Olli Nomadinen : "slippa" Bernie?? Va fan har du inte vänt kappan än? Klart Bernie ska spela i röd/vit tröja (utan gröna detaljer), till hösten. Som ersättare till Stenqvist alltså.
Hade kallt räknat med att MoDo skulle manövrera ut Mora, men kanske inte via 4-0 i matcher. Tar man sig nu till final har vi mycket att se fram emot oavsett om det blir DIF eller Löven som står på andra sidan. Har ju tippat att Löven går upp sedan tidigare, men måste medge att DIF ser ut att väga lite tyngre i nuläget. Hur mycket vi än har hånat dem under grundserien. Hoppas och tror på Bernie i Timrå till hösten även om detta skulle innebära uteblivna länsderbyn och därmed en lite tristare serielunk för vår del kommande säsong.
OlliJanne: Det här har aldrig handlat om nåt annat än att Modo är ena laget i final. Allt annat hade varit ett gigantiskt fiasko med tanke på räkmackan de själva brett åt sig genom att vinna serien. Men det är i finalen det börjar, det är då det blir intressant. Och jag håller Modo som favoriter så chansen att vi slipper st bernard är tack och lov stor
MoDo hade överhuvudtaget lite svårt att hänga med Mora i den 2:a perioden. Logiskt med 2-1 i nuläget. Roligt i alla fall att fler än jag nu verkar intresserade av att ha Bernhardt i Timrå kommande säsong. : )
DJ Hemp: MoDo verkar ha väldigt svårt med tajmingen i det fysiska spelet. Få spelare som verkar kunna ta en tackling utan att endera försöka sig på en ful offensiv tackling eller försöka förstärka ett fall.
Ett helt annat uppoffrande spel från Löven och DIF. Bernhardt ser rätt bra ut i alla fall.
Olli Hahl: läste att han varit VD för Wången och de har ju varit duktiga på att ta fram kusk talanger inom travet. Lika bra som Torines är den nya måttstocken nu
Synct: Dom flesta har en begränsad börs, så även TIK. Bland dom 8:a och ha pengar i börsen. Slåss om första platsen och kriga för varje krona. Stabil ekonomi är prio ett för mig.
Synct: Ja man blir ju smått nyfiken. Men vad kostar en sån som Fagemo? Ser ju hellre att vi lägger dom pengarna på en riktigt bra back, om det nu skulle stå mellan just dom två alternativen. SCA lastar in?
Synct: Hur var det med dom yngre bröderna? Ser att två av dom är 15 år gamla, är väl inte helt omöjligt att nån ska börja hockeygymnasium här? Såg inte deras namn på listan som Timrå la ut över intagna spelare dock. Fagemo känns ju som en jävla bomb, vore sjukt.
Tom Topp: Plus ett på den. Tror Svensson dessutom är en bra karaktär att ha kvar i lager. Han har redan visat att han kan stå upp i ett slutspel exempelvis.
Zäta75: Jag tror stenhårt på Rindell! Han har visat goda hanteringar av pucken som är häpnadsväckande! Med lite mer erfarenhet kommer han lätt bli en av SHL's bästa backar inom en snar framtid.
Tom Topp: Ja, förhoppningen är väl att de med en säsong i sig med liknande trupp lyckas hitta ett eget offensivt spel som funkar i 5 mot 5. Defensiven var ju riktigt stark under stora delar av säsongen.
Synct: Ja Rindell tror jag kommer att bli vår bästa back nästa år. Han har en stor uppsida och visa på mycket bra saker redan i år. Min stora önskan är att han och Wedin framförallt får vara skadefria hela nästa säsong. Om Rindell fortsätter att utvecklas är han definitivt en NHL back om några år.
Synct: jag tror att dom flesta kommer ta steg nästa säsong, Antes struktur kommer att sitta ännu bättre! När det gäller Svensson kommer han att bli perfekt som sjunde åttonde back. Vilket kan vara nog så viktigt, ifjol så gick vi in i säsongen med sex ordinarie plus en junior! Det höll på att sluta illa när skadorna kom. Och Svensson som mentor till dom yngre, det kan bli riktigt bra!
Patrick Polly: Nubhar ju visserligen Svensson varit en utpräglad defenisv back i Almtuna innan han kom till Timrå med. Inte optimalt att sadla om igen vid 34 års ålder kan jag känna. Svensson är som bäst när han står upp och tacklas lite varstans. Nu när hans tacklingar gått ner, som vi fått på papper statistiskt. Ja då får Svensson svårt att ta plats i min bok om vi skall ta några steg framåt.
Synct: Att Timrå skulle kunna konkurrera med andra lag med större plånbok känns inte möjligt. Man får räkna med att spelare väljer lag som betalar mer. Rätta mig om jag har fel men Eronen värvades av Nubben. Magkänslan säger att han har hög lön men inte Laleggia hög lön.
OlliJanne: Bara att han har en SHL säsong i benen, även Lyytinen och Rindell, så är jag nästan helt säkert på att det är tre positioner som uppgraderas bara där. Rindell är jag mest nyfiken på med en hel försäsong med oss och sommarträning, den grabben har något extra, inte ett dugg förvånad om han kommer få prova på NHL spel om några år, så ung fortfarande. Tycker han påminner om när David Rundblad var ung i Skellefteå.