1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604830 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
htikare: Vi bjuder honom på lite Gevaliakaffe o vips så vägrar han lämna Gävle,så ni lär inte få oväntat besök.....:-)

ståpäls: Står på Brynäs svenska fans sida att Johan backlund skall besöka dom..o att även Timrå är intresserade av honom.
Jag tror Backlund skulle bli mycket bra för Timrå ..Johan o Johan!

El Maco: Jag tänkte ju att annars så var det flera andra moderatorer som var grymmt snabba att direkt eller indirekt kommentera dettta, men det får ju stå för dom

Jag kan hålla med om att nivån är sisådär, men jag har inte sett ett enda klagomål om varken påhopp eller raderningar

Låt GB skribenterna göra upp om vad som är lämpligt eller inte

Det brukar lösa sig innan det är färdigt

73Sjöbba: Du, det är svårt att hålla reda på de som säger upp sitt användarnamn och lovar att aldrig återvända som kommer tillbaka en vecka senare med nytt namn.

När det gäller LHC-bulletinen så håller den stundtals en fantastiskt låg nivå men det är bara min enkla åsikt. Jag är dessutom Legend även där *stolt*

El Maco: Som moderator borde du veta att jag gick under Kronblom tidigare

El Maco: bulletinen

73Sjöbba: LHC på hockeysnack eller "bulletinen" på deras hemsida?

Helg Ernest: Du har poäng i det du skriver. Har hängt i LHC GB och man kan ju undra om dom ens har några moderatorer. Och vad man kan se där så har dom mindre problem där än vad Timrås GB har

Helg Ernest: Sluta fåna dig.

Sovjet: Vi skall väll följa de regler som våra kära moderatorer satt upp på eget bevåg. Konsekvensen blir ju sådan, om vi gör det till punk och pricka.

Frelle: Du är lika konsekvent moderator som Wimmerborg eller vad han heter.

Man kan inte i ena stunden vrånga och säga att vi har nolltollerans och sedan släppa andra mindre förser.

Har jag missat nått så är det väll raderat redan.

matte1: F´låt 05/06 ska det vara....

Kanske skulle byta Oksa mot Stefan Öhman i Tappara.Dom har tydligen bara en målvakt under kontrakt.Och vi behöver ju en ersättare till Frans Nielsen som verkar dra över "pölen".Om jag kommer ihåg rätt så gjorde Stefan 15+4 under 04/05.

ståpäls: Har kontrakt till 2007 men vill till Sverige. Hv behöver väl en målvakt då Liv drar till Grand Rapins. Miika Wikman har stått som junior i HV och född i Sverige (Mariestad?). Står det mellan HV och Tik så behöver ju inte HV ens bjuda mer pengar (se Andreas Falk), men dock vore det en bra värvning för Tik.

Paddan: Japp, det var väl ungefär en vecka sen han förlängde sitt kontrakt.

htikare: Rask har ju kontrakt med sin klubb Ilves till 2007, så det måste väl vara den klubben i sådana fall.

ståpäls: Nej! ingen spelare uttalar sig om transfer mitt under slutspel..
Men han sägs ha uttalat en önskan att spela i Sverige...därav tanken.
Kommer från HV leden som junior o är rent svensktalande och har gjort stora framsteg i HPK.
Du kan strunta i att lyssna detr är bara matchintervjuer efter att han hållit nollan 2 ggr i rad i semin. Han verkar lugn o cool som en målvakt gärna får va!
Tänkte också att vi skulle komma lite mer in på hockey här på HS..det har ju vart lite av varje på slutet pga. tex. inga spelarrykten att focusera sig på...

hristo: Tuukka Rask har visst skrivit på för en finsk klubb..

hristo: Peter Hirsch? Skojar du med oss???
Björn Melin är väl på väg till NHL, dom andra vill jag inte se i ett Elitserielag - möjligen Pavlikovky, då...

hristo: Ragnar Karlsson tror jag inte vill spela i Timrå pga att han vill bo närmare Linköping.

htikare: Håller med om miikka wiikman han verkar vara nåt som timrå skulle behöva en annan målvakt kanske är tuukka rask men han kanske är något ung (19) eller varför inte peter hirsch?
Andra namn på forwards som kan vara tänkbart:
Ragnar Karlsson
Björn melin
pavlikosky
markus eriksson (troja)

htikare: Säger han där att han vill till Timrå? Annars orkar jag inte lyssna...:)

htikare: Lyssna gärna på ett par nygjorda ljudintervjuer av Miika Wiikman..
sporten.yle.fi/radioljud.php

Skarin: Som 1:emålvakt skulle kanske HPKs svenskfinske målis Miika Wiikman vara något han har varit suverän under SM-liiga slutspelet...

Helg Ernest: Läst mitt senaste inlägg? Nej just ja, du läser ju inte vad vi skriver, otur, för om du gjort det kanske du förstått något.

Sovjet: Förvånad!!

Helg Ernest: Shit Ernest vilket skitsnack, får man inte prata om jonte här vilka jävla regler du tror dig satt upp själv.Förvånd!!!!!!!!

Ambroo: Glömde att tillägga att det finns även personer som inte har någon distans/humor eller ironi överhuvudtaget. Tråkigt nog så utgör dessa tyvärr merparten av anhängarna på denna annars eminenta sida.

RQT: Äh, det är ju bara åsiktsfrihet det handlar om, kryddat med en massa djävulskap och ironi på sina håll. Tanken med just "Silly" är att det ska koka en aning, det handlar knappast om att vänta in olika spelare och se vad/vem som dyker upp eller ej, den här delen av säsongen är den mest intressanta och munhuggande.

Sen att vissa avvikande personer kliver in i handlingarna och verkar dummare än vad ordet dumhet egentligen står för, ja det är ju bara roligt. Synd bara att en annan inte ska få agera med likvärdig idioti i andra gästböcker(läs; MoDo:s...). Hursomhelst så är det i betraktarens ögon ohyggligt skoj, iaf om de ögonen sitter på mig...

RQT: Grinigt var ordet, sa Bull!

Oj! Här inne var det grinigt värre :/ Vafan, det är ju bara Silly, varför bara inte vänta och se.

Poffa: Ja du är ju uppenbarligen en av dessa...stick!

Helg Ernest: I Timrås gästbok diskuterar vi vaä Timrå?
Och då gäller det väl även eventuella nyförvärv också, eller hur - dom gäller ju Timrå?
Vart skall vi i så fall diskutera Oscar Sundhs eventuella påskrift?
I någon gästbok gällande någon obskyr juniorliga i Nordamerika - finns en sådan gästbok?

Helg Ernest: Jag måste vara dum! -men nej, jag förstår dej inte!

wxp: Nej, det är inte så att vi vill sätta munkavle på folk här inne, det är bara det att det finns en anledning till att man delar in forum i olika kategorier.

Kevin O Shea: Skall vi va konsekventa eller inte ?
Här skall vi diskutera Timrå IK och med vissa inslag av Timrå Köping.

Mao. Du kan diskkutera Jonte, men bara från den tiden han spelade här.
Allt annat hänvisas till den GB som det faller över nu.
Mao. NHL Gbn.
Silly Season borde mao diskuteras i GBn Hockey snack.

Skall vi blint följa Noll tolleransen borde det logisk vara så.

Om du har förstått mig , så är det PRINCIPEN som jag är ute efter.

Det skall vara lika åt alla håll, inte bara åt den smakriktnbing Moderatorerna har.

wxp: För egen del, mig personligen är det helt okej att diskutera en massa olika saker härinne. I huvudsak skall det handla om Timrå IK och dess förehavanden men som sagt var off topic måste också få ha sina inslag i debatten och beskärda del annars blir allting väldigt stelt och gästboken fullständigt ointressant att läsa!

Humor är en del av vardagen, och utan den skulle inte jag överleva i vartfall.

Är det mycket att bry sig om vad andra skriver? SLuta hoppa på alla som inte gillar timrå. Får man inte prata annat än timrå i e.on arena heller?

mattias - 74: Han är väl inte ett ensam om att fatta beslutet om vart han skall spela eller bo? Hade han varit ungkarl och inte hade några fler att ta hänsyn till, hade jag köpt resonemanget rakt av att han skall hem till Schtaan och lira med SAIK. Jag menar pojkar och män har en större benägenhet och behov utav närhet till vänner, familj, mammas köttbullar och trygghet än vad kvinnor tycks ha.

Hans sambo vill helst av allt bo någon annanstans än i Skellefteå. Det är en av faktorerna som talar för Hedström i TIK nästa säsong.

Jontes familj har fått göra många uppoffringar för hans karriär, nu är det dags att familjen får säga sitt. Sist de gjorde det blev det TIK. Det är det som får mig att hoppas ännu en gång på en lycklig utgång i denna affär.

"Bakom varje framgångsrik man, finns en klok och stark kvinna."

LingaN: Men snälla nån Dennis. Det är ju humor på hög nivå. Dock fanns ett inlägg som tack lov och lov blev bortcensurerat ser jag postat av Ambroo där han gick över gränsen, vilket jag också påpekade till honom.

Man kan skämta om i stort sett allting, men man bör linda in det i en snygg förpackning och inte skriva ut det på det sättet som dessvärre blev fallet igår. Eftersom jag vet att han ofta har många vettiga åsikter och har en god verbal förmåga var det synd med ett sånt övertramp här på HS.

Annars råder jag er som är allergiska mot Kickan att låta bli att läsa det hon skriver alternativt ta ett djupt andetag, läsa mellan raderna och garva åt hennes många gånger komiska humor.

Att "censurera" bort vissa skribenter härinne bara för att de håller på ett annat lag eller har en avvikande åsikt anser jag är helt fel väg att gå.

Lappkärringen är ju en frisk fläkt i debatten och en av anledningar till att jag finns registrerad på detta forum.

Jag menar hon brer ju på lite extra också när hon skriver just av den enkla anledningen att det är såhimla tacksamt att få oss kvinnohundar "ur balans".

GLAD PÅSK OCH GOD FORTSÄTTNING KÄRA HS-SKRIBENTER!

Off Topic är ju såklart välkommet även här, men i någorlunda sansad skala. Inlägg som är helt irrelevanta, dubbelpostade ämnen eller inlägg som innehåller påhopp är det vi försöker radera i största möjliga mån. Och skulle man kika i sopkorgen här på Gbn så ser man ganska snart att till 90% så är det påhopp eller liknande som raderats.

Kevin O Shea: På tal om silly season undrar hur det står till på värvningsfronten för Timrå.

Jag tänker så här:

Så länge ev nyförvärv spelar så offentliggörs inga övergångar.
HPK Häämenlinna, Ässet, Kärpät HIFK spelar ju fortfarande i Finland.
Lugano + nåt lag till i Schweiz o s v. NHL har ju några matcher kvar i grundserien.

Med tanke på Voutilainen, Hahl, Bäckström, Hurme m fl.

Är det ingen som hört nå´t om nå´t nytt namn förutom Sundh...???

Tolsa vore väl en rätt OK spelare att värva

Kevin O Shea:

Tyvärr gäller det där allt för många för att vara applicerbart så som du beskriver. Det finns massor med skribenter från alla lag som uppenbart är ute för att provocera. Det finns sådana MODOiter som skriver här, och det finns Timråiter som skriver så i MODO:s GB.

Det enklaste sättet att komma runt det är inte att förlita sig på självcensurering, utan moderatorerna måste välja mellan två vägar. Endera tillåter man skitsnack, eller så gör man det inte. Problemet med den senare vägen är att det är väldigt svårt att hålla den. Till exempel så borde de inlägg du och jag skriver nu inte vara tillåtna, då de inte handlar om hockey.

Poffa: Mycket riktigt, Poffa. Därför bör ju en sådan som Kickan censurera sej själv och lämna HS.
Det är helt OK att ha åsikter och synpunkter i andra lags gästböcker - men när man uteslutande, varje gång man skriver i ett annat lags GB, enbart gör det för att provocera då vet jag inte om man skall stängas av eller inte.
Och om det sedan är som El Maco antyder, att det oftast sker sent på fredag- och lördagkvällarna så är ju mönstret ganska solklart...

Helg Ernest: Titta vad tråden handlar om - ja, just det! Silly season inför säsongen 06-07.
Då är det väl adekvat att spekulera i Jontes vara eller icke vara i den här tråden?
Silly season rör ju lika mycket spelar som eventuellt kommer, eventuellt försvinner som de spelare som redan har kontrakt!

Stenkarn: Lägg ner denna tråd då !
Ingen av de spelare som det pratas om spelar i TIK.
Alltså hör dom inte hit. Jonte skall man prata om i NHL GBn eller i den mer toleranta GBn i Skellefteå, för det är väll där han kommer att spela.

Helg Ernest: Vill du snacka skit kan du väl vara i Modoboken, där diskuteras sällan hockey överhuvudtaget. Här inne snackar vi hockey och Timrå.

Poffa: Så länge man håller sig till ämnet. Här inne är det i huvudsak Timrå IK som gäller.

Alltså, själva tanken med HS är väl att man ska samla alla lags supportrar till ett community och att man ska kunna skriva i alla lags gästböcker. Kan man inte hantera den grundtanken så bör man lämna HS.

LingaN: Personligen tycker jag att TIKs GB är en död gb.
När det äntligen blir lite action, då skall det startas egna GBn.

Fattar ni inte att ni snart har döldat den helt ?
"Noll tollerans" = Död GB
Men den är väll numera bara till för inbördes beundran.

Hockeyvärlden är så mycket större än bland de "bruntungades" skara

Robban: Klart han ska spela i SAIK :)

« · 707690 · »