Starostenko: Kan avslöja att AIKs ryske målvakt Pavel Khomchenko varit så gott som klar för Timrå - men sedan kom Rysslands invasion av Ukraina och då blev läget såklart annorlunda. Förmodligen fortfarande aktuell men givetvis känner båda parter en viss osäkerhet kring det hela. Har tyvärr ingen uppdaterad information att komma med.
Sv: Silly Season 2022-2023 #2325383 · PontusPilatus 18x20-logogrm.jpg · 35 minuter sedan Starostenko: Kan avslöja att AIKs ryske målvakt Pavel Khomchenko varit så gott som klar för Timrå - men sedan kom Rysslands invasion av Ukraina och då blev läget såklart annorlunda. Förmodligen fortfarande aktuell men givetvis känner båda parter en viss osäkerhet kring det hela. Har tyvärr ingen uppdaterad information att komma med.
KulltorpsOlli: såg det precis - lite tve-eggat, han gjorde en del riktigt bra grejer - men kanske lite fler misstag ändå...men tyckte han varit riktigt bra i Play-Out serien.
tjobba: vågspel att kontraktera ryssar i detta läget.. en hel del kan hända kring deras rätt att arbeta i EU med sanktionerna som bara blir hårdare och hårdare.
KulltorpsOlli: Känns helt rätt och väntat. Men! Zajacs läckra backhandavslut efter Lundins magiska framspelning banande väg i kvalet. Tack för det, Nolan!
Skönt att Zajac inte blir kvar i klubben. Han har verkligen inte alls kommit till sin rätt under denna säsongen och har varit vår i särklass sämsta back under majoriteten av säsongen.
{8179}: Den där 2an kan vara otroligt nyttig dock. Att inte komma in med press, men ändå vill visa vad han går för de 10-15 matcherna han får stå. Kemin med målvaktstränaren kan vara a och o också i det fallet. Lite så känner jag iaf. Vill hellre ha en utpräglad toppback som är felfri defensivt än 2 startmålvakter.
Annaaa: tror att Zajje, precis som många andra backar, led av otydligheten/osynket i spelet. I fjol i Oskars hade han typ samma roll som Lalle hade hos oss i år, och i den rollen - och i det (väldigt tydliga) spelsystemet - gick det väldigt bra. Han gjorde 28 pinnar då, och hade betydligt bättre +/- t ex. Nu kändes han aldrig bekväm, och hans brister i spelet blev dominerande.
Mycket mentalt spel bakom lyftet i kvalet, och klassen på motståndet, men nog fan trivdes spelarna bättre under Antes system. Erixon såg ju också helt transformerad ut.
Så: tack för allt, Zajje. Hoppas du får en bättre säsong i din nästa klubb. Du kämpade på, och i kvalet var du en bidragande faktor till att vi pulveriserade Djurgården.
Och, på temat lämnar: känner redan hur mycket jag kommer att sakna Lodin. En totalt oberäknelig spelare, verkligen på gott och ont. I perioder sprudlande av självförtroende, och då sprakar det om honom på isen. Youtube-mål-faktor: hög. Sen hamnar han i närmast avgrundsdjupa svackor där ingenting funkar, och han mest soloåker och drar på sig dumma utvisningar.
Men det är något med honom och kval. Grym i fjol, grym i år. Perfekt balans mellan kaxighet och uppoffrande tuffhet. Kom under skinnet direkt på djurgårdarna och fick både "Burger" Axelsson och "Gamen" Sörensen att tappa konceptet. Gjorde, vadå, en poäng på fyra matcher? - men trots det en av timrås absolut bästa spelare.
Hade gärna sett honom en säsong till. Närsomhelst kommer han att fullständigt explodera som tung, irrationell och poänggörande forward. Känns inte riktigt redo för NHL, men möjligen kan han - till skillnad från t ex Dahlén - vara en spelare som verkligen utvecklas i AHL.
Hoppas på återkomst i rödvita tröjan! Timrå må bli betydligt bättre nästa säsong, men också liiite tråkigare utan #91.
Nisse på Mon or: Inget är väl spikat förräns trupperna är klara efter sommaren, skulle jag säga. Man kan inte bara plocka bort dem från truppen om de sitter på kontrakt.
Jag är lite gubbig och har svårt att förlåta… Hans snedsteg inför fjolårssäsongen störde mig och har legat där och gnagt lite hela tiden.
Inte mitt beslut att förlåta men jaja…
Kvar blev han och hans högsta nivå är ypperligt trevlig! Vilja baljor och vilka framspelningar han stod förliste i tid och otid!
Angående kvalet nu så är jag lite inne på att individerna köpte en roll som dom skulle ta på isen och det var tydligt att Lodin skulle jobba med fysik och det gjorde han fan med.
Jag tror han kan lyckas bra i NHL. Kommer han till snabbare beslut på isen med pucken så att tempot går upp lite så ser det rätt ljust ut.
Jag chansar på att Lodin kan köra AHL med och där bör han kunna sticka ut ganska tydligt i offensiva delen.
Nisse på Mon or: Liljegren, Alvarez o Carlsson har ju kontrakt-än så länge i alla fall o då ska de ju finnas med i truppen. Är dock ganska övertygad att man kommer bryta med åtminstone nån av dessa. Sen lär det väl också bero på hur truppen ser ut o hur stor den blir. Men nog skulle man kunna ha nån junior istället för Liljegren/Alvarez kan tyckas. Ingen av dessa tre känns ju SHL kompatibla. Så kan ju hoppas nån självmant vill röra på sig också.
KulltorpsOlli: Nej Lijegren framförallt kommer få söka sig vidare, aldrig att han kommer vara ombytt ens. Blir garanterat HA för honom. Alvarez lär få köpa en roll i 4:e kedjan om han blir kvar.
KulltorpsOlli: kanske det. Men enligt Nubben fattas det 2-3 namn. Tror nog att Nubben vill göra klart innan nytt äventyr. Sen beror det ju på hur stor truppen blir.
Torines måste försöka övertala Alvarez att gå ner i lön.. Liljegren kan jag faktiskt se hos oss nästa år i en 4e kedja eller som extra, just för att ha rollen i att stressa skiten ur motståndarnas backar.
Nisse på Mon or: Som jag förstod Nubben så kommer de där 2-3 platserna vara öppna när han drar. Upp till kommande sportchef/sportsliga gruppen att fylla de platserna som finns kvar.
Läste ju nått från Backlund med att man kanske vill avvakta lite marknaden i och med läget i KHL och så.
"Ni säger att lagbygget i stort är klar, har ni ett antal muntliga överenskommelser i så fall?
– Vi har samtal som vi jobbar med men nu är det ju så att i och med att KHL ser ut att stänga kommer många spelare troligtvis komma till Sverige. Det gäller då att samtidigt ha lite is i magen och avvakta, men vi känner att vi har koll på det här."
Alltså tror jag hemvändarna, plus Eronen är klar. Sen har vi faktiskt råd att avvakta lite och sondera marknaden kan jag känna. Skulle det däremot dyka upp spelare som är för bra att motstå under tiden Nubben är kvar april ut, ja då hoppas jag man slår till.
KulltorpsOlli: Kan nog hålla med där. Dahlén är ju snabb i tanken o därmed ett riktigt bra spelsinne o sen ett bra skott som gör han till en bra sniper. Där ligger väl Lodin lite i lä men sen med sin kraftfulla skridskoåkning o sitt fysiska spel med att tacklas o gå in i närkamper så gör det att han vinner puck o stressar motståndarna. I det avseendet är ju Dahlén långt efter. Sett en hel del Sharks matcher o är ju lätträknat de gånger Dahlén smäller på eller går rejält in i närkamper o därmed får han svårt att vinna puck. Dahlén måste bli mycket mer rejäl där om han ska husera i en första/andra femma. Nu gör han det ju bra ändå vår gode Dahlén tack vare sina andra skills men tror att Lodin kan ha större möjligheter att lyckas tack vare det fysiska spel han besitter. Och en bländade teknik finns ju också där. Men sen måste ju Lodin mogna i sitt spel o agera mer lagspelare ibland så där har han ju lite o jobba på. Men blir intressant att följa Lodin o se hur han nu lyckas på campen o sen hur det blir med Dahlén's vara eller icke vara i NHL. Men Dahlén kan mycket väl bli kvar i NHL .
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer