1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582828 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 2023-2024

« · 2544767 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2023-2024
Puckat: Ok han var ju enligt uppgifter i media redan från 23 mars muntligt med Luleå.

Förhoppningsvis har Kapanen andra heta spår istället och kan få in nått jämnbördigt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Puckat: Då finns det pengar kvar till en annan..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Gewe: Fått höra att han var den där backen vi var nära med..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
UbbeNils: Smart tänk. Jag vill dock tokköpa så att vi inte simmar i botten direkt i höst. Ni har ju en riktig armé på top-6 redan.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Gewe: Kanske låter sur och otrevlig, men det finns ju alltid en budget som man måste förhålla sig till.
Tycker Kapanen gör rätt som jobbar och väntar in nått någorlunda billigt och en fullträff som dom finska backarna. Litar fullt ut på Kapanens hockeyöga.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Oskari Laaksonen som var på tapeten här vill jag minnas är klar för LULE VAKNA KAPANEN!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
SPOODI: Liknande och liknande… Hållander har 61 poäng på 104 AHL matcher, Sampo har 43 poäng på 110 matcher. Lägg då till att Hållander har 3 säsonger i SHL och kan ligan redan, samt brinner för klubben. Har ingen aning om hur sampo är defensivt, men Hållander är lika bra åt bägge håll. Känns som 50/50 om denna Sampo blir en hit eller inte.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
SPOODI: Liknande siffror? Hållander 33 poäng på 43 spelade matcher och Ranta 22 på 58 spelade?
Hållander hade ju förmodligen haft dubbel poängskörd om han spelat lika många matcher.

Ranta kan säkert vara en nyttig spelare, men det är nog dags att ni börjar hitta lite poängspelare nu.

Jag förväntar mig inga stordåd från Hållander heller vad gäller poänproduktion ärligt talat. Snarare i så fall att han banar väg för andra poängspelare i laget med sin spelstil.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
SPOODI: så illa kan det inte vara? 😄 jo när ni saknar en första femma och värvar från AHL. Walli är bättre än Sampo. Och valfri forward från Brynäs. Tackar! Jag gillar Hinken.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Timrågogogo: liknande siffror som Hållander så illa kan det inte vara
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
M0d0 tar in mjällsampo från AHL. Nu har de öppnat storplånkan! 😄 Är det fredag redan? 😄 #hjärtaavhockey. #nästaguldmådå. #Hinken for präsident. #karlinlovesbiteline.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: ja, usch vad panik det är!👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Tom Topp: För helv....! Håll i börsen.
Har jag tomt i börsen kan jag väl inte handla och tro att det löser sig.
Vi måste väl ha lärt oss lite om våran historia om tom peng pung!
Hellre 10:e plats än konkurs.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zoogin62: Ja herregud, snart har hela maj gått och vår sista värvning är ff inte på plats! Säsongen börjar ju för bövelen snart, endast 3 1/2 månad kvar 😳
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Tom Topp: Du kanske har rätt, är bara så jävla ängslig för kval igen!🤢
Men om det blir som ni säger en utvidgning av SHL, så behöver man väl inte ha denna ångest!?🤢
Men jag gillar inte upplägget, tycker att 14 lag räcker!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zoogin62: NEJ NEJ NEJ! Inte börja använda pengar som vi inte har igen! 😱
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: "Tycker det inte borde vara några problem med pengar" håller med, skulle inte SCA pynta in mycket mer pengar än tidigare huvudsponsor?
Om det ändå inte räcker, "låna" lite av kommande Cmore pengarna alternativt swisskampanj!?
Vad händer med Alvarez och de andra som inte är signade, där finns väl ekonomiskt utrymme?
Snart måste nånting hända, detta är ooooliiidliiigt!🥶
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
empa11: Tycker det inte borde vara några problem med pengar. Det som ev saknas kan SCA och/eller supportrar trycka in. Startar vi en swishkampanj får vi in mycket pengar direkt. Kör hårt på SCA och kampanj Kimmo! Vi behöver en stark back, pengar finns att tillgå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Timrå4ever: VM back = ja tack fast kanske inte om han kommer från Ungern, Slovenien, Frankrike eller Österrike. Bra schweizare lär ju inte spela utanför Schweiz eller NHL så återstår gör bara svensk, finsk eller tjeckisk back. Möjligen slovakisk. Bara att sätta sig ner med eliteprospects och stämma av vilka backar i dessa länders trupper som är kontraktslösa. Helst ska han spela top 4 i sitt landslag och gärna högersskytt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Kör vi en sista push innan vinnarna dras.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: När VM är slut kanske det kommer något. VM back vi vill ha.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Macaron: Tycker Kimmo kan anställa sig själv. Är ju inte mycket spelarrekryteringar som återstår så han borde ha tid med det.

Sen lägger vi målvaktstränarlönen på den omtalade och nu smått mytiska spetsbacken.

Då gör vi två flugor på smällen, genitaliskt om jag får säga det själv.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Timrågogogo: Spyhinken?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
SuneMangs: Stiltje. Något man verkligen får ge Kapanen är att han är av yttersta klass när det gäller att inte låta något sippra ut.
Pratade med en jag känner i helgen, som umgås frekvent med några i staben. Han brukar kunna hinta rätt bra. Medgav att det varit väldigt nära en rätt spännande back nyligen. Men budgetosäkerhet gjorde att han inte visste om detta var skrotat eller om det är lite detaljer som måste fixas innan presentation. Alltså rätt svävande svar. Med Nubben vid rodret hade han min bekanta vetat betydligt mer detaljer.
Inte förvånande att det hänger på pengar dock, denna back är nog inte speciellt billig alls.

Utöver det är laget rätt fulländat. Troligtvis ska minst en back in till premiär. Den sista kommer nog dröja tills säsongen dragit igång.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
SuneMangs: pengarna slut Modo satsar och gör det rätt om man ska vara kvar Brynäs blir största favoriten nånsin i HA grattis
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: Ja, vad händer i Timrå? Vad är senaste ryktena? Tycker det varit rejäl stiltje nu sedan slutspelet. Men ni har väl redan en ganska välfylld trupp också?
Låst ämne


Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: Finns inga bra spelare kvar...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zoogin62: SOS! Save Our Souls!

Nu får Kapanen presentera en smaskig back snart. För det behövs!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Timrågogogo: Mayday Mayday!😂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
kulltorp: Hinken we are sinkin.........
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Timrågogogo: Breasher har tydligen ngt kontrakt på bordet också.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: Den "bittra" sanningen!😃
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Vi får väl se ;-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: Haha, ja ni kommer ha ett SHL lag, men ett förmodat slagpåselag. Jag kan hockey. 😉👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik:

😁👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Silly: "Nubben is Rusty" var nog snarare min åsikt de sista säsongerna han var sportchef i Timrå.

Kapanen är helt rätt i tiden, Nubben skall givetvis ha en eloge då han är en stor anledning till att han byggt upp en sån bra relation med alla hemvändare.
Men det var dags att ta Timrå framåt och Nubben har sin bästa tid bakom sig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Timrågogogo:

Bödker vilken skämt till värvning...
Vilken sportchef var det som trodde på honom?
Nubben we trust brukade det väl heta?
😄😄😄
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Tydligen hade Bödker fått ett kontraktsförslag från M0D0 men valde att lägga ner karriären istället.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
i brist på sillysnack här inne så kastas
de pastejjer mellan modo o timrå
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: Se upp småmodolojder. Tut tut här kommer Svensson.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: Vi sitter ju redan med trumf på hand. På pappret. Modo får blanda sin kortlek lite bättre så får ni läge att syna oss framåt höstkanten.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: MoDo kommer att mönstra ett SHL-lag. Det är nötter här som inte fattar att det kanske tar lite tid.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Timrågogogo:
Ni har alltså ingenting att komma med. Lilla Timrå...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza:
Nästan

Men ett SHL-lag att mönstra i höst. Det har inte Modo. Blanda inte ihop serietillhörigheten med kvalitén på laget nu
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: vi har spelare i tre kronor. Svedeamannen är snål och ensam.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Timrågogogo: Timrå har "SLUT PÅ KONTOT!"
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: tjena Karlin välkommen till Västervik igen! Vi har fixat Biteline!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Timrågogogo:
Här kommer MoDo! Snart är vi förbi! Beep! Beep!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Costanza: hoppas ni landar Tima. Passar er perfekt! Kul att Hinken igen ringer sitt enda nummer i telefonboken 😄 "Hallå brynäs har det kommit in något på rejectshyllan?"
Låst ämne

« · 2544767 · »