Ojh-Ajh: Vi e nog rätt många i o runt om ösd o efter E14 söderöver de går nog lätt att ordna en trevlig supporter buss om någon är villig att ta hand om de!!! Jag hakar på direkt!!!!😎😎😇
JonteD: tycker faktiskt att det är lite svårt att ogilla löven just nu. Dom sliter på ganska bra med typ 4 ordinarie backar. HV71 gnäller som bäbisar på domarna konstant och nu filmar dom till sig ett PP också.
{297}: Klart det är 10 gånger roligare med ytterligare ett lag från norrlandskusten till SHL...Ett lag att hata hett nästa år isf ;-) HV kan få drunkna i alla sina miljoner och satsa livet ur sig nästa år i racet mot Jyrgårn
Andersson: det ska fan till en alldeles speciell sorts frikyrkskuu-kuu för att först stenhårt tackla in en motståndare i sin egen målvakt och sen crosschecka samma liggande spelare efteråt.
Villervalla: snacka om att Rahimi och gänget kommer under skinnet på HV71, precis som dom gjorde mot Modo. Jerusalem kommer helt ur balans och tar en massa onödiga utvisningar. Tycker löven spelar en bra slutspelshockey. HV71 verkar vara inställda på att promenera hem SHL-platsen och jäklar vad dom lipar när det går lite emot.
Citat från lövens omklädningsrum: ”keep the fucking shit train rolling”. Dom har helt rätt approach till matchserien.
Det slog mig precis. Även om motståndet inte varit av världsklass så har vi ändå landslagsspelare i Lundin, Hartmann, Svensson, Wedin, OS-lagkaptenen Lander och Hanzl. Och Pettersson. Man skulle kunna elda på sista april med sämre brasa.
{8760}: Jag tänker att Löven är ett lag vi kommer ha bakom oss i SHL. Speciellt med tanke på ett handikapp på 6 miljoner. HV däremot kommer ha högre spelarbudget än vi redan nästa säsong och de har redan SHL nivå på sin organisation.
bar mofftak: äckellöven får gärna gå upp, av rent egoistiska skäl. Som du säger..ett lag vi ska ha bakom oss. Sen kan HV och DIF få stånga sig till dödagar i HA tillsammans med Modo och Östersund.
Jag är faen impad av Löven. Man låg risigt till mot modo men lyckades mindfucka dom till att fokusera på helt fel saker. Nu möter man ett HV som trots speluppehåll på en dryg vecka kör över dom fullständigt i match ett. Likförbannat lyckas man i match två krypa in under huden och få även dom att tappa konceptet.
Matchen i sig var i övrigt rätt underbar, med fulspel, kamp och känslor utanpå. Det här kan bli en episk holmgång, om Löven fortsatt lyckas göra HV lite sämre än vad man är. Blir intressant att se HV:s motdrag i nästa match. Man har inte haft några egentliga motgångar i serien, och verkligen inte i slutspelet. Nu har man något att fundera på.
Men känslan är ju att HV så klart tar det. Löven kommer att behöva ha betydligt mer marginaler än HV med sig, såväl försvars- som effektivitetsmässigt. Kan HV bara tugga på med tålamod är utgången given. Men, som sagt...då gäller det att hålla huvudet kallt också.
Niko Ojamäki som vår nya Rattie? Fina stats senaste åren förutom döperiod i LHC förra året, där samtidigt som Rautio så dom känner varann. Sprutat in mål iår i KHL och rightare, bra ålder och bra storlek.
DenRöda: " Är det någon jag hade vilja sett hos oss från HA så är det nog Lukas Wernblom. Skiter i att farsan är en modoröv. Men nu kritade ju han på ett nytt avtal med Mora.. "
Jag förstår verkligen inte hur det kommer sig att han och Pantzare inte redan spelar i BIK.
BIKs chans nästa säsong är ju att gå all in Wimbledon Football Club 92-94.
Skada DIF i grundserien och sedan hacka ner resterna i bäst av sju. Ingen annan klubb kommer ta på sig den rollen åt dem. Flexicanos är för mycket diving.
Bragd-Birger: Jo, det normala vore förstås att HV fixar det meeeen... Modo skulle "bara" tugga ner Leksand en gång i tiden och vi själva skulle ju "bara" nöta ner Oskar den där gången. Skönt att vi inte är inblande kan man dock fastslå.
{297}: "Referensgruppen" i HA är ett skämt. Det är för det första SHL:s referensgrupp de använder. Så det blir de beslut SHL vill ha. De har dessutom satt Per Ledin i den...
KniveN: Pucken är ju dessutom long gone från situationen när han Huthlösa gör sitt hutlösa "tacklingsförsök". Det där är ju alltid 3-6 matcher för liknande uppenbara skadeförsök.