1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604394 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
ernie eagle: Det må så vara, tycker bara det ser förbannat illa ut att kalla folk för "lägre stående varelser". Låter som taget ur en bok vid namn "Mein Kampf"

RQT: Jag har inte skrivit på några papper, tillhör ingen organisation och är inte avlönad heller i de enorma propotionerna som Ledin är.

ernie eagle: "Då kan jag lägga min dyrbara tid på någonting annat istället. "

Berätta!

Poffa: Timrå får såklart värva vilka spelare de vill. Men skulle dessa spelare jag räknat upp värvas, så lägger jag ner mitt engagemang kring hockeyn i Timrå.

Då är det slutstöttat. Finns ingen anledning att supporta ett lag som fullständigt skiter i värdegrunder, etik, moral och uppförande. Då kan jag lägga min dyrbara tid på någonting annat istället.

250kg kärlek: Ledin, Norrena Ekman m fl har ställt till med så mycket elände och djävulskap genom åren att det inte är mer än rätt att sanningen kommer fram i ljuset.

Somliga kan få säga precis vad fan vill, utan att det får några påföljder medan andra får ett rent helvete för att sitt sätt att uttrycka sig.

Jag har dessutom med glädje blivit avstängd från Färjestads gästbok. Patriotismen lyser igenom.

VÅGA HATA FÄRJESTAD!

ernie eagle: Nämen det är jättebra. Jag drog antagligen förhastade slutsatser. Dina ord är så hårda, så känslokalla. Men så är det säkert.

ernie eagle: Som du uttrycker dej är du ju inte mkt mer värd du heller :/

ernie eagle:

Om skillnaden mellan Timrås vara eller icke-vara i Elitserien berodde på en sen värvning av Ledin, Ekman eller Norrena, hur skulle du ställa dig då?

"Inte det packet i Timrå, så låt oss spela i Allsvenskan", eller

"okej, jag ger mig så länge Timrå spelar kvar i ES"

250kg kärlek: Varför skall jag ägna mig åt hyckleri? Det är ju precis så här jag känner och tycker!

ernie eagle: Dina ord är inte att leka med. Kan du inte uttrycka dig mer balanserat?

actionleif: En kombination av det hela. Skithögar vill jag inte se dra på sig en Timråtröja.

Ledin är ingen förebild att se upp till. Lika lite vill jag se Nils Ekman i rödvitt. Inte heller Fredrik Norrena. De har gjort bort sig grundligt helt enkelt. Inte bara en gång, utan flera gånger om.

Det är patetiska svin på två ben som inte ens är värda skiten under mina skor.

Lägre stående varelser helt enkelt. Jag värderar A-lagarna i Vivsta högre än dem.

örny + actionleif: Den däringa Wallin verkar ju oxå vara nåt för Timrå ;)
"Får man inte jubla för mål nuförtiden" sagt av Wallin om det faktum att han försökte skrika Salos trummhinnor ut ur Frölundaborg efter ett FBK-mål.

ernie eagle: Inte för att jag vill ha Ledin i laget. Men jag tror du underskattar killens kapacitet.

ernie eagle: På grund av hans spelstil eller på grund av hans förflutna i björklöven ?

250kg kärlek: Jag tar Jonte Hedström, Andreas Jämtin, Robert Carlsson (SSK), Magnus Wernblom, Andreas Falk, Markus Matthiasson, Jimmie Ölvestad etc. alla dar i veckan framför Per Ledin!

ernie eagle: Ledin är precis en sådan kille som väcker de rätta känslorna i ett lag. Om han sedan ska spela i TIK är en annan femma. Men han har karisman.

actionleif: Just precis! Alldeles korrekt uppfattat. Jag kan inte ens med den bästa viljan i världen rekommendera en spelare med ett förflutet i Björklöven.

Jag gjorde det en gång och jag var nåt så in i helvete offside när jag "tjatade" till mig Jesper Jäger till TIK hos Nubben. Det är dumt att utmana ödet.

Jag har lärt mig min läxa.

ernie eagle: Det är dagisfasoner att uppträda på det sätt som Ledin. Han är som en rörledning som sprungit läck, där skiten bara väller fram.

Som ett skolbarn som just fått lära sig en massa nya fula ord som han bara måste sätta i handling och testa och se efter ifall orden ligger bra på tungan.

Nämen ojdå, det blev visst lite fel nu va? Mikrofonerna och kamerorna var visst påslagna. Tänkte inte på det.

Ångerfulle Ledin tvingades be om ursäkt men först efter att Pappa Per-Erik Johnson och mentorn Håkan Loob skällt ut honom efter noter.

Dumt, dumt, jättedumt!

ernie eagle: Så du tror att en spelare som kommer från björklöven aldrig skulle lyckas i Timrå, även fast de lyckas bra i andra elitserielag ?

Ambroo: Jag hycklar inte. Jag V I L L I N T E H A L E D I N I M I T T L A G!!!

Har aldrig velat haft och än mindre nu efter hans minst sagt idiotiska utspel i finalmatcherna.

Ledin skulle aldrig göra sig själv rättvisa i Timrå IK. Gissa 3ggr varför?

Killen har lirat i Björklöven. Okej, det har Warg också säger ni. I några enstaka matcher ja. Se på Wennerberg, lex Jäger och Goofy Eriksson.

Enda spelaren som väl egentligen har lyckats i organisationen med ett förflutet i "Löven" är väl Stefan Lindqvist. Och på ledarsidan Lars "Molla" Molin.

Men jag skulle akta mig för att värva spelare med ett förflutet i den föreningen.

Så glöm Stefan Öhman i Tappara. Han skulle tokfloppa i TIK. Det finns betydligt bättre hockeyspelare.

Jag får rysningar av obehag inför blotta tanken på Björklöven.

NO MORE MR NICE GUY!

Timrå_penko: var de inte ett ryskt lag som hostade upp slantarna för Rosa?

El_loco: Mm tycker ju att det borde börja hända något nu, massor med rykten men dom försvinner ju snabbare än dom hittas på.

Förresten har inte hört något om en ny klubb för Rosa, säkert att han sticker? nåt nytt om manderville?

Någon som vet var Nubben hållt hus på senare tid?

Imorgon borde väl ändå ett par nya forwards kunna räknas in i spelartruppen. Oscar Sundh och några andra ynglingar och varför inte någon mållspruta. Någon som hat hört nåt?

Det är just avsaknaden av Ledin/Hedströmtyper som gör att vi kommer att harva i dom nedre regionerna av Elitserien.
Tyvär, men så är det.

Per HApps: Om du har du lärt dig hockey i supporterklacken så förstår jag dina synpunkter.

eloff:
Tycker nog att Hedström och Ledins roll i respektive elitserielag påminner om varandra.

eloff: "Var du expert på korpserierna eller vad var du var?"?? Ehh, jag är inte expert på dyslexi iaf...

Jag jämför dem ej, inte när det gäller deras sätt att spela hockey. Jag jämför dem med tanke på den kärlek de får av andra lags fans...

eloff: Ambroo har väl faktiskt en poäng i det han säger? Expert i korpserien eller inte..

eloff: Varför skulle man inte kunna det? Man kan väl jämföra allt med alla. Kungens mormor med Jaromir Jagr tex... :D

Ambroo: Jämför du Hedström med Ledin? Var du expert på korpserierna eller vad var du var?

eloff:

Kåberg har väl ändå inte varit i närheten av sitt tidigare fula spel i Finalserien, jag tycker mig se att det finns enormt mycket hockey i honom.

LEdin däremot skulle jag inte vilja ha i mitt lag. Bara gör ur för sig och sina lagkamrater med den här typen av idiotigrejer

Sluta hyckla, ALLA skulle vilja ha Ledin i sitt lag!

Ledin är en sån som man bara älskar att hata, ända tills han är i ens egna lag vill säga... Jag menar, hur många var det som "älskade" Jonte innan han kom hit t ex?

wxp: det var ironi. Ledin är och har alltid varit en kärring, ingen normalt funtad tränare skulle vilja honom. Hoppas någon gör så man slipper se honom något mer, samma gäller Kåberg som inte ens kan dämpa en cementsäck. Tackla i ryggen och efter avblåsning, det kan vem som helst göra. Det enda L och K tillför ishockeyn är dåligt rykte, bort med skiten.

LingaN: Tackar! Enda nackdelen är ju att i detta forum är det hockey intreserade från hela landet. Vilket det inte kommer vara där.
Men som en nödlösning tills vi har fixat nått själva är det bra.
Vi får väll se vad som händer. ( c :

Per HApps: håller med dig om de, tänk att sätta ihop Ledin/Kåberg ihop med en typ som Manderville undra hur många motståndare som skulle göra i byxorna? tycker faktiskt att Ledin och Kåberg visar att dom kan spela hockey och inte bara gå motståndare på nerverna!

Helg Ernest: Jag har fixat ett forum som du kan få moderera på eftersom du säger att det inte finns några andra alternativ.

Per HApps: Vad jag kommer ihåg så hoppade Manderville undan från Norrena. Ledin hoppade in mot Salo. Viss skilnad.

Per HApps:

Hmm..Såg du överhuvudtaget matchen igår?? Manderville och Norrena var mer kamp.. Idioten Ledin var inte i närheten av pucken när Salo redan var framme vid den..

Och du kan tydligen inte reglerna heller så kan jag påminna dig att målvakten är INTE tacklingsbar..

Per HApps:

För att reglerna säger att en målvakt aldrig är tacklingsbar. När man dessutom hoppar upp mot målvakten, som Ledin gör, då är det inte ens nära att vara en olyckshändelse.

Per HApps: Du verkar inte kunna reglerna när det gäller kontakt med målvakt. Fast varför snackas det regler i sillytråden?

wxp: när man leder med ett mål

eloff: Det tror jag inte när man ligger under med ett mål och får ett boxplay mot sig i dom sista två minuterna, Du ska se tränarna bli inte så glad.

eloff:
Han körde väl på lika mycket som Manderville gjorde på Norrena.
Målvakterna skall stå i mål.
Som jag ser det var det kamp om pucken, och varför skall då en utespelare vika undan?

Per HApps: Nä men tränare, FBKs var nog mycket tillfreds igår, när han körde på Salo med 2 1/2 minut kvar.

Säga vad man vill om Per Ledin, men det finns nog ingen sportchef i Sverige som inte skulle vilja ha han i laget.

htikare: Och Santala har också förlängt med Jokerit..ser jobbigt ut det här.

htikare: Ser att Hautonen förlängt med HIFK..så det går inte.

Laken: Skulle inte Oscarshamns store starke tvåvägscenter Johan Hägglund kunna ta den roll som var tänkt åt falk i 4:e kedjan..
Plus då en högklassig förstacenter från Finland ..Hautonen, el. Santala, el. Voutilainen.

Laken: Chansen att vinna SM-guld kanske.

« · 708124 · »