Olli Nomadinen : Glad att Kung Bernie valde er. Agent Morten Green har uppenbarligen jobbat övertid. Kung Bernie förtjänar att lira högre upp. Går inte att ogilla den killen.
Nisse på Mon or: Med endast tillgång till data så antar jag att ni som har mer bakgrundsfakta sett något annat väldigt spännande i Emil Lindblom. Annars är det ju ett rejält steg för någon, som fyller 24 i år och inte spelat högre än div 1, att bidra i ett lag som har topp 6-visioner i SHL.
Sedan apropå Hållanders eventuella ankomst kanske någon kan fräscha upp minnet vad gäller vilken spelartyp han är idag. Har inte sett honom spela på 2-3 år. Mesta/bästa minnet är när jag live såg Hållander/JOlofsson dominera en allsvensk match mot Sportklubben i Scaniarinken typ 2019/20. Inte helt olika varann de två men där J.O. var lite mer flashig kändes Hållander lite mer Landeraktig.
Visst Bernhardt spelar med små marginaler och ibland blir det fel. Han får dock oförtjänt mycket skit, han är rätt fysisk och småtuff när han vill, kan sätta stopp med sin stora kropp och har bra räckvidd. När han visar upp ett balanserat spel är det SHL nivå på honom. Hans misstag blir lite synligare för att han vågar vara offensiv och prova.
Han har dessutom väldigt bra +/- i kvartsfinalen.
Skulle säga att hans största problem på slutet varit att han spelat med Nänsen som är ur form och spelar med ännu mindre marginaler. Ofta är det Näsen som sätter Bernhardt i skiten.
Totalt sett tycker jag han har kvalité för att hålla i ett andra backpar I SHL samt ta en plats i PP.
Om han ansluter till er och ni använder honom rätt och ger honom tid är jag övertygad om att ni kommer älska hans träffsäkra stenhårda skott, passningsspel, förmåga att transportera puck för dessa håller riktigt hög klass.
sargad: Bra skridskoåkare. Stark i närkamperna. Bra över hela banan. Fint handledsskott/dragskott. Bra på styrningar. Ledartyp. Inte rädd att vara inne och grisa framför mål. Ger alltid 110%.
Rytter: Jag tror på Bernhardt i Timrå. Vi har inget att förlora på att testa honom iaf. Om ni inte går upp dvs. Vi har bara Rindell och ibland Lyytinen som tar upp puck snabbt och har ett bra skott från blå. Vi behöver fler!
Zäta75: Kung Bernie skulle ta er till nya höjder. Pucken kommer att hitta hem till Kryllan varje match. Ge pucken till Bernie är det enda ni behöver skrika.
{9682}: känns hemskt att hoppas ni inte går upp för det skulle vara skoj att se herrn i Timrå dressen :( sorry kompis Men nu har jag jinxat så shl platsen er är klar ;)
{9682}: Bernie kommer garanterat spela i SHL till hösten, frågan är bara om det blir med Timrå eller med Modo? Eller kan det rent av bli SHL med Timrå och sedan om han inte håller blir han utlånad till Modo i HA 😉
Olli Nomadinen :Min fundering var ingen kritk mot E.L. utan mer en uppriktig fundering där jag inte hade med OJ i den ekvationen.
Är tveksam om OJ. Hade förhoppningar både för hans Timråkoppling och att många(åtminstone i HS) trodde stort om honom för 1-2 år sedan.
Av yngre forwards nu i Timrå eller kopplingar till Timrå tyckte jag Wärmhed såg "senior" ut de små inhopp han gjorde i höstas vilket ger förhoppningar om en plats i truppen med lite lagom speltid 23/24.
Bland unga backar såg Forsmark lovande ut det lilla man fått se. Tyckte Melander inte gjorde bort sig i höstas när han fick något litet inhopp.
sargad: Ok! Ja och jag menar inte att EL på nåt vis är superintressant. Men han har varit runt en del och trots allt vunnit hela div 1:s skytteliga. Två steg ner förvisso men bättre klubbar än oss har fyndat i den ligan
Olli Nomadinen : Nu tycker jag att man kan släppa några namn. Säsongen är över för de flesta nu. Sen kan ST ta Kapanen på pulsen lite. Är Fagemo, Juolevi på G in tex? Hur många är klara? Hur många ska lämna osv?
Luleå - Timrå J20 3-3 inför 3e perioden, vi låg under med 2-0. Vinna eller försvinna för oss i kvarten. Bäst av 3, Luleå leder med 1-0 i matcher! Kom igen nu!! Blir det Semi så ska ja till NHC å hejja på 😎
Bara jag som ser Plastsjö-VF? Plastsjö spelare kan inte överstegs skatea och vips en 2a på Borgman. I övrigt noterar jag att Linus Nässen tagit många steg sedan han gästade oss. Spännande ersättare till Lundin kanske?
Rödovit : Ryktet Fagemo är ett långskott. Mamma och nån mer släkting skall tydligen ha börjat följa Timrå på Instagram. Ingen av Samuels yngre bröder är i ålder för att gå hockeygym, så då har det börjat spekuleras i Samuel Fagemo. Släktingar och följa Instagram brukar ju nu för tiden indikera att nått är på gång. Spännande att se om det finns nån anledning till att släktingar och familj börjat följa då helt enkelt.
sargad: ja alltså jag begär inte ens att domarna ska vara bra men det är helt orimligt att match efter match så gynnar deras dåliga domslut helt jävla ensidigt det ena laget. Det kan jag fan inte acceptera. Och kors i taket så fick goa gubbar ett PP 😃
Olli Hahl: Kanske är så enkelt att inget är helt klart ännu?
Jag vet att flera tycker att vi ska riva kontrakt till höger och vänster med spelare som HS-skribenter inte tycker håller måttet. Men som någon klok sa, vi är inte HV som har råd att köpa ut en massa spelare för att sedan ha kvar pengar till nya.
I mångt och mycket är nog truppen redan satt. Men exempelvis Tim Juel borde man ju kunna presentera, om det är helt klart vill säga =)