1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598906 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2024-25

Sv: Silly Season 2024-25
Vink vink rindell

roger_sundsvall: Presenteras väl snart av Leksand då. Ja det är ingen etablerad, färdig spelare de köper. Finns en del att slipa på där men visst finns potentialen

Dubbeld: kapanen vilar inte på hanen 👍

OlliJanne:
Han verkar ha siktet inställt på huvudtränare i NHL, så det blir nog andra bulla på träning och kravställning till hösten

Zäta75:

Som ljuv musik i öronen. Nästa säsong skiljs agnarna från vetet. Dom som inte pallar lär väl lämna. In Jokinen we trust.

Här kommer en till
Uppladdat:

500x0-img6583.jpeg

Dubbeld: Lika väntat med Lyttinen, en aning tråkigare.

Dubbeld:
Kapanen kommer att ha laget klart innan kvartarna drar igång.

asiat menevät nopeasti jääkiekossa

Dubbeld: nu händer de grejer

Nu är det Lundin och Mieho fortsätter med Erixon och Eronen tack.

Zäta75: Kan man köpa årskort till bara träningarna? Låter ju som att dom blir en behållning i sig.

"det vill säga mycket skridskoåkning och mycket slagsmål, förtydligar huvudtränaren."

Slagsmål. På träning. Låter som en synnerlig märklig träningsfilosofi. Men spännande. Tänk er ST's liverapportering "Dahlén och Erixon ställer upp för slagsmål."

Härligt att hann ta fram sågen Kappan...
Ut mä fler TACK 🙏

Stora Osthyveln 👋

Kerstin_k: Jokinen har ju själv spelat på allra högsta nivå under en lång tid. Om någon vet vad som krävs, i träningsväg, så är det nog han. Slut på allt lall-lall, det låter bra. Jag tror det välkomnas av alla spelare som har ambitionen att ta kliv i sin utveckling som hockeyspelare också.

Dubbeld: Tack Lyytinen för allt du har gjort för Timrå IK! Jag gillade dig skarpt redan från start. Du kom in och gjorde en grym bortamatch mot Luleå direkt från Finland. Sedan har du gjort många grymma insatser som har gjort att du för alltid har fått en plats i mitt och många andra timråiters hjärtan.

Du kommer att vara saknad!

Kerstin_k: Slagsmål på träning? :) Ja varför inte för att få uppkampviljan. Dock inga större slagsmål som leder till skador helst. Känns som att det kan vara svårt att bara slåss lite ;)

Zäta75: han var en av få som visade lite känslor kring kassen med.

Lite elak sådär!

Lyytinen var inte någon jag ville bli av med!

Men vi får se vad det blir ist!

Lyytinen väntat men rätt trist. Tycker han varit vår bästa back denna säsong. Rindell är det nästan skönt att bli av med även om han säkert kan bli en bra back på sikt.

{297}: Ja skall vi hänga på topplagen så är det slutlallat nu!

{469}: Jamendåså.
Uppladdat:

500x0-screenshot20240318-1535512.png

Villervalla: Jo, förmodligen blev väl Lyytinen för dyr då kanske. Fick han säkert till reapris när han anslöt stukad från Finland. Och har väl ökat sitt marknadsvärde rätt markant nu.

När Lyytinen är hel och spelar på topp är han en grym back. Dessvärre för skadebenägen, så blev han dyr så tycker jag det var rätt vi stod över att buda på Lyytinen. Vi jar inte råd med en tunn backsida återigen.

thorwald: Tycker varken Rindell eller Lyytinen förtjänar titeln ”bästa back” och således bäst betalda back i Timrå, ingen av dom kan bära upp det. Dom är utfyllnadsspelare i ett lag som har ambitioner att sluta på övre halvan av tabellen av den enkla anledningen att båda är för dåliga defensivt. Rindell hade lagom mycket kreativitet på offensiv blå men samtidigt på tok för stor kreativitet innanför defensiv blå. Jag är glad att båda lämnar klubben sen beror det så klart på vad vi ersätter dom med. Lyytinen var bra förra säsongen men den här säsongen var han verkligen den spelare som dom finska fansen garvade åt oss över innan han anslöt.

{297}: Lukas Sandgren Örebro har börjat följa Timrås insta.

www.eliteprospects.com/player/610808/lukas-sagranden

Villervalla: är väll tänkt för juniorer då? Han har väll ett år kvar

Tonymontana: Kanske eller så är att han följer de flesta lagen, men Forsmark kan ju även pratat gott. Bara vänta och se.

Mieho out

Där försvinner ännu en finne
Uppladdat:

500x0-img6584.jpeg

Dubbeld: Exit, finska föreningen. Kapanen går på fett hårt med Clerasilen. Miehos utträde kändes dock enbart glädjande.

Dä gå bra nu....
Uppladdat:

500x0-screenshot20240318161104chrome.jpg

{9829}: Ja Mieho lär ju inte bli kvar liksom Hanzl.

Sen får vi väl se då om Lundin hamnar i Finland som Mr Madhawk antydde.

Och vore ju guld om vi kunde bli av med Eronen.
Behåller i alla fall hellre Erixon än Eronen.

Kapanen är i alla fall rapp i agerandet...😁

Enligt Expressen tänke Hanzl vänta några veckor på exitsamtal med Kapanen. Tror nog det går snabbare. Kapanen vet nog redan.
En timme mellan varje exit? Nästa vid 17.00?

Kerstin_k: Det som kittlar med Jokinen är att han gillar utveckla yngre spelare. Vad han kan göra med såna som OJ, Forsmark, Värmhed, Melander ska bli rätt spännande. Gissar att det lär trilla in en till yngling innan allt är klart också. Hållander är ju fortfarande rätt ung så där kan vi förhoppningsvis se ett monster över 52 omgångar nästa säsong.

Bara in med Back bjässen Borgman har frigjort stålar nu stenhårt skott PP back granithårding.🏒💪

Nisse på Mon or: Kommer nog snart att Hanzl lämnar. Annars blir jag förvånad...

Kanske Sanny's profetia stämmer att en annan tjeck kommer istället som Jokinen tar med sig nämligen Kovarcik. 😁

Lomond: När sa Madhawk om Lundin till Finland?

Modano: FRUKTANSVÄRDA slagskott från offensiv blå!!🕳️🕳️🏒🏒🥳

{469}: I dagens podd nämde han det.

{10473}: Och kanske Edfelt....

Greven: rädd att han blir kvar gjorde väl nån bra match och skridskor kN han åka nåt HA

Mieho, vink vink

Nr.63,vink* så blir de jackpott

Lomond: Eller båda 2

roger_sundsvall: Eronen är inte så önskvärd på Twitter heller. Rätt många som sitter och taggar in Timrå och ropar om att han skall vara nästa spelare man tackar av.

Lär inte vara så roligt att vara Eronen om han blir kvar
😬

Gorkyman: Komsi komsi

{469}Inte så konstigt alls om man tittar på vad han kostar mot vad presterat denna säsong..

Gorkyman: Vi kan ju inte frångå att det finns ett pappa-son förhållande i A-laget

{469}: Är tämligen säker på att det finns mer i Eronen än vad man sett i år. Men likt Dahlén gick det jäkligt tungt i år för Eronen.

En sak jag funderat på sedan allt bekymmer med PP, varför fick inte Eronen chansen att skjuta in sig? Den enda saken han var rätt bra på utnyttjades aldrig. Fullkomligt indränkt i sirap gör honom rätt kass på i princip allt förutom att vara stationär skytt, en position som enkom främjas i PP. Märkligt tycker jag!

Greven: Nej har tänkt på det där med. Men tar nog hellre att det är sonen till Sportchefen och inte tränaren.

Jokinen skulle aldrig köpa att Kapanen har nått krav hur Kapanen skall användas. Det vågar jag nästan garantera.

Det blir inte riktigt lika känsligt inom spelartruppen heller skulle jag tro.

« · 2675049 · »