1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601913 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
{9386}: Tror det nog är pengarna, frugan och Linköpings närhet till Stockholm/södra Sverige som möjligen lockat fram bytet? Om jag får spekulera hejvilt.

4.5 miljoner från LHC.. Ingen stor förlust för vår del då med andra ord.

Ska bli kul att bevittna Lander trycka ner honom.

Och att när han åker på mål så kommer Sheriffen/Didde ge han en bröstvärmare han sent kommer att glömma.

Sånna hära moment då jag önskar att Lodda va kvar, han ÄLSKAR att möta gamla lagkamrater ;)

Tack för allt Ratten!!
Vi ha Strumpan, Ledin , Jämtin å Dicky lediga! B
Dä va väntat att göra succé i Timrå å sen bli hett villebråd på marken!!
Ni så ju Olsson va het i Timrå å stakk å nu ä han helt osynlig!!
Nä en stänkare å vi glömm allt rabbuslingar!!!

{9386}: det tror jag också, det finns andra nordamerikanska legoknektar!

{9386}: Ja det är ingen grundpelare vi tappar. Spets, lite pricken över i:et.....men vi kommer ha flera såna spelare nästa säsong och han får garanterat en större roll i beiga LHC

{9386}: haft det känn betala 500 som jag sa för 3 veckor sen..

DenRöda: En självklarhet😁

TD: 500tkr i månaden? Då är ju Linköping dumma i huvudet, deras förlust. Låter även helt orimligt.

Dubbeld: Källa på prislappen? Försökt leta men inte hittat något.

Olli Nomadinen : Ja. 375k (twitter) är en galet hög lön för Rattie. Vi får se det som mer löneutrymme för någon annan.

{7043}:

Det som är jobbigast är att han blev kvar i SHL. Hade han dragit utomlands hade det varit lättare att smälta. Nä, nu unnar man inte LHC många poäng nästa år...

Hut mycket betalar LHC?

Synct: Hörde att Rattie får uppfarten skottad i Linköping. Det vägde över..

thorwald: Fast känner vi kan hitta poängspelare som kan ersätta Ratties ändå. Gäller snarare att bygga smart. Helst en intensiv spelare som gör jobbet hårdare över hela isen än Rattie i så fall. Alternativt hitta 2 spelare som är god för en 30+poäng var istället.

Många av målen är ju från mackor av Hanzl och i PP som sagt och Rattie är en klassisk sniper. Surt att tappa men förmodat svindyr och jag tror LHC köpt grisen i säcken i detta fall.

Visst att han stod för attityd, men det var ju snarare en bristfällighet aom knappast kommer finnas i år med Lander och en frisk Didde etc.

Rattie är bra men det finns en gräns för vad det får kosta. Bra där TIK att inte gå med i någon löjlig budgivning. Vi har ett grymt lag redan och nu får vi ersätta Rattie med någon från KHL istället.

"– Jag ser väldigt mycket fram emot att komma till Linköping. Jag har hört bra saker om föreningen och staden, så jag blev väldigt glad när de visade intresse för mig. I mina samtal med Niklas och Klas har jag fått en bra bild av hur de vill använda mina styrkor och jag vill vara med på resan att ta tillbaka Linköping till att bli ett slutspelslag, säger Ty."

Är inte tvunget arg över att han lämnar, men vem i HELVETE sprider felaktiga rykten om Linköping som stad? Det är ju ett rövhål utan motstycke.

Synct: Har du sett Rattie spela? 8a i poängligan i ett lag som slutade i botten i grundserien. Må vara en envägsspelare, men kan skapa mål ur i stort sett ingenting och bra skott. Såklart det är ett enormt tapp att förlora en sådan spelare.

Sputnik: Hahah.. 375 k alltså? Njae då går det gatanterat hitta 2 spelare för ungefär samma pemg med mer bang for the buck totalt sett.
Ser hellre vi har typ 3 kedjor som kan driva ett offensivt spel.

thorwald: Jag sa att han inte är värd 500tkr i månaden som någon skrev, vilket vore det mesta i hela SHL. Har jag sett Rattie spela? Bort med den vidriga attityden.

Minns när Örebro gjorde sådär med Palushaj man var irriterad ett tag, tror ni hamnar över dem i serien oavsett men cash rules i guess.

trode han skulle vara kvar hos er eftersom han har en del kompisar där redan men men

thorwald: Precis. De förmågorna vi saknat i Timrå de senaste säsongerna har varit ett bra backskott och en målskytt som kan göra mål så fort han är i anfallszon. Det blir väldigt mycket enklare att försvara när man bara behöver täcka pass.

I år hade vi lyxen att ha både Rattie och Paigin ett tag. Men de är utan tvekan ersättningsbara.

Nu står vi rakryggad. Tackar Rattie för att han i stort hjälpte Timrå hålla sig kvar i SHL denna säsongen. Och gör allt i vår makt för att ta 12av12 från Linköping. Hade varit otroligt kul om de åker ut nästa år. Tänker mest vem mer kan dem ha råd med nu.
Vi har ett grymt lag oavsett Rattie eller inte.
Timrå IK i med och fucking motgång. Tillsammans ❤️

Det absolut skönaste med detta är att vi kan släppa snacket om Rattie, han får skylla sig själv som byter ner sig. Kom hem nu Dahlén! Om Rattie är en pingisboll är du månen...💪

Jag kanske är helt ute och cyklar, om det är så. Säg till mig gärna men... Om det är sant att han ska få 4,5 miljoner totalt?

...Snackar vi då inte om att han kommer få drygt 650 tusen i månaden?

Olli Nomadinen : sen måste vi titta lite mer på Ratties stats förra säsongen innan vi skiter i byxorna. Han får ALL speltid han vill ha. Han skjuter mest i ligan med 203 skott. 10,34% av skotten går i mål, där landar han in på en 36:e plats i SHL. Det finns ganska många spelare som landar på en betydligt högre procent, tex. Sörensen på 20,41% Patrick Russell (vem fan är det ens?) på 16,82% och…Sebastian hartmann på 13,21% (ska vi anta att han kan ösa in mer poäng med ökat förtroende?) Rattie slutar 8:a i poängligan.

Jag tror det är rimligt att anta att Rattie inte skulle gjort lika många poäng i en mer konkurrensutsatt omgivning. Det vet han sannolikt själv också och därför spelar han i Linköping nästa säsong.

Bragd-Birger: Ja det känns mycket märkligt om Rattie väljer LHC...
Med tanke på det lag Timrå ändå kommer få o att Lander kommer hem som han spelat med o de positiva uttalanden han gjort om Timrå så verkar det minst sagt konstigt.
Kan inte se annat än att det handlar om mycket mer pengar i LHC då.
Ja är det så får han gärna lämna då.

Gooode: nu är verkligen Dahlén en DRÖM, känns som att de ligger något i att rattie inte är kvar, känns som att han visste att Timrå har något på gång så han inte hade fått en topp roll

Rattie…

Jaja…

Karriärerna är korta och pengarna ska in!

Tack för den offensiva stoltheten du bidrog med ett år som var nära att mörda intresset helt och hållet!

Men det var då det!

Nu är du en del av bileldar-Sverige och jag skiter i dig.

För Ante Karlsson: se till att det när det spelas mot Rattie ska det vara klubba mellan pucken och eget mål!

Så…

Då får vi se vad som kan tänkas komma mer denna silly?

Nu skulle vi behöva lite positiva vindar igen för att knuffa förbi rekordet i säsongskort!

Kämpa!

{9037}: En rightskytt till första PP får man gärna prioritera nu. Sen ytterligare något namn, gärna en fysisk skridskostark spelare.

Jag kommer ta ett snack med Dahlén när jag träffar honom i sommar. Ska lösa de!

Dubbeld: Rattie till LHC?! Hoppas han skjuter så snett för dessa päningar!
Finns inte en chans att han är värd dessa kronor!
Jag ser det som att vi får 2 spelare för hans kaliber… LHC är desperata… må dom åka ut.

thorwald: kan Rattie skapa mål från i stort sett ingenting? Han bombar mest i hela ligan på mål och har sämre träffprocent än hartmann. Inte för att hartmann på något sätt är dålig, tvärtom, men känner att detta behöver ställas i relation till andra spelare. Rattie cashar in på all speltid han fick i Timrå.

I stort sätt Rautio för Rattie, det bytet gör ont i magen😔
Inte bara en förlust utan känns som vi hjälper en konkurrent.
Finns inte mycket att göra nu än att tugga grus men har svårt att se att det finns spets på marknaden som inte är kopplad till en annan klubb, nu får sportchefsgruppen visa att de kan trolla lika bra som nubben.

Dubbeld: finns inte en chans i helvetet att Linköping hostar upp 650 i månaden. Som nån sa, bättre klimat, närheten till sthlm och en bunt tusingar mer i månaden..men inte fasen några 650. Och Linköping är ingen rik förening.

{7744}: Jo där ligger lite av mina tankar med. Helt rätt att inte bjuda några 375 k. Ett överpris utan att vara bitter ärligt talat. En sniper som var ganska osynlig i 5 mot 5 hela säsongen i princip, men gjorde sina mål i PP och från i princip samma ställe från vänsterkanten. Klart lagen kommer ha koll på honom nu.

Känns som folk har en övertro på Rattie.

Det jag ser måste komma in nu dock är ytterliggare högerskytt(ar) i offensiven.

{9682}: Jag sa att går Ty till Svhweiz eller annan liga för att tjäna större stålar så är det synd men... okejdå.
Att byta klubb inom SHL är däremot inget vi kan förlåta, dessutom pissar han ju Anton i ryggen med denna handling.
När om/när ärkegnagarn Råttan kommer till Isladan i höst med Klöbben så bör han mötas med ett stort plakat där det står "$Rattie$".
Man känner igen en skitstövel när man ser den som man brukar säga.

{7043}: nänä!!! Alvarez har redan kontrakt!

Här behövs lite stadig back och lite vassa vingar för våra center motorer.

Tror nog sociala förhållande spela stor roll i ratties val.

sargad:

Fagermoney!

sargad: Jag känner bara det är skönt Rattie gick till LHC för de pengarna. Har de slängt bort stor del av sin offensiva forwardsbudget på Rattie så kommer de snabbt inse de köpt grisen i säcken.

Jag har sagt innan att jag inte vill ha kvar Rattie om det skulle vara en sjuk budgiving, vilket det blev.
Tycker folk nånstans haft en väldigt sentimental syn på Rattie och glömt hans brister.

Med kommande stomme av hemvändare så ser jag hellre att vi har ett offensivt slagkraftig lag över 3 kedjor istället och bygger smartare.

Synct: Men vad vet vi om sanningshalten i 500k i månaden, låter väldigt mycket? Jaja smakar det så kostar det. Kan väl tycka att man hellre pyntar upp lite extra för den enskilda spelare som visat upp mest attityd och spelsinne över hela serien. Tyvärr har vi ju endel längre kontrakt som Alvarez och några till som kanske begränsat tillgänglig budget. Nåja det kan nog bli bra ändå, jag gillar ändå att man har en mix i laget med några spelare från andra hockeykulturer där man skapar något tillsammans. Bra iaf att LaLeggia och Hanzl blir kvar.

sargad: Jag har iallafall svårt att vara sur på honom. Dom flesta Hockeyspelare vill tjäna pengar, känns som om pengarna som inte användes till Rattie kommer att användas på ett smartate sätt.

thorwald: 375k verkar ju vara "bekräftat. Redan där ett enormt överpris. Riktigt glad vi höll i pengarna. LHC har gjort bort sig om man slämgt stor del av budgeten på Rattie, ärligt talat.

Sputnik: det går inte att bortse från att han skjuter hårt och bra. Spelar han med spelare som kan öppna isen för han så kommer Rattie producera.

Sedan har du rätt i att det finns tydliga begränsningar i hans spel med.
Allt handlar om ju om vad LHC tänker ge honom för roll…

Vill man att Rattie ska lyfta andra så kan det bli rätt besviket på Uschjöötaslätten…

Erik Andersson är bättre på att göra sin omgivning poängstarkare ju…

Ger man Rattie samma roll som han haft iår så ser jag inte att han kommer floppa…

Söderöver: han skjuter 36:e bäst i ligan.

{9386}: Ursäkta, men en Nordamerikan väljer nog inte Lnkpng före Svall för klimatet.:-) Hur tänkte du nu?
På samma sätt tror jag att drygt 2h timmar till Sthlm i stället för ca 4h spelar nån större roll för en gästhockeyarbetare.
Såvida snubben inte haf nån speciell anknytning till slakabönderna så måste han antigen inte trivas så bra i Svall eller med tränare/spelare/ledare i Timrå alternativt fått tyldligt fetare plånbok. Och som jag poängterar så om skälet är fetare plånbok hade det varit smakfullare att dra till Schweiz.
Nu är han ju a piece of shit i våra ögon.

Och med all respekt för vakten Rautio så är ju "bytet" Rattie-Rautio något som man tror att Nubben kanske gör med rent "onda" avsikter....

sargad: Vi ska verkligen inte kasta skit på Rattie! Utan honom hade vi varit ett allsvenskt lag just nu. Vi borde snarare tacka honom i höst när han kommer tillbaka till NHC.

{297}: jo fast det där är lite som målvakters räddningsprocent…

Han skjuter mycket och han gör mål. Producerar…

{297}: Lite svårt att analysera sånt. Han spelade ju även i ett lag som sällan var spelförande, inte alltid så lätt att skjuta från bra vinklar då. Men att bara skjuta kan ju leda till returer osv. Sen kanske man inte ska bedöma Rattie främst pga hans skott, utan hans förmåga att ta puckar vid blå och själv slå sin gubbe så laget kan flytta upp, även bra framspelare.

Sputnik: håller med för den prislappen är han verkligen inte värd, i fem mot fem tycker jag han var osynlig. Visst pp bäst i ligan men för dem pengarna kan vi hitta två topp spelare, för mig är Dahlén verkligen drömmen som inte känns helt omöjligt

« · 2336235 · »