lungan: Såg i Aftonbladet han redan börjat ringa agenter i HVs räkning dock. Tedenby var det som det handlade om. Men förhoppningsvis ligger största fokus på Timrå än..
bar mofftak: hade ju varit fint om vi hade en sportchef på plats innan vi släpper iväg nubben att springa HV71’s ärenden. Men det här lär väl ha varit med i handskakningen med Timrå, han sätter Timrås trupp och lovar att inte dra i timråspelare och i gengäld kan han lalla runt i övik just nu. Kan tycka att det är helt ok faktiskt.
Kommer inte bli lugn förrän Rattie har signat. Har hört raka motsatsen. Hitta en ersättare för Rattie med den spetskompetensen och rightskytt han visade sig vara, det är inte det lättaste. Dessa växer inte på träd. All prio från klubben och fansen borde vara att få Rattie att skriva på nu. Har alla skrivit till Rattie att vi vill ha han kvar? Om inte dags nu.
The great one: Kan känna att handlar det om 400k-ish Så är jag tveksam ändå. Så dominant var han inte i 5 mot 5 spelet. Kvalet mot DIF är en sak, men nu kommer vi inte möta dem i 52 omgångar. Han kommer inte få samma speltid i 5 mot 5 heller med alla hemvändare. Så jag tycker sportsliga ledningen gör rätt i att hålla fast vid en summa och inte gå in i nån extrem budgiving.
The great one: Beror väl på om vi tömmer börsen helt på köpet.. våra hemvändare är väl god för ca 40 poäng var så att säga redan. Även om jag hemskt gärna behåller Rattie som sagt. Hoppas vår oro är i onödan och kontraktet är signat redan. 🙏
Sputnik: Vår börs borde vara rätt tom nu. En lön på 400k innebär väl en lönekostnad på över 6.5 miljoner så det blir nog svårt att få plats med. Man får hoppas det ordnar sig på en lite rimligare nivå.
Det här är anledningen till varför jag aldrig tar ut något i förskott och säger att det är klart innan det är officiellt. Mycket kan hända, särskilt om det handlar om muntliga överenskommelser. Vad som är sant eller inte lär vi aldrig få veta tills det kommuniceras från officiellt håll. Silly season i ett nötskal.
bar mofftak: Ser man till vad vi fått in i hemvändarna plus fått behålla Hanzl så kan jag nånstans känna att vi borde kunna hitta nån annan rightare som är god för 40 poäng i den omgivingen. Om det skiter sig alltså. Det som man känt är mervärdet i Rattie är ju att han har verkat haft hjärta för Timrå och brunnit för det här och är en naturlig målskytt som kommit in rätt i föreningen redan. inte en chansning på samma sätt.
Hur mycket hjärta han har visar sig väl under närmsta tiden. Tror andra lagen vill ha snabba svar för att gå vidare med andra spår annars. Kommer garanterat ut i media snart i så fall ändå.
{9630}: Nej Söderberg i Malmö har runt 400k och det är externa finansiärer bakom den lönen. Har ytterst svårt att tro på att Linköping med sin ekonomi har dom pengarna för en spelare ens. Tar löneanspråket med en nypa salt.
lungan: Ja ju längre tid det tar med att få in sportchef, ju större chans för felbeslut tyvärr. Vår sportsliga ledning saknar ju helt "sportsliga" kunskaper ärligt talat.
Hade räknat in Rattie men från eufori efter ha klarat kvalet till ångest igen. 😅😬🤯
Hoppas förvrigt Nubben är i Modo för Timrås vägnar. Endre spikar igen, han vore nog nått. Kollade upp storleken men han är "endast" 184 cm. Kändes som gigantisk när vi mötte AIK. Å andra sidan är Tim Juel bara 183 cm och grym i SHL även han.
lungan: Rattie pangar in bomber i pp och vinner interna målligan. Åberg snurrar bort sig själv ute i hörnen och åker och byter. Hur kan den ena ersätta den andra?
lungan: Enligt källort beige karaktär på Åberg (väntat), därav inte intressant att ge honom kontrakt. Tror iof inte det hade varit aktuellt ändå eftersom det finns nog med offensiv kvalitet i lagbygget.
Vad gäller Rattie är 400k i månaden mycket pengar och ingen aning om Timrå har råd. Men OM man har möjlighet att signa en spelare i den prisklassen borde Rattie vara det självklara valet. Man vet exakt vad man får och dessutom har han ett värde rent intressemässigt då han definitivt tog sig in i supportrarnas hjärtan.
{297}: Har jag fel om jag läst på ST och Madhawk sa i podden att Nubben inte styr vilka spelare som skall in framöver, Alltså de 2-3 platserna som finns kvar att fylla? Flr mig Torines med hjälp av Ante håller i spakarna? Vad gäller målvakt så lär väl Zajkovski vara den som har högsta ordet.
Nubben kan mycket väl befinna sig i Dövik i HVs ärenden.
PontusPilatus: Tycker att Rattie är bra. Men 400k i månaden är alldeles för mycket pengar. Vi kan inte heller hamna i en situation där vi börjar slänga iväg pengar hej vilt som förr. Ska vi lägga så mycket på pengar på en spelare så behöver han vara den överlägset bästa spelaren i serien på sin position. Det är bara min åsikt iaf.
Ahpl: Rattie kan aldrig vara mer värd än Lander, i allafall inte lyfta mer lön. För så dominant är han inte. Kollar man på listor om bästa spelare under säsong i olika media(förutom ST då) så har inte Rattie varit den som synts mest på isen precis, speciellt i spelet 5 mot 5. Visst han skjuter mycket och bra. Men nu får vi in helt annan kvalite runt om. Det finns gränser för vad vi kan slänga ut på Rattie. Tror vi sentimentalt bygger upp han för mycket. 400k kan vi aldrig slänga på han.
Sputnik: Det är väl just det med Rattie. ”Han skjuter mycket”. Det man ska ha i åtanke är ju att han spelar NONSTOP i pp och får ta 90% av skotten. Så klart han gör många mål. Däremot tycker jag han inte alls var lika framträdande i spel 5-5. Med tanke på vilka namn vi fått in i laget så kanske det inte är otänkbart att släppa Rattie för att få in en mer ”allround”-spelare av riktigt hög klass. Sen vet jag inte vad en toppspelare i SHL har för lön men är 400.000 kr verkligen helt orimligt?
PontusPilatus: Haha men nu är det silly om något, Ty Rattie har inte lämnat löneanspråk på 400k i månaden och om han har gjort det så skulle inget SHL-klubb ge honom det.
Inte ens Ryan Lasch spränger 300-tusen kronorsgränsen.
Han kommer att ligga, som absolut högst mellan 200-280k och det skulle göra honom bland de bäst betalda i ligan. Snittlönen (obs inte median) är runt 120k.
Alvarez, som tänkt toppspelare inför säsongen får 140k, Ratties kontrakt i år låg nog inte mycket högre än det.
{297}: Precis så. Rattie skjöt och skjöt, plus Hanzl som höjde honom. Nu kommer det alltså in ren och skär klass i hemvändarna som också kan skapa saker med pucken med bra skott, jag har en vag känsla av att det kan komma att bli ett litet bakslag på Rattie kommande säsong med stjärnor som vill bära puck och ha stora roller, därför de vände hem liksom. Då kan nog Rattie tappa lite sting med mindre roll i 5 mot 5 spelet. Att stå där med en spelare som bär 400k i lön?
För att dra parantes så tror jag ryan lasch har ca 300k i lön.
RasmusVS: Haha. Jag har 200K i studieskulder. Kämpar och pusslar… Fan, man skulle ha satsat på hockeyn. Jävla glidare allihopa. Jag har 33700 i månaden, 40 timmar i veckan. Alltid! Fritidspedagog…
Låter otroligt lågt det, det är ju vad spelare tjänade för 10 år sedan i ligan. Vet inte vad du har för källor på detta. Hedström hade 350 K när han lirade för oss när det begav sig.
JonteD: Sorry om jag är okänslig, inte alls min mening här. Och onödigt att bråka givetvis. Men jag tillhör nog den skaran som tycker att man på en seriematch går neutralt klädd om man inte har nån lag tillhörighet med lagen som ... | Läs mer
Men förhoppningsvis ligger största fokus på Timrå än..