roger_sundsvall: Presenteras väl snart av Leksand då. Ja det är ingen etablerad, färdig spelare de köper. Finns en del att slipa på där men visst finns potentialen
Zäta75: Kan man köpa årskort till bara träningarna? Låter ju som att dom blir en behållning i sig.
"det vill säga mycket skridskoåkning och mycket slagsmål, förtydligar huvudtränaren."
Slagsmål. På träning. Låter som en synnerlig märklig träningsfilosofi. Men spännande. Tänk er ST's liverapportering "Dahlén och Erixon ställer upp för slagsmål."
Kerstin_k: Jokinen har ju själv spelat på allra högsta nivå under en lång tid. Om någon vet vad som krävs, i träningsväg, så är det nog han. Slut på allt lall-lall, det låter bra. Jag tror det välkomnas av alla spelare som har ambitionen att ta kliv i sin utveckling som hockeyspelare också.
Dubbeld: Tack Lyytinen för allt du har gjort för Timrå IK! Jag gillade dig skarpt redan från start. Du kom in och gjorde en grym bortamatch mot Luleå direkt från Finland. Sedan har du gjort många grymma insatser som har gjort att du för alltid har fått en plats i mitt och många andra timråiters hjärtan.
Kerstin_k: Slagsmål på träning? :) Ja varför inte för att få uppkampviljan. Dock inga större slagsmål som leder till skador helst. Känns som att det kan vara svårt att bara slåss lite ;)
Lyytinen väntat men rätt trist. Tycker han varit vår bästa back denna säsong. Rindell är det nästan skönt att bli av med även om han säkert kan bli en bra back på sikt.
Villervalla: Jo, förmodligen blev väl Lyytinen för dyr då kanske. Fick han säkert till reapris när han anslöt stukad från Finland. Och har väl ökat sitt marknadsvärde rätt markant nu.
När Lyytinen är hel och spelar på topp är han en grym back. Dessvärre för skadebenägen, så blev han dyr så tycker jag det var rätt vi stod över att buda på Lyytinen. Vi jar inte råd med en tunn backsida återigen.
thorwald: Tycker varken Rindell eller Lyytinen förtjänar titeln ”bästa back” och således bäst betalda back i Timrå, ingen av dom kan bära upp det. Dom är utfyllnadsspelare i ett lag som har ambitioner att sluta på övre halvan av tabellen av den enkla anledningen att båda är för dåliga defensivt. Rindell hade lagom mycket kreativitet på offensiv blå men samtidigt på tok för stor kreativitet innanför defensiv blå. Jag är glad att båda lämnar klubben sen beror det så klart på vad vi ersätter dom med. Lyytinen var bra förra säsongen men den här säsongen var han verkligen den spelare som dom finska fansen garvade åt oss över innan han anslöt.
Enligt Expressen tänke Hanzl vänta några veckor på exitsamtal med Kapanen. Tror nog det går snabbare. Kapanen vet nog redan. En timme mellan varje exit? Nästa vid 17.00?
Kerstin_k: Det som kittlar med Jokinen är att han gillar utveckla yngre spelare. Vad han kan göra med såna som OJ, Forsmark, Värmhed, Melander ska bli rätt spännande. Gissar att det lär trilla in en till yngling innan allt är klart också. Hållander är ju fortfarande rätt ung så där kan vi förhoppningsvis se ett monster över 52 omgångar nästa säsong.
roger_sundsvall: Eronen är inte så önskvärd på Twitter heller. Rätt många som sitter och taggar in Timrå och ropar om att han skall vara nästa spelare man tackar av.
Lär inte vara så roligt att vara Eronen om han blir kvar 😬
{469}: Är tämligen säker på att det finns mer i Eronen än vad man sett i år. Men likt Dahlén gick det jäkligt tungt i år för Eronen.
En sak jag funderat på sedan allt bekymmer med PP, varför fick inte Eronen chansen att skjuta in sig? Den enda saken han var rätt bra på utnyttjades aldrig. Fullkomligt indränkt i sirap gör honom rätt kass på i princip allt förutom att vara stationär skytt, en position som enkom främjas i PP. Märkligt tycker jag!
Den låga spelskicklighetsnivån bland backarna är ett minst lika stort problem i defensiv zon. Att vi haft så svårt att snabbt spela oss ur, bli fastcheckade, tappa puckar osv beror ju i hög grad på att man saknar förmåga att skapa tid ... | Läs mer