1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581722 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 2023-2024

« · 2649950 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2023-2024
Laddar inför kvällens match.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Spanarn: 2/3 senaste tillsättningarna har ju gått åt helvete. Blev jävligt nyfiken på hur annonsen för Torrines såg ut. Eftersom dom lyckades bra då.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Spanarn: JS kanske har anamat samma anda som övriga Sverige tycks ha gjort i samband med att epidemin spred sig över Sverige, att man vill sitta hemma och jobba mest hela tiden.

Brukar vara där skon klämmer när man frågar efter ett mer närvarande ledarskap. Om det skulle vara det som är problemet så blir man ju lite orolig :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Spanarn: Bra spaning där Spanarn ;-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Spanarn: förhoppningsvis lär dom sig av förra misstaget!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Hmm...jag har nu lusläst den nya jobbannonsen (Arbetsförmedlingen) för klubbdirektör och jämfört den med den gamla annonsen (Branchstegen), som J Sundberg oturligt nappade på. Eller kanske snarare där styrelsen oturligt nappade på JS (?)

Det intressanta är väl att den nya annonsen (på 452 ord) är exakt likadan som den gamla förutom ett (1) ord.
Under "Arbetsbeskrivning" stod i den tidigare annonsen; "Timrå IK söker en klubbdirektör/VD med ett modernt coachande ledarskap som vill ansvara..." osv.

Men i den nya annonsen står: "Timrå IK söker en klubbdirektör/VD med ett modernt, närvarande och coachande ledarskap som vill ansvara..." osv.

Man har alltså lag till "närvarande"...

Är det där nyckeln finns till en bättre, mer "synlig", mer kommunikativt slipad klubbdirektör??

Timrå IK har samma styrelse, använder sig av samma rekryteringsfirma (Jefferson Wells), med samma kontaktperson (Karin Frisendahl) och sätter in i princip samma annons. Kommer vi då få ett annat resultat?
Eller kommer ordet "närvarande" att förändra allt? Som vanligt när det gäller TIK så lägger jag mig i fosterställning och bara hoppas.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: Jag tränar på samma gym (i Vällingby) som gamle Timrå tränaren Björn Pettersson (Pekkas sista säsong) och vi kom överrens om att det mest troligen blir oavgjort och avgörande på straffar ikväll!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Andersson: Har längtat efter Patrik som kommenterar oss! Han är ju Indian i hjärtat så lär skrika mer om de gör mål. Men han verkar gilla Timrå lite också :) Underbart att höra hans inlevelse tycker iaf jag
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Ikväll blir det ordning och reda på kommenteringen ....
och '' kanske '' lite PANG !! BOM ! SCHWISH !!!!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Angående den inställda "Bortamatch på hemmaplan" de hade sålt under 300 platser. Jag kan väl tycka att de borde kört ändå då om de som var där skulle tycka att det var bra kommer nog nästa gång också och kanske får med sig någon fler. Jag menar att någonstans måste man börja för att skapa efterfrågan. Skulle det bli pannkaka av allt så är det ju ingen större förlust.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
kulltorp: Du passar ypperligt tack vare du är renhårig o ärlig när du skriver ngt !!!! Jag som får på pälsen när ja e ärlig passar inte in!!!!!!! SÖÖK!!!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
kulltorp: Jag kan 🙋‍♂️
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Puckat: Knåpar ihop ansökan nu. Kan ngn frivillig vara referens på hur bra jag skriver i forum?

;-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Puckat: Timrå mailade mig privat innan dom la ut annonsen men jag tackade nej. Tycker att andra ska få chansen… sån är jag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Många här inne som tror sig vara passande i den här rollen har jag märkt så bara att ansöka nu
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
JanneH: Nu är vi ju ändå ett bättre bortalag än hemmalag så det behöver absolut inte vara en nackdel.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
JanneH: Dom har väl redan börjat😬
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Perreman: Annars tycker jag vi har ett helt OK spelschema kvar. Lite synd att de lag vi tampas om top 6 med är alla bortamatcher (VF, LHC och LIF). Utöver det känns det lite som att vi skulle kunna upprepa förra säsongens vändning i de sista omgångarna och nå top 6. LHC och LIF är faan inte den typen av lag som kan springa i väg med jättelånga winning streaks utan att förr eller senare få en lika lång loosing streak. Dags för dem att rasa ihop in THREE, TWO, ONE...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Octagon: Det här med att visa bortamatch i arenan kan säkert funka i slutspel. Kanske kan vara något att ordna helkväll med middag/barhäng och så och sen öppna vissa sektioner bara, så att inte alla sitter hur utspritt som helst.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Pucken: Från dagens ST:

"41 matcher är spelade, elva återstår och det är först nu som Timrå IK har fullt manskap.

– Det är unikt! Det är första gången, säger Ante Karlsson.

Nu tvingas du till och med välja bort folk – hur känns det?

– Det är underbart, det skall vara en konkurrenssituation. Det är så i professionell idrott och jag är glad att vi har hamnat där.

I dagsläget ligger Timrå IK sjua – men målet är att avancera uppåt och landa någonstans bland de sex bästa lagen när serien är färdigspelad om en månad.

– Det är det här vi har längtat efter. Vi har satt oss i en bra position och vi siktar på att ta oss till topp-sex, det är det vi går för nu. Det gäller att vara där varje match och förstå vad det handlar om och det tycker jag att gruppen har visat. Vi har bra form. Vi är redo"

Bara 11 matcher kvar. Varje poäng är väldigt viktig nu för att hamna topp 6. Frölunda är en av de konkurrenter vi har om en topp 6 placering.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Tom Topp: Tänkte samma jag å.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Rip Kirby: dom får fila på konceptet helt enkelt! Till slutspelet kan det bli bra! Det är ju roligare att titta med andra.Delad glädje är dubbel glädje sägs det!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Rip Kirby: Ja och om bekvämlighetsfaktorn är ett faktum vid "riktiga" matcher är den väl gånger en masse här. Lätt orsaken för mig iaf, orka kuska ut till en (antagligen) glest fylld arena, betala in mig för att se en match på TV som jag redan betalat för att kunna se liksom. Dessutom bilberoende en lördag så nån bärs till matchen vore bara att glömma. Näe....knappast sugen
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Tom Topp: Nej, jag tänkte likadant. Men det var ju aldrig läge att vara snabb på biljetter som till alla ordinarie matcher mot Modo som man ska se på plats. Men jag är ju inte ett dugg förvånad att det nu ställs in. Det är ju också samma faktor som spelar in, precis som för de "tråkiga" hemmamatcherna, nämligen bekvämligheterna med att sitta hemma i TV-soffan och knäcka ett par bira till matchen. Tyvärr, men det är ju bara ett faktum nuförtiden.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Labban: Jag tänkte faktiskt gå på det där, men tänkte att det är väl ingen panik med att köpa biljett. Blir det tretusen så är det jäkligt bra! Kan nog tänka mig att jag inte var ensam om att tänka så!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Är ju viss skillnad på en match i serielunken och slutspelsmatcher som Modo hade. Tror det hade varit mer lapp på luckan om de gjort samma satsning under ett slutspel, åtminstone om laget spelar bortamatch långt bort. Visst ett derby är ett derby, men kanske också därför det misslyckades. Ett derby vill man ju uppleva på plats.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Mellostaden i norr ser till att kräma ur ordentligt när det går. En natt på Svedeamannens hotell nu lördag till söndag för knappa 2500. En vanlig helg kostar det 1000. Sedan norrtågs ockerpriser på det för 300 enkel väg. Nä blir stan o se hockeyn istället sen en natt på Knaust. Många alkoholhaltiga drycker får vi för den mellanskillnaden 😁
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Det här är ju jävligt förvirrande. Deras vänster eller min vänster? 🤔
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Octagon: Tanken var väl god, men timingen inget vidare.
Det krävs nog väldigt viktiga matcher som avgörande kval eller finalspel som sagt om det skall locka nått folk.

Däremot tycker jag att man bör lägga mer energi till att promota matchen med hyllningen till vår President Jonte.
Matcher mot Växjö är inga som drar folk i sig och nu har man ju all världens chans att bygga hype kring den matchen. Och inte bara köra nån trött slentrian i social media dagen innan matchen skall spelas
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Nej, det var väl mer att det visar att han hade lite halvdålig fingertoppskänsla överlag.

Vet inte vilken erfarenhet företagare härinne hade kring Sundberg och hans korta tid i Timrå.
Men när man läst lite löst på andra hålla så har tonerma lydit att han inte varit så intresserad av "småföretagare"?

Bara vad man läst och jag har inga större belägg egentligen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: I sig enkelt. Klubben överskattade intresset för arrangemanget. Modo gjorde detta med lyckat resultat under kvalet. Låt oss hoppas att det var matchens betydelse som gjorde att Modos supportrar var intresserade. Om det blir slutspel gissar jag på att klubben gör ett nytt försök.

En annan sak är ju att Timrå IK:s supportrar tyvärr visar ett lägre intresse för klubbens genom tiderna kanske bästa lag. Det är mer förbryllande.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik1: Nu vet jag väl inte om jag lägger så stor vikt vid ett sånt här jippo och dess debacle när jag summerar Sundbergs gärning inom Timrå IK
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Kanske att det skulle funka om det var en viktig match i en finalserie etc.

Precis som Luleå gjorde i finalserien för drygt 2 år sen.

Skillnaden var ju att de körde den gratis då och fick in pengarna på runt försäljningen kring mat och dryck etc.




"Nu har vi fått tillstånd för att sända kvällens SM-final i Coop Norrbotten Arena. Så välkommen alla LHF:are!
Ikväll är det nedsläpp nere i Karlstad för den sjätte SM-finalen mellan Vårat Gäng och Färjestad.

Och nu är det klart att vi kommer kunna sända matchen på mediakuben och övriga skärmar i Coop Norrbotten Arena.

Nedsläpp 19:30. Fri entré från kl 18:00.

Kioskerna håller öppet och restaurangen serverar Pytt i panna för 179kr i Arenarestaurangen. Utöver detta har de öppet Guldbaren, Fansbar och Allstar-baren ikväll.

Vi gör det tillsammans!"
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Puckat: Ja det börjar ju mer och mer visa sig att Sundberg var fel man på fel plats. Det faller ju dock tillbaks på Backlund och CO som felrekryterade honom från början.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Ett typiskt tillfälle där det kunnat funka om arenan legat hyfsat centralt i Sundsvall.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Puckat: Jag är genuint nyfiken, det här har ju testats på andra håll, har det verkligen dragit publik hos andra lag? Kan för egen del helt ärligt säga att det inte lockade det minsta. Hade inga planer på att gå
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Gooode: Och Sundberg som trodde på 3000😂Runt 50 sålda häromdagen
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: ” Tippar på JJ (6-8 v), Rindell (4 v), Hartmann (6-8 v) och Andersson (-2 v). Ja förutom Didrik och Wedin då, säsongen ut på dem, tillbaka "före jul"

Den var rolig. Odds på nya skador :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik1: Mycket kan göras för barnfamiljer finns ingen sektion specifikt men plus för Lander Cafe trevligt och skönt men utöka med ex vis popcorn bättre utbud mat kan bli nåt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Rip Kirby: Vi är i puberteten som klubb. Vi vill växa men ibland gör det ont, det går för snabbt, vi kan inte koordinera våra rörelser, vi misslyckas, ja vi gör sjuttsingen precis allt som en pubertetstinn fjortis gör… dvs fel.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Rip Kirby: antar att det är alldeles för få som köpt biljetter. Det bär väl sig inte ekonomiskt helt enkelt. Eller så strular det med rättigheten att visa matchen. :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Rip Kirby: Jo, se undrar man vart fokus ligger. Hur mycket promotar man hyllningen dör Dahlén?

Vi har en del att arbeta med för att sälja biljetter, helt klart.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik1: Jaha, det är väl knappast särskilt förvånande att Timrå IK nu ställer in sändningen på mediakuben kommande lördag? Vilket misslyckande, herregud 🫣🤭
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Patrick Polly: Tror inte Forsmrark är redo att åka än. Tycker han behöver minst en säsong till i SHL.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Nu kan ni förbeställa en t-shirt från oss och samtidigt stötta tifoverksamheten.
300:- styck.

Swish: 0730586674

Märk betalningen med färg på t-shirt samt storlek. Vill ni köpa flera så gör gärna en betalning per beställning.

Exempel: Röd XL

All vinst går självklart oavkortat till tifomaterial.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
JanneH: Borde spela kryss, men har spelat på Timråvinst imorgon. Fint odds.

Lyytinen lär vara lite ringrostig, men så underbart det är att ha honom tillbaka minst 2 v tidigare än beräknat!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
DenRöda: Tappar vi Forsmark och Rindell så är det rejält tråkigt. Då har vi kvar de som är en bra bit över 30 samt ligger i en nedåtgående utvecklingskurva. Helt fel prioriterat enligt mig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Pinaceae: Wedin blev la skadad förra säsongen mot Frölunda med?

..Och de var även sista matchen mot just Frölunda för säsongen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Barkborren: Ja jo, men Emil.P och Pääjärvis poängsnitt har ju avtagits en del med. Absolut levererar han fina framspelningar.

Vet att man svär lite i kyrkan nu så att säga, meeen skulle inte skada med en center som är liite mer skottvillig, ja eller mindre skotträdd beroende på hur man ser det.

Jag vet att Hanzl är så oerhört nyttig och spelsmart, men med tanke på vår börs och vad vi behöver få ut av materialet så känner mig mig bekväm att gå vidare ifall det är så att Hanzl begär mer lön än innan.

Förmodat snarlik lönen som Tomasek i FBK och Kossila i Växjö.
Jag jämför Hanzl med dom eftersom Lander spelar för billigare lön än Hanzl.

Summa summarum.
Hanzl blir svår att ersätta, men inte omöjlig med tanke på vad övriga lag lyckas hitta med rätt scouting.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
solbacken: Håller med, Timrå är toppen! ❤️🤍
Låst ämne

« · 2649950 · »