Rytter: Tror de flesta härinne vill ha Värmhed som 3:e center faktiskt. OJ får ta en roll i en 4:e kedja i så fall.
Vad gäller Modos lagbygge så lär ni bli varse om vad som krävs i SHL. Klart ni har en bra stomme, men ni kommer få ställa in er på en tuff första säsong.
Halloran är väl redan klar för spel i Finland och jag tycker inte han är SHL mässig. Speciellt inte för en topp 6 roll.
Vad är det ni ser i OJ som gör att han ska ha en ordinarie plats som tredjecenter?
Han gjorde knappt något avtryck i HA och ramlade längre och längre ner i kedjorna i löven.
Visst killen är en talang, men enligt mig är han inte redo att vara ordinarie i SHL. Han borde ta en säsong i HA och bli en ledande och dominant spelare först.
Ser många Timråiter som skriver att vi måste byta ut nästan alla i laget ifall vi går upp då de ej håller i SHL, har ställts stora frågetecken kring Woods, Aagaard, Dickinsson, Halloran, Bernhardt mfl.
Dessa är ju ändå ledande spelare och stjärnor i HA så duger OJ i ett SHL lag som siktar mot slutspel borde de som nämnt ovan vara rätt ok att bygga vidare på.
Ska ni ta nästa steg och sikta direkt mot slutspel behöver ni något bättre än OJ som tredjecenter. Det är en extremt viktig roll då man ska klara det defensiva och stänga ner motståndare, man ska kunna generera viss offensiv och gärna vara vass i BP för att kunna avlasta de offensiva stjärnorna. Ser inte detta i OJ i dagsläget faktiskt.
Synct: Ja det är väl redan till säsongen 24/25 som tv pengen kommer höjas med minst 20 mille per lag. SCA som huvudsponsor lär nog bringa in en del fina cash, kanske rent av att de kan slänga in lite pengar för att göra vissa specifika värvningar möjliga.
Show54: År efter år kommer även det komma in mer pengar ifrån C-more nu, och SCA är ny huvudsponsor och köper arenanamnet. Lär knappast vara så att kontrakten springer ifrån spelarbudgeten bara pang sådär tills nästa år.
Show54: Hållander in, redan där tycker jag det spetsas till. Med tanke på att EA var bänkad i slutspelet och Lundin spelade bra hockey, så tycker jag det är hål i huvudet om man går vidare med EA
Sputnik: laget kommer knappast spetsas nästa år, hört rykten om att de flesta kontrakt blir lite dyrare så Timrå måste hitta nya inkomstkällor ifall truppen ska bli bättre
Zäta75: Om Hanzl inte steppar upp kommande säsong, så kommer vi ju ha sparkapital till säsongen 24/25 då hans kontrakt går ut. Då frigörs pengarn till en förhoppningsvis ännu bättre andracenter!
DenRöda: Förstår tanken med att köra fyra forwards i PP men tycker inte att man ska låsa fast sig vid det. Kör en formation med 1+4 och en med 2+3! Om inte annat för att förvilla lite och få motståndare att fundera!
Sputnik: Varje dag som går utan att EA presenteras är i allafall en bra dag! Hoppas verkligen Kapanen och Ante tagit sitt förnuft till fånga och sparar in pengarna där. Bänkas man i slutspelet och tror att han skall platsa nu när laget skall spetsas till, ja då är man snett ute.
Jokki Ollinen: Det hade varit perfekt om Hållander spelat center senaste 5 åren men det har han inte tyvärr.. Blir mycket jaga puck efter alla förlorade tekningar.
Puckat: Missat OJ? Sen ska väl en till back in också, med tanke på att man säger att man vill behålla Eronen om det är möjligt. Så antingen Eronen eller en ny, det mesta talar för en ny.
Synct: Håller med Timrå inte är rätt plats för honom, men en korsbandsskada kan man återhämta sig från. Han drev HV71 till senaste SM-Guldet, tror fortfarande han är intressant för toppklubbar i HA.
Cobbel: Så är det naturligtvis men däremot kan man funta på om Hartmann bör ta Weddas plats i topp6 för att känna nån form av säkerhet vad gäller kontinuitet. Kanske låter cyniskt men så hade jag tänkt.
OlliJanne: Tänkte mest på balansen. Kommer Värmhed in i grejerna så kör vi på topp 9 forwards istället. Topp 6 är föråldrat, Timrå skall vara en lagmaskin. 😎
Labban: Nybro-Hudiksvall i kvalet till hockeyallsvenskan ikväll. Vinner Hudik har de mycket goda chanser att gå upp då de redan leder serien med 1p just före Nybro. Håller tummarna! Blir dramatiskt ikväll.
Labban: Ja vi har väl uteslutande nästan bara kört honom som center men med ett skott som får Emil Berglund att se ut som värsta snipern så tvivlar jag att han skulle tillföra så där värst mkt som vinge heller. I a f inte i ett "topplag" i SHL. Tror ni han platsat i SAIK t ex?
OlliJanne: EA skulle funka bättre som vinge enligt mig, har för mig han spelat det i Rögle? Center verkar inte riktigt vara hans melodi, känns inte så bra i den rollen. Dålig tekare är han också tyvärr.
Labban: "Inte helt nöjd med att ha kvar EA, men efter inte helt enkelt få tag på bra centrar." Efter EAs senaste säsong kan jag tyvärr inte placera honom i facket "bra centrar". I a f inte på SHL nivå. Om Nubben hade nån vision där om att han skulle utvecklas i Timrå utöver hans nivå i Rögle så tycker jag väl vi kan vara så pass ärliga att säga att så har det väl inte riktig blivit. Däremot kan ju hans rutin ha varit viktig i t ex kvalserien mot Dif men ska vi ta det där berömda "nästa steget" så...
Zäta75: Värmhed känns mer mogen än OJ i sitt spel. Sen kanske OJ har högre högstanivå. Ett par matcher i Löven var riktigt bra, snudd på dominerande, sen var han osynlig i en radda också. Tycker man borde satsa på att låna ut honom, känns inte redo för SHL ännu. Men man kan väl möjligtvis ge honom några matcher först när han ändå står på kontrakt.
Jag är väldigt glad att man tog in Värmhed i A-laget. Han är en fysisk och smart spelare och kan nog bli ännu starkare. Man tror nog starkt på honom. Tror han går in på centerplats verkar luta åt att det blir EA på sista och att Lundin får se sig om efter annan klubb. Inte helt nöjd med att ha kvar EA, men efter inte helt enkelt få tag på bra centrar. Nu vill jag gärna se en fysisk och snabbtänkt back som kan driva med puck.
Forsmark är ju spännande och även Edfeldt, men hade gärna sett ett till lite mer etablerat namn på backsidan.
Sputnik: Ser bra ut med 4 bra kedjor som kan mala på. Däremot behövs minst en klassback in på det. Kanske t.om två¨. Men en riktigt bra och jag blir nöjd. Svensson och Forsmark extra backar.
Sputnik: samtidigt så är det något som förra säsongen påmint oss om så är det ju faran med att ha för tunn trupp. Kanske gäller främst på backsidan. Kanske vi kan få en bra deal på Lundin men hoppas man slutar med dom här evighetskontrakten bara.
Vad gäller Modos lagbygge så lär ni bli varse om vad som krävs i SHL. Klart ni har en bra stomme, men ni kommer få ställa in er på en tuff första säsong.
Halloran är väl redan klar för spel i Finland och jag tycker inte han är SHL mässig. Speciellt inte för en topp 6 roll.