Olli Hahl: Eftersom vi redan har Lander, Hanzl, Lundin/Andersson, Blomqvist som centrar är det nog ganska uteslutet. Kändes som ett väldigt löst rykte också.
Olli Nomadinen : Förövrigt väldigt roande att följa JFK aka Bagdad Bob i modoforumet. ALLT, alla situationer, spelet, utvisningar mm mm vänder han till Modos fördel. Humor.
Kommentatorerna Löven-Modo på temat slänga in saker på isen: "Kändes inte sånt vanligare förr? Sluta genast slänga in mynt på isen!" "Joo svårare nu. Får swischa in" 😂
Sam Vigneault i Modo… nån härinne har ju tidigare sagt att han ryktas till oss. Är det verkligen nån som är nåt för oss? Håller han verkligen SHL klass? Jag är schkeptisk… mycket dessutom om det är sant.
Sputnik: Nä, självklart har vi inte den minsta aning hur kedjorna kommer se ut, vi spekulerar och lägger fram olika förslag kring dom spelarna vi har på kontrakt. Det är väl halva nöjet här inne tills nästa nyhet släpps, att spekulera 😁
Sen ser jag gärna som du att det tas in en eller ett par spelare från HA som får växa in i SHL och förhoppningsvis blir fullträffar likt dom spelarna du precis nämnde.
Sputnik: Mantas Armalis till Leksand är ett nyförvärv med vissa svagheter som jag ser det. Han klarade inte av att spika igen mot oss i Playout nu senast. Ingen "vägg" som Leksand värvat således 👍
falconuggla: Kan ju vara så att kedjorna inte alls blir som vi tänkt oss. Jag hoppas Nubben går på Allsvenska marknaden och hittar guldkorn med. Verkligen läge att hitta en eller ett par spelare där med tanke på stöttespelarna vi har i laget nu och att få utvecklas i bra omgivning. Tänker på hur han hade plockat Frödén senast vi åkte ur och hur Skellefteå fick bra träff på Linus, Karlsson som tog steget till SHL från Karlskoga exemplariskt tack vare att få spela i bra omgivning. Jonathan Johnsson ett annat exempel från SAIK.
Karlkvist, Oloffsson och Rosdahl är andra exempel för att ta några från Oskars, etc, etc
Rico01: När det gäller media så har ju de som öht nämnt dem redan utropat dem som Timråspelare nästa säsong ja. Förhoppningsvis är det detaljer i resp kontrakt el nåt som gör att det drar ut på tiden med att offentliggöra det
DenRöda: Byt plats på Johansson och Walli tycker jag, rightare i varje kedja vill jag se! Sen behöver Johansson en "mindre" brunkig kedja att lira i, där passar nog Blomman och Andersson in bättre.
sargad: Ingen är stenklar tills dess att de presenterats officiellt. Man kan ha vissa föraningar med tanke på att källorna som skvallrade om 5-års kontrakt på EP och Wedin visat sig stämma och samma artikel gjorde gällande att både Rattie och Laleggia förlängt kontrakten men jag ser inte dem som klara ännu.
Charlie2: Rattie kommer att presenterar som Hudiksvalls största nyförvärv genom tiderna inom kort. Rattie har en kompis i hudik som han har lovat att han ska spela för dom i ett år och det är enligt mycket säkra källor. En extern sponsor ska finnas med i bilden som möjliggör denna sensation .
Charlie2: Ja alltså det är ju helt orimligt att en klickjagarbranch fullständigt mörklagt en övergång från Timrå till Rögle för ett av de största affischnamnen i playouten
Michael Kapla sägs vara klar för Rögle av hockeysverige/Helsingborgs dagblad. Om nu Rattie skulle va klar för Rögle så tror jag inte jouranlister väntar med att avslöja. Då drar dom ju igen deg på "avslöjandet." Så därav spelar Rattie i Hudik nästa säsong
Sputnik: kan OJ lägga på sig 5 kilo till hösten så tycker jag han kan få chansen. Talangen och skillsen har han definitivt. Minns att EP och Jonte inte var så Hulkiga då dom slog igenom. Men ser väl hellre att han får mogna på sitt spel och mognad lite först. Varför inte i Hudik om dom går upp. Bara en tanke.
DenRöda: vill man ha utveckling på Johansson så borde han spela minst i en 3e kedja. Han måste ha bra omgivning för att lyckas.. ge grabben en chans! Jag tror att han kan ta rejäla kliv nästa säsong. Ge oss en till hemvändare om 10 år 😎
DenRöda: Har dock svårt att se Johansson ha vad som krävs i en 4:e kedja. Saknar fysiken framförallt. I så fall får vi flytta ner typ Hartmann till 3:e formation och Johansson i nån av topp 2 kedjorna. Men han skall ju förtjäna platsen med. Vi kan ju inte spela han bara för att.
Sputnik: för att inte riskera ekonomin tänker jag ändå precis så Blomman-Andersson-Walli och i 4e Johansson-Lundin-Boyce. Förutsatt att Alvarez kanske går vidare eller att han överraskar oss och gör sin bästa säsong för karriären? Det skulle ju kunna vara möjligt. Tycker Johansson har matchats för hårt när han väl spelat också så han bör ju matchas långsamt in i SHL-kostymen precis som Lander,Wedin och Pääjärvi när dom flyttades upp.
DenRöda: Jag hade lite fel, inte jämnbördig denna säsong med Rosdahl och Olofsson. Men ser man till deras debutsäsong förra så är produktionen likvärdig. Jag har dessutom svårt att tro att Hartmann med den omgivningen inte kommer öka produktionen ytterliggare.
Sputnik: Är lite inne på det spåret jag å. Men då är frågan. Vem tar vi in som ny i "bank-kedjan"? 3e och 4e tycker jag är minst lika viktig som 1a och 2a. Defensiven måste sitta galant i år. Hartmann i 3e kedjan under kvalet var helt exemplarisk!
{7744}: Håller med och har sagt det förut. Ser gärna Hartmann i topp 2 kedja. Kollar man produktion så är han jämnbördig med hyllade Olofsson och Rosdahl i Oskars dessutom.
Mina önskekedjor på topp 2 kedjor forwards för att få bra mix med med tuffhet och skills.
Hartmann-Lander-Emil.P
Rattie-Hanzl-Wedin(uppgradering som ersättare till Lodin)
Det innebär att jag i så fall trot det blir nyförvärv för kedja 3-4. Om nu inte det finns ännu mer pengar för spets och flytta ner Hartmann till 3:e kedja. Men tror knappast börsen är så fet
{7744}: vi behöver ingen fler till 3e och 4ekedjan. Pääjärvi är för dålig offensivt, och defensivt har vi fullt. Sedan gjorde han sitt val redan då han gick till Malmö. Han får svårt att få kontrakt i SHL. Blir nog Ha.
Andersson: Även fast oron börjar krypa på, så kom ihåg artikeln med Erixon inför förra säsongen. Då det är utom-EU spelare så krävs det betydligt mer pappersarbete som måste bli klart. (Och om vi minns Paigin så jobbar dom inte snabbast)
T T: tveksamt, men gör han det så vinner vi, det är ju en hockeyestetisk naturlag.
Gött med uppehåll, men mysigt att det drar igång igen. I synnerhet på bortaplan, mot en motståndare som på alla sätt bör betraktas som "bättre än oss". Läs mer
Såg kulltorps svar nu.