1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604533 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
OlliJanne: fattar inte dem som hellre ser hv gå upp än Modo.

Jag hoppas iaf på Modo. Sedan får de gärna ligga bakom Timrå i tabellen i all evighet.

Tyvärr tror jag de får det tufft mot bajshv i finalen

{9814}: HVs klappor, Modos våg eller Lövens öööööö. SHL gräver guld oavsett vilka som går upp

{9814}: En klappvåg kanske vore nått. 😁

{9566}: Älskar givetvis slagen, men jag kan inte riktigt påstå att jag vill att Modo ska få gå upp. Fast iofs, ser hellre deras våg än HV's jävla klappor hahah

Dr.Krykov: så klart man blir fäst vid Rattie med den säsong han gör hos oss men det är ju mycket för att han får fronta hela Timrås hopp gällande offensiv kraft. Visst vi hade Hanzl och hartmann spottade upp sig bra på slutet men idag står vi ju i ett annat läge också. Vi har fått in tre solida poängspelare av toppklass och förlängt med en till. Varav två centrar (!). Timrå har väl aldrig varit det laget som vinner budgivningar mot dom rikaste klubbarna och att köpa bort sig på Rattie i ett läge där vi definitivt behöver förstärka backsidan och kanske köpa en förstemålis, då är vi inne på linkan-spåret igen.

{9814}: Modo ska vinna! Älskar slagen om Västernorrland! ?

OlliJanne: Om valet står mellan Modo och Löven är det ett ganska enkelt val men ser nog hellre att HV slår ut Modo ändå. Men hade ju inte varit jättetråkigt med derbyn i SHL!

Jåkkinen: En bra målvakt skall ha tur.. Eller nått..
En konst i sig att låta stolparna göra jobbet. 🥸

Sputnik: Ja Endre kan helt klart vara något bra kamp mellan han och Johansson han kan bli en målvakt av hög SHL nivå

The great one: Den som lever får se

Olli Nomadinen : så mycket General portion har jag inte sett som på modos ståplatsläktare ikväll när löven lite turligt satte två ett. Det var många perra fågelholk lookalike.

Sputnik: Stolpen räddade nästan lika många puckar som Endre

Jåkkinen: Men den där Endre ändå. Minns vi hade "otur" mot honom med..

Olli Nomadinen : Ja den här matchen sjabblade Modo bort på egen hand med alla missade lägen

Dr.Krykov: Så lite alltså..

Sputnik: Har hört att han har det dubbla, alltså 600k i månaden.

Sen kommer Rattie ifrån en vagabond-karriär, ifjol va han i ett skitlag i Finland, i år fick han kvala sig kvar, gjorde övervägande av sina mål på smörpass i PP. Han kan inte kräva 400k i månaden.

Angående olika källor hit och dit, det intressantaste är väl vilken som har den senaste uppdateringen från sin källa samt den trovärdigaste. Min källa är från i lördags och då var citat "Rattie är högst osäker" Så vad nubben sa efter match 2 i kvalet ger jag inte mycket för.

{9814}: måste man välja mellan Hv, Modo och Löven så tar då i a f jag Modo. För fullsatta derbyn och för kortare resor...

Olli Nomadinen : Helt plötsligt blev måndagen lite bättre så här på sluttampen;-)
JFK sitter just nu och trycker in virknålar i en Rahimidocka ..

KulltorpsOlli: Som jag sagt så kan jag leva utan Rattie i truppen och tror vi kan ersätta på annat sätt och sprida ut produktionen om det är så. Jag har mest "gått igång" på alla "trovärdiga" källor ikväll. 😅

Lander gjorde min silly ärligt talat, Rattie mer bonus.👍

Löven snubblar sig fram till 1-1 i matcher alltså, i en match där Modo har 5 ramträffar bl.a. Modo har 2 SM-guld. Vill jag byta med Modo?
Nej 😂

Sputnik: Nu vill jag se sjujädra jubel från dig när han presenteras..:-)

Sputnik: men kan erkänna det inte var långt borta då. 😱

Jåkkinen: Haha gick jag inte in i väggen under kvalet så skall jag nog överleva. 😅

Sputnik: Ta en bärs o chilla innan du går in i väggen 😂

KulltorpsOlli: Min kommentar var utifrån att han SKULLE kosta 400k/mån och hur man isf hade tänkt I den situationen. Nu har jag ju fått samma info som flera andra ang att Rattie är klar, så jag ligger inte sömnlös över detta. Skulle det mot förmodan bli så att han lämnar skulle jag tycka det var synd, men jag kommer definitivt inte att gnälla om det blir så. Timrås silly är ohyggligt fin oavsett.

KulltorpsOlli: Hoppas det är "klart" då..
Vi har ju trots allt inte läst nått annat i annan media så bådar ju gott.

KulltorpsOlli: det blir ju onekligen spännande för det uppstår ju hur många chanser som helst men ja, särskilt välspelat är det ju inte. Det är ju bara inse att ante och grabbarna har ställt fram en smörgåstårta deluxe till oss som vi kan mumsa på länge. Jag blir ödmjuk av chansen att få se vårt lag mot Luleå, Skellefteå, Färjestad osv. och slippa flipperspelet mot Almtuna och Mora.

Sputnik: Sålla bland inläggen så ser du att det är klart.

falconuggla: Vi vet vart vi har JJ, vi kommer ha ett betydligt bättre försvar och spel kommande säsong. Jag är inte helt oäven med din tanke att satsa på "billig" målvakt men att man ändå ger chansen på riktigt.

{297}: Kanske fanns det en baktanke med dubbelregistreringen av Endre, ett namn man haft pågång och som man redan då lagt fram ett förslag till? Då visste man ju inte att situationen med KHL skulle bli som den blivit. Men helt klart ett intressant namn som kan fajtas med JJ om förstespade. Varit riktigt bra ikväll i mina ögon. Kostar knappast en förmögenhet heller.

Sputnik: Ja, Rattie och LaLeggia får gärna bli presenterade i veckan så man helt kan slappna av resten av våren/sommaren ;)

Synct: Hur klar? Nubben sagt till dig personligen klar, eller "säker" källa klar?
Har varit många säkra "källor" från båda håll idag, inte klar, klar,inte klar,klar, etc, etc..

Sputnik: Han är klar, jag tänker inte lida i någon ovisshet i onödan.

{297}: Kollar Modo-Löven och växlade även över lite till FBK-SAIK förut. Men så kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att återuppleva förra lördagen igen lite. Och HERREGUD vilken monumental ljudkollission! Sanslöst. Måste vara bland det värsta ever på en svensk hockeyarena. Vilken jävla publik vi har när det gäller!

{297}: Det är bra tryck på matchen, trevligt, men ack vad man ser mycket tekniska brister.
Endre i Löven och Olofsson(inte vår) gillar jag.

{9814}: Vi får lida ett tag till i ovissheten helt enkelt och hoppas vi kan avsluta Nubbens era med förlängning av Rattie. Det vore magiskt ändå. 🙏

{297}: Man saknar inte direkt allsvenskan nej . Chans å hafs o hawaii

Andersson: Tyckte vi var dåliga på att starta uppspel förra säsongen men herregud vad dåliga både Modo och löven är på att ta sig ur knipa i egen zon. Löven är ju rent bedrövliga, dom drar bara puckar på chans i rundeln. Om inte på andra ställen så märker man verkligen där vilken skillnad det är på ligorna.

Andersson: Klarar fan inte av att se den här matchen om jag ska vara helt ärlig, även om man kan njuta av att ena laget förlorar känns det fan värre att behöva se ena lagets supportrar fira hahah. Möter helst Nubben nästa säsong så att säga!

Sputnik: Äh klart att man skulle potentiellt kunna göra laget bättre med annan spelare för den summan det skrivs om här men som sagt vet vi ju vad vi får av Rattie, sen så är jag ytterst tveksam att han kräver att faktiskt bli bäst betald i ligan. Jag vill väldigt gärna ha kvar honom, men åker han till Schweiz blir jag inte direkt förbannad, så länge man slipper se honom i något annat tråkigt skitlag i SHL haha. jaja vi får väl se hur det går, oavsett vad kommer vi ha ett jävligt starkt lag till nästa år och det känns helt jävla underbart!

Det blir en andra sudden i övik också . Hasa Bedrövligt nära att avgöra efter en kvart i period 4

KulltorpsOlli: Endre gör ju en kanonmatch mot Modo idag. Hur många solklara målchanser som helst som han har motat. Om JJ är vår tilltänkta förstemålvakt så är kanske Endre en stabil backup med chans att ta förstaspaden från JJ. Däremot känns det ju hetare med Mattson som förstemålvakt och JJ som backup.

KulltorpsOlli: Haha ja allt härinne blir till sanning idag.
Visste ni att Rattie är klar och har lockat hit Mcdavid också?!!

PontusPilatus: Men vem säger 400kkr per månad?
Vi kanske ska sluta suga in allt som kastas in i chatten?
Alla som jag vet har koll säger att Rattie är klar på 2 år. Laleggia på 1 år.
Kanske vi bara ska avvakta lite nu. Timrå brukar inte presentera alla på en gång.

The great one: Timrå ik omsatte mer på den tiden fler matcher slutspel tror 20 miljoner lägre nu

The great one: klart han är en toppspelare! Har vi råd ska han ju in i truppen. Tror inte han gör färre poäng bredvid Lander direkt. Han lär vara en spelare för den absoluta toppen i poängligan i SHL nästa säsong. Har vi inte råd så kan man ändå tänka sig att vi kan få in något bra för hans nuvarande lönepost.

{9814}: Känner att är det sådana monstersummor så kan vi lika gärna värva 2 st 40 poängslirare för samma peng typ och bredda produktionen istället. Posterboy har vi redan i Lander.

Även om jag inte tror det handlar om dom summorna alltså.
Är det dessutom pengar han vill ha i första hand så blir det nog schweiz ändå.

Han vinner interna poängligan, skjuter på allt, är inte HELT osynlig i 5v5 som vissa försöker påstå och han har blivit en riktigt publikfavorit. Det är också ett säkert kort. Givetvis måste Rattie stanna, jag swishar gärna en slant om han nu kräver såna extrema summor!

{297}:

Det jag menar, en toppspelare förr tjänade alltså bra mycket bättre då än spelare nu. Men svårt det där med lönerna när en del sätts av i pensionslösningar även att veta fullt ut hur det ser ut.

Hur som helst, Rattie ska ha en topplön som den sniper han är. Spelare ingen roll om han är osynlig i 5 mot 5 spelet. När man läser matchrapporten efter en match har han ändå gjort minst ett mål och någon ass.

« · 2329563 · »