FM: Skrev bara att den var i klass med den. Enströms var helt klockren. Både Jönsson och Johansson tittar ner i isen så tacklingen kommer, skillnaden i tacklingarna är att Angell onödigt hoppar in i tacklingen. Men kan inte påstå att den är särskilt grisaktig och ful.
Frella: Klockren ? Ja den träffade klockrent i skallen = checking to the head. Hade varit en ruskigt snygg propp om han träffat lite mer på kroppen men nu hade han lite oflyt och träffade skallen istället.
Portello: Misstänker att det är antingen Hurme eller Kapus? Hurme är jag dessutom ytterst tveksam till om jag vill se vakta kassen i TIK. Känns som en grisen i säcken varning.
ernie eagle: Misstänker att du syftar på tacklingen på Jönsson, såhär i efterhand kan jag inte påstå att den var särskilt ful. Den var väl i klass med Enströms propp på Mathias Johansson, en tackling som var så klockren som den kunde bli.
Frella: Walle överföll inte spelare, han fightades man mot man, öga för öga, tand för tand! Han var jävligt ärlig och åkte sällan eller aldrig ut för några överfall.
Han valde ut en antagonist och gjorde upp som en riktig man och blottade sin håriga bringa och vinkade till publiken. Det är en jävla skillnad.
Checking to the head och checking from behind är inte hockey, det är bara fegt och amatörmässigt!
ernie eagle: Intressant ändå att Walle som nu är helig för dig är en hjälte, men Angell som förmodligen är betydligt mer from i sitt agerande benämns som en grisspelare.
65selander: Äsch trålfiskarn Bissett blev ju inte ens svettig efteråt. Han låg ju bara rulle och väntade på att blev serverad lax och löjrom om vartannat :)
Frella: Mike Knuble räknar jag inte då han var en lockoutspelare. Men sure Tim Thomas var en profil i AIK. En av få amerikaner i modern tid som lyckats i Elitserien.
ernie eagle: Mike Knuble lyckades väl hyfsat ifjol. Tim Thomas gjorde väl inte bort sig heller då han spelade i Gnaget. Hur många Kanadensare utöver Manderville och Lupaschuk har varit lyckade?
Tycho: Jag sa att han var en grisspelare ja, men vettvilling vet jag ej. Vettvillingarnas lag LHC skulle däremot ha passat honom bra.
När lyckades en amerikan i Elitserien senast då? Den enda amerikan som gjort avtryck i TIK är väl Stephen Brown som införde kostymkrav och hade några minst sagt märkliga saker för sig i båset och i rollen som coach.
Han körde otvivelaktigt med okonventionella metoder men fick också gå efter en säsong i Timrå. De var lynchstämning bland spelarna och han flydde hals över huvudet från kommunen.
Swordster: Jo jag såg den också... Men basera ett sådant ganska hårt uttalade på en tackling känns ändå lite väl mycket... Om han nu inte vet mer än så... Annars kan man juh lika gärna kalla Peter Öberg en gris om man bara sett den tackling han gjorde på Peter Nordström... Men det kanske han inte är känd som... Eller som LHC:are gjorde med Mandy för ett par år sen efter Norrena händelsen...
Men Earnie kanske har sett många matcher med bofors... vad vet jag... ?
ernie eagle: Nu har jag inte sett han spela men vettvilling och grisspelare när han har 0,775 2 minutersutvisningar per match... i ett lag som är känt att spela grisigt...
Nu kanske du har bättre koll än mig på Angell... Men om du inte har det kanske det är bättre att hålla sig lite piano med uttalanden...
Lyssna gärna på P1 i afton kl 21:27. Timrå IK:s lagkapten Sanny Lindström berättar då om sin passion för sporten ishockey. Även några klipp från stämningen i e.ON arena utlovas i detta kvartslånga program...
Laken: Nicholas Angell är ingenting att ha. Amerikanare har jag fått nog av så till vida det inte handlar om bilar då.
En grisspelare är vad fan det är som spelar lika huvudlöst som Linköping. Låta honom spela där. Vettvillingarnas förening. Samla dräggen på ett och samma ställe.
Laken: Varför inte ge oss in i kampen med L-köping om Nicholas Angell!! Rätt ålder och amerikansk inställning.. producerar hela tiden i både serien o kvalserien tills. med En ev. Kokko skulle vi då ha 2 riktigt bra offensiva krafter! plus gärna en tredje defensivinriktad back. Fast då blir det ju nio backar med Moe o det kanske inte är tänkt.
Vågar vi tro på Hedström och Gunno? Hur sannolikt är det att dessa båda funderar på Timrå IK? Skellefteå ser ut att ta sig till elitserien och det lär väl knappast tala för Hedström? Två oerhört kompetenta spelare som jag hoppas Nubben jobbar stenhårt att få hit. Dock är Skellefteås allt närmare elitserieplats oroväckande..
ernie eagle: Tror Nubben har en korrekt bedömning av Åkerman. Efter att ha varit halv Skellefteåbo sedan september 2005 har jag varit med och snackat mycket hockey med ett antal mer eller mindre intresserade Skellefteåsupportrar.
Nämner nedan de jag tycker är värda att nämna:
Åkerman: Överlägsen i Allsvenskan men misslyckats i kvalserien när tempot blivit högre. Han hänger inte riktigt med i sitt eget passningsspel.
Harkins: För långsam, är en långsam version av Krykov. Dock underbart spelsinne när han får den tid han behöver.
Sondell: Bra allsvensk back, men producerar för lite i Allsvenskan för att kunna ta plats som en offensiv back i Timrå IK.
Wernblom: Bra, stor, stark och elak. Står för mycket i SAIK. Under kontrakt.
Söderberg: Snabb, lätt och teknisk. Står sig bra i Allsvenskan men har redan större problem mot backarna i KS, hur blir det då i ES? Under kontrakt.
Öberg: Intressant spelare som man mest känner från VIK-tiden. Streetsmart center med mer än en poäng per match under året, bästa säsongen sen andra året i ES med VIK 98/99. Dock gammal och under kontrakt. Klarar sig bra i ES, som andra-tredjecenter. Under kontrakt.
Prochaska: Klassback som dock sett sina bästa dagar snabbhetsmässigt. Defensivt smart och offensivt produktiv, men är nog för långsam för att vara riktigt bra i ES. Mycket utvisad.
Branda: Kom under säsongen för SAIK och har imponerat poängmässigt med 9 poäng på 7 matcher i hockeyallsvenskan. Om han blir kvar i Sverige spelar han nog i ES. Platsar i de flesta lag och bland de två första lines i 4-5 lag.
Pontus Petterström: Vilken kämpe och vilken halvgalning. Full fart i varje byte som dock inte producerat som SAIK:arna hade hoppats. Citat från en SAIK-supporter -"Petterström skulle täcka skott med näsan med 2 minuter kvar och SAIK ledde med 11-1". Kan du nämnas att han har varit lite skadad... ;)
Det vart en liten genomgång av de intressanta SAIKarna... dock är ingen intressant för TIK nästa år. Tror Branda är för dyr för den plats i laget han skulle få...
Allt handlar om rätt perspektiv...nu när alla lag mellan plats 5-8 är ute ur slutspelet (nu behöver man inte längre snegla avundsjukt på dessa iaf, känns som att de fyra som är kvar inte var så mycket att sätta emot i år)och de två ES-lagen i kvalserien för en oviss (helvetisk för det ena laget) kamp för sin överlevnad så ter sig vår säsong som riktigt behaglig. Vi är säkrade ytterligare ett år i finrummet och satsningen mot att vara med i kampen om ädla medaljer nästa år har precis rivstartat! :-)
htikare: Inget namn jag diskuterat med Nubben. Honom hade jag helt glömt bort att vi var intresserade av. Men nu när du säger det minns jag att det fanns ett intresse för honom för 2år sedan.
Skall skriva upp det som en punkt på dagordningen och diskutera hans namn nästa gång jag står i kontakt med Nubben!
RocknRolf2: Det lag som Malmö ställer på banan idag känns ju klassen vassare än det lag som åkter ur ES. Men med tanke på de spelare som Leksand plockade in före säsongen borde man väl kunna prestera ett bra mycket bättre spel än vad man gör. Men det är väl nerver utanpå tröjorna i vanlig ordning. Ja, vad Curre kan tänkas bidra med är en gåta. Ska han få vara med om att föra ned ytterligare ett lag i allsvenskan. Sist han gjorde det var när han tränade VIK Hockey. Vilka som gick upp det året.......? ;-)
Dream Team: japp, känns inte förvånande. Malmö matchar ett klart bättre lag. Men helt otroligt att Leksands lag inte är bättre med tanke på elitseriestatusen och resurserna... och Curre?!
RocknRolf2: De har vi haft tillräckligt utav ändå genom åren. Sista chansen för Wennerberg och Koskinen till vintern iaf. Presterar det inte bättre än den nyligen avslutade så är det bara till att packa trunken och dra.
Nubben var slående överens med mig i min analys. Ingen Fabbe eller Emil Lundberg i TIK. Den sistnämnda är för mkt sarggnugg för att satsas på.
Annars gillar jag Johan Åkerman men det gör inte Nubben. Så just nu är det väl lite status quo över spelarfronten bortsett Oscar Sundh då.
Sitter och lyssnar på Leksand-Malmö och det är slående att ett allsvenskt lag som Malmö faktiskt har så pass mycket bättre lag än elitserielaget Leksand. Leksand åker, men där finns det väl inte mycket att hämta. Möjligtvis Lotvonen
Montén Python: det där har jag också tänkt på när man ser bilder i TVn. En del omklädningsrum för bortalaget ser ut att vara i något gammalt pannrum! Timrå måste ha ett utav dom bättre!