1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601388 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
Andersson: jag tror inte strålman är orealistiskt!

Charliejfz: Sörensen är klar för Schweiz sedan en tid tillbaka.

KulltorpsOlli: Första linan i Oskars tappar Rosdahl och Olofsson. Så de lär behöva spelare för första linan men årets prestation lär medföra att de lättare lockar spelare. Intressant att se vad som händer med DIFs trupp, exempelvis Sörensen och Rensfeldt. Kanske övertas de av Klubben, Oik eller Möff.

Andersson: vem blir nästa stora överraskning tror ni ?

tjobba: Haukeland är nära Eisbären Berlin.

tjobba: 2023 blir hemvändarsäsongen

Mina önskemål i prioordning som sällskap till JJ:
1) Anders Lindbäck
2) Johan Mattsson
3) Victor Brattström
4) Henrik Haukeland

Rip Kirby: Vill minnas att näst sista matchen i grundserien var mot SSK borta. Vi flög ner på kvällen när den matchen spelades så resultatet fick jag inte reda på förrän vi landade i Bangkok på morgonen 🙈😅 Vi förlorade den varför en vinst mot DIF sista matchen hemma var ett måste för att slippa spel i kvalserien.

Gooode: nej. Blir ett billigare alternativ med JJ som tänkt etta.

Hur ser det ut med Färjestads målvakter nästa år? Är det Furch och Tomkins som kommer stå? Tänker mig att man kanske kan locka över Hildeby.

Synct: Styrningen av Lander, på passet från Mat Murley, mot DIF säsongen 2010/11 var förlösande. Där och då satt jag och följde matchen hjälpligt online på en uber-svajig lina i Khao Lak, Thailand. Befrielsen när Lander styr in pucken var givetvis enorm och semestern kunde avnjutas till fullo 👍☀️

Synct: Nä fan nu blandade jag ihop matcherna och målen, styrningen var när vi säkrade kontraktet mot Djurgården

Andersson: Mattsson/Johansson vore ett jäkla målvaktspar

Propagandus: Mattsson skulle inte va fel

PontusPilatus: jag blir nog lika nostalgisk som någon annan men han fyller 34 om fyra veckor. Kan vi inte komma undan billigare med ett namn vi även kan bygga på framtiden med? Nya hjältar föds snabbt..

Zäta75: Det är rimligt att ha som målsättning. Det är iaf i jämnbördig nivå med dessa vi kan förvänta oss landa truppmässigt

Charlie2: Missade den, vilken?

Propagandus: Japp mot Luleå, Lander på en snygg styrning framför mål har jag för mig med. Kommer ihåg känslan, gick in och bokade biljetter så fort det gick till hemmamatcherna!

erathoo: det var en viss Lander ;)

Synct: å Sonnenberg petade väl in en kasse så vi vann med 1-0 va?

Mcmac: Visst skulle Lindbäck vara ett riktigt bra namn men samtidigt skulle det förvåna mig om Timrå, även på målvaktssidan, får in ett sådant meriterat namn i den totala spelarbudgeten. Tänker alltså mest ekonomiskt. Förväntar mig inte det. Men det skulle kittla, såklart!

J.J. ska i alla fall vara klar vilket känns viktigast!

KulltorpsOlli: Lag att ha bakom oss nästa år förutom det lag som går upp. Oskarshamn, Leksand, Brynäs, LHC samt Malmö.

Gooode: Skulle älska Lindbäck i Timrå igen! Mitt andraval är Brattström.

{9386}: Tror Oskars, i vanlig ordning, blir brandskattad på en massa spelare till nästa år. Det funkar ett tag, men till slut så kmr man inte att lyckas så bra att fylla på, och då går det fort utför.

Därför är det så skönt med alla långa kontrakt Timrå skrivit. Det säkrar vår existens för ett tag, på papperet iallafall.

Synct: Lindbäck är nog det målvaktsnamn som pirrar mest för mig, är väl åldern ett frågetecken, om man ska bygga något lite mer långsiktigt. Fyller 34 nu i år. Sen tror jag han väljer Brynäs före om han får chansen, men minns när han var en vägg sista matchen mot Luleå 09/10 där vi säkrade slutspel med en poängs marginal.
Här är förövrigt en video med godsaker från ovan nämnd säsong!

Sputnik: Det skulle jag tro, opopulärt att bekräfta att man lämnar mitt under brinnande slutspel.

KulltorpsOlli: Strålande att läsa. Inväntar Råttan namnteckning nu oxå. Jag börjar fundera på vilket lag som kommer få stryka på foten nästa år,? Kan vi få slippa det där brögänget från Oskarshamn som fick friplåt till finrummet? För inte fan åker vi ut med det dom här stjärnorna i laget. Inte en chans.

Jåkkinen: dubbelfel t.o.m - ha ha!

{8179}: Öppna Plånkan nu, sluta fega!

Gooode: Glömmer ALDRIG När HV totalt körde över oss, och Lindbäck stod på huvudet och höll nollan och tog 53 skott.

Linkovich: Torines kommer inte äventyra ekonomin, det kommer inte att hända.

Har en relativt osäker källa, men som påstår att den blir JJ & Lindbäck! Kan det ligga nån sanning i det ? Det är trots allt silly 😁

KulltorpsOlli: hur kommer det sig att Timrå kan anställa så pass många bra och dyra spelare? Genuin fundering som jag har.

Visst det var en fallskärm samt corona (lägre publikintäkter) nuvarande säsong men det känns ändå som ett enormt kliv upp nästa säsong. Sedan hoppas man på typ Dahlén osv också, är det ens möjligt?

Tror ni de äventyrar ekonomin med tex lån eller att de stoppar ner näven i påsen med sparkapital?
Positiv budget?
Har de betalt av flera stora lån så de frigjort större kapital?

Niikeliito: Blir Rattie kvar vilket det nu tyder på så skulle det förvåna mig mycket om det inte blir två år!
Laleggia däremot tror jag blir på ett år.

Bragd-Birger: undrar om det är en tillfällighet att man valt att presentera 3 st centrar de senaste 2 dagarna?

Andersson: Tror ingenting kommer hända med Raja förens Björklöven spelat färdigt då han är namngiven hos dem.

KulltorpsOlli: Trovärdig källa till mig säger att Rattie förlängt med 2 år.

KulltorpsOlli: blir alldeles tårögd när man läser sånt där . Fy fan vilka fina karlar vi har i laget . Älska Timrå!!

Timråit H-sand: ja alltid skönt när det blir offentligt. Och precis som du säger, 2 år dessutom. Tyder ju på att vi bygger långsiktigt. Nubben gör en riktigt snygg överlämning!!!

Timråit H-sand: kan vi hoppas på 2 år på Rattie också tro?

Bragd-Birger: Otroligt viktigt o skönt! Och två år dessutom 👍
Hanzl har vart bra hela säsongen med en peak i kvalet. Bara att vänta in Rattie då som i praltiken är klar.
Förutom två såna klasspelare värmer det extra att se hur de bryr sig om föreningen o den glädje de visar upp! Klass på alla punkter! 👍💪

Dr.Krykov: Ja och Madhawk stod fast vid det i senaste podden med. Är hans lag i slutspel? Tänker det kan vara en anledning inget är bekräftat?

Hur ser det egentligen ut på målvaktssidan ? Raja lär ju lämna , JJ då ?

TD: Fan va Axelssons väska drivit fort nedåt landet
Uppladdat:

500x0-screenshot20220405-121837chrome.jpg

Olli Nomadinen : Rattie är viktigast

Bragd-Birger: Blomman/Erik Andersson kanske t o m

Bragd-Birger: Rattie , en första/andra målis ( JJ stannar väl ? ) och 2 offensiva , snabba backar på det här så

KulltorpsOlli: så jävla najz! Det han presterade i kvalet var überjävla mäktigt.

Lander/Hanzl/Lundin/Blomman. Känns heeelt ok på centersidan nu.

Dr.Krykov: Det är klart nu. 2 år.

- I år var en utmanande säsong med många upp- och nedgångar i spelet, men i slutändan fick vi fira. Jag är glad över att jag fick chansen att förlänga mitt kontrakt här. Det är ett jättebra gäng runt laget som gärna hjälper till med vad som helst, så jag tvekade inte på att skriva på ett nytt kontrakt. Nästa säsong vill jag vara en bidragande faktor att laget går till slutspel och ge fansen slutspelshockey. De var fantastiska hela säsongen och stöttade oss även om vi inte alltid spelade den bästa hockeyn, kommenterar Robin Hanzl.

Charlie2: Gött, Hanzl presenterad snart då.

« · 2325382 · »