Man vaknade och fick detta klipp (se länk) skickat till sig från en kompis i Linköping. Man trodde man hade drömt om att Rattie hade lämnat när man vaknade. Ingen mera keep on rocking i NHK. Jag spyr.
KulltorpsOlli: såg just Rattie-gate nyheten och har full förståelse för att det lär vara ett gäng sidor med arga inlägg. Vad mig anbelangar så hoppas jag Rattie kommer ösa in lika många mål som SebbeO gör i Modo.
Sputnik: Eftersom man ändå var med på Rattie till säkert 250k eller liknande så är vi ju ändå ute efter spets och för dom pengarna kommer vi hitta det. Det innebär ju också att Ante och CO förstår att mer spets måste in så det känns tryggt. 🙏
Sputnik: Vad är planen för en sådan som Noel Edfeldt? – Planen är att han ska vara med och tävla, så får tränarna se hur han står sig. Sedan är han i utvecklingsfasen och behöver istid. – Vi hoppas på en bra försäsong med honom, precis som med Oliver (Johansson). Så de är med och kämpar om platserna. Kan det bli aktuellt med utlåningar för dem? – Ja, det tycker jag är viktigt att säga. Om det är utlåning eller om det är spel med J20, det kan vara olika. Men de behöver få doppa skridskorna på isen så mycket det går.
Hoppas verkligen på utlån till en hockeyallsvensk klubb isåfall. Stor skillnad på J20 och seniorspel.
Ja, som jag skrev efter slutsignalen i M4 så hade jag valt Hanzl före Rattie om man vart tvungen att välja. Men klart som tusan att man gilla Rattie och det han gjorde på isen!
Men ska Rattie nu ersättas tycker jag det finns bra många alternativ som inte känns helt orimliga, typ Nicklas Jensen och Teemu Pulkkinen. Men samtidigt tror jag man kan hålla top-6 platserna öppna ända fram till sommaren. Ett ytterligare alternativ är att cementera O.J i andra linan nu när hans skola är över och verkligen kan leva proffslivet fullt ut.
Summa summarum är jag helt okej med att Rattie svek timrå. Tror dom pengarna kan hjälpa oss avsevärt bättre
Niikeliito: låter bra till viss del det där, men skall det vara juniorer så skall det ju vara sådana som är tillräckligt bra med. Håller fast vid att Oliver Johansson måste växa på sig i HA tex. Edfeldt kan säkert få gå in på 8 backar till början.
Boyce får va kvar men Morten Madsen som nämns i artikeln måste ju lämna. Platsade ju inte ens i förra lageys trupp i kvalet
Att det är mindre trupp tycker jag dock är positivt. Hellre kvalitetspelare, alltså jag förstår att vi inte kan värva bara spets, men höja kvaliten i alla kedjor från föregående säsong så att säga. Vilket vi kommer göra på topp 6 till att börja med, även om det finns några hål där att fylla.
– Nej, det har vi inte. Det får hellre ta tid så det blir rätt, än att det går för fort. Ante är den som tittar mycket på spelare och jag är den som håller i trådarna och försöker få ihop det med budgeten och ekonomin. – Vi får otroligt många förslag på spelare, vilket troligtvis alla sportchefer får. Men vi har också kommit väldigt långt.
Niikeliito: Viktor Liljegren är en av spelarna från fjolåret som fortfarande är kontrakterad. Han hade en tung säsong ifjol där han hade svårt att ta plats. Hur hans framtid ser ut är oklar. I dagsläget ryktas han vara på väg bort från Timrå IK. – Jag vill inte gå in på specifika namn så, men vi ser absolut över hela truppen. Alla vill ju spela ishockey och Viktor fick inte så mycket istid förra året ... vi pratar med alla spelare och tittar på hur vi kan gå vidare framåt.
– Det är inte helt spikat hur många spelare det kommer vara i truppen, men det kommer vara färre än förra året, säger Jonas Torines.
– Vår strategi är att vi ska fokusera mycket på hemvändare och mentorsspelare som kan visa de yngre hur det fungerar både på och utanför isen. Sedan ska vi hitta utvecklingsbara spelare som vill ta steg. Där ingår våra egna juniorer så klart.
Barkborren: rattie kommer nog vara bra för lhc, men tror inte han kommer ligga på samma nivå som den gångna säsongen. Tror mycket låg i kedjekamraterna. Vi får tacka rattie för denna tid och lycka framåt.
DenRöda: Om din konspirationsteori skulle visa sig stämma får gärna Markus Nurmi ta följe med Eronen och Pärssinen. Men tror sannolikeheten är minimal att någon fler utöver Eronen kommer ifrån TPS.. Hoppas magkänslan är fel!
Jag vart hånad när jag påstod att rattie blivit erbjuden 400 i lön. Nu landa han i LHC för 375... timrå erbjöd en bit över 200. Så klart han drar! Money talks. Han är inte värd 375 heller...Men jag är rätt säker på att TIK har lite godis i fickan. Håll I håll ut 😎
Söderöver: Jodu och det var jag som var där och lugnade er. men sägs att Cluben la fram nästan dubbelt upp vad ni kunde erbjuda Rattie, och rattie valde pengar istället för att spela för timrå..
väldigt lustig känsla ändå, när han har utryckt sig att han har velat/vill spela med Lander istället då gå han vidare till Linköping.. då är det bara en person som är ute efter pengar, bättre att ta in någon som tänker mer än bara på pengar då i mitt tycke
ush vad äckligt, han hade fått troligtvis samma roll i Timrå som han hade förra året, och med truppen ni har nu så kommer ni och linköping byta plats i nästa år, fast rattie kanske vill spela kval igen?
Grejen med Rattie är att han möjligt peakade i Timrå och det finns inget mer att kräma ur. Andra året är alltid svårast och han ser chansen att tjäna grova pengar i LHC och därav det valet. Hans givna plats i pp hos oss kanske inte var så given längre i och med Wedda och EPs intåg. Ersättare till Rattie borde bli en spelare med stabila säsonger i bagaget från KHL, Schweiz eller annan toppliga. Rattie är en bra spelare och härlig attityd men jag tror vi kan få in en mer namnkunnig på hans plats.
Stryparn: Nämn aldrig Ty Rattie, blir äcklad. Han har gått till en klubb utan identitet, en riktig skitklubb, hoppas den plastklubben åker ur dit dom hör hemma.
thorwald: Men kom igen - visst det kan finnas anledningar vi inte känner till men knappast att Ty med fru skulle ha skaffat sig en massa vänner i LINKÖPING under det knappa år de varit i Sverige :) och då samtidigt uttryckt hur fantastiskt bra det är i Timrå.
Det är inte heller så att han byter upp sig hockeymässigt. LHC kommer vara bakom Timrå. Han är en hockeyhora - och det är ju småtrist men helt ok, we owe him a big one, men försök inte släta över det och krysta fram osannolika anledningar.
Olli Nomadinen : vart är alla idioter som sa att det va HELT klart och kallade allt och alla ett och annat som sa att de inte var klart? Vart är dom? Och dom säkra källorna vart är dom? Eller vilka var dom? Ja hallå
sargad: Det Timrå presenterade kanske inte kändes intressant. Rattie ska ju ha trivts i Timrå så den biten var det nog inte. Men kan ju varit både sportsligt, lönemässigt eller att miljöbyte passade både han och flickvännen när det gäller gemensamma vänner m.m. Jag hoppas man gav ett redigt kontraktsförslag för det tycker jag ändå Rattie förtjänade med tanke på säsongens insats. Sen att man inte hakar på i en budgivning det har jag all respekt för. Men nog ville man ha kvar Rattie, det sa ju till och med Nubben.
Anser det inte som ett så stort svek om han byter klubb efter en säsong och inte fick något bra kontraktsförslag som kanadensare dessutom. Är en bit kvar till S.Ohlsson på Quislingmätaren.
Per HApps: Nämen visst är det så. Får han en betydligt fetare plånbok så tar han det, i likhet med många andra spelare ska sägas. Och hade han valt stålarna i en annan liga antar jag att majoriteten av oss Timråfans hållt honom fortsatt högt. Fine. Men att gå till en konkurrent som vi mycket väl kan fightas med runt något av strecken till vintern känns ju inte bra och respekten och eftermälet för Ty blir ju därefter. Man kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar = kvissling. Tror ni någon står och håller upp "tack för allt Ty" banderoller när han sätter ett pp-mål för slakabönderna i Isladan till hösten och sedan gör sitt patenterade målvrål?
Ty - Vilket litet svin, men så funkar det ju. Men jag förstår ändå inte helt fullt ut. His in it for the money, såklart, men får han så mycket mer i Linköping? Rent sportsligt är det ju en chansning - han är kung i Timrå och känner klubben och känner till att Timrå får grymt lag nästa säsong…hmmm Det finns ju ingen garanti att det blir succé i Lhc och då kan han spela ner sitt marknadsvärde om han vill vidare - LHC måste betala sjukt bra
Per HApps: Det vet jag… men jag är ändå riktigt pissed när det rör sig om tio tusen hit eller dit… framförallt när han är vän med flertalet i laget. Hoppas LHC flyger all världens väg… men jag tackar Rattie för denna vinter och vill aldrig se honom igen i klubben. Sån är jag… o det vet du 😊
KulltorpsOlli:Timrå bygger en stomme nu, en stomme för att etablera oss i SHL. Tror du att Rattie någonsin var en tänkt del i den stommen? Spelare som Rattie plockar vi in i juli typ
F.ö vill jag säga att det var länge sen jag var så förbannad som nu… Men varför vara förvånad när pengarna styr? Det är bara vi supportar som är lojala ända in i döden… en spelare fattar inte vad vi lägger ner i känslomässig kostnad öht för klubben i vårt hjärta… Några har visat det nu när dom återvänt… Råttan… du är inte välkommen tillbaka i mina värld!
Per HApps: 2 minuter är en evighet i sammanhanget, jag hade gjort det på 30 s. Ratten är en hockeyhora och försörjer sig som en sån. Fäller inte en enda jävla tår för honom
KulltorpsOlli: Timrå IK går före alla spelares anspråk. Klubben går före allt annat… om LHC vill betala så oerhört mycket för Rattie så får dom göra det. Rattie är en legoknekt i min värld… tack o hej om du inte känner nånting utan du är ute efter pengarna. Han är inte heller välkommen tillbaka öht någon mer gång... i mina ögon. Däremot ska han ha tack för detta året… tack o hej!
Sputnik: Nä, det här sög fetballe de lux. Till LHC dessutom. Enligt vad jag hört så är det Ratties jävla agent som vill kräma Max av Rattie. Det luktar surfisk om hela grejen
Jag undrar om vi inte ibland glömmer bort att vi har ett motståndarlag på andra sidan som inte vill att Timrås stjärnor ska åka 8or runt dom. Kan det vara så som Leksands huvudtränare sa inför matchen, att EP och Dahlén är bra ... | Läs mer