Villervalla: Har svårt att se vår expertgrupp men Nubben Zäta,Emil och en viss hemlige Arne sitta och diskutera de namn som nämns i hockeynews som namn som ska lyfta eller hålla Timrå iK. Flytande några år till..Lyytinen Noren .tillsammans med oprövade barkemo . Ingen av dessa skulle jag påstå vara bättre än den som lämnat..snarare tvärt om.
Man hoppas det bara är trams,utan substans i verkligheten .
Karlsson74: Tänker att de har väl ungefär lika bra koll som vi just nu. Sen så kikar de väl på spelare i ligan som gjort bra ifrån sig och är figurer som skulle kunna passa in i Timrå utifrån vad vi söker etc etc.
Så det är väl kul å se dem gissa lite 😎 de hade några drömvärvningar också som var riktiga långskott.
Karlsson74: Behöver inte vara orolig. Rattie och Lyytinen kommer inte att ansluta till oss nästa säsong. Kopacka säger jag dock inte nej till. Han känns lite spännande och kan han få till sitt spel han hade förra säsongen så har vi en säker målgörare.
Precis som Rödvit skriver så kikas det mest på svenska marknaden och jag ser framför mig att det kommer att värvas ett par talanger utöver ersättaren till Dahlén.
Karlsson74: Barkemo känns väl ändå som ett rimligt namn att ta in? Ung med potential. Han är ju inte tänkt som en bärande spelare direkt. Tar ju hellre honom än Pilö.
Ser att modo kommunicerat att man stannar i hockeyallsvenskan ytterligare 3 år. Åka ur och sedan misslyckas med laget inför återtåget belönas med förlängning på sportchefen.
DenRöda: Ja det är fel att säga att det är rykten kring Rattie, Lyyttinen och Kopacka. Det var ett "resonemang" från en tidning att dessa skulle passa in, så definitivt inte rykten. Men detta resonemang har skapat ett rykte, vilket inte är samma sak.
Adrian Zetterberg har dragit på sig skridskorna igen, hoppas han hittar tillbaka till glädjen med hockey och vill satsa och inte bara i div2 men det är nog en lång väg att gå för honom. Får ge honom ett par år får man se.
Nisse på Mon or: Nä det är svårt att veta hur dom tänker. Jag tänker att Barkemo eller Freij är hur leken nästa säsong isåfall. Halva backsidan byggd på spelare som ”ska ta nästa kliv” annars
Andersson: Får samma goa vibbar som jag hade för Freij inför denna säsong.
HV supportrar känns inte helt nöjda heller, det lilla man sett dom skriva på social media.
Kan nog vara en vettig och utbildningsbar back!
Intressant dock om det slutar med att vi plockar in 2 "chansningar" på backsidan och inget mer sen. Vi skulle nog behöva en förste back med egentligen!
Men kanske blir att vi kör budget på.backsidan och satsar rejält på forwardssidan?
För nog måste det väl finnas mer kulor med tanke på att både Pilö och Nässén försvinner? Eller bränner vi typ 300k på dessa 2 ynglingar och att Forsmark får ännu högre lön? 😬
Montén Python: Det landar nog in en ersättare till Nässén. Allt annat vore extremt märkligt. Behövs när Svensson är på väg neråt och Strömbergs skadehistorik.
Vi märkte jättetydligt igår att Westfält försvann mer eller mindre i sin centerposition. Vi kommer få ut mer av honom på kanten. Vad hade Levinsson igår? En kontrollerad ingång och två passningar på blad? Tappade puck hela tiden. ... | Läs mer