palleparling: Med tanke på att Wedda går sönder så lätt så ser man gärna ytterliggare nån spetsspelare in. För det är bara att räkna med att han är borta något under säsong och så mycket spets har vi inte trots allt.
palleparling: man fattar ju vad killar som Svensson och hartmann gör i dom här träningsturneringarna men ärligt, varför tackar Wedin ja till en sån här grej?
Olli Nomadinen : japp Wedin.. vet dock inte status, kan ju vara nå litet såklart! Men med tanke på Didrik historien från kvalet ifjol och hur det slutade så vet man ju aldrig
Leif Öhman : Två saker till och nu behöver jag och Billy hjälp. Skulle till ochmed ta emot hjälp från tonyflinten eller Anders. Vilken agent har Elmeri Eeronen? Soc-bidraget räcker inte för EP premium när man snusar som mig.
Sen undrar jag hur det går med sportchef, tyst som i graven. Slutet sällskap som vet verkar det som, en sekt med Torines i spetsen.
Ett plus med Martinsson är att jag tror han tillhör Eclipse Sports Management precis som Wedda och Emil P. Kan nån kolla vem hans agent är Esnälla boys.
Kanske vet jag en spelare till som är på bordet men måste veta Eeronens agent först.
Dubbeld: Tragiskt nog, ja. Ett mer identitetslöst köpe-lag finns (i mitt omedelbara tycke) inte.
Man ramlar ur, slänger löjliga pengar i en cirkel rint sig, suger upp massvis med importer både inrikes och utrikes, och hyllas. Riktigt genuin skamfläck på hockeysverige. HV hade mycket gärna fått mysa i div 2 eller dylikt.
Håkkybåkky: vet inte. Skulle gissa på standard kontrakt dvs inga outs. Men vet inte. Kallar det ruttet för att han är kass oavsett om han tjänar lite eller mycket. Bättre om Oliver fått hans speltid
Olli Hahl: Skulle gissa på att det är Claes Elefalk som representerar Rattie i Sverige eller åtminstone har ett finger med i spelet. Han och Rattie tillhör båda CAA Sports LLC agenturen. I Nordamerika var J.P. Barry Ratties agent men tror inte det är han som gjort dealen med Nubben. Angående vilket lag Nubben frågar Martinsson från vet jag inte riktigt. Jag vet att det var från Timrå först men har ingen aning nu. Sen får ni ta mina Rattie uppgifter med en nypa salt, inte hört mig för något sen tidigare nämnd dag. Men mina och Billys spekulationer brukar ju vara fantastiska.
Olli Hahl: Rattie kommer att spela i Timrå nästa säsong. Han var överens med Nubben om det efter typ halva säsongen. Problemet är snålkuken som är Ratties agent. Rattie vill spela i Timrå i förstahand. Linköping har lagt upp saftiga bud för honom och det utnyttjar agenten. Var snack om 1+1 kontrakt senast jag hörde mig för men det var två dagar efter avgörande matchen. Rattie pep hem dagen efter säkrat kontrakt.
Leif Öhman : Viktor Liljegren finns dessutom på marknaden men tror inte något lag vill ta över det ruttna kontraktet. LaLeggia 100% klar för en säsong till. Kollade upp Eric Martinsson spåret när jag hade tid över. Han vill avvakta HV71, inte klar alls för varken Växjö eller något annat lag. Nubben ska ha gjort en förfrågan.
Sputnik: får vi in Rattie är jag nöjd med forwards. Lander, EP, Wedda, Hanzl, Rattie, Hartmann och Blomman räcker gott och väl för att slippa kval. Lägg därtill Lundin, EA och Walli
Olli Hahl: Ja absolut. Och nej det har vi ju inte. Men Skellefteå lag ser ruskigt ut med Per Lindholm på väg hem etc. Frölunda och Leksand storsatsar med etc.
Jag tror att Rattie blir sista spetsforwarden in. Jag skulle dock gärna se nån hyffsad forward in mer som man kan sätta med Lundin i en 3:e kedja. Kanske gå på nån HA spelare som är god för en 30 poäng i allafall.
Bara Leksand som gjort mindre mål klart det här inte håller med 32 matcher kvar måste ageras annars kommer det bli ras ner till botten. Utan Johansson Dalle Genborg Didde har vi legat där redan i botten. Totala fiasko värvningar på ... | Läs mer