1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 2024-25

« · 2674135 Till forumet


Silly Season 2024-25
SILLY SEASON!

Vi lämnar en säsong av skador, underprestation och ett lag som aldrig återhämtade sig från att det läckt ut att Ante Karlsson inte blir kvar i klubben.

Framåt, mannar!

Ryktas in:
Olli Jokinen - NY från Jukurit (tränare)
Linus Näsén - NY från Jukurit (back)
Lukas Pilö - NY från IK Oskarshamn (back)
Anton Lundmark - NY från Tingsryds AIF (forward)

Bekräftat ut:
Anders Karlsson (tränare)

Ryktas ut:
Axel Rindell - Leksands IF (back)
Joonas Lyytinen - Leksands IF (back)
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Önskelista:

Bort:
ERONEN - behöver inte förklaras närmare
Hanzl - för seg nu
Lundin - tack men hej då Albin, du tog aldrig steget upp till SHL fullt ut - du kommer att ha en skitbra karriär i Liiga!
Rindell - trist att tappa men verkar ju vara klar för Leksand och i slutändan behöver vi mer stabilitet i försvaret
Mieho - tuggar ändå en del taggtråd så all heder men han har inte händerna eller tempot för SHL
EP - kanske mest kontroversiellt här men nu har Emil haft två säsonger på sig och är helt osynlig under långa delar av spelåret båda säsongerna och har varit sämst när det gäller i bägge slutspel. Sitter såklart på kontrakt men här är det jag som får drömma.

Kvar av utgående kontrakt:
Lyytinen - får han vara skadefri och inte kräver en jättesumma tror jag att Joonas kan hitta tillbaka till där han var förra sässen
Andersson - gör det han ska och en del därtill, frågan är väl om hans egna ambition är att brunka på i en tredje/fjärdelina resten av sin karriär.

In (spelartyper):
En förstaback med ett bra pass som kan förankra ett PP. Ett krav, med tanke på hur säsongen sett ut.
En sniper. När Hamrin gick igenom bakomliggande statistik för grundspelet låg vi väl typ fyra i expected goals, vilket talar en hel del om hur otroligt desperat vårt behov av en renodlad målskytt är.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Ser på Expressens plusartikel om Timrå nästa säsong har dom Lucas Carlsson på bilden där i Panthers tröja
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
stark forcering
då va den säsongen över
ett gäng lirare,får titta sig i Spegeln
försvaret Läcker som en sil
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Bee: Helt ärligt har EP varit exakt den spelare jag på förhand befarade. Jag har nog inte följt hans karriär tidigare tillräckligt men jag tänkte när jag läste alla hyllningar inför värvningen att jag måste ha missat nåt kring hans storhet. Men nä, jag tror faktiskt inte det
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Bee: EP blir kvar, redan bestämt att han kommer spela center nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Bee: Nog för att du drömmer men Lyytinen är också klar för LIF
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Bee: EP sämst när de gäller i slutspel? Han och Dahlén bar laget förra året mot Örebro i kvarten. Jokinen kommer får ut mer av han, är helt säker.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Drömnamn Aftonbladet:
Michal Kovarcik

Drömnamn Expressen:
Lucas Carlsson

Ryktas klara:
Linus Nässén
Lukas Pilö
Anton Lundmark
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
vonDöbeln:
Årets önskelista till tomtegubben:

Vi "vet" att Rindell och Lyytinen inte blir kvar.

Bryt:
- Elmeri Eronen (livsviktigt för föreningen)

Förläng inte:
- Panu Mieho
- Robin Hanzl (kostar mer än det smakar)
- Albin Lundin

Förläng:
- Erik Andersson (perfekt 4e center)
- Noel Edfelt (kommer funka med en bra försäsong och årets erfarenhet)
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
tekarn1968: Med en bra tränare så kan alla spelare lyfta.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
nectis: Det låter bra. Precis vad jag har önskat. Han passar mycket bättre som center än ytterforward. Han kan som sagt ersätta Hanzl och vi lägger pengarna på en bra back istället. Hoppas du har 100% backning gällande detta.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Komiskt att det är ”fel” Linus Nässen på aftonbladets bild. Det är inte frölunda spelaren utan tidigare växjö backen Linus Nässen som följer med Joikinen från Finland. Haha
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Vilket antiklimax säsongen blev. Siktar på Topp 6, blev inget av det. Rullar på som vanligt. Försöka göra bra avslutning mot Leksand sista matchen av grundserien, blev platt fall. Rulla på som vanligt. Ok det blir åttondelsfinal, nu ska laget minsann knyta näven i fickan och göra en bra bortamatch mot Rögle. Blev inget av det. Sista matchen, nu vänder vi detta. Blev inget av det. Rullar på som vanligt.

En stor frustraation känner man. Men samtidigt känns det knappast oväntat med tanke på hur säsongen sett ut. Är ändå inte allt för bedrövad. Vi slipper kval och spelar SHL nästa år, utan Tjur-Ante. Alltid något. Ska ändå passa på att tacka Ante för allt han gjort för föreningen, utan honom hade vi nog snackat om SHL idag. Men det är dags att gå vidare och ska bli skönt med någon som kan se på spelarna utan förutbestämda åsikter.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Labban: Haha ja man är ganska tom efter den här säsongen, vad fan hände? Vilket fiasko det blev av något man trodde skulle bli så bra.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Zäta75: Alternativt hitta en hyffsad center till och ha råd med en back ändå. Som Madhawk skrev så är ju en högerskjutande center på önskelistan.
Behåller vi Erik Andersson och säger tack och hej till Lundin så blir det ju ändå insparade pengar så här.

Ny
Lander
EP
Erik.A
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Sputnik1: Inget roligt avsnitt att spela in, men nu finns det sista matchavsnittet av Domustrappan för den här säsongen ute.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Sputnik1: Behöver ju minst en till rightare som ytter oxå
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
kapanen upp till bevis o forma laget
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Labban: Tråkigt och trist att ni åkte ut. Jag brukar alltid hålla på er när/om Modo inte är i slutspel då jag hellre ser ett Norrlandslag lyckas i slutspelet.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Någon med expressen premium? Undrar vad dom snillena spekulerar kring att dahlen (?) ska bli för dyr att behålla?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Labban: Jag tror man ska hålla sig för att kasta skit på Ante, vi har nog ingen aning vad som hänt och vad som döljer sig innanför väggarna i omklädningsrummet eller på kontoret och vi kommer inte få veta det heller troligen, för något år det. Jag skulle tro att det är locket på för alla inblandade. Möjligen kan någon spelare råka försäga sig.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Förjävla trist att SHL-slutspelet tappar ett lag med själ och hjärta när Timrå har spelat färdigt. Ni har mina sympatier i denna svåra stund.

Hoppas, för er skull, att det ser bättre ut nästa säsong med Jokinen på plats och kanske något spetsigt nyförvärv framåt och ett par, tre backar som alla är bättre än Eronen.

Hoppas även att den evighetslånga transportsträckan går snabbt och att vi ses igen i högsta serien nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Rallarn: Känns faktiskt rätt bra ändå nu trots avslutningen. En lång plåga med Ante är över, visst han räddade oss från Freddan.

Det ska han ha cred för!!!
Men med det lag han har fått till sitt förfogande så har han misslyckats!

Antes svaghet ligger i att kunna göra förändringar under match, kunna sätta krav på spelare.

Även om vi kanske på papperet tappar lite till nästa år så tror jag på att Jokinen kommer kunna väcka Lander, Dahlen och Pettersson till liv och vi får ett bättre samspelt lag.

Fiaskot kom inte i serien mot Rögle utan startade långt i starten av serien. Ojämt spel sett till hela SHL där vi plockar poäng tack vare induviduella insatser där spelare presterar i vissa matcher

Nu finns det bara ljus framåt

Avslutningsvis.
JonteD,dubbeld m.fl ursäkta hätska kommentarer som gått mot er under säsongen då frustation tagits ut mot fel personer i ilskans ögonblick.
Må väl och vi kommer se fram mot en säsong av glädje
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
SebastianH: Du kan vara lugn, de spekulerar inte alls om det. Däremot är det ett faktum att vi inte har den största plånboken. Det är Hanzl som de tror att TIK anser är för dyr.

"I höstas fanns det uppgifter som gjorde gällande att Jonathan Dahlén blickade mot Schweiz, men det mesta talar för att han stannar kvar i Timrå ytterligare ett år. "
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Det har redan läckt under säsongen. Ex att Jonte och Ante inte kommit överens. Gällande åsikter om träningsinsats har jag för mig. Sedan vågade inte Ante bänka Jonte efter detta. Förmodligen för att han är populär i klubben.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Joslan00: Det har ju enbart varit spekulationer från en pausintervju i en match, det säger ingenting.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Joslan00: Ante är en vad man kallar, Bullchef. Alla ska med och ingen ska klivas på tårna eller såras. Det är bevisat en miljon ggr i år bla. Men det funkar ju inte i ett hockeylag på denna nivå.
Men nog sagt om det.
Lycka till i fortsättningen Ante! Tack för dina år med oss!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
SuneMangs: Lova att bevara SHL Stockholmsfritt!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Jag hörde det från en person med insyn i klubben. Det är allt jag kan säga.
Kommentera


Sv: Silly Season 2024-25
Rico01: frågan är väl snarare om scweiziska klubbar blickar mot Dahlén?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Pinaceae: "Lova att bevara SHL Stockholmsfritt!"

Jag känner mitt Brynäs väl, så tyvärr kan jag inte lova något. Men min högsta önskan är detsamma som din!
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Joslan00: Har hört samma. Kan förklara en del med Dahléns prestation
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
sikth: Går inte att läsa. Kan du länka?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
kulltorp: de är från premium så de hjälper inte..
Men Lucas Carlsson va ett dröm namn dom är ute efter
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Rico01: Tack! Det var ju inget nytt vatten under bron då. Hanzl har varit ovärderlig i resan dit vi är nu. Dags att vända blad nu
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Det är kanske att svära lite i kyrkan, men är det bara jag som tycker Hanzl överlag denna säsong varit en av våra bästa spelare efter Hållander? Känns lite som med Rattie att gör vi oss av med Hanzl kommer vi tappa en hel del kreativitet framåt. Sen har han inte varit bra senaste tiden, men i rätt miljö är han en riktigt bra center. Tror det är något annat fel som gör att vi inte fått ut max av honom på slutet. Lander har ju inte heller fått ut max denna säsong och vi vet ju vad han kan
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
kulltorp: Jag tycker att Ante Karlsson varit bra. Han klev in ensam och räddade oss kvar i SHL efter en mycket trög säsong med freddan. Många här i forumet spydde så mycket skit på både freddan, sportchef och inte minst vår klubbchef som ni lyckades svärta ner det röda hjärtat så han tvingades neröver. Ante blev kvar och har lyckats etablera laget i SHL. Han har dock inte lyckats få ut 100% av det på papperet offensivt starka laget men det var inte så lätt för honom att tygla vissa bångstyriga spelare ska gudarna veta, om det nu är ni som är gudarna...
Tack för allt jobb Ante!
Vi hoppas att OJ kan ta detta vidare. Han kanske kan göra nytta genom att ha mindre hjärta till Timrå än du...
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
kulltorp:

Har du testat att klicka på bilderna?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Villervalla: Nej, det är inte enbart spekulationer.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
ersättare till hanzl,eronen,rindell,mieho t.ex
borde väl finnas bra svenska spelare
inte bara importer
några namn?
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Nä, den här säsongen blev inte som vi hade önskat och förväntat. Sista 5 min var dom bästa och roligaste (förutom att vi inte kvitterade) och mest spännande på hela säsongen, det säger rätt mycket. Det har varit alldeles för slätstruket och avsaknad av spelsystem och matchcoachning. Lägg till backskador och att vår hjälte Dahlén inte rosade marknaden denna säsong som vi hade hoppats. Vi får tacka Ante även för 5 år, men glorian kom lite på sned tyvärr sista säsongen. Nu får Kapanen börjar arbeta på riktigt och se till så att vi får så optimala förutsättningar i truppen som är möjligt till Jokinens ankomst. Nu tar vi sommarlov men man längtar ändå lite till hösten redan nu och chans för upprättelse.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Djingiskahn: Ante är inte en tränare som tar SM guld. Det tror jag vi alla är överens om

Men jag tror att jag kan räkna upp många tränare som kunde ha lyckats med det lag vi hade i år.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
roger_sundsvall: Hanzl är dyr. Men han är bra på bryta spelvägar defensivt och kom tvåa i poängligan trots att alla han spelat med haft svårt att leverera mål. Så det är komplext och inte enkelt att dra en slutsats att han varit dålig. Dock tycker jag han sett omotiverad ut sedan årskiftet vad det nu kan bero på. Det har varit en kollektiv kollaps att göra mål hävdar jag. Förutom hållander då.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
cloon:Föralltid en av oss, Ante ❤️
Uppladdat:

450x300-img4911.jpegimg4911.jpeg

Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Kommer aldrig bli bättre nästa säsong om de inte får in fler tyngre Forwards så jävla många svaga som hamnar i hörnen istället för att ta fajten framför mål. Med Lodin Rattie har vi vunnit lätt idag .
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
thorwald: Jag tycker Hanzl har dalat lite neråt med hans lägstanivå. Främst senaste 10 matcherna där han knappt orkar BP och tar dumma beslut till och från. Men så har väl hela laget sett ut. Spelar ingen roll egentligen vad jag tycker, men jag vill då hellre se att Pettersson tar över som andra center och att det som blir över av Hanzl-cashen läggs på en sylvass rightare. Det snackas om att det kikas på en center som är rightare i Expressen och där kan jag faktiskt lägga en liten slant på att Kapanens grabb kommer in. Om han nu inte känner sig sugen på att gneta sig fram i AHL dvs.
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
DenRöda: Jag tror och hoppas också att Kapanens grabb kommer till Timrå IKs lag nästa år
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Joslan00: EN FÖRBANNAD LÖGN!!!!! JÄVLA TOMTE SÅ DE INTE!!!! MER SÄGER JAG INTE 🤬🤬🤬🪓
Kommentera

Sv: Silly Season 2024-25
Barkborren: TAGET 😎🇺🇿
Kommentera

« · 2674135