1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604425 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
Tigerhjärta: finns absolut mer att hämta hos den grabben, med en bra försäsong och rätt kedjekompisar kan han göra succé.

DalleTIK: Stämmer. Han hade en helt okej säsong verkar det som!
Uppladdat:

500x0-pressen.jpg

Nisse på Mon or: inte i TIK 2022/2023 i a f

Men vad tror vi om Strandberg från DIF då? Eller har vi redan den spelartypen i Hartmann? Vore ju bra om vi kunde få in nån lite rivig jävel i 2a kedjan, gärna nån lite grisig som retar gallfeber på motståndare

Var det inte någon Modoit här som sa att Emil P var Modoit?
Uppladdat:

500x0-screenshot2022-04-09-13-55-15-874comandroidchrome.jpg

Rico01: Ja, vad brukar du och dina kompisar prata om? Tror inte det är mer än så.

DalleTIK: Då är det nästan ett måste att värva in Press nu om han är på uppgång. Lär ju vara bättre än Bohm alla dagar i veckan.

Villervalla: Han var väl Modoit som barn som jag förstått det, både han och brorsan tror jag väl?

OlliJanne: Jag tror vi kan glömma någon mer forward, Rattie, Bojan och eventuellt Walli som eventuellt förlängs, det blir nog ett par backar och en målvakt, sedan är det nog klart om man inte får ett jättehugg på någon.

Villervalla: Walli har redan kontrakt över nästa säsong va?

Villervalla: Walli har redan kontrakt...

Villervalla: Jättehugg = Dahlen 😎

Synct: Bror hans är väl Växjöit?

Puckat: 11 forwards på kontrakt just nu.
Kommer vi gå in med 14-15 forwards även denna säsong tror ni? Vet inte om Boyce blir kvar men Rattie in räknar jag med. Så 1-2 forwardsplatser borde vara öppna i allafall? Spännande att se vilka det blir utifrån då.
Har svårt att se att man förlänger med Madsen sen lär ju Liljegren dra så då kan det ju öppna sig ytterliggare i truppen.

Avskum: Är det någon som är ”Växjöit”?

RasmusVS: Stefan Edberg

Följer ni västra stå på insta? Giller idén om att bygga om ingångarna till ståplats, flytta ut dom åt sidorna för att få en mer centrerad/kompakt klack. In och kika, gjort en bra photoshopbild så man ser hur det kan tänkas se ut!

Rico01: Hörde Mattsson redan på kvällen då vi bleva klara från folk med ”insyn”. Lär vi bli där vi landar.

Puckat: Naturligtvis har han det, jag som var lite snabb. Med Rattie och Boyse blir det 14 forwards. Jag tror det blir stopp där, eventuellt en till som blir sent.

falconuggla: Är det kontor bakom västra stå? Tänker att man kanske kan flytta ut väggen 2 meter för att gör plats för 400 fler åskådare?

Sputnik: 12 är det väl?

RasmusVS: Lag man håller på som barn, är extremt tveksam att Elias Pettersson växte upp där hemma i Ånge och höll på Lakers i allsvenskan, vore märkligt.

DenRöda: Vet ej hur det ser ut bakom västra stå och väggarna runtomkring. Men vilken vägg menar du att du vill flytta?

falconuggla: Jag tänkte på väggen bakom västrastå. Att bygga ut kortsidan där.

Synct: Med tanke på denna intervju så är jag övertygad om att han åtminstone håller Timrå starkare än Växjö:

DenRöda: Är inte det en yttervägg? Känns som ett rejält jobb att flytta hela den väggen? För är det yttervägg måste ju även tak byggas om?

falconuggla: ja det har du nog rätt i. Tänkte att ett större gym samt kansliets kontor och större "konferenslokal" kan byggas på taket mellan Lill-strimma och stora hallen. Och att man sedan bygger ut taket/vägg så kapaciteten kommer upp över 6500 kanske. Men det blir säkert sjuka pengar att investera i.

DenRöda: Bra tanke, men som sagt förmodligen sjuka pengar. Ser gärna en flytt av ingångarna till västra stå till en början. Sen kanske dom inte måste vara så jäkla stor som dom är idag? Vet inte hur det ser ut rent säkerhetsmässigt, men känns som det borde gå att ha mindre ingångar. Då skulle man kunna få in folk för att komma upp på 6000 platser

falconuggla: Det är nog det bästa som kan göras nu😁

falconuggla: En balkong ovanför stå tre rader eller så skulle nog funka också, går troligen förlänga på sidan mot pressläktaren också.

Villervalla: Det kan ju vara en fördel att se över alla möjligheter nu då vi troligtvis går mot ljusare tider. Populariteten lär ju ökas markant efter senaste matchen med trycket och känslorna som var.

Tigerhjärta: vill ni ha en spelare med dåligt kroppsspråk men med fina handleder så kör på. Det är tyvärr dålig bang for the buck.

Villervalla: 11 på kontrakt just nu. 13 om boyce och Rattie blir kvar. Alltså typ 2 forwardsplatser kvar då Liljegren lär försvinna.
Uppladdat:

500x0-screenshot20220409-142122.png

Tigerhjärta: Kan bli bra. Som det såg ut i Timrå så är det ingen spelare som kommer att styra om skutan när det går tungt, men i rätt omgivning så är han bra utan puck - duktig på att skapa ytor åt kedjekamrater genom att göra åkningar mot mål osv.

DenRöda: Helt klart! Och som Nubben sa inför sista matchen hemma, "vi hade kunna sålt 10-12 tusen biljetter". Med veckan som varit med hemvändarna och vad det ser ut som en ljus framtid så känns det som att man bör satsa och bygga om/bygga nytt för att få in fler folk i ladan. Siktet inställt på topp 10 och slutspel gör nog att intresset ökar rejält också. Allra helst när slutspelet drar igång.

falconuggla: Kan ju vara smart att bygga upp en stark ekonomi och fortsätta satsa på spelartruppen först 😊 Men byggnationer kanske är en kommunfrågan?

Sputnik: Nervositet börjar krypa fram hur det blir med Rattie. Hoppas han blir presenterad redan på måndag morgon. Man hade ju börjat släppa denna nervositet helt men nu kryper den sakta tillbaks 😬 Laleggia vill jag även se presenterad redan på måndag.

Jåkkinen: Ja det är ju kommun som äger arenan? Bygger dom ut, så kommer hyran höjas antar jag. Det blir ju lite winwin. Men tycker att vi ska vänta tills nästa säsong för att öka platserna utifall att det blir flopp i år både spelmässigt och publikmässigt.

Jåkkinen: Jo självklart! Men samtidigt, mer folk- mer intäkter 😁 Mycket möjligt att kommun har finger med i spelet kring ombyggnad, ingen koll där.

DenRöda: skillnaden mellan 5800 och 7200 handlar nästan om 400k i intäkter. Men först ska det ju vara en säsong med fullsatt arena innan kapaciteten kan höjas.

Och nu fotboll ....Spelarna i Hammarby fick hjälpa till att skotta planen , 8 minuter försenad start i / mot Sundsvall

falconuggla: Eftersom Kommunen äger arenan så har de nog rätt mycket att säga till om gällande ombyggnationer.
Men att bygga om västra stå med ingångarna verkar ju vara ett stort önskemål, så kanske börja där om det är möjligt i allafall.

Vi hoppas på stort sug kommande song och slutsåld arena föertal ggr så kanske det blir ett angenämnt problem. 🙂

Sputnik: Man borde även bygga en till resturang/pub under någon av långsidorna där det är ett lite större område med kioskluckor idag.

Sputnik: I vanlig timråanda är det där med uppdateringar inte deras bästa sida. Emil P saknas på det kortet.

Villervalla: My bad, tänkte jag tog senaste uppdateringen.
Hur som haver lär det finnas nån plats öppen då jag tror Liljegren drar som sagt. 14 forwards är ett måste i allafall.

Sputnik: Tror dessutom Alvarez lär röra på sig. Har svårt att se han gå in på 4 kedjor när kravbilden lär höjas.

Sputnik: jag är nog mer inne på att han lär köpa en roll i 3-4e och casha in sina 140 lax/mån.
Och blir nog onödigt dyrt för oss att lösa ut och ersätta

OlliJanne: Tänker mer om han tröttnar. Ser hellre nån mer intensiv spelare ta hans roll. Behöver inte ens vara en dyr spelare i min bok. Tanken är väl inte att vi gör oss av med Alvarez, snarare att han kanske tröttnar själv att sitta på bänken.
Svårt att se Lander köpa hans kroppspråk mellanåt med att glida i hemjobbet.

falconuggla: får vi Rattie och LaLeggia samt Eronen nästa vecka kan vi sitta något så när lugna i båten.

« · 2327511 · »