas jag verkligen nubben lyckas förlänga med känns inte som en omöjlighet heller. Känns som att han kan bli riktigt bra
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
nubben
slanta upp för att behålla dom..👍
såå gör vi RENT hus nästa år
rätt upp utan kval...

låt modo/löven sitta o grina
när dom tappar sina legoknektar
o ekonomin rasar
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: Jonathan Carlsson ishlo pishlo. I don't love what he does. Säger som Jimmy, NEJ.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Lööke vill stanna.

Detta får ju en att fundera lite kring Lundins läge också. Det har inte, vad jag sett, florerat ett enda rykte runt honom. Han har nu gjort en säsong som är oerhört anmärkningsvärd utifrån var han stod inför den här säsongen. Borde han vara högintressant för SHL, egentligen? Det är säkerligen inte helt omöjligt för honom att få ett SHL-kontrakt, men samtidigt är han bara 24 år. Nog för att Lundin är en jävligt kompetent center på den här nivån, men den där poängproduktionen kanske man inte ska stirra sig alldeles blind på. Det beror väl lite på hur rörelsen kommer se ut i SHL, men det känns definitivt inte helt kört att få behålla även Lundin.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Härligt!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Ahpl: Lander den Store??
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Om jag tillåter mig själv att spekulera och realistiskt önsketänkande där vi har råd, tror jag på nedan. Många stannar nog, många bra spelare, om vi har möjligheten så tror jag att vi kommer att "uppgradera" några positioner, Nässsén & Fjellström kan vi nog räkna bort.

Ny
Ohre

J.Carlsson
Lerebäck
Ragnarsson
Lander
Westerlund
A.Carlsson
Ny
Ny

Dahlén - Lundin - Lööke
Ohlsson - Madsen - Hartmann
Walli - Ny - Ny
Boyce - Berglund - Ny

1 ny målvakt eftersom jag tror Bratten korsar Atlanten (vi får hela NHL-pengen). 2 nya backar, jag tror inte att vi kommer att förlänga med Söderberg och jag tror Hardegård drar. Minst 3 nya forwards, jag tror inte Lindberg får förlängt och beroende på hur mycket laget ska kryddas så tror jag Jansson, Kaijser och Lindholm ryker, alternativt finns kvar som 13:e/extra spelare. Lundin och Ohlsson är de som jag är mest tveksam till att de stannar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Jag är väl inte så chockad kring Lööke dock. Han sa i nån intervju inför säsongen att 1 eller ett par säsonger i HA inte är ett misslyckande. Men att han kärleksförklarar Timrå är stort och ord är ju ingen garanti(tänker på hans uttalande inför säsongen). Hoppas Nubbens hintar om att nästa säsongs trupp kommer vara starkare stämmer. 😊
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: Såg Lander den store på bilbolaget i Sundsvall idag. Såg ut som han nyss hade skrivit på ett femårskontrakt med Timrå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Wow Lööke vilken kille! Ser övriga i laget att han vill stanna ja då är det nog många som vill haka på. Kul att höra att spelare trivs i klubben för det är ju a och o om man ska kunna prestera på topp. Får hoppas att det inte är så många som redan lovat bort sig till andra klubbar bara. Känns spännade kommande säsong!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Jag tror på att Dahlén stannar en säsong till och tar 80 poäng istället.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
kulltorp: Jag hoppas och tror att Lander den Store går till modo och styr upp deras försvarspel! Själv hoppas jag på nån amerikansk back som kan komma in och styra upp skutan
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Ahpl: njaee, tror du har lite fel. Jag hoppas verkligen Lander stannar kvar i Timrå. Tillhörde skaran som dissade Lander tidigare, men han har visat upp bättre och bättre kvaliteter. Tror att han kan bli riktigt bra stabil back. Nåt att bygga på helt enkelt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Till alla småpåvar i Övik och Umeå:
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Solklart. Det måste vara SHL som roffar åt sig allt skithuspapper i affärerna!

Större skithögar för svensk hockey har sällan skådats.

No more C-More! Och inte en spänn till deras jävla huvudsponsorer.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Smokey: cmore består av Aikåare och diffare och Lexingar.! En jävla diktatur! Nästa år blir det inget cmore för mej garanterat. Alla HA supporters borde göra detsamma, ! Vet inte om det skulle märkas i deras plånbok.? Förmodligen inte!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Smokey: – Hockeyallsvenskan agerar!
– Som en konsekvens av Svenska Ishockeyförbundets beslut, samt att SHL som enda ligaorganisation på herrsidan finns representerade i förbundsstyrelsen, önskar HockeyAllsvenskan i absolut närtid få ett möte med både Svenska ishockeyförbundet och SHL för att diskutera hur man utifrån befintlig situation kan skapa/återställa en sportslig och ekonomisk rättvisa.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Matsg: Sinnessjukt ändå att det inte finns någon representation från andra ligor än SHL i förbundet.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Matsg: Spel för galleriet men det är klart för att få tyst på gnällspikarna norrut så är väl detta en bra sak att göra. Kommer dock inte leda till något nytt beslut.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
nu när vi inte ha spenderat
på dyra legoknektar
borde nubben slanta upp
för o behålla dom flesta...
i så fall..kan bli en härlig
2020/2021 säsong
då..kör vi rent Hus..går upp direkt 👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
KB65: Helt klart sinnessjukt! SDHL har nyligen blivit invalda i styrelsen och Hockeyallsvenskan är fortfarande inte med. Man undrar ju vad det är för typer som sitter i Svenska Ishockeyförbundet som hela tiden motarbetar Hockeyallsvenskan
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Matsg: En idé skulle kunna vara att alla lag startar nästa säsong med årets poäng
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Gorkyman: onekligen en spännande idé, kör på det!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Timrågogogo: även hardegård verkar öppna för att stanna i Timrå enligt st. Löste dock för någon vecka sedan att han ska vara klar för Luleå, så ropar absolut inte hej än.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: Hardegård behöver nog 1 år till i HA, har svårt att tro han ska kunna ta en plats i Luleå nästa år.! Iof så kan han lånas ut till Timrå om han skulle gå till Norrbotten.
Hoppas han tar ett klokt beslut och stannar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare:
Eftersom inga lag åker ur och inga lag går upp så borde heller inga spelare få byta klubb till nästa säsong!!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
JanneH: SHL packar bajs med HA som dom vill. Dom kommer ta dom spelare dom vill.
Låst ämne


Sv: Silly Season 2020-2021
DalleRalle: ja det är väl bara modo som fortfarande lirar hockey men jag är ganska säker att det blir w.o i nästa för dem. Vi andra laddar för nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Först skriver Timrå IK på twitter och undrar om någon är sugen på lite nyheter och nu går dom ut med presskonferens klockan 11.

Jag tror vi blivit automatiskt uppflyttade till SHL före Modo och löven
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
nectis: Länk.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
nectis: hahhaha, samma tanke slog mig...

vettefan vad detta kan vara? är storebror lander klar?
får freddan sparken?
är jörgen tillbaka som klubbchef?
jag har inte en blekaste.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
nectis: måste vara någon förlängning eller nyförvärv eller flera. Allt annat torde vara ett antiklimax.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
SuperMupster: borde vara något positivt då dom glatt uppmanar media att livesända. Något dom verkligen vill nå ut med.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: Japp man hintar på Twitter med. Klubbchef kanske inte är så högt odds på?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Nisse på Mon or: förmodligen handlar det om en ny klubbchef.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Ja, kanske ny hjälmchef.. eller skridskochef ;-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: troligtvis är det så. Men det skulle ju kunna vara ett gäng förlängningar på samma gång. Kanske Westerlund, Hartmann och lööke?

Är ju ändå ett gäng bra namn för hockeyallsvenskan som man hoppas ska sända signaler att man jävlar ska vara med i toppen även nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2020-2021
sargad: Hahaha! Jag tar alla positiva nyheter man får så här i svältfödda hockeytider! 😂

ST säger man väntas gå ut med ny klubbchef nu. Aja där dog den spänningen. ☹️
Låst ämne

« · 2048105