1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2023-2024

Sv: Silly Season 2023-2024
{3405}:

Det var du som hotade mig först och det ska du ha fan för. Är snäll i grunden men om någon jävlas det minsta så blir det jävel helt enkelt. Lycka till som sagt.

DJ Hemp: Var försiktig då så du inte blir kickad härifrån också. Att öppet kärleksförklara Modo hör inte hemma härinne. Det kan du hålla för dig själv.

DenRöda:

Ja, men jag blev välkomnad tillbaka efter en månad på kåken 🙏

Grabbar jag tror inte det hära hör till Silly tråden! 🤓

DJ Hemp: haha, din jävla pajas. Varsågod. Fyfan vad patetiskt du är. 40+ och hotar folk med stryk.

Dubbeld: Jag köper popcorn! 😄

{3405}:

Är väl Småland som skriver på sitt påhittade Timrå-snack i så fall. Skriver ju på rikssvenska själv även om jag råkar ha just ett småländskt påbrå. Vill du försöka att spöa upp mig i Timrå eller vad fan menar du? Lycka till i så fall. Ca 9 år sedan förra gången för övrigt.

Hockeysnack : Civil War

Nya säsongen har inte ens startat och man har redan börjat gå efter varandra igen.

DJ Hemp: Men skriv på din påhittade småländska istället, passar din clown-aura bättre. Kom till Timrå, en match bara. Så ska du få lära dig ett och annat. Var väl 25 år sen sist? Din jävla tönt.

{3405}:

Tar det som komplimang att bli kallad detta av en fjant som du. Kan man leva på ett tag. Men fortsätt att suga DIF-kuk ikväll då, vem fan bryr sig? 🤷🏻

{3405}: Hahahaha, tack!

{3405}:

Man är ju mer kompis med Ö-vik än med några äckliga Östermalms-kärringar i alla fall. Eller föredrar du det senare? Jävla fjolla 🤷🏻

{3405}: Hahaha! 😄

{3405}: hockey berör ....

Kommer Foppa kasta matchprogram på Daniel Wessner ? Kastar Garpenlöv slängkyssar till modoklacken ? Eller blir det en enda stor euforisk fest i Övik där ingen vill gå hem ?

KulltorpsOlli: Intresse för ishockey rent generellt. Det snackas mer hockey på arbetsplatser, skolor etc. Det drar folk och sponsorer. Fler vill lira hockey och fler vill synas.

Tom Topp: Absolut

{9566}: Fast det är ju roligt att diskutera, och sedan är det viktigt att ta in andras argument också! Alla har en anledning att tycka på ett visst sätt, även om det vid ett första påseende kan verka idiotiskt!

KulltorpsOlli: Spelar väl ingen roll alls hur lag är belägna längre? Vi förlorade bröderna Zetterberg till Örebro och Saik och det ligger ju inte i granngårn precis. Sponsorer sponsrar flera lag om dom är stora nog, SERNEKE verkar ju sponsra allt från göteborg och neråt t.ex.

Stor-talanger rekryterar man i dagens hockeyverksamhet, får man in en från närområdet har man bara tur. Vi missar säkert någon dussin-lirare på att modo går upp dock. Men i slutändan kommer talanger välja det mest attraktiva alternativet och en allsvensk klubb kan vara nog så attraktiv om talangerna blir lovad spel med A-laget.

{9566}:

Handlar till slut bara om att vara sig själv trogen och skita i allt annat. Om alla härinne hatar en för att man råkar hålla på MoDo ikväll, så dra åt helvete hela det gänget i så fall. Kommer aldrig att bry mig ett piss om vad någon annan tycker längre. Att följa det egna hjärtat är det enda som betyder något när allting kommer omkring ❤️

DJ Hemp: Fler plastlag är inte vad SHL behöver.

Tikarn97: Du tycker så, jag tycker så, dom tycker så. Är väl inte så konstigt att många av oss har olika åsikter. Finns inget rätt eller fel i åsikter. Vi alla måste få vädra hur vi tycker och tänker utan att folk ska hacka och leva om. Vill jag att Modo ska vinna ikväll så måste jag få tycka det, svårt att förstå hur nån kan ifrågasätta mig och vad jag tycker om saker och ting. Kanske ska ifrågasätta hur jag lever och vilken bil jag kör, eller varför inte ta över mitt liv, så slipper jag tänka överhuvudtaget.

KulltorpsOlli:

DIF ska inte vara i SHL helt enkelt. En äcklig jävla Östermalms-förening. Räcker ju med att bara kolla på ful-Garpen så fattar man allt.

MoDo representerar allt det där som jag älskar med Norrland i nuläget. Vill bara att de pissar ner det där vidriga överklass-patrasket nu ikväll. Fattar noll av att någon ens kan tänka sig alternativet.

DJ Hemp: DIF:s vara eller inte vara i SHL, har absolut noll påverkan på Timrå IK.
Så inga fördelar, inga nackdelar.

You do the math brother!

Sen har jag svårt att förstå en Timråit med såna känslor för Modo. Alla pratar om rivalitet, men samtidigt vill ni ha upp Modo, jag får inte ihop det bara. Men jag är väl konstig.

Återigen, man får tycka vad man vill såklart.

Tikarn97:

Du, jag tänker inte rationellt överhuvudtaget. Bryr mig inte om sponsorer och sådan skit. Följer bara hjärtat och det klappar bara för MoDo nu eftersom vår egen säsong är över. Nummer ett i Y-län kommer vi att fortsätta vara oavsett. Bar min Timrå-tröja med oändlig stolthet på grillfesten igår fastän ingen brydde sig eller fattade läget. I Lund är det väl bara handboll eller CL-fotboll som gäller om ens något alls. Det där med sport är knappast någonting för skåningar. Att prata obegripligt är det enda de kan.

Tikarn97: Att som Timråit unna Modo framgång är verkligen att pissa på rivaliteten. Då kan vi lika gärna lägga ner hela skiten. Modo är Timrås moderna rivalitet, Sundsvall finns knappt. Inte värda att lägga energi på ens.

Bevara och ta hand om våran rivalitet med Modo. Utan den så har vi ingen kvar i modern tid. Skärp er.

Tikarn97: Man får tycka vad man vill men jurgårn tar det här! Speciellt om Kruger spelar! Plus att dom har fler tjurskallar i det laget! Sen finns det för och nackdelar med det också. Men jag tror att Timrå som förening är på rätt väg, och då är det inte så viktigt vad dom andra gör!

DJ Hemp: Förstår inte hur man som Timråit unnar framgång för mådå, tappade sponsorer, juniorer mm, tänk efter lite. Vi ska vara nummer ett i Västernorrland, mådå kan fortsätta spela kvar i gärdsgårdsserien och möta mäktiga Östersund.

Tikarn97:

Smart kommentar verkligen. Blir nästan imponerad. Av hur mycket enfald det ändå finns alltså.

KulltorpsOlli: Mådå får inte vinna, tror Djurgården vinner ikväll, finns inte ens på kartan att Mådå pallar game 7 de hittar alltid ett sätt att förlora.

KulltorpsOlli:

I så fall kan vi bara pissa på dessa småföretag. Vi behöver dem inte. Har ju SCA bakom ryggen nu.

KulltorpsOlli:

Ge mig en enda fördel med att fucking DIF är i SHL förutom att några svältfödda TIK08:or får sitt lystmäte till hösten…

{297}: Jag vet en hel del företag i Härnösand som definitivt skulle flytta över en hel del sponsorpengar till Modo om de går upp. Varför?
Därför att de har fötter i båda leden.

Natthaj: Ge mig en konkret fördel med att Modo är i SHL, förutom fullsatt derby?

Simmalugnt:

Hammarby är ändå en gigantisk förening i jämförelse, så lite större chans än så vill jag nog ge dem. Hade varit hur coolt som helst att se Bajen i SHL istället för jävla DIF eller AIK. Har väl ändå typ åtta SM-guld, så helt borträknade är man inte.

SCAarena: Ge Modo ngr år i SHL med den uppbackning de har runt Övik, så är de ett stort hot. Deras ekonomi (20 miljoner på banken idag) är redan idag mycket bättre än vår.
Timrå kommer att må mycket bättre i SHL utan Modo. Tråkigt att så många inte inser det, utan bara stirrar sig blinda på ngt derby.

Det handlar om ekonomin, juniorer, ledare, spelare mm. Rekrytering av nya supportrar. Härnösand tex, är idag ett till stora delar ett Timråfäste i de unga generationerna pga Timrås framgångar det senaste 20 åren..
Ett framgångsrikt Modo kan lätt ändra det.

Med all respekt för att man kan tycka olika. Detta är mina åsikter bara.

Tom Topp: Dessa junisar och storföretag hade dock ändå inte ens slängt blicken på oss.

DJ Hemp: Fast att Bajen skulle gå upp, den chansen är väl ungefär lika stor som att Kovland eller Njurunda gör det?

Jokki Ollinen: djurgårn däremot kommer att få behålla Kruger,Brodin och Norman. Och säkert några av junisarna. Sen kommer väl några storföretag slänga in en slant. Så dom tror jag inte kommer bli några slagpåsar om dom går upp! Det ska vara om dom behåller Garpen som tränare då. 😁 Så ser iaf mitt scenario! Men jag har haft fel förut!

{297}: I nuläget är vi större och bättre än de i alla aspekter och just nu kan de inte hota oss i mycket. Men jag menar mer i framtiden, får de nått år att etablera sig i SHL så kan de snabbt bli en konkurrent. Däremot om de är kvar ett eller två år till så kommer de missa de enorma Cmore pengarna som ska komma och klasskillnaden mellan klubbarna kommer bara bli större så när de väl går upp är det samma skillnad som det blivit mellan Mora och Leksand :)

Tom Topp: Med tanke på att Brynäs åkte ur förstår jag inte riktigt resonemanget att MoDo skulle utgöra något hot mot Timrå. Om nu de går upp så är det svagaste lag som gått upp sedan Oskars avancerade.

Jokki Ollinen: Sen så vet vi inte vilken nivå Bernhard håller i SHL. Han kan bli en ny Stenkvist också!

Tom Topp: Ja jo, de lär ju vara en slagpåse likt vi var första 2 säsongerna så då kommer det ju att vara kul. Men om de börjar etablera sig och bli ett hot så kommer det bara vara nackdelar för vår förenings resa till att bli en stormakt i svensk hockey tror jag. Att ha både Modo och Timrå i shl kommer gynna hockeyn i Norrland men är man egoistisk och bara tänker Timrå så kommer det inte vara särskilt positivt.

Jokki Ollinen: om man ser till respektive förening, Timrå och Modo, varför skulle sponsorer välja Modo? Regionen är mindre, laget är en sämre produkt än Timrå, dom skulle bli ett bottenlag i SHL (inledningsvis). Kan inte se varför Modo skulle vara en mer attraktiv produkt.

Synct: Hur många kontrakt sitter dom på för nästa år?

Synct: och med det naiva försvarsspel som dom har visat upp i finalserien! Det kommer bli jäkligt tufft!

Tom Topp: Dom sitter på galet många kontrakt om dom går upp, blir svårt att köpa loss så många tror jag, blir ett jäkligt tufft första år isåf.

Jokki Ollinen: Kanske man borde sluta lata sig då och göra sig mer attraktiva istället för att lägga alla sina kort på "Vi är i SHL, de räcker så"

Jokki Ollinen: Men då får Timrå se till att behålla försprånget till nolaskogsarna. Jag tror att vi har något riktigt bra på gång i föreningen, så jag är inte orolig! Modo kommer att ha nog med att hänga kvar dom närmsta åren! Om dom klarar det första, vilket jag är tveksam till!

Jokki Ollinen: Ditt resonemang är väldigt kortsiktigt. Många fördelar med 2 SHL klubbar i regionen, förutsatt att båda kan etablera sig och vara kvar i överskådlig framtid.

« · 2534992 · »