1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581124 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2022-2023

« · 2361648 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2022-2023
Synct: TIK är som lillebrorsan som vill visa alla sina nya leksaker för storebrorsan som pappa Cmore betalat på kredit med kortet. :-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Nej Dahlén är ingen utomeurope... han är en utomjording!!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Olle: Hahahaha..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: vore kul att veta just hur mycket pengar som måste upp på bordet för att Dahlén ska välja den sämre hockeyn och sämre marknadsföringen i alperna. Tycker det vore ett ologiskt karriärval för honom om målet är NHL men vem vet. Med vår tur så kommer det väl bara ut en nyhet i expressen att han signat på för nån clownklubb i alperna för 32 ton gammalt naziguld och sen står vi där med hakan i bordet. Det är vad jag mentalt förbereder mig på.

Som lök på laxen sitter Dahlén på bänken i Schweiz under hela vår slutspelsjakt i år och vi missar den i en match mot typ Malmö där vi skjuter 72 skott men förlorar med 0-1.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Icing-Ove: Och ni kommer aldrig riskera att göra det heller, måste kännas skönt, att simma där nere i tryggheten HA.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
hanzon: Jag säger bara 14 saker: "Ett lag kommer att åka ur SHL och det är inte MoDo!! HiHiHi!! HaHaHa!!!"
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Stridh du är snart inte välkommen tillbaks...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
hanzon: Ok. Nå, Dahlén är ju ingen utomeuropé
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Zäta75: Finns absolut inget där som ger vid handen att NHL inte längre skulle vara aktuellt. Det är antagligen precis lika mycket, eller lite, aktuellt som tidigare. Men för var dag som går med tystnad ökar antagligen våra chanser
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Zäta75: Den Schweiziska ligan har fullt för utomeuropéer
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tikarn97: Från Expressen premium om Dahlen. Håll tillgodo.

Jonathan Dahlén är fortfarande på marknaden.

Efter säsongen i San José så eftersöker han ett envägskontrakt i NHL, som hittills har uteblivit.

Allt mer har därför pekat på att han väljer spel i Europa.

Dahlén hade bud från Fribourg-Gottéron i Schweiz, men det var för svagt och de fick nobben.

Sedan finns det en hel hög av klubbar hemma i Sverige som visar intresse. Något bud har dock inte kommit konkret, mer än att klubbarna som söker forwards har signalerat ett intresse. Henrik Stridh som är assisterande i Luleå har bland annat deklarerat att man finns om han vill. Klubben har dock inte kommit med något bud och man tror väl egentligen inte riktigt att Dahlén ska välja annat än Timrå om han spelar i Sverige.

Det är också det troliga.

Timrå har förberett ett rejält bud om Dahlén ger tummen upp.

Han tränar redan med laget från och till under försäsongen och känner de flesta inom föreningen.

Den klubben det skulle kunna bli ute i Europa är Zürich.

ZSC Lions har visserligen fyllt alla sina sex importplatser just nu, men uppgifter till SportExpressen säger att en av importerna är skadad och det kan handla om en längre frånvaro.

Skulle undersökningen visa att så är fallet så öppnas en plats där, med Rikard Grönborg som tränare.

Den klubben är också ekonomiskt starkt och skulle kunna komma med ett ordentligt bud.

Men ännu är det några veckor bort innan Dahlén slutgiltigt bestämmer sig vad han ska göra den här säsongen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tikarn97: Men nä, katastrofval karriärmässigt tycker jag om han väljer NL, helt enkelt bättre nivå i SHL även om NL har sina spetsspelare per lag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tikarn97: "Han kommer få ett erbjudande om det visar sig att den här spelaren i Zürich är långtidsskadad"

Det där är ju helt och hållet dina ord, även om det är troligt och att dom kanske gör det.

Alla här inne har inte Expressen Premium, kanske är schysstare att inte totalt vrida och vända på Hökens ord om du nu går efter hans uppgifter.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Pyrret: Det kan man säga, silly är kul! ;) Men det är möjligt att det gick lite snabbt efter att jag läste artikeln men det går inte att sluta tänka på att Zürich kan vara ett hinder.. Förhoppningsvis får vi veta snart vart han tar vägen! :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tikarn97: Men det här är alltså helt dina egna spekulationer.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Synct: Han kommer få ett erbjudande om det visar sig att den här spelaren i Zürich är långtidsskadad, han spelade i NHL förra säsongen, otroligt skicklig framåt, klart Zürich lägger ett bud på honom isåfall, sen är det upp till honom själv att bestämma, jag ser det som osannolikt att han hamnar i Schweiz oavsett just nu, känns allt för tidigt, möjligen efter 30-årsåldern när man vill tjäna cash! ;)
Låst ämne


Sv: Silly Season 2022-2023
Tikarn97 Finns det här att läsa någonstans?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tikarn97: Fast nu läste jag hökens inlägg, du är lite snabb på knapparna. Det står inte mellan Timrå eller Zürich öht, det står bara att det eventuellt kan finnas en plats där, står väl inte ens att han har fått en bud därifrån eller något öht.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Synct: Verkar inte bli erbjuden ett envägskontrakt som han var ute efter, så det är nog uteslutet, det är de två klubbarna som är aktuella enligt Höken, mycket talar för en återkomst dock, vad ska han till Schweiz och göra nu?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tikarn97: Trodde det stod mellan NHL och Timrå, nä det gillar man inte att höra.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Står mellan Timrå eller Zürich enligt Höken ang Dahlén, Zürich har kvoten fylld på sex importer, men en utav de sex ska tydligen vara skadad och ska kollas upp för en undersökning om hur länge spelaren blir borta, blir spelaren borta längre än förväntat så lär Zürich erbjuda Dahlén ett kontrakt med en stor summa..

Spännande att se vart det tar vägen!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: och bättre tränad än nånsin! 💪
Låst ämne



Sv: Silly Season 2022-2023
Pyrret: Lagom ångest på Jonte om han chansar på ett tvåvägs och hamnar i AHL, "What could have been at home.." Nä det kommer han aldrig göra.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Synct: Givetvis inte. Vore hål i huvudet att i JD sits ta ett tvåvägs.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Timrå Isstadion: Dom som är uppe på 1 miljon dollar har ju envägskontrakt i NHL och blir nedskickad. Dom kan man ju inte riktigt räkna in kan jag tycka. En medioker spelare i AHL tjänar nog lika mycket där som han skulle göra i HA, lite mer kanske.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tom Topp: Tom större än damerna, den såg man inte komma…
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Synct: Nya spelare tjänar mellan 50 och 60.000 dollar medan de stora namnen lätt plussar 150.000 och i vissa fall når upp till 1 miljon dollar per säsong. Där är ändå inte HA och i det senare fallet inte heller SHL...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
jå1: alldeles rätt! Störst i Ångermanland!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tittar tillbaka på STs livesändning av ispremiären, under träningsmatchen innan 2-2 målet så är det verkligen som om att kamerapersonen somnar; Kameran har fokus på en puckfrizon och sen börjar sakta röra sig mot pucken och hinner ej få med målet.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
thorwald: ja AHL är en pissliga. Conny Strömberg skulle ha gjort typ TUSEN poäng PER SÄSONG, enbart i PP, om han spelat där
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Synct: Jo jag har för mig det också, men att det kan variera rätt mycket. Vissa av de bäst betalda har typ som de lite bättre betalda i SHL. Snittet är dock betydligt lägre i AHL. Nu tror jag Dahlén oavsett ändå är väldigt osugen på att lira i AHL :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
thorwald: Nej, löner i AHL är extremt mycket sämre än SHL. Mer Hockeyallsvensk klass om jag inte är helt ute och cyklar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tigerhjärta: Ove säger att MoDo är störst av alla
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Apropå löner. Som jag förstått det är löner i AHL i paritet med SHL eller kanske snäppet under till och med. Så ett fett kontrakt i SHL med Timrå är nog monetärt fördelaktigt jämfört med ett tvåvägskontrakt som med stor sannolikhet betyder mestadels spel i AHL. Nu tror jag inte det är det som spelar roll för JD men ändå. Envägskontrakt är det osannolikt att det blir, då är frågan vilken typ av tvåvägskontrakt han möjligen blir erbjuden. Ifall han får "garantier" att han har stora chanser att slåss om en plats i NHL så kanske han kan nappa på tvåvägs, men jag tror det ska till väldigt speciella omständigheter för att det ska vara lockande för JD. Känns mycket troligare att han spelar för Timrå, men med NHL-klausul i kontraktet.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Timrågogogo: Vi ligger förhoppningsvis något högre upp i hierarkin än modo. Men lätt att glömma, MoDo är ju Sveriges bästa hockeylag, eller?..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tigerhjärta: ja Luleå ska ju in med grym kvalitet om de ska ligga i topp även i år så de lär nog öppna börsen. Sedan länkar ju modolojderna samma spelare som er typ så även de kanske är med i racet 😄
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Timrågogogo: Ja vem och vad som kommer locka mest. Pengar, rollstorlek osv. Tror Luleå, FBK & SAIK är de lag vi främst tävlar mot. Spännande minst sagt!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tigerhjärta: det blir pengarace mellan er och Luleå för de sista forwards som ska in med riktig spetskvalitet. De bästa fyller på i Schweiz så blir spännande vad som blir över till SHL. Sedan har väl Frölunda och FBK ett par platser kvar o fylla också. Blir det ett gäng oprövade AHL-knektar till er tro?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
kulltorp: Att folk ens dividerar i att Jonte skulle välja annan SHL klubb. Han har ju sagt nej till bud från Schweiz, så NHL eller spel i Timrå är det nog som gäller. Annars hade han ju valt Schweiz som sagt om det handlat helt om pengar.

Madhawk sa ju att det bara är Timrå som gäller i SHL, där har nog syster Johanna Dahlén en del förstahandsino trots allt som hon nog delat med sig av.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Sluta jiddra! Att ni orkar lägga energi på att Dahlén ska spela för ngn annan SHL klubb. Låt inte trollen dra igång er.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Smokey: Håller med, hade gjort för ont att ens tänka på hockey. Hade inte ens kunnat tröstdricka för då hade jag bara tänkt på Småland och HS.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023 Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tigerhjärta: Då gör jag som Smokey, lägger ner hockeyintresset!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
För er som inte har ST
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Tigerhjärta: Finns inte på världskartan ;)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
nectis: om Dahlén skulle skriva på så känns det som en jäkla tur att Rattie flyttade!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023
Smokey: Brynäs letar forwards, Dahlén passar fint in på den profilen ;)
Låst ämne

« · 2361648 · »